Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Andere mening" is het understatement van het jaar. Terreur is geen "andere mening", terreur is terreur.Tja, iemand met een andere mening ramt een bedrijfsbus een menigte in, 20 slachtoffers, 1 dood, 4 in levensgevaar. Zo kan het ook.
Precies, net als dat gezin - volgens de media - geterroriseerd wordt."Andere mening" is het understatement van het jaar. Terreur is geen "andere mening", terreur is terreur.
Draaideurcriminelen.... onbegrijpelijk..... Er wordt niet gehandhaafd... Artikel 1 van de grondwet met voeten getreden..
Wat wil je nu eigenlijk zeggen Piet? Zo kan ik er weinig chocola van maken.Artikel 1 van de grondwet..... Maar die geldt dan ook voor sommige christlijke groeperingen...
Het zou dan wel helpen als politici zich aan artikel 1 houden, zeker als ze zichzelf verkopen als 'opkomend voor Nederland'.Dat er een keer gehandhaafd zou moeten worden, voor iedereen...... En misschien geen instroom van mensen die zich niet willen conformeren aan dat artikel 1.
Dat zijn allemaal incidenten van verwarde mensen........ Inmiddels een patroon maar, nee, we houden het op incidenten...Dat er een keer gehandhaafd zou moeten worden, voor iedereen...... En misschien geen instroom van mensen die zich niet willen conformeren aan dat artikel 1.
Precies! Maar wie fluit die lui terug? Wie durft te handhaven?Het zou dan wel helpen als politici zich aan artikel 1 houden, zeker als ze zichzelf verkopen als 'opkomend voor Nederland'.
Er zijn wel wat politici die er wat van zeggen, maar de meesten laten het maar allemaal gaan. Wettelijk gezien mag veel van wat die populistische xenofoben doen.Precies! Maar wie fluit die lui terug? Wie durft te handhaven?
Mocht je Wilders bedoelen....die drukt vooral complete bevolkingsgroepen een verdomhoekje in.Er iets van zeggen komt je op een cordon sanitair te staan...... Leve de democratie!
Ik denk dat jij het concept democratie niet zo goed begrijpt als jij zelf denkt. Er is een ondergrens. Wat is er aan een cordon sanitaire in de recente geschiedenis bijvoorbeeld ondemocratisch?Er iets van zeggen komt je op een cordon sanitair te staan...... Leve de democratie!
Die elementen zitten ook in het Westen.Tja uit bepaalde hoeken komen dingen die wat lastig verenigbaar zijn met we in het westen gewend zijn. Of waren beter gezegd.![]()
Dit is een beetje geforceerd. We mogen best wel eens zaken benoemen. Dit voelt als wegkijken.Die elementen zitten ook in het Westen.
Dat is het niet. Ik heb persoonlijk een pesthekel aan eenieder die een ander zijn mening op wil dringen. Zeker de wat strenger religieuzen zijn de mensen die graag vertellen hoe een ander zijn leven moet leiden. Extremere moslims kunnen dat heel goed mar ik vlak de SGP e.d. op dat vlak ook niet uit. Leef je leven zoals jij het wil en val een ander er niet mee lastig. Dat is hoe ik erin sta.Dit is een beetje geforceerd. We mogen best wel eens zaken benoemen. Dit voelt als wegkijken.
Wegkijken gebeurt bij alle politieke gezindten. Weggekeken wordt bij de genocide in Gaza en de WB, de wijze hoe de VAE tekeer (laat) gaa(t)n in Darfur en wat de VS en Israel nu weer uitvreten in Libanon en Iran. Wat de asielzoekers betreft wordt er m.i. niet zoveel weggekeken, maar zijn de huidige problemen vooral te wijten aan politieke obstructie door hen die daar belang bij hebben. Anders was de spreidingswet immers al lang in place en was de situatie in Ter Apel verbeterd. As we speak kijken FVD en PVV weg bij de bekladdingen en terreur door extreem rechtse hooligans die mensen die geen bezwaar hebben tegen de komst van asielzoekers. Logisch ook, ze wakkeren de protesten alleen maar aan. Laten we vooral niet vergeten dat ook asielzoekers mensen zijn die hetzelfde willen als jij en ik. Vrijheid, veiligheid voor zichzelf en hun naasten. Dat er rotte appels zijn is waar, die moeten snel terug van waar ze vandaan komen. Maar de uitzetwerkelijkheid is weerbarstig, zeker als de landen van herkomst weigeren ze terug te nemen.Dit is een beetje geforceerd. We mogen best wel eens zaken benoemen. Dit voelt als wegkijken.
Over de geforceerde opmerking over het westen waar in dit geval een Moslimextremist wordt aangehaald.Wegkijken gebeurt bij alle politieke gezindten. Weggekeken wordt bij de genocide in Gaza en de WB, de wijze hoe de VAE tekeer (laat) gaa(t)n in Darfur en wat de VS en Israel nu weer uitvreten in Libanon en Iran. Wat de asielzoekers betreft wordt er m.i. niet zoveel weggekeken, maar zijn de huidige problemen vooral te wijten aan politieke obstructie door hen die daar belang bij hebben. Anders was de spreidingswet immers al lang in place en was de situatie in Ter Apel verbeterd. As we speak kijken FVD en PVV weg bij de bekladdingen en terreur door extreem rechtse hooligans die mensen die geen bezwaar hebben tegen de komst van asielzoekers. Logisch ook, ze wakkeren de protesten alleen maar aan. Laten we vooral niet vergeten dat ook asielzoekers mensen zijn die hetzelfde willen als jij en ik. Vrijheid, veiligheid voor zichzelf en hun naasten. Dat er rotte appels zijn is waar, die moeten snel terug van waar ze vandaan komen. Maar de uitzetwerkelijkheid is weerbarstig, zeker als de landen van herkomst weigeren ze terug te nemen.
Dus over welk wegkijken heb je het in dit geval?
Schei toch uit man ik heb geen last van de Spakenburgers waar ik naast woon. Dat ze gelovig zij moeten ze lekker zelf weten maar laat mij er buiten en door de SGP te vergelijken met moslim extremisten maak je je zelf compleet belachelijk.Dat is het niet. Ik heb persoonlijk een pesthekel aan eenieder die een ander zijn mening op wil dringen. Zeker de wat strenger religieuzen zijn de mensen die graag vertellen hoe een ander zijn leven moet leiden. Extremere moslims kunnen dat heel goed mar ik vlak de SGP e.d. op dat vlak ook niet uit. Leef je leven zoals jij het wil en val een ander er niet mee lastig. Dat is hoe ik erin sta.
Mij boeit het niet of je man, vrouw, onzijdig of wat dan ook bent. Kijk maar. Ik heb er vrij weinig last van zolang je het ook maar bij je houdt. En een ander heeft daar in mijn ogen ook niets over te zeggen.
Dat heb je helemaal juist. Maar wees gerust hoor ik stem geen pvv noch fvd. Maar dat bedoelde je vast niet.Ik heb inderdaad het gevoel dat velen wegkijken naar hoe Wilders, V/d Plas, Baudet, Yeşilgöz-Zegerius en anderen de democratie aan het uithollen zijn.
Maar dat bedoel je vast weer niet.![]()
Dan heb ik meer moeite met het anti semitische PRO.Ik heb inderdaad het gevoel dat velen wegkijken naar hoe Wilders, V/d Plas, Baudet, Yeşilgöz-Zegerius en anderen de democratie aan het uithollen zijn.
Maar dat bedoel je vast weer niet.![]()
Jij leest alleen maar wat je wil lezen. Fijn weekend.Dat heb je helemaal juist. Maar wees gerust hoor ik steek geen pvv noch fvd. Maar dat bedoelde je vast niet.
Goeie manier van discussiëren. Ik moet de eerste spakenburger nog tegenkomen die met zijn kotter invaart op een bootje moslims. Fijn weekendJij leest alleen maar wat je wil lezen. Fijn weekend.
Nog een keer dan. Moslimelementen accepteren zaken zoals homoseksualiteit, vrouwenrechten en abortus niet. Ga mij niet vertellen dat de SGP er anders in staat. Zw houden het iets meer onder de pet maar zijn geen haar beter.Waar ik me vooral aan irriteer is de selectieve verontwaardiging en gebrek aan benoemen. Dat statushoudersgezin wat geterroriseerd wordt is verschrikkelijk en moet keihard (strafrechtelijk) aangepakt worden. Evenals het bekladden van huizen van voorstanders. Je kan het met elkaar eens zijn maar daarom gaan we in Nederland het gesprek aan. En dat laatste mis ik als er weer eens een dodelijk incident is en dan worden er van die achterlijke vergelijkingen met de sgp bij gehaald. Compleet misplaatst en geeft aan hoe ver iemand van de werkelijkheid afstaat.
Je maakt jezelf belachelijk door te doen alsof er verschil is. Ze zijn beide xeer extremistisch en hebben beide ook geen moeite met geweld. Alleen zijn de christenen daar nu mee gestopt .Schei toch uit man ik heb geen last van de Spakenburgers waar ik naast woon. Dat ze gelovig zij moeten ze lekker zelf weten maar laat mij er buiten en door de SGP te vergelijken met moslim extremisten maak je je zelf compleet belachelijk.
De opvattingen zijn beiden middeleeuws. Het enige is dat de sgp geen kruistochten meer houdt. Toch wel essentieel. Maar volgens mij moet je zelf eens goed lezen. Ik heb niet over moslims. Ik heb het over extremisten. Daar zijn er niet zoveel van bij de sgp gok ik.Nog een keer dan. Moslimelementen accepteren zaken zoals homoseksualiteit, vrouwenrechten en abortus niet. Ga mij niet vertellen dat de SGP er anders in staat. Zw houden het iets meer onder de pet maar zijn geen haar beter.
Dus je zegt hier nu dat alle moslims en alle Christenen extremisten zijn? Bijzondere invalshoek. Over belachelijke standpunten gesproken/. Je maakt jezelf compleet ongeloofwaardig en belachelijk.Je maakt jezelf belachelijk door te doen alsof er verschil is. Ze zijn beide xeer extremistisch en hebben beide ook geen moeite met geweld. Alleen zijn de christenen daar nu mee gestopt .
Geen dingen verzinnen die er niet bij staan. De meeste moslims.zijn ook geen extremisten, maar een klein deel.ervan wel, dat is bij christenen hetzelfde, de sgp en de cu zijn hier de extremistische tak.Dus je zegt hier nu dat alle moslims en alle Christenen extremisten zijn? Bijzondere invalshoek. Over belachelijke standpunten gesproken/. Je maakt jezelf compleet ongeloofwaardig en belachelijk.
Ik heb het over het vergelijk van de sgp tov moslimextremisten en dat dat ronduit belachelijk is.
Het wordt er niet beter op. Nu is de CU opeens ook extreem. Hoe heet de gewapende tak van de SGP?Geen dingen verzinnen die er niet bij staan. De meeste moslims.zijn ook geen extremisten, maar een klein deel.ervan wel, dat is bij christenen hetzelfde, de sgp en de cu zijn hier de extremistische tak.
Dat blijkt uit wat precies?Dan heb ik meer moeite met het anti semitische PRO.
Hmmm, daar is de queer-gemeenschap het zeer met je oneens, om maar iets te noemen.De opvattingen zijn beiden middeleeuws. Het enige is dat de sgp geen kruistochten meer houdt. Toch wel essentieel. Maar volgens mij moet je zelf eens goed lezen. Ik heb niet over moslims. Ik heb het over extremisten. Daar zijn er niet zoveel van bij de sgp gok ik.
Ja in Spakenburg gaan ze ook allemaal head first van de kotter af. Maak je niet zo belachelijk het meeste lhbti geweld komt niet uit christelijke hoek .Dat blijkt uit wat precies?
Hmmm, daar is de queer-gemeenschap het zeer met je oneens, om maar iets te noemen.
Dat ben ik eigenlijk niet eens met je eens. Conversietherapie is vooral gebruikelijk in streng Christelijke leer. Veel extreemrechtse bewegingen zijn ook anti-queer (de bewegingen waar, opnieuw, Wilders en Baudet zich mee associëren).Ja in Spakenburg gaan ze ook allemaal head first van de kotter af. Maak je niet zo belachelijk het meeste lhbti geweld komt niet uit christelijke hoek .
Helaas voor jou is dit gewoon statistisch bewezen. Dit is gewoon een keihard feit.Dat ben ik eigenlijk niet eens met je eens. Conversietherapie is vooral gebruikelijk in streng Christelijke leer. Veel extreemrechtse bewegingen zijn ook anti-queer (de bewegingen waar, opnieuw, Wilders en Baudet zich mee associëren).
(Dat er nog zeer veel werk te verrichten valt voor op het vlak van mensenrechten en seksualiteit staat overigens wél buiten kijf, maar de ontwikkelingen in Europa (bijv. Polen/Hongarije) tonen aan dat die rechten in deze regio ook nog onvoldoende verankerd zijn.)
Whataboutism is nooit een argument, sorry. Een excuus om het niet over de inhoud te hebben.Benoem ook Hamas als je het over Gaza hebt. Iets met splinter en balk.
Eens. De SGP heeft een decennialange worteling in het democratisch bestel en weet haarfijn de grenzen van het betamelijke en haalbare in de westerse samenleving. Maar de feitelijke dogma's wijken niet veel af van moslimextremisme afgezien van het halsafsnijden dan. Maar ook daar is de wens voor de doodstraf en achterstellen van de vrouw nog steeds aanwezig.Nog een keer dan. Moslimelementen accepteren zaken zoals homoseksualiteit, vrouwenrechten en abortus niet. Ga mij niet vertellen dat de SGP er anders in staat. Zw houden het iets meer onder de pet maar zijn geen haar beter.
Wat is er antisemitisch aan Pro? Er is heus een verschil tussen Jodenhaat (antisemitisme) en het veroordelen van zionistisch/fascistische (kolonisten)terreur. Gefaciliteerd en aangemoedigd door het Israëlisch gezag.Dan heb ik meer moeite met het anti semitische PRO.