Het Renault Topic

ik ben trouwens mega benieuwd naar de nieuwe Laguna!
volgens de berichten moet ie nu weer betrouwbaar zijn (voor zover de laatste versies dat niet waren), en kwaliteit van een 3-serie of A4:D Ik wacht af in spanning

nieuwe pagina:D
gaat lekker hier

RENAULTLING:

fluence04.jpg

018.jpg

art_16359_3_art_16359_2_02.jpg

renault_egeus01.JPG

1157727757_extras_noticia_1_0.jpg

windc.jpg

Renault_BeBop_2.sized.jpg

Renault_BeBop_8.sized.jpg

3293cc785af73bb45b188cd65d9d6cd6.jpg

Mijn vader heeft een Renault Scenic van het vorige model, en als ik precies weet welke uitvoering, motor en alles dan zet ik hem in de lijst!

[brabbel] Ik post hier nu voor het eerst,
maar ik kijk hier vaker. Voordat ik vandaag mijn naam veranderde in AndersdanAnders, heette ik Renaulto, omdat ik vaak in die Scenic rijd. Zit goed in zo'n auto! En daardoor ben ik een soort Renault-fan, en daarom zullen jullie mij (misschien) nog vaker zien. Later! [/brabbel]
:p

Renault_wasser schreef:

nieuwe Punto?

Hoe raad je het!..:D

Waarschijnlijk wordt het een nieuwe driedeurs Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue & Me Dualogic. In Exotica Red of Bolero Red Metallic. En de bekleding wordt ook nog een lastige keuze, daar zijn we ook nog niet overuit.

Dat Blue & Me lijkt mij een heerlijke systeem trouwens. Een kleine quote.

Blue&Me, het resultaat van de samenwerking tussen Fiat Auto en Microsoft, zal de manier waarop je in de auto telefoneert en naar muziek luistert veranderen.

Door middel van spraakopdrachten kun je, zonder je handen van het stuur te halen, met je Bluetooth mobiele telefoontoestel telefoneren, SMS-berichten beluisteren, nummers in je telefoonboek opzoeken of je favoriete MP3-muziek afspelen. Blue&Me ondersteunt nagenoeg alle mobiele telefoons met Bluetooth-technologie.

Klok is al teruggezet door Stam, ik was daar voor het vervangen van een koplamplicht. Hebben ze als service meteen de klok gedaan. Netjes! (y)

Lachen trouwens, de monteur reed de auto naar binnen, de brug op en haalde het linkervoorwiel eraf. Ik dacht, wat gaat die nou doen? Blijkt dat je lamp moet vervangen via de de wielkasten!!!! :rolleyes::LOL:

over de Laguna e.d. geschreven door sepappe die ze al heeft gezien:
Ik kan helaas niet tekenen. Zal dan maar een poging doen om hem met woorden te schetsen.

De acherkant komt héél dicht bij de shop die haaahaha op pag.2 heeft gezet en die van MCW (pag.3 dacht ik). Hij is idd hoog de achterkant en met twee uitlaten (alhoewel ik ook niet weet of die op alle versies zal zitten). De neus dan. Geen luchtinlaten à la Fluence, neen, helemaal geen luchtinlaten at all. Toch niet naast of direct onder het logo. De motorkap gelijkt nog het meest op die van de Fluence.
Grotere luchthapper dan normaal van Renault onderaan dus. Hoop hiermee wat duidelijker te zijn.

De Laguna Coupé komt trouwens WEL dicht in de buurt van de Fluence. De grote lijnen zijn identiek maar de neus ietwat anders. Heb overigens nog nieuws wat betreft de nieuwe Espace. Die zullen niet meer naast elkaar bestaan als nu. Er komt een gewone Espace (die in de basismodellen goedkoper moet worden dan de huidige) Maar de Grand Espace zal autonoom bestaan en dus niet als een verlengde versie van de korte zoals we die nu kennen. Hij zal meer weghebben van een grote SUV. De naam ervan: Escape.

Mégane III wordt qua stijlbreuk met de huidige ook radicaal anders. Ronder over gans de lijn (zoals gans het nieuwe Mégane-gamma trouwens) Meer richting huidige Civic. De Scénic wordt slanker van uitzicht en minder hoekig, vloeiender van lijn.
En houd de Nepta maar ook goed in het oog

Hoop dat dit duidelijk genoeg was.
je vind het toch wel goed sepappe dat ik het even heb ge-quote?

Ah die! super bedrijf idd. Mijn vader kent daar zo goed als alle medewerkers, en onze renaults zijn daar ook in 'onderhoud'(y)

Vandaag weer een leuke werkdag achter de rug(y)
begon met: de Megane RS op z'n staart trappen:T
en eindigde met: 200 op de a20 met nieuwe clio RS:D

oww jah en veel bier:T (niet tijdens rijden hooro_O)

hpim0730fa4.jpg

hpim0734uy6.jpg

staat te koop géén a.p.k. en dorpels verrot(n)

hpim0743hf9.jpg

dezlefde motoren (2.0T)
hpim0744od0.jpg

interieur Laguna 2.0T GT

hpim0755mj2.jpg

Clio RS van kerhof en visser, was m'n eerste keer in een Clio RS phase 2:T

Alles op deze foto OK (y)
RenaultClioRS200602.jpg

mod-edit : foto werkende gemaakt.
Ivanov, Autoweek Moderator

B. Renault Sport schreef:

ik ben jaloers! wilde de Clio een beetje op t gas?

niet normaal! met z'n 4en 0-100 7 sec!...met z'n 4en! per stuk kilotje of 75:D....tussen 4000 en 8000 revs meeste power:T
echt onwijs gaaf ding(y)

:Dsuper! Ik hoop dat mn vader binnenkort ook een proefrit ermee kan regelen, alleen hebben ze m nog niet staan bij Stam H'sum:cry: weet jij trouwens of er nog een 1:18 modelletje van uit komt?

B. Renault Sport schreef:

super! Ik hoop dat mn vader binnenkort ook een proefrit ermee kan regelen, alleen hebben ze m nog niet staan bij Stam H'sum weet jij trouwens of er nog een 1:18 modelletje van uit komt?

dat weet ik niet, ik ben er namelijk ook naar op zoek, ik denk dat norev wel een goede kanshebber is voor de bouw ervan.

Renault_wasser schreef:

QuoteB. Renault Sport schreef:

super! Ik hoop dat mn vader binnenkort ook een proefrit ermee kan regelen, alleen hebben ze m nog niet staan bij Stam H'sum weet jij trouwens of er nog een 1:18 modelletje van uit komt?

dat weet ik niet, ik ben er namelijk ook naar op zoek, ik denk dat norev wel een goede kanshebber is voor de bouw ervan.
Ik heb gehoord, dat norev er mee bezig is!

:Ddankje Thijs_clio, fijn dat ik dat weet:T ZOu ook wel verrassend zijn als ie er niet kwam, van bijna elk model is wel een 1:18. En als ze dat van de RS197 niet zouden doen, zou dat wel dom zijn

Ik zag net een Renault 17 rijden, een zwarte. Een mooie wagen, mijn vader heeft ooit nog een blauwe gehad (y)

Kenteken
KentekenImage.ashx

Voertuigsoort Personenauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming R 17 TS INJECTION CABRIOLET
Kleur(en) Oranje
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
G3 Installatie Nee
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel N.v.t.
Massa leeg voertuig 1.104 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 11-10-1973
Datum eerste toelating 11-10-1973
Datum aanvang tenaamstelling 13-04-2006

Vervaldatum APK 11-04-2007
Wacht op keuren Nee

Moet dus wel overgespoten zijn...

Me vader staat op het punt om een Renault 17 decouvertable(schrijf je dat zo?) te kopen.

Voor restauratie en later om zondags mee rond te rijden.

Heb hem nog niet gezien, en geen idee hoe het eruit ziet.

Heeft iemand er pics van? (ja ben even lui weet ik :rolleyes:)

Mijn bijdrage: Foto's van een van de eerst geleverde RS in Nederland. 4 Juli (y)

VooraanzichtRS.jpg

4920910a.jpg

Zijkant.jpg

AchteraanzichtGorinchemRS.jpg

AchterkantGorinchem.jpg

RSRood.jpg

Luchtinlaat.jpg

rsvkvvischer8ma.jpg

En nog wat exotische renaults :)

dsc02986oo5.jpg

img2028hb7.jpg

img2029ko6.jpg

img2032zl9.jpg

img2033es2.jpg

img2043il5.jpg

img2051sd3.jpg

img2054tb9.jpg

img2070ru5.jpg

img2072je0.jpg

img2075mr2.jpg

img2083ug1.jpg

ik heb eigenlijk veel te veel foto's op me pc van renaults, maar zal als jullie het leuk vinden wel wat meer foto's plaatsen :D

Als je nog wat mooie wallpaper formaten hebt, post ze maar :T

Ik heb in de CLIO RS (vorig weekend) en Clio Williams(op circuit) gereden, heel erg gave ervaring.

Maar het meerijden met de clio V6 (Phase I) een aantal jaren terug, was nog beter :T

Zeker ook omdat ik nog niet zo'n snelheids en trekkracht beleving kende, al is dat na me stage vorig jaar anders geworden na zelf gereden te hebben in een Pheaton W12, A8 4.0tdi etc.

Desalniettemin zijn het 3 prachtige auto's bij elkaar (y)(y)
En als Renault fan geniet ik echt van elke foto :cool:

Hier nog wat foto's van de meeting van CRS wegens 25 jaar bestaan, foto's gemaakt in Gorinchem bij VKV.

5AlpineZwart.jpg

5GT.jpg

AlpineV6.jpg

ChrisGT.jpg

Clio16V.jpg

Clio16VRJ.jpg

FlorusGT-1.jpg

FlorusGT2.jpg

FlorusGTV6.jpg

GeleGT.jpg

JolandaGT.jpg

MeganeF1-1.jpg

NepWilliams.jpg

Overzicht.jpg

RSTrophy-1.jpg

Turbo2-1.jpg

die zilverre Rs En die williams hebben ook in de Autovisie gestaan, allebij van kerhof en visscher volgens mij(y)

Die blauwe Clio rs waar ik in had gerreden, was ook van kerkhof en visscher.
heeft ie al een Avantime gekocht voor z'n verzameling?

Ik werk bij Renault Dorzo (langs de A20) Komt u allen!:)
dorzologowy1.gif

renaultalpinea610199112fx1.jpg

hpim0530sw9.jpg

Ik zal als trouwe Renault fan dan ook eens posten hier!

Mijn eerste auto was een Renault 5 GTX uit 1989, was een fijn autootje waar ik erg van heb genoten. Moest deze helaas verkopen i.v.m. een stage in het buitenland.
Na mijn stage ben ik een half jaar gaan studeren in Zuid-Frankrijk en ik besloot dat ik een auto mee wou nemen, dus heb ik (uiteraard) weer een Renault gekocht. Ditmaal wou ik een wat grotere met wat meer pit:D! Dus het werd een Renault 19 16v Phase 1.

De auto heb ik in februari 2006 gekocht met 89.000km op de teller en was altijd in onderhoud geweest bij Stam in Soest. Op dit moment staat ze op 106.000km en rijdt ERG lekker. Heerlijk comfortabel op lange afstanden en toch ook vlot en sportief.
Hier wat foto's

1.JPG

De auto onderweg geparkeerd naar Zuid-Frankrijk. Lekker vies van de pekel ed. wat er toen nog lag.

Hieronder wat foto's die ik heb gemaakt in de omgeving waar ik studeerde:
2.JPG

3.JPG

4.JPG

Op het moment ben ik zeer aan het twijfelen of de auto zal verkopen aangezien ik misschien een zeer mooie Renault 11 TXE Electronic kan kopen.

prachtige 19! leuk dat hem orgineel hebt gehouden, en dan nog eens zo weinig kilometers:eek:

één ding: pulk alsjeblieft die NL sticker van de achterbumper af(n)

weet iemand trouwens hoe je aan het boek: billancourt komt?
de geschiedenis van ile seguin staat erin.
ben al een tijdje aan het zoeken maar alleen iets in Frankrijk gevonden voor €40, maar de kosten lopen aardig op als je het naar nl wilt verzenden(n)

https://www.urban-resources.net/pages/billancourt.html

Renault_wasser schreef:

prachtige 19! leuk dat hem orgineel hebt gehouden, en dan nog eens zo weinig kilometers

één ding: pulk alsjeblieft die NL sticker van de achterbumper af

Bedankt! Ben er dan ook erg zuinig op.
Ik heb er ook over nagedacht om die sticker er af te trekken, maar ben bang dat het een lelijke verkleurde plek oplevert. Daarnaast maakt het hem wel helemaal origineel begin jaren 90! :D

rzasa schreef:

Hey Headlong! Johan! Jij hier! Hij is wel erg mooi zeg...

Hé Rzasa, ik ook hier inderdaad...:D Ze is inderdaad erg mooi, zo'n 11-je moet ook echt in topconditie zijn (of daar met niet al te veel (financiële) inspanning naar te brengen)!

ik ben bezig met onderhandellen op m'n werk, om deze 5 Le car (1984) te gaan kopen:T
morgen gesprek...dus hoop op zegen(y) dit word mischien mijn eerste auto dan :T

p1020541aj0.jpg

Zo hey! Je eerste auto, meteen een klassieker! Ziet er echt nog schitetrend uit. Was er niet iets met de dorpels?

Op www.clubcinq.nl kunnen ze je helpen met van alles en nog wat.

dorpels is idd een probleem, ook bij deze(n)

er staat 124000km op. en het zou me niets verbazen als ik pas de 2de of 3de eigenaar zou zijn.
De auto was van een oudere vrouw (tante van de baas zelf) en is ook nieuw geleverd door dorzo (m'n werk) de bak en motor voelen en horen nog als nieuw aan (starten=lopen, en met je pink in z'n 2 zetten), alleen is roest een probleem(n), en 4 nieuwe bandjes.

Leuke eerste auto, kun je je gelijk gaan melden bij de clubs... en fransrijderstopic..

mooie foto's:D
Vooral die Alpine! Zo heeft mijn vader hem ook gehad een paar jaren terug:T mooi karretje!

ja idd dit laden duurt zo lang dat er van mij ook wel een volgende pagina mag komen o_O:T

Terug
Bovenaan