Het Renault Topic

Sta mij toe om in ons geliefde topic even reclame te maken voor onze meeting aanstaande 7 april! :D

https://www.renault9-11club.nl

affichemeetingwy9.jpg

Renault15.17 schreef:

QuoteRenault-fan/Renault-freak schreef:

QuoteRenault15.17 schreef:

Inmiddels heb ik meer dan 100 Avantime's gevonden (229 origineel door Renault NL geimporteerd). Helaas hebben zich nog weinig eigenaren gemeld.

`k weet er nog wel 1 te staan (incl. eigenaar) in mijn woonplaats

Vraag hem aub eens of hij in het register wil / Doe een briefje in de bus / onder zijn ruitewisser.
Hij staat er toch niet al in hè?

Kzal eens kijken of z`n kenteken erbij staat. Kweet h`m niet uit m`n hoofd dus moet even een keer lang rijden.

---
Opverzoek enkele foto`s erbij gevoegd;p
`k had even geen andere foto`s dus dan maar een paar van onze Scénic in de vakantie;)

rscn3606lk1.jpg

dsc2009rs4.jpg

je mag je openingspost van de nwe pagina versieren met plaatjes o.i.d:p

ziet er wat leuker uit:LOL:

Raar bericht....:confused:

Onderzoek naar zelfmoorden werknemers Renault
PARIJS - De Franse autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de werkomstandigheden in een fabriek van de Franse automaker Renault in de buurt van Parijs, na de zelfmoord van drie werknemers in vier maanden.
Een 38-jarige man hing zich afgelopen vrijdag in zijn eigen huis op. In zijn afscheidsbrief klaagde hij over problemen op het werk. Drie weken geleden hielden de werknemers van de fabriek nog een stille tocht ter herinnering aan twee collega's die in oktober en januari zelfmoord pleegden.
Een van de werknemers sprong van de vijfde verdieping van de fabriek. De ander verdronk in een nabijgelegen plas, nadat hij op zijn computerscherm bewijs van een verbitterde correspondentie met het management achterliet. De drie mannen werkten in het gedeelte van de fabriek waar nieuwe auto-ontwerpen ontwikkeld worden.

@330dM,

Lekker zooitje daar, nu weet ik waar die beroerde elektronika kwaliteit vandaan komt.

@B.RS,

je bedoelt foto`s van die Avantime?

hij ziet er goed uit:p

Het fleurty elke pagina een beetje op, en staat dus veel beter vind ik(y)

Ja ik vroeg me ook al af hoe je je gras zo groen krijgt. Bij mij kan ik alleen een mosgroen-bruine Avantime verbergen:)

Met zo'n auto wil je natuurlijk ook alleen maar rijden. Maar goed, als je hem /haar spot (of een andere) hoor ik het wel.

zag vandaag nog een rodse Avantime. Nummerbord heb ik niet helemaal onthouden maar was dacht ik:
77-HT-?BS?

ik kan het ook fout hebben, maa dat weet ik niet:p

Gister heeft me vader de turbo opgeblazen :LOL:, kon niet stoppen (snelweg). Heeft em daarna in de berm uit laten draaien, want was op hol geslagen... Wachten nog op info over hoe en wat verder.
Is gelukkig lease auto die er zowieso uitgaat binnen enkele weken, maar toch zwaar teleurgesteld. Net zn beurt gehad en dan gebeurd er dit.. Opvolger is al bekend en dat is geen Renault (niet op basis hiervan hoor, want is toch wel een lekkere auto en motor(1.9dci) ), maar een Verso :T

en dan snap ik niet dat berijders niet het benul hebben om de auto in zn 5 te zetten, voet stevig op de rem en dan de koppeling vol op laten komen.

Je laat de auto toch niet uitrazen totdat de olie op is en dus het hele blok vastgelopen is?(n)

Alhoewel dit zou natuurlijk wel in het gebruikersboekje mogen staan :T :p

beetje jammer want zon 1.9 dCi loopt best lekker(y)

Door Renault-fan/Renault-freak (IP bekend)

Ja kan h`m toch ook in z`n 1 zetten???

Nee...in zijn 1 heeft ie toch veel meer trekkracht ;):T

Dan trekt is ehm of door de rem heeft, of de koppeling gaat gewoon staan slippen.

Dan ben je nog verder van huis :p

Hoogste versnelling, voet flink op de rem en de koppeling op laten komen (zo snel mogelijk)
Dat werkt het beste(y)

kentekenimageashxsc8.gif

Personenauto
RENAULT
DAUPHIN
Zwart
Benzine

Kenteken van me vaders Dauphine

Ik heb hem een keertje gezien, maar ik dacht dat die mensen gewoon het dak eraf hebben gezaagdo_O

en dan snap ik niet dat berijders niet het benul hebben om de auto in zn 5 te zetten, voet stevig op de rem en dan de koppeling vol op laten komen.

Je laat de auto toch niet uitrazen totdat de olie op is en dus het hele blok vastgelopen is?

Alhoewel dit zou natuurlijk wel in het gebruikersboekje mogen staan

beetje jammer want zon 1.9 dCi loopt best lekker

Tsja daar denk je dan niet aan denk ik, werd hem later ook wel vertelt door die kerel van Renault 24. Nog steeds niets gehoord hoe en wat, ivm mis-communicatie met iemand van lease maatschappij die moet komen kijken... Stonden daar nog 3 met iig een kapotte turbo. We wachten maar af hoe het met het blok is.

adinsx schreef:

QuoteDoor Renault-fan/Renault-freak (IP bekend)

Ja kan h`m toch ook in z`n 1 zetten???

Nee...in zijn 1 heeft ie toch veel meer trekkracht

Dan trekt is ehm of door de rem heeft, of de koppeling gaat gewoon staan slippen.

Dan ben je nog verder van huis

Hoogste versnelling, voet flink op de rem en de koppeling op laten komen (zo snel mogelijk)
Dat werkt het beste

Weer wat geleerd;):p

De AVantime heet niet voor niets Avant-time
Voor-tijd letterlijk vertaald, over 10 jaar zou ie t heel goed doen!

grensrijder Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gebeurt heel veel, bij de 1.9 dCi's. :(

Vooral als ze niet dealer onderhouden zijn idd..

Mielcitrofiel Schreef:
-------------------------------------------------------
> IS toch uit de productie???

Ja.

Maar eens een fototje gemaakt van de 9 van ons thuis.
De bumper heb ik een dag later zwart gemaakt met de gasbrander, ziet meteen dtuk beter uit.
dsc00999vx3.jpg

Terug
Bovenaan