Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe zie je dat voor je?Waarom is er geen "groen-rechts"?
Wat let je?We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was.
Kijk ook even hoeveel land er nodig is om de veestapel in stand te houden en wat het oplevert. Die verhouding is compleet zoek.We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.
We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.
Wanneer ben jij voor het laatst überhaupt in Nederland geweest?En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee.
Het dubbele van Duitsland en Italie en 4-voudige van Frankrijk en Spanje. Dus als de EEG wat wil doen zou een spreiding van de bevolking een goede optie zijn.
Wanneer ben jij voor het laatst überhaupt in Nederland geweest?
Heel lang geleden dus.Hallo ad hominem, wat brengt je hier vandaag?
Omdat er buiten de randstad echt nog veel ruimte is. Daar is het verkeer ook minder heftig.
Heel lang geleden dus.
Om je vraag te beantwoorden: onderandere het soort aanmatigende uitspraken als jouw "En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee."
Probeer eens te onderbouwen dan?
Het lijkt mij dat niets wat met asiel te maken heeft echt 'belangrijk' genoemd kan worden. Het is een non-onderwerp dat door sommige partijen wordt opgeblazen voor electoraal gewin.Het is stil hier terwijl er zoveel gebeurd (is).
Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?
Ik probeer op mijn werk gewoon kwaliteit te leveren en zaken in één keer netjes af te leveren.En een ramp lijkt het mij nu ook weer niet; alles was nodig is om een wet te wijzigen, is een andere wet.
Ik zou niet meer weten wat je ervan moet zeggen. Alleen dat de huidige focus op asiel en het gedrag van mensen om te kotsen is. Waarheid en feiten tellen niet meer. Niet in de asiel discussie en zeker niet in de stikstof discussie. Mensen beginnen te lijken op continu ontevreden pubers. Rupsjes nooit genoeg en medemenselijkheid is zeker niet meer de norm. Dat gaat niet voor iedereen op.Het is stil hier terwijl er zoveel gebeurd (is).
Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?
Ik kan mij voorstellen dat ze ook buiten de deur afspraken hebben en dat het niet altijd te combineren is met stemmingen.Het gaat mij niet eens zozeer om de inhoudelijke discussie(s), maar het feit dat Kamerleden niet doen waar ze voor gekozen zijn en betaald worden.
Kabinet was een tijdje geleden al gevallen...Ik lees net dat het kabinet is gevallen. De NSC stapt eruit.
Omtzigt is een mens ipv zo'n teflon-engnek a la Rutte. Helaas gedijt dat kennelijk niet meer in Den Haag. Met hem is de laatste politicus uit de kamer verdwenen waar ik een stem voor over had. Zou zomaar kunnen dat ik de komende verkiezingen dus maar oversla.Ik wil Omtzigt wel bedanken voor het mede creëeren van deze chaos. Eerst stoppen met een burn out, dan en passant een politieke partij oprichten die prompt 20 zetels krijgt, dan klagen dat dat nu ook weer niet de bedoeling was, en passant samen met de VVD Wilders een basis geven en vervolgens weer stoppen omdat het teveel werd. Had met die burn out thuisgebleven.
Ik ben blij dat je m'n gevoel voor humor herkentKabinet was een tijdje geleden al gevallen...
Stel je voor dat de BBB of VVD er ook nog uitstappen. Dat zou kunnen gebeuren. Of allebei. Wie moet dan de kar trekken? Kan Schoof weglopen? De arme man.Toch wel fascinerend om een (demissionair) kabinet te hebben met net iets meer dan 20% van de stemmen.
Dat ze er 'geen moeite mee hadden' blijkt echt uit niets. Integendeel, ze hebben waarschijnlijk het meest dwarsgelegen van alle caolitiepartners. En terecht. Het mooie is, als ze niet met de PVV in zee waren gegaan, hadden alle tegenstanders (je weet wel, die partijen die om het hardst roepen dat ze nooooit met PVV gaan regeren), smalend kunnen roepen dat NSC niet "doorgepakt" heeft, de kiezers niet gerespecteerd heeft, etc. Nu kunnen ze roepen dat NSC "geen moeite had om met Wilders te regeren"... Catch my drift?Dat veel NSC'ers geen moeite hadden om met Wilders te regeren en verschillenden ook nog eens naar bijv. JA21 zijn overgestapt is wel veelzeggend.
Als Kamerlid was hij prima. Maar als partijleider....al dat getwijfel. Rutte heeft echt wel bestuurlijke kwaliteit, waarom denk je anders dat hij nu Secretaris Generaal van de NAVO is? Niet om het mooie koppie. Toeslagrnaffaire was fout, alhoewel er ook wel wat aan ten grondslag lag. Bulgarenfraude bijvoorbeeld.Omtzigt is een mens ipv zo'n teflon-engnek a la Rutte. Helaas gedijt dat kennelijk niet meer in Den Haag. Met hem is de laatste politicus uit de kamer verdwenen waar ik een stem voor over had. Zou zomaar kunnen dat ik de komende verkiezingen dus maar oversla.
Eerlijk gezegd had ik nooit heel veel vertrouwen in NSC, nieuwe politieke partijen en veel zetels is eigenlijk nooit een goede combinatie. Maar als dat ervoor nodig was om Omtzigt in de politiek te houden had het mijn zegen. Hoe het nu gegaan is met die partij is echter wel nog kanslozer dan ik verwacht had. Die gaan we dus echt definitief niet meer terugzien in de kamer.
Haha, de man die als MP lachend de krijgsmacht wegsaneerde, die nu gierend van de lach Europa vertelt dat ze ruim boven de Navo-norm aan defensie moeten gaan spenderen? Die man? Tsja, je kunt het "bestuurlijke kwaliteiten" noemen. Rutte is iemand die niet aan visie doet (daar is ie ook eerlijk over) maar voor een rol gaat. Dat is waarschijnlijk ook waarom ie het zo lang volgehouden heeft. Al die dingen die mis gingen, ach, het waren niet zijn ideeën, hij voerde slechts uit.Rutte heeft echt wel bestuurlijke kwaliteit, waarom denk je anders dat hij nu Secretaris Generaal van de NAVO is?
Dat ze er 'geen moeite mee hadden' blijkt echt uit niets. Integendeel, ze hebben waarschijnlijk het meest dwarsgelegen van alle caolitiepartners. En terecht. Het mooie is, als ze niet met de PVV in zee waren gegaan, hadden alle tegenstanders (je weet wel, die partijen die om het hardst roepen dat ze nooooit met PVV gaan regeren), smalend kunnen roepen dat NSC niet "doorgepakt" heeft, de kiezers niet gerespecteerd heeft, etc. Nu kunnen ze roepen dat NSC "geen moeite had om met Wilders te regeren"... Catch my drift?
En intussen roepen al die imbeciele PVV-stemmers iets soortgelijks als Boppie hierboven. Schuld van NSC dat wilders z'n bezopen onhaalbare plannetjes niet door heeft kunnen voeren. Tuurlijk. Net op de radio gehoord btw: Wilders roept nu dat-ie van het Mediapark in Hilversum een woonwijk wil gaan maken. Nou als dat geen 40+ zetels worden...
Heb jij enigszins gelezen wat ik schreef?Dat ze er 'geen moeite mee hadden' blijkt echt uit niets. Integendeel, ze hebben waarschijnlijk het meest dwarsgelegen van alle caolitiepartners. En terecht. Het mooie is, als ze niet met de PVV in zee waren gegaan, hadden alle tegenstanders (je weet wel, die partijen die om het hardst roepen dat ze nooooit met PVV gaan regeren), smalend kunnen roepen dat NSC niet "doorgepakt" heeft, de kiezers niet gerespecteerd heeft, etc. Nu kunnen ze roepen dat NSC "geen moeite had om met Wilders te regeren"... Catch my drift?
En intussen roepen al die imbeciele PVV-stemmers iets soortgelijks als Boppie hierboven. Schuld van NSC dat wilders z'n bezopen onhaalbare plannetjes niet door heeft kunnen voeren. Tuurlijk. Net op de radio gehoord btw: Wilders roept nu dat-ie van het Mediapark in Hilversum een woonwijk wil gaan maken. Nou als dat geen 40+ zetels worden...
Kan Schoof weglopen? De arme man
Toch wel fascinerend om een (demissionair) kabinet te hebben met net iets meer dan 20% van de stemmen.
Haha, de man die als MP lachend de krijgsmacht wegsaneerde