Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

https://link.marktplaats.nl/580960437
gVmMlmmxw2EQ==.jpg

wel even goed poetsen.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/golf/9128303
0009128303.jpg

Een Golf 1050 das pas leuk! Die had geen hoedenplank en de c zuilbekleding achter van de "van"dus zwart. Kan me herinneren dat we er één verkocht hadden. Man was alle dealers afgegaan en wilde de goedkoopste Golf. Blijkbaar had elke dealer een offerte gemaakt voor een 1.3 C want wij waren verreweg de goedkoopste zei ie... een Marineblauwe 1050....

Een 1050 in een Golf, dat wordt geen strepentrekker... ik heb destijds best wat kilometers gemaakt in een Polo 86C met die motor, dat ging nog wel maar je moest 'm wel aardig op z'n donder geven om met het verkeer mee te komen. Ondanks dat heeft die motor het lang uitgehouden, toen ik 'm voor het laatst zag had-ie bijna 4 ton gelopen zonder meer dan gewoon onderhoud.

Was die 1.05 niet, net als de 1.0 van Opel, bedoeld voor landen waar belasting naar cilinderinhoud moet worden betaald? Geloof niet dat de Golf 1.05 hier veel werd verkocht. Polo's met dat krachtbronnetje zie ik nog wel af en toe...

Ik ook niet. Vind die grille en beugels voor en achter niet zo heel geslaagd, trouwens.

dynamite2.jpg

Wat ook nieuw voor me was, is dat zowel de Fire & Ice en de Dynamite een rol hebben gespeeld in (en vernoemd naar) de film Fire, Ice and Dynamite en daarna in gelimiteerde oplage werden gebouwd.

Wat ook nog leuke info oplevert, want ik wist niet dat de F&I met zoveel verschillende motoren was geleverd. Zelfs als diesel! Maar vergeleken met de Dynamite een stuk minder zeldzaam. Wel mooier wat mij betreft...

Vandaag tegengekomen: Golf die tezamen met een hoop rommel uit het kanaal was gevist. Na meer dan tien jaar onder water doorgebracht te hebben is het effect een ratlook in extremis ;)

Ja, en aan de velgen en lichtblauwe lak te zien (nog net zichtbaar aan de bovenkant van het portier) is het een 10 Millionen. Er lagen nog meer autowrakken op het baggervaartuig (dat momenteel hier aangemeerd is), maar dit is de enige die qua model nog herkenbaar is.

Ik vraag mij dan altijd af hoe zo'n auto in vredesnaam in het water terecht komt!o_O

Gedumpt, te water geraakt, of is de auto gewoon in het kanaal geparkeerd en heeft de eigenaar de auto vergeten op te halen?:)

Ik wilde net schrijven, dit is een cabrio een late 1 maar Barri was me voor :)

In bezit:
1. Barri - Golf 1.3 CL - 1988 - 3 deurs - heliosblau
2. Mach1 - Golf 1.8 CL - 1990 - 3 deurs - zwart
3. Mach1 - Golf 1.8 GTI - 1987 - 3 deurs - tornadorood
4. DN87NL - Golf 1.6 CL Diesel 4+E - 1985 - 42-NXF-1 - lhasagrün
5. Gerard VW - Golf 1.8 GTI 8v - 1989 - LZ-SL-58 - monza blauw
6. Phoenixrood74 - Golf 1.8 Fire & Ice - 1991 - 3 deurs - dark violet pearl
7. Sinner_ - Jetta 1.6 GL Diesel - 1984 - brons
8. marathonmetallic - Golf 1.6 Madison - 1990 - 5drs - zilvergrijs metallic
9. Vmn - Golf 1.3 CL Madison - 1990 - 3 drs - LA5U royalblau Metallic (hard op weg te verdwijnen in nr 10 hier en in het onderstaande lijstje... )
10. Vmn - Golf 1.3 CL Pasadena - 1991 - 3 drs - LA6U caprigrün metallic
11. Jerome- Golf GTI 16V 5-deurs (KR) marsrood 5-deurs 1986
12. Archiebald - Jetta 1.6cl 8v automaat - Stratos blau 1988 (TK-19-FG)
13. Mechanix - Golf 1.3 Function met 5-bak - 1992 - 3-deurs - Maritim Blau
14. MRS - Golf 1.8 CL Madison - 1990 - 3deurs - grijs metallic
15. LA5B - Golf 1.6D automaat - 1988 - 3 drs - marineblau

Niet meer in bezit:
1. Barri - Golf 1.3 Avance Comfort - 1987 - 3 deurs - heliosblau
2. Klassiekerrijder - Golf 1.3 CL - 1991 - 3 deurs - ZK-78-TY - tornadorood (gedemonteerd)
3. DN87NL - Golf 1.6 CL Diesel - 1991 - 3 deurs - ZT-38-TZ - maritimblau (gedemonteerd in 2010)
4. Mach1 - Golf 1.6 Manhattan Automaat - 1990 - 3 deurs - zinngrau
5. Gerard VW - Golf 1.8 GTI 16v KR - 1987 - JG-ZN-96 - LP9V zwart - verkocht naar België 09-2010
6. Gerard VW - Golf 1.3 MH - 1986 - RN-75-ZT - polar silver - verkocht 09-2011
7. Sinner_ - Golf 1.6 Tour - 1987 - 5 deurs - zilvergrijs
8. Sinner_ - Golf GTI 1.8 16v KR -1989 - 5 deurs - wit
9. marathonmetallic - Golf 1.6D CL - 1985 - 3 deurs - zwart
10. marathonmetallic - Golf 1.6 C - 1989 - 3 deurs - tornadorood
11. Jerome- 961HF05 ( Golf 90 S 1985 2e auto in Frankrijk ( alpinewit)
12. Jerome- BR-74-YV ( 1.8 90 pk VAN) 1986 nieuw gekocht ( SK kleur zwart metallic)
13. Jerome- SN-13-BD ( GT-4) nieuw gekocht 1987 ( Heliosblauwmetallic)
14. Jerome- XL-97-XH ( 1.6 Manhatten) nieuw gekocht 1989( Heliosblauwmetallic)
15. Jerome- TZ-98-DV ( 1.6 D Manhatten) 1989 ( Tornadorood)
16. Jerome- DN-RZ-86 ( 1.3 Function) 1992 ( Blauw)
17. Jerome- DJ-BV-03 ( 1.8 ), 1991 leegehaald, kooi, groep N Bilstein fahrwerk voor Nürburgring incentive dagen te geven. ( alpinewit)
18. Archiebald - Jetta 1.6cl 8v - Stratos blau 1988(TL-12-YF)

Zoals ik in het meeting topic al schreef, vandaag heb ik de Jetta weer op kunnen halen. Hierbij dan even een paar foto's van de oorzaak van het wegbregen. Het gescheurde spruitstuk :) (en een overzichtje van alle vervangen onderdelen)

bg474x.jpg

nyv6g9.jpg

xg00j.jpg

Ziet er heftig uit Archiebald! Jammer dat je niet met de Jetta kon komen meer toch leuk dat je er was!

Mooie uitstraling, zo helemaal in het zwart! (y)

Wel een grappige historische verbouwing, maar niet echt mooi. De striping en geairbrushede(?) panther vind ik niet zo geslaagd.

Niet zo slim om 'm met keuringsvelgen op de foto te zetten. Behalve dat het geen porem is, weet je nu ook niet met wat voor velgen-ie wel wordt geleverd.

Gezien het rekje wel, maar volgens mij mist er aardig wat houtwerk in de bagageruimte. Wat een vreselijk afgeleefd ding trouwens.

Jerome Caine zei:
Jammer dat er niet meer foto's zijn

Die heb ik gemaakt voordat ik naar de mk2 meeting kwam, ik wilde eigenlijk op de ponton (of hoe heet zo'n ding?) klimmen, maar zag daar toch maar vanaf...

Als ik vanmiddag tijd heb zal ik ze eens uploaden :)

Barri zei:
Vroege origineel Nederlandse 16v GTI: <https://link.marktplaats.nl/580569965>

Die had ik ook gezien. Hoe leuk kan belastingvrij rijden zijn:)
Alleen jammer van die oranje-rode sticker achterop, en die velgen.
Wel, naast rood, de mooiste kleur op de gti

Goedendag zei:
Barri zei:
Vroege origineel Nederlandse 16v GTI: <https://link.marktplaats.nl/580569965>

Die had ik ook gezien. Hoe leuk kan belastingvrij rijden zijn:)
Alleen jammer van die oranje-rode sticker achterop, en die velgen.
Wel, naast rood, de mooiste kleur op de gti

Die heckblende is juist gaaf! Volgens mij is het bijrijdersportier alleen behoorlijk roestig...

Heb al eens een 16v gehad in vergelijkbare staat op de foto's.
Na een half jaar snel weer doorgeschoven, kan zoveel onderweg komen bij zo'n oud type 2.
Roest, roest en nog eens roest.

Precies, ik had een erg net exemplaar en zelfs toen we die gingen restaureren kwamen we veel meer tegen dan verwacht!

Leuk dat die er nog zijn. Die kwamen binnen zonder striping/ griile met vierkante koplampen en sportstuur. Dit zat los bij de auto en moest door de dealer gemonteerd worden. Leverbaar in Alpinewit en Marsrood met sportinterieur en getint glas en 13 inch LM velgen.

De grille en de velgen op dit exemplaar zijn niet zoals ie eigenlijk moet zijn maar goed...;-)

Golf 10 Millionen:

https://www.autodealers.nl/Volkswagen/Golf-1.8i-Milestone/2713/925608/details.aspx#fotos

Golf GT4 ( zelf nieuw gehad in het Helios) met het orginele stuur erin wat je bij een pakket kreeg ( dubbele koplampen, zwart rode achterlichten, anders tuur dakspoiler en GTI spoiler vóór was een pakket dat je extra kon krijgen op de GT4) Deze heeft niet de velgen die erbij hoorden dat waren de Ronal R8 velgen met antraciet hart in 14 inch.

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/volkswagen/golf-18-inj-gt4/2543846

@JC: waarom heb je destijds voor een GT4 gekozen en niet voor een Avance Comfort, Avance Sportief of een 'gewone' CL of GL? Ben daar wel benieuwd naar :)
Weet je ook nog niets van de prijzen toentertijd?

GT4 was 29500 zonder het pakket, dat weet ik nog wel. Ik heb de GT4 gekozen omdat het me op dat moment aansprak en ik inschatte dat ik er na 1 a 1,5 jaar weer een leuke prijs voor kon krijgen omdat ze vrij snel weggingen zeker in het Helios. De lichtblauwe bleven het langst staan en daar zie je dan ook 88 ers van.

Ps, leuk dat je ook een Käfer hebt. Ik heb zelf een Silverbug gehad en mijn ouders 3 Käfers waaronder een 1300 een 1302 en een 1303 GSR. Nu nog heb ik een grote passie voor Käfers.

Terug
Bovenaan