Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Nou ja, over en weer wordt er toch niet "geluisterd" dan wel een millimeter van de eigen mening opgeschoven. En zo werkt het ook in de politiek. Er wordt geen consensus gezocht.
Er is heus wel consensus dat de opvattingen aan beide religieuze zijden niet meer kunnen. Een ieder moet lekker zijn wie die wilt zijn. Blind volgen van een of ander stoffig boek is in mijn ogen achterlijk.

Alleen waar ik tegen ageer is dat het geweld vanuit het ene stoffige boek goedgepraat wordt met ja maar bij de SGP en CU zijn ze ook extreem. Dat is gewoonweg feitelijk onjuist.

Veel problemen ontstaan blijkbaar omdat de scheiding van kerk (willekeurig welke kerk) en staat toch niet zo goed geregeld is en volgers van die kerken vinden dat ze hun eigen gelijk kunnen halen in naam van....

Laatst bewerkt:
In elk land waar we geen scheiding is tussen staat en religie is het bal. En laat dat nou vooral moslimlanden zijn. Noem 1 moslimland waar er beschaving is zoals wij dat in het westen ervaren. lgbtq rechten, dierenrechten, vrijheid van meningsuiting enz. Christendom is exact hetzelfde alleen is dat al decennia aan erosie onderhevig. Waarbij we hier qua Islam juist een grote stijging hebben. En dat geeft frictie. En kijk in eigen cirkel; hoeveel moslim vrienden heb je....?

In elk land waar we geen scheiding is tussen staat en religie is het bal. En laat dat nou vooral moslimlanden zijn. Noem 1 moslimland waar er beschaving is zoals wij dat in het westen ervaren. lgbtq rechten, dierenrechten, vrijheid van meningsuiting enz. Christendom is exact hetzelfde alleen is dat al decennia aan erosie onderhevig. Waarbij we hier qua Islam juist een grote stijging hebben. En dat geeft frictie. En kijk in eigen cirkel; hoeveel moslim vrienden heb je....?
Ik heb er best een aantal en die delen allemaal mijn mening. Zij balen ook van de gruwelijkheden. De enige oplossing is samenleven maar dat is sommigen te veel gevraagd.

Terug
Bovenaan