Het Renault Topic

Peerke schreef:

Heb je de review van de laguna al klaar dpv? het jaar is bijna om

Ik denk dat de revieuw nog beter even kan wachten op het moment; ik lig een beetje overhoop met Renault nederland over garantie en hoe lang een turbo hoort mee te gaan :(

cool schreef:

Quoteadinsx schreef:

Vanaf morgen kan er een Renault 21 'monaco' worden toegevoegd aan het lijstje bij mij

Morgen vroeg deze zeldzaamheid ophalen

Tof! Mooie auto, lekker luxe! Heb je hem al? Hoe rijdt ie?

Heb ehm zaterdag inderdaad opgehaald, zal even wat foto's ook hier neer zetten.

voor meer foto's en info moet je even in het topic zelf kijken.

Link: mijn Renault 21 gtx 'monaco'

Wat foto's
S6000193.jpg

S6000197.jpg

S6000200.jpg

S6000208.jpg

S6000212.jpg

Me 19 en nu dus ook de 21 erbij ;)
S6000215.jpg

update:cool:

B. Renault Sport moeder: Twingo Initiale, vader: Alpine A310 V6
Ivanov : Renault Kangoo 1.9dTi & Renault 19, ouders Renault Clio 1.6 16v
Peerke : renault laguna2 GT dynamique 1.9dCi, 2x renault master 2.5dCi, renault trafic 1.9dCi.
Willem_Volvo ouders : Renault Clio 1.6 16v Dynamique Luxe
Verspace (ouders): Renault Espace 2.0T & Renault Clio 1.2 RL
Adinsx: Renault 19 chamade & Renault 21 gtx 'monaco', ouders: Renault Scenic 2.0 RT
Renault-fan/Renault freak: Ouders: Scénic II 1.6 16V Authentique Comfort
PCR:Renault Trafic 1.9dCi80
Thijs_Clio: Renault Clio 1.4 Rl & Renault Modus 1.4 16 v Privilege Luxe
jeust ouders : Renault Espace 3.0 V6 aut
Mozes : Renault 19 1.4 TR '91 Phase 1. (Buurman: Euro 3 Espace 2.0T Dynamique Luxe met xenon)
Miachi* vader: Renault Safrane 2.5 20v, Renault Dauhpine '59
dpv : Laguna 1.9 dCi GT Privilege & Twingo 1.2
dickey, ouders: Renault Scénic 1.6 16v rxe uit 2000.Renault Scénic 2.0 16v Tech Line 2006
Headlong: Renault 19 16v Ph1 (binnenkort gaat 19 de deur uit en ga ik een Renault 11 TXE Electronic uit '85 rijden )Ouders: Renault Laguna II 1.9 dCi Expression 2001
JAH: Grand Scenic 2.0 benzine Techline
Paulvanrooij: Renault 19 16v ph2

Ik denk dat de revieuw nog beter even kan wachten op het moment; ik lig een beetje overhoop met Renault nederland over garantie en hoe lang een turbo hoort mee te gaan

Is je turbo toch naar de eeuwige jachtvelden? dan kun je de review van mijn laguna wel kopieren als je wil:D

De turbo was zoals verwacht inderdaad bij 116500 overleden, echter de netjes onder garantie vervangen turbo is na krap aan 10 k km 's ook al een stofzuiger aan het nadoen. Renault zegt echter vooralsnog dat ik reeds een nieuwe heb gehad en wil deze niet vervangen. Ik zeg dat als een turbo het binnen 10k reeds laat afweten het of een fabricagefout in de turbo is geweest of een fout tijdens montage. Ik ben dan ook niet van plan om voor een schadepost van meer dan €2000,- op te draaien.
Zelfs als ik zou willen kreeg ik 'm niet zo snel kapot en laat ik nu net juist met warm rijden en afkoelen heel netjes zijn :rolleyes:. Dus vooralsnog ben ik niet blij met ze (n), maar er is nog maar minimaal contact geweest, dus het kan alle kanten op.

Lijkt me een montagefout, toch geen vloeibare pakking gebruikt voor de smeerolieleidingen? dan is hij nl zo weer kapot!!

€2000,- ??? daar heb ik bijna 4 splinternieuwe turbo's vooro_O

(en die doet het alweer 40000km prima, pas weer gecontroleerd, speling is nog als bij een nieuwe!).

Ja, jij doet het zelf, als ik door de dealer laat vervangen (normaal gesproken vanwege de garantie) dan worden ook intercooler, radiator??, etc. vervangen. Niet alleen de turbo zelf.
Misschien moet ik toch maar eens kijken of het niet iets is dat ik zelf zou kunnen, mocht ik er met Renault niet uit komen.

Ik zal het puntje vloeibare pakkingen (subtiel) aanstippen als ik er ws morgen weer langs ga :)
De enige turbo 's die normaal binnen 10k defect zijn zitten over het algemeen in vroegere F1 of rally auto 's. Vlot is mijn Laguna best, maar volbloed sportwagen, nou nee :D

Turbo vervangen is heel goed te doen, ca 3 uur sleutelen en hij staat erop, wel het inlaattraject goed schoonmaken, ook de intercooler.

Maar als de turbo zo snel weer teveel speling vertoont is er iets meer mis, idd kan er vloeibare pakking gebruikt zijn (een veelgemaakte fout) maar er kan ook iets met de smeerolietoevoer aan de hand zijn, of de geometrieverstelling (aansturing hiervan)doet niet wat hij moet doen.

Peerke : renault laguna2 GT dynamique 1.9dCi, 2x renault master 2.5dCi, renault trafic 1.9dCi.
Adinsx: Renault 19 chamade & Renault 21 gtx 'monaco', ouders: Renault Scenic 2.0 RT
Renault-fan/Renault freak: Ouders: Scénic II 1.6 16V Authentique Comfort
Mozes : Renault 19 1.4 TR '91 Phase 1. (Buurman: Euro 3 Espace 2.0T Dynamique Luxe met xenon)
dickey, ouders: Renault Scénic 1.6 16v rxe uit 2000.Renault Scénic 2.0 16v Tech Line 2006
Headlong: Renault 19 16v Ph1 (binnenkort gaat 19 de deur uit en ga ik een Renault 11 TXE Electronic uit '85 rijden )Ouders: Renault Laguna II 1.9 dCi Expression 2001
mr.x turbo : moeder: Twingo Initiale Phase 6, Vader Renault Espace Iv intiale 2.0 T

Het was vandaag weer een enerverende dag samen met mijn altijd magistrale collega Willem_Volvo :)

hpim0848oq1.jpg

Vel satis 3.5 V6

hpim0844or5.jpg

hpim0855mq1.jpg

hpim0858sf9.jpg

nope,

we hebben er wel één staan, een blauwe (gewoon voor de lol:D)
Rijdt rampzalig.
Gas blijft hangen bij schakellen, plastic voelt aan als fisherprice,ramen gaan open als je op een gigantische knop op het middenconsole drukt.
HET ziet er lelijk uit.
motortje is 3 keer niks(n)

@ Thijs_Clio ,

Dat Pand in Boskoop zit toch naast dat glasbedrijf?
Dat pand in Alphen word echt super mooi :eek:
Wij krijgen volgend jaar ook De nieuwe huisstijl op ons pand geplakt :D

Ik heb nog steeds een zwak voor Renault, ook al is dat door de kwaliteitsproblemen wel een beetje bekoeld. Gelukkig is men op de goede weg maar ik snap niet hoe dit zo lang heeft moeten duren. De beschikbare kennis van Nissan is in huis!

Mijn vader heeft 40 jaar (bijna geheel probleemloos...jawel!) Renault gereden dus het zat er al vroeg in:

1965 een witte R4
1967 een bordeauxrode R4
1969 een kobaltblauwe R16 TS (**-**-FA)
1972 een groen metallic (Vert Dordogne) R4 TL (22-00-ZK)
1974 een tomaatrodeR 4 TL (**-DH-**)
1976 een rode 12TL (47-JS-55)
1978 een rode 12TS (47-US-88)
1981 een groenbeige R18 Automaat (GN-77-ZD)
1983 een Bleu Ardoise R20 TX (GX-21-YF)uit 1981 ivm aanschaf caravan. De enige probleemauto.
1988 een witte R11 GTE (overjarig model, met veel korting via importeur) TR-98-DP
1995 een Rouge Persan R21 HB GTS Alizé uit 1993 (GN-ZZ-**)
2000 een Blue Lazuli Scénic 2.0 RT uit 1999 (XX-FL-28)
2005 een zilverkeurige....Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Comfort uit 2003.

Ik heb zelf bij Renault gewerkt eind jaren 80. Mijn eerste auto in 1987 was een uit italie geimporteerde witte 1983'er Renault 9 TDE (met 1.6 diesel met 54 PK) met 100k op de klok, die was ingeruild op een nieuwe SuperCinq. Mijn TDE (Px-28-PH) was de luxe versie die niet in Nedrland werd geleverd, voorzien van koplampwissers, CV, lichtmetalen velgen, elektr. ramen en een beige interieur.

Daarna in 1988 een azuurblauwe Fuego TX uit 1981 met slechts 47k op de klok ( de GS-54-RR). Lekkere en zeer fraaie bak maar hij lustte een behoorlijke slok. De Fuego verkocht ik in begin 89 aan de vrouw van wijlen Nico de Jong (AutoVisie hoofdredacteur in die tijd).

Ik werkte in die tijd bij Renault Leasing en kocht voor weinig geld een ex-lease Renault 5 TR op LPG uit 1987 (ST-21-PS). Die ging er in dat jaar weer uit. Veel te klein voor mij.

Ik kocht weer een ex-lease auto voor een leuke prijs: een koriandergroene (was meer beige dan groen) 21 GTD uit 86 met 100k (RG-10-KT). Erg fijne auto! Bij 150k kwamen er wat dure reparaties en heb ik 'm verkocht voor export naar Marokko. Mijn laatste Renault!

Misschien komt er in 2007 een leaseauto. Dat zou dan best eens een 3drs Mégane kunnen worden!

Renault_wasser schreef:

@ Thijs_Clio ,

Dat Pand in Boskoop zit toch naast dat glasbedrijf?
Dat pand in Alphen word echt super mooi
Wij krijgen volgend jaar ook De nieuwe huisstijl op ons pand geplakt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 09-12-06 23:11 door Renault_wasser.

Pand in Alphen is al sinds mei klaar!

Boskoop dat dat naast een glasbedrijf zit kan best kloppen

Mijn eerste auto in 1987 was een uit italie geimporteerde witte 1983'er Renault 9 TDE (met 1.6 diesel met 54 PK) met 100k op de klok, die was ingeruild op een nieuwe SuperCinq. Mijn TDE (Px-28-PH) was de luxe versie die niet in Nedrland werd geleverd, voorzien van koplampwissers, CV, lichtmetalen velgen, elektr. ramen en een beige interieur.
Gaaf zeg! Die GTE van je pa was ook geen malse bak! Weet je wat er van deze auto's is terecht gekomen?

Renault_wasser schreef:

nope,

we hebben er wel één staan, een blauwe (gewoon voor de lol)
Rijdt rampzalig.
Gas blijft hangen bij schakellen, plastic voelt aan als fisherprice,ramen gaan open als je op een gigantische knop op het middenconsole drukt.
HET ziet er lelijk uit.
motortje is 3 keer niks

net als elke echte Renault dus, :):p

ze hebben vandaag ons Renault embleempje van de Scènic gejat! :x Lekkere kras erop!

We rijden een Renault Scenic 1.9 dCI Dynamique uit 2003 in het Groen/Paars metalic. En mijn Volvo 480ES.. jullie zullen wel denken wat heeft een Zweed ( eigenlijk Nederlander ) nou met Renault te maken? Het onderblok, het onderblok van de Volvo's 400 series zijn van franse makelij.

Fijne auto's, altijd Volvo's gereden, mijn pa heeft de V70R AWD ingeruild voor de Scenic, hele overgang, betrouwbare auto's die Renaults, maar wat zijn ze dwijlen zeg, en het rammelt hier en daar.. en helaas kunnen we het niet vinden.. Maar nog altijd erg prettig rijden de Scenic! :cool:

Over de Volvo valt vrij weinig te vertellen..
SP_A0300.jpg

P2122355.jpg

Opknapper, 1988, 130.000 km, roest achterspatborden, verder technisch en rest 100% nieuw staat! en belangrijkste: Geen schade! Altijd netjes mee gereden, is van een liefhebber geweest ( had er maarliefst 8 van:eek: )

Auke

@rsaza: zowel de 9 TDE als de 11GTE zijn overleden. Heb de kentekens gecheckt op rdw.nl maar ze zijn onbekend. De blauwe 20TX leeft nog steeds, dat is vrij uniek want het was een echte maandagochtend auto. En roest was toen nog een issue :).

weet er iemand het mail adres van Renault Nederland?
ik heb dit namelijk nodig voor een scheikunde opdracht. BvD

rzasa schreef:

@ Renaultwasser: Gaat het niet door, die oer 5?

nee, De kosten liepen te hoog op(n) en ik ben maar een arme student, dus dat word niks.

vandaag gespot bij m'n werk (heb niet gewerkt maar ging via renault naar huis)
één of ander speciale uitgave van de traffic:confused: morgen hoor ik meer(y)

hpim0874ex5.jpg

Idd....prachtige renault. Vond van deze bestelwagens de Opel altijd mooier omdat deze de richtingaanwijzers in de bumper had. Dat onderbrak het geheel een beetje...maar nu Opel ook de richtingaanwijzers bij de lampen heeft zitten moet ik ze bijde nog maar eens bekijken.

mischien morgen ff een ritje mee maken:D
er zit 2 kleurig leer in (blauw met zwart) en in de hoofdsteunen zit een team spirit logootje .

Ok, foto's super traffic:T
vin t een ontzettend fout ding (interieur)
de super traffic heeft blauwe leds in de dorpels, team spirit stiksels in de stoelen (bagger afgewerkt)
een 2.5 140pk 4 pitter (n)
kortom: ben er niet over te spreken, en vind hem een hoog sjonnie gehalte hebben.

hpim0900mn0.jpg

hpim0901oj6.jpg

hpim0899vx5.jpg

Natuurlijk mag de Renault 16 TX niet in dit topic ontbreken. Lang geleden mocht ik eens een dagje met zo'n auto rijden; wat heb ik die dag een lol gehad. De TX in kwestie had dezelfde kleur als de auto op de foto hieronder:

213.jpg

Vooral het dashboard van de TX is prachtig met z'n mooie ronde klokken. Helaas kon ik geen foto van het dashboard van de TX vinden, daarom hieronder maar een foto van de 16 TS. De TX heeft o.a. een ander stuurwiel, maar verder komt het wel ongeveer overeen:

R16TSdash.jpg

Is die Trafic een Limited Edition?

van buiten ziet die er erg gelikt uit idd:cool:

En de motor vind ik wel redelijk, je verwacht toch geen V8 in een Trafic?:p

géén idee of het een LE is.

qua motor valt het erg tegen als je erin rijdt, een 160 of 180pk misstaat niet.

Interieur ziet er inderdaad niet uit. Maar de buitenkant vind ik toch wel mooi hoor.

ototaal schreef:

Misschien is deze foto niet 't meest spannend. Maar de Safrane was er ook als Bi-turbo....

Er staat er momenteel zelfs één te koop op marktplaats.nl

De vraagprijs is €14.000

saf.JPG

Heb me hier net aangemeld. En in dit topic hoor ik thuis (y) Wat me tegenvalt is dat je in je profile niet eens al je auto's kwijtkunt:rolleyes:
Namelijk:

- Renault 15 TL (1975)
- Renault 15 GTL Grand Prix (1977)
- Renault 17 TL (1976)
- Renault 17 TL découvrable automatic (1976)
- Renault Laguna Grantour 1.6 Expression LPi (2003)

Zodra ik weet hoe je hier foto's post, ben ik weer terug.

Dave

Je hebt een goede smaak Dave. Wat mij betreft zijn de 15 en 17 één van de mooiste Renaults ooit gemaakt.

Leuk topic, kijk er nu pas voor het eerst.

Renault-fan/Renault freak: Ouders: Scnic II 1.6 16V Authentique Comfort
mr.x turbo : moeder: Twingo Initiale Phase 6, Vader Renault Espace Iv intiale 2.0 T
De Zweed: vader: Renault Scénic II 1.9dCi, moeder: Renault Twingo 1.2

Ik rijd zelf regelmatig in mijn moeders Twingo. Zal binnenkort wel eens foto's posten. Het blijft een leuk wagentje, zeker met het open dakje. De opvolger ziet er ook erg goed uit, maar is meer een nieuw klein model in de stijl van de rest van de Renault-lijn dan een evolutie van zijn voorganger.

Er zit binnenkort misschien een R17 découvrable aan te komen :T

Renault15.17 zou je mij er is meer info over kunnen geven?

Headlong schreef:

Quoteototaal schreef:

Misschien is deze foto niet 't meest spannend. Maar de Safrane was er ook als Bi-turbo....

Er staat er momenteel zelfs één te koop op marktplaats.nl

De vraagprijs is €14.000

Zo!:eek:
Hoeveel Bi-turbo's zijn er van gemaakt:cool:
Ik hoop dat Renault met de opvolger van de Vel Satis weer zo'n snelle versie maakt van een luxe auto:)

Vandaag gereden in een Renault Avantime 3.0 V6 handbak noir nocturne:D:T(y)
zal later wel wat foto's posten.

@ Renault15.17:

Daar moet je zuinig op zijn, en hem goed beschermen tegen pekel.

Dus alleen in de zomer maanden er mee gaan rijden, en verder vind ik een mooie en een bijzondere wagen wat je in bezit heb.(y)(y)

Blijft een opvallende verschijning. Hoewel hij al weer uit productie is zou hij nog steeds doorkunnen voor een concept-car.

Renault-fan/Renault freak: Ouders: Scnic II 1.6 16V Authentique Comfort
De Zweed: vader: Renault Scénic II 1.9dCi, moeder: Renault Twingo 1.2
Renault-Power: Mégane Coupé 2.0 16v ph1, Renault 5 GT Turbo ph2

@renault_wasser: is dat die avantime die bij VKV gorinchem binnen stond? (boven) te koop? En vandeweek stond er verkocht op toen ik er was :)

@Renault-power: foto's van je GTT? (y)(y)(y)

paulvanrooij schreef:

@renault_wasser: is dat die avantime die bij VKV gorinchem binnen stond? (boven) te koop? En vandeweek stond er verkocht op toen ik er was

@Renault-power: foto's van je GTT?

nee, dat is bij ons (dorzo vlaardingen) auto van een klant.(y)

Terug
Bovenaan