Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Als er 1 topic op het web is voor deze vraag is het dit topic wel denk ik zo.... Ik wil namelijk graag een originele/of voor de tijd kloppende radio in mn '88 Jetta plaatsen.

Ik denk dat een voor de tijd kloppende beter is als een originele, dit omdat ik er toch wel wat meer mee wil doen als dat ik verwacht wat mogelijk is met de standaard radio. (Ik wil namelijk wel graag een beetje fatsoenlijk geluid houden, en als het even kan zelfs een versterker mogelijkheid hebben. Dat bestond toen toch ook al wel?!)

Een nieuwe radio die lijkt op iets wat uit die tijd kan komen is trouwens ook prima. Ik had er laatst op Ebay 1 gevonden die ik perfect vond, maar daar heb ik niets meer meegedaan en nu kan ik dat model niet terug vinden :confused:

Op ebay vind je nog wel eens een VW Delta CD, iets jonger maar hij past qua vormgeving prima in een Golf/Jetta II. Wel een wat basic ding. VW-dealers hadden een tijdje geleden een prachtige aanbieding, een radio-CD-speler met bluetooth en MP3-functie, zag er 'klassiek' uit met simpele vormgeving, prima ding. Ik ben alleen het merk vergeten... zal eens kijken of ik het nog kan achterhalen.

Anders een wat oudere Grundig, fijne apparaten die er strak en Duits uitzien.

In de GTI heb ik een VW radio Gamma met allemogelijke aansluitingen en perfect passend qua stijl. In de A6 een Audi Concert ook uit die tijd (97)

Gamma en Delta radio's zijn nog redelijk goed te vinden. Als je iets nieuws wilt kun je het beste een Becker nemen want dat was naast Grundig en Blaupunkt de Hersteller van vele Duitse auto's en zier er erg "nuchter en zakelijk"uit en past perfect in auto's uit deze tijd. In een van mijn IX en had ik eerst een Becker en later een Bavaria.

https://link.marktplaats.nl/580632332

Deze is ook erg mooi en wil ik in de Golf 3 hebben. Heb hem wel eens gehoord en het klinkt perfect.

Als je voor echt origineel uit die tijd wil gaan qua autoradio moet je de volgende info bekijken op Doppelwobber.

De Radio Cd uit die tijd is echter zeer zeldzaam en worden tegenwoordig op Ebay idiote prijzen voor gevraagd.

Uit ervaring weet ik dat het geluid van een Delta radio vrij matig is met de standaard luidsprekers (zonder woofers in de deurbakken). Dit ligt meer aan de standaard input (cassette en tuner) dan aan de versterker. Met de mp3 adapter en wat equaliserwerk op m'n mp3-speler klinkt het al een stuk beter. Er zit naast de standaard aansluitingen achter nog een 3e aansluiting aan. Is dat voor het VW-Aktiv systeem?

Klassiekerrijder zei:
Met betere luidsprekers zal het geluid al stukken beter worden... de radio is niet de beperking.

Precies! Met een composysteem vóór ( 87mm in dash en 13 cm in portiervakken kan het al een stuk beter klinken, áchter ken je het beste breedband nemen dan heb je iets meer bas dan een 2 weg. RCF had een heel mooi systeem destijds wat ik ook in mijn toenmalige nieuwe Zweier had maar dit merk levert geen Car hifi meer helaas.

@MRS:

Om het logo te vervangen in de grille kun je het beste de grille zelf er even uit pakken. Aan de bovenkant van de grille zitten plugjes die door het voorfront heen gaan, deze voorzichtig naar je toe trekken en vervolgens kun je de grille er uit pakken. Het logo zit met drie haakjes vast aan de grille, deze kun je heel simpel terugdrukken.

Haha lekker gezocht he.. Ik heb er al even niet meer naar gekeken, maar toen ik een tijdje terug opzoek was kon ik niets vinden (zocht toen ook alleen voor de kapjes)

Audi80Coupé zei:
@MRS:

Om het logo te vervangen in de grille kun je het beste de grille zelf er even uit pakken. Aan de bovenkant van de grille zitten plugjes die door het voorfront heen gaan, deze voorzichtig naar je toe trekken en vervolgens kun je de grille er uit pakken. Het logo zit met drie haakjes vast aan de grille, deze kun je heel simpel terugdrukken.

Bedankt voor de tip , nu even nog voor een redelijke prijs een nieuwe VW Logo scoren.

Grille eruit klikken is goed te doen. Even alle palletjes met een schroevendraaier indrukken. Dan kan je m voorover klappen en eruit tillen. Logo eruit halen is lastiger. Ik heb steeds met een ijzerzaagje inkepingen achter in het logo moeten zagen om m eruit te kunnen klikken.

Over onze Golf: heb nu 3 bumperbalken en 3 bumpers. Probeer er nu 1 nette van te maken maar eentje is een ander type...

Koplampsproeiers. Origineel?

7894_91G7o4N8O.jpg

Barri zei:
Grille eruit klikken is goed te doen. Even alle palletjes met een schroevendraaier indrukken. Dan kan je m voorover klappen en eruit tillen. Logo eruit halen is lastiger. Ik heb steeds met een ijzerzaagje inkepingen achter in het logo moeten zagen om m eruit te kunnen klikken.

Over onze Golf: heb nu 3 bumperbalken en 3 bumpers. Probeer er nu 1 nette van te maken maar eentje is een ander type...

En dan moet je het logo er weer inkrijgen! Gaat best lastig, maar het is te doen.

Barri zei:

Het lukt niet echt een nette bumper te maken. Moet een nette bumperbalk hebben en die erin klikken...

Over de grille: pak ik net de grille op, lazert het logo eruit... Eens kijken of ik er ergens nog eentje heb liggen, anders moet ik deze maar kitten.

Hebben jullie het brochure-gedeelte op de Autoweek-site al eens bekeken? Er staan onwijs veel mkII brochures tussen! Van de meest belangrijke jaren, maar ook bijvoorbeeld van de GT4 uitvoering en de Avance uitvoering. Erg leuk!! (y)
En wat een prachtauto's; neem nou zo'n metallic rode Avance in de folder. Bijna nog mooier dan een GTI! :)

Barri zei:
Hebben jullie het brochure-gedeelte op de Autoweek-site al eens bekeken? Er staan onwijs veel mkII brochures tussen! Van de meest belangrijke jaren, maar ook bijvoorbeeld van de GT4 uitvoering en de Avance uitvoering. Erg leuk!! (y)
En wat een prachtauto's; neem nou zo'n metallic rode Avance in de folder. Bijna nog mooier dan een GTI! :)
Is het erg als ik niet weet waar ik dit kan vinden? :confused:

@Corza: die foto staat hier ook nog op de pc hoor! Heb er ook eentje met een bewerkte achtergrond (lege horizon). Prachtige foto is het, die heb je echt mooi gemaakt! (y)

Die werden met bosjes verkocht als Auto Plus accessoire indertijd! Geweldig!

Staat sinds vandaag bij een plaatselijk handelaartje, nog niet overgeschreven en nog geen prijskaartje aan:

Leek me (afgezien van wat gebruikelijke gebruiksporen) in ieder geval qua uiterlijk een vrij aardig exemplaar.

Zou een Memphis kunnen zijn ( zonder originele velgen) maar dan zou ik de binnenbekleding moeten zien. Leuke "elke dag"auto!

Jerome Caine zei:
Zou een Memphis kunnen zijn ( zonder originele velgen) maar dan zou ik de binnenbekleding moeten zien. Leuke "elke dag"auto!

Dankzij jouw opmerking ben ik even gaan zoeken in mijn archief, en inderdaad is het een Memphis:

Had t gevoel al! in 88 waren er ongelooflijk veel Memphis en Tours verkocht. herkende hem aan de striping wat al te zien was en de fabrieksspatboardverbreding die er in die uitvoering opzat en welke los behoorlijk duur was en neit zomaar achteraf werd gemonteerd. Alleen horen er eigenlijk de 14 inch stalen velgen op van de GTI ( welke ik ook nog zoek voor de mijne) maar dan met het hart in het zwart gespoten. Toch een erg leuke auto.

Ja, zo dus:

$(KGrHqZ,!m!E5e)7o38HBOY6O,ZmEQ~~60_35.JPG

En dat vind ik er een stuk beter uitzien;) Ik zal even in de gaten houden wat voor prijs ervoor gevraagd gaat worden. Afgezien van de niet-originele grille en velgen zijn de andere optische minpunten, voor zover ik kon zien:

- roest onderaan de rechter deur.
- blanke lak bladert hier en daar af op het dak en de motorkap.
- de metalen 'strip' onder de grille is ongespoten en is wat roestig.
- plastic verkleurd.

Gratis op te halen:
IMG_1185.JPG

Zou het wel leuk vinden als het voor jezelf is en dat ik het niet een tijd later op MP zie of een forum, dat kan ik zelf ook. Ook moet ik in Nederland zijn om het te kunnen ophalen bij me.

Jerome Caine zei:
Gratis op te halen:
IMG_1185.JPG

Zou het wel leuk vinden als het voor jezelf is en dat ik het niet een tijd later op MP zie of een forum, dat kan ik zelf ook. Ook moet ik in Nederland zijn om het te kunnen ophalen bij me.

Die GTI-lichten ben je zo kwijt voor €20 tot €30!

Ik heb het maanden op MP gehad, nul respons of niet in NL. Ik heb een soort "ban"denk ik want erg reageert ook al 3 jaar niemand op mijn advertentie dat ik een orginele grille zoek ;-)

Indien interesse kun je me mailen op info@jevabe.com

@JC: die lampen moet je idd zo kunnen verkopen!
Gooi ze sowieso niet weg, dan maak ik er wel een plekje voor in de schuur.

Ik wil ze niet op de CL, maar had ze wel op m'n vorige.

Over die grille: die zijn nog nieuw te verkrijgen via Winparts

Thxs! Site gezien maar dat zijn toch weer de grilles van het type ná 87 dus met de grote lamellen en niet die met de kleine. Nu zit er een een van een "na 87 er..

https://www.jevabe.com/files/Afb004.jpg

Nog vérre van hoe ik hem wil dus..... ( lampen, stootstrips, grille, bies op naad etc etc etc.)

Terug
Bovenaan