Het Renault Topic

renault_14.jpg

Veel meer plaatjes te vinden op: https://images.google.nl/images?q=renault+14&hl=nl

B. Renault Sport moeder: Twingo Initiale, vader: Alpine A310 V6
Ivanov : Renault Kangoo 1.9dTi & Renault 19, ouders Renault Clio 1.6 16v
Peerke : renault laguna2 GT dynamique 1.9dCi, 2x renault master 2.5dCi, renault trafic 1.9dCi.
Willem_Volvo ouders : Renault Clio 1.6 16v Dynamique Luxe
Verspace (ouders): Renault Espace 2.0T & Renault Clio 1.2 RL
Adinsx: Renault 19, ouders: Renault Scenic 2.0 RT
Tellertje erbij : 14 stuks.

Ik zie wel eens een Renault 16 rijden met Franse achterlichten, d.w.z. met oranje achteruitrijlichten. Mag dat in Nederland eigenlijk? Gekker is nog dat het geen geïmporteerde 16 is, want hij heeft een origineel Nederlands kenteken.

B. Renault Sport schreef:

magere renaultling verspace...

Het spijt me, het spijt me....

Maar ik verzeker je, waarde B. Renault Sport, dat ik er alles aan zal doen dit topic een zinvolle invulling te geven, en ik zal mn uiterste best doen mijn met Renault gevulde hart en verstand te laten spreken.

Gezien mijn magere studentenbudget, behoort een Renault op eigen naam nog niet tot de mogelijkheden.

Maar ik geloof dat B. Renault Sport zelf ook niet de meest overtuigende renaultling is...

:p;)

Er zijn twee Renaults die mijn hart sneller doen kloppen..

de 16 tx en de 30 tx.

Ben eigenlijk gewoon een ouwe lul die als klein jochie in deze auto's mocht meerijden:)

Trouwens als ik het me kan veroorloven koop ik zeker een Avantime! Echt mijn droomauto!

Peerke : renault laguna2 GT dynamique 1.9dCi, 2x renault master 2.5dCi, renault trafic 1.9dCi.
Tellertje erbij : 14 stuks.
Renault-fan/Renault freak: Ouders: Scénic II 1.6 16V Authentique Comfort

Ik zie wel eens een Renault 16 rijden met Franse achterlichten, d.w.z. met oranje achteruitrijlichten. Mag dat in Nederland eigenlijk? Gekker is nog dat het geen geïmporteerde 16 is, want hij heeft een origineel Nederlands kenteken.

Nope, mag niet alleen wit!

Die 14 is ook al erg zeldzaam, zouden er nog wel meer dan 10 van in Nederland rondrijden?

rzasa schreef:

De 14 van voor de face-lift is leuker.
Cool om van die auto eens een serie foto's te zien (y) Mijn vader heeft er in 1979 een Renault 14 GTL nieuw gekocht in de kleur bruin (how seventies) met beige binnenbekleding. Ondanks dat we hem halverwege de 7 jaar dat we hem gehad hebben een keer helemaal hebben moeten overspuiten vanwege de roest heb ik er goede herinneringen aan :) Ruim, 5 deurs, best luxe en de eerste auto die ik me herinner (ben in 1978 geboren). Helaas ff geen foto van die auto bij de hand...

Verder heb ik vanaf januari 2002 t/m mijn vertrek bij Eiffel in maart 2006 een dikke 200.000km in Renaults Mégane 1.9 diesel gereden:

Mégane RN 1.9D
ZBTD30.jpg

Mégane 1.9dti Expression
DSC01343.jpg

Megane 1.5dCi Expression Comfort
20197.jpg

Sinds ik weg ben bij Eiffel heb ik een totaal ander budget voor auto's. Er zit geld in mijn VW Kever uit 1959 en voor dagelijks is er een Golfje II. Geen Renault, omdat ik vooral door de 63-JG-RH behoorlijk negatieve ervaringen heb opgedaan qua storingen...

Ik zit trouwens dagelijks een mooie oude Renault rijden tussen Baarle-Nassau en Tilburg :) Het is er zo eentje, mar dan met brede witte strepen over de auto:
Renault%208%20Gordini.jpg

Grtz,
Bram.

PCR:Renault Trafic 1.9dCi80

Thijs_Clio: Renault Clio 1.4 Rl & Renault Modus 1.4 16 v Privilege Luxe

Deze week worden toch als het goed is de nieuwe twingo, bumpah concept en knietja concept onthuld voor parijs? of niet.

Renault komt met 1.2 Turbo voor Twingo, Clio en Modus

PARIJS - Renault introduceert begin volgend jaar een 1,1 liter turbomotor in de nieuwe Twingo, Clio en Modus. De motor, die in het studiemodel Zoé in maart 2005 werd gepresenteerd, is volgens de fabrikant net zo zuinig als een krachtbron met gelijke inhoud, maar levert een vermogen van een 1.4 en het koppel van een 1.6-motor.
De viercilinder draagt de interne naam TCE 100. Daarbij staat het getal voor het vermogen. De 1.149 cc grote benzinemotor -door Renault daardoor onterecht als 1.2 aangeduide krachtbron- is dus 100 pk sterk. Het koppel bedraagt 145 Nm en wordt bij 3.000 tpm afgegeven. In de tweede, derde en vierde versnelling wiordt boven de 4.500 tpm kortstondig extra vermogen en koppel gegenereert, respectievelijk 5 pk en 6 Nm. Het verbruik bedraagt volgens Renault slechts 5,9 liter per 100 km gemiddeld.
:D nu alleen nog wachten op de twingo...;)

Zit leuk spul tussen! (y)

Maar waarom doen de Renaultrijders niet gewoon mee in het Fransrijders topic?
Dat zou de afwisseling wel ten goede komen. Nu wordt daar juist geklaagd dat Renault te weinig aan bod komt...

Leuke bedacht, grappig. :rolleyes:
De Fransrijderstopics waren er veel eerder. Daarnaast heet dit het Renault topic.
Jammer dat er blijkbaar weer afgesplitst moet worden.

gisteren dus op de mondial automobile geweest, maar wat een sensatie daar! Omdat ze de F1 hadden gewoon gingen bijna alle medewerkers op die toonbank staan zeg maar, en een paar gingen toeteren(y)
en d'r kwamen een mensen op af! verder was er trouwens erg veel belangsteling voor de prachtige twingo concept!
ik plaats zsm wel foto's hier

Vandaag wat pics geschoten op myn werk (Renault-Dorzo)

hpim0634dc7.jpg

hpim0636xo0.jpg

heb nog meer pics maar imageshack doet vreemd(n)

perfecte kleur voor die nieuwe scenic!!!

cker vind hem helemaal geweldig, mijn collega's zijn het er niet helemaal mee eens, maar het is weer is wat anders als zilver of zwart.

precies, zeker in deze combi met deze velgen een toppertje!
ik vind de Megane GT wel wat minder. Staat die ook bij jullie?

precies, zeker in deze combi met deze velgen een toppertje!
ik vind de Megane GT wel wat minder. Staat die ook bij jullie?

jep, een zilvere demo,wat showroommodellen, en wat occasions.

oow wij hebben zo veel:D

we hebben ook een Laguna 2.0T GT,
paar maandjes geleden een Grand espace 3.5 V6 initiale:D
Renault Avantime

Wij hebben bij renault, vandaag 2 maal een rs afgeleverd:
Clio%20RS%20III.jpg

Deze kleur en
vnpcfg1cl31ternc.jpg

Deze hebben wij ook in de showroom staan,

Ook hebben wij in oudewater een F1 van de megane rijden als demo, en in Alphen staat een in de showroom

logomenu.jpg

wat duurde het trouwens lang voordat de RS bij de dealers was!o_O
hij zou toch eigenlijk in augustus er al moeten zijn?

Renault 18:

renault18turbo-ouverture.jpg

18GSBK804.jpg

Renault 20:

11_fmvalence_1107290587_20_tx_03.jpg

Renault 12 Gordini:

108_renault-12-gordini.jpg

Renault 9:

exclioboy_1092391731_renault_9_turbo.jpg

20060707180256536.jpg

Renault 11:

renault11.jpg

18-110-R11TU-renault_11_turbo.jpg

Renault/AMC modellen:

alliance.jpg

encore_84.jpg

argus_gta_piece.jpg

argus_gta_face.jpg

4_gta.jpg

index.jpg

alliance.JPG

Renault (AMC Ambassador) Rambler:

B16332.jpg

rambler_amer_convertible_65.jpg

rambler_amer_440h_65.jpg

Renault Logan

RenaultLogan14_1.jpg

Thijs_Clio schreef:

Deze kleur en

Ook hebben wij in oudewater een F1 van de megane rijden als demo, en in Alphen staat een in de showroom

wij hebben geen één Rs afgeleverd(n)(clio)
de F1 hebben we ook een tijdje gehad, is volgens mij later naar een andere renault dealer gegaan.
een klein geselecteerd groepje dealers kregen de F1 geleverd.

Tja, wat is een Renault topic zonder mijn eigen auto erbij?

GrandScenic%20(2).JPG

GrandScenic%20(7).JPG

GrandScenic%20(4).JPG

GrandScenic.JPG

Top auto, ben nog steeds super tevreden. Comfortabel, stil, ruim en zeer veel luxe.

Enige probleem tot nu toe: de rechter xenon die opeens te laag was afgsteld.

Nou mijn auto ook maar eventjes posten:

Mijn kanarie gele Twingo met 185/55/13 bandjes en de wel bekende T-line velgen in de twingo wereld :D

twingobleeker1.jpg

verder heb ik een toerenteller en watertempratuurmeter ingebouwd, iets wat echt ontbreekt in mijn twingo:

100_7018klein.jpg

en ze werken ook nog :D je kunt ook verschillende kleuren achtergronden kiezen, en van de serie tellertjes heb je diverse andere soorten zoals voltmeter/fuel-air ratio/turbo (toekomst?;)) en zo/
Afbeelding725.jpg

de phase 1 lichtjes veranderd door phase 2 achterlichten, hier was ik op de helft:

Afbeelding706.jpg

en zo zijn er nog diverse andere dingen gedaan, zoals witte knipperlichten aan de voorkant, dakspoiler met 3e remlicht, bluetooth handsfree, en 8-speaker radio systeem :D en nog wat kleine dingen...

01072006109.jpg

maar ik ben meer opel man, dan renault man , en heb er nu een Opel Monza bij, dus daar gaat nu meer de tijd in zitten (en geld:p) dus voorlopig blijft hij zo, en is het mijn trouwe dagelijkse bakkie.

niet snel, maar zeer praktisch, en de vrouwen vinden hm geweldig (y)

best netjes die twingo, verder niet veel meer aan doen, anders word het TE,
mischien nog iets verlagen staat denk wel mooi met die velgen(y)

Renault_wasser schreef:

QuoteThijs_Clio schreef:

Deze kleur en

wij hebben geen één Rs afgeleverd(clio)
de F1 hebben we ook een tijdje gehad, is volgens mij later naar een andere renault dealer gegaan.
een klein geselecteerd groepje dealers kregen de F1 geleverd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 29-10-06 11:39 door Renault_wasser.

Wij hebben hem, ik heb hem gereden.:eek:

Wat een Power!!!

Ik heb hem ook gereden, idd erg gaaf, ruwe ondergrond is alleen niet zo'n prettige ervaring in de F1
en het viel me op dat je de turbo meer hoort dan bij de normale RS:T

best netjes die twingo, verder niet veel meer aan doen, anders word het TE,
mischien nog iets verlagen staat denk wel mooi met die velgen

op de planning stond nog eigelijk: verlagen, sportuitlaat, phase II bumper met mistlicht,

maar dat is nu even op een iets lager pitje gezet ;)

Onze Renault Clio 1.9D gaat waarschijnlijk de deur uit, en gaat plaats maken voor een nieuwe Italiaan. Eén troost is wel, we kregen er bij de inruil meer geld voor dan waarvoor we hem gekocht hadden! Kortom we hebben ongeveer anderhalf jaar lang in deze auto rond gereden, en ook nog winst gemaakt ook!..:D

Thijs_Clio: Renault Clio 1.4 Rl & Renault Modus 1.4 16 v Privilege Luxe
jeust ouders : Renault Espace 3.0 V6 aut.

Iemand enig idee hoe ik de klok in mijn Mégane een uur achter uit krijg? Carminat radio/cd/nav systeem met display op het dash.....:confused:

Enzo Ferrari schreef:

Onze Renault Clio 1.9D gaat waarschijnlijk de deur uit, en gaat plaats maken voor een nieuwe Italiaan. Eén troost is wel, we kregen er bij de inruil meer geld voor dan waarvoor we hem gekocht hadden! Kortom we hebben ongeveer anderhalf jaar lang in deze auto rond gereden, en ook nog winst gemaakt ook!..

nieuwe Punto?

Iemand enig idee hoe ik de klok in mijn Mégane een uur achter uit krijg? Carminat radio/cd/nav systeem met display op het dash.....
Ik denk dat Avantime dat wel weet(y)

Terug
Bovenaan