Het Renault Topic

Nice die 15 en 17 renault15.17

Bij ons hier staat de witte 17 découvrable nog altijd in de schuur.

Het blok zit serieus vast en hebben inmiddels een ander blok gevonden.
Deze vraagt er echter 650 euro voor.

We zijn nog aan het bekijken wat we doen, maar het projectje gaat nog wel even duren.

Wel hebben we een volle accu erop gezet om te kijken of de elektronica nog werkte.
(y) dat deed ie :) het dankje piept een beetje maar is gangbaar te maken.

Ik hoop volgend jaar lente ook foto's te kunnen tonen dat ie uit de stalling is helemaal gereviseerd :T

Ow hij blijft niet wit waarschijnlijk :t, wat is een mooie kleur?
donker blauw leek ons ook wel wat.
Of is dat juist niks voor op een 17.

Wat mooi is of juist niet op een R17 moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Ik zelf vind dat er op zo'n auto best een jaren '70 kleur mag zitten (appeltjesgroen, bruin, oranje, etc.) maar veel mensen vinden dat niks. Als je wilt weten welke kleuren je mooi vind moet je maar eens op mijn R15/17 pagina's kijken op de fotopagina's.
En als je de originele kleurnummers wilt weten, kan ik je die ook nog doorgeven.

Dave

Volgens de RDW groen, maar er zijn twee kleuren groen geleverd op de Avantime, heel donkergroen en het gifgroen. Ik neem aan B.RS dat het een donkergroene was? Thanks by the way voor het melden van deze spot!(y)

Dave

"Autorijden draait om vrijheid, niet om snelheid"

Heb gister ook nog onderweg naar de RAI een paarse avantime gespot.

Heb alleen verzuimd het kenteken te noteren(n)

:T

Het Avantime register kent nog maar 1 gifgroene (Vert Taïga H97) Avantime en dat terwijl ik al 183 van de ca. 250 Avantime's in Nederland heb vastgelegd. Maar goed, als er bij de RDW groen staat kan het dus ook zo'n gifgroene zijn. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat er maar 1 in Nederland is.

Ja nogal! Het gaat echt boven verwachting. Zoals gezegd heb ik in een drie- / viertal maanden ruim driekwart van alle Avantime's geregistreerd. Alleen zijn er nog maar een handjevol Avantime eigenaren die gereageerd hebben. Maar dat is eigenlijk ook volgens verwachting, over het algemeen wordt zo'n auto denk ik toch gekocht door "individualisten".

Zie: Avantime register

Aardige lijst al! Ik neem aan dat je alle verkoopsites ook in de gaten houdt? Staan er best veel te koop momenteel. Stuk of 30.

Ik zal een linkje plaatsen op onze site.

Bij Kroonenburg in Zwaag staat er ook altjd eentje voor de deur. Ik zal het kenteken eens noteren.

kleur was idd donkergroen.

de productie van de Twingo is btw gestart!:D

Leuk autootje hoor, die Twingo:

Zelf gespot op de RAI:LOL:

dscn4459uu1.jpg

(jammer van die mensen...)

@ Renault 15/17 wij hebben er ook een gehad als demo, die is uiteindelijk verkocht was volgens mij een privilege in het groen, en dan moet ik de kleur zien of dat het een donkere was of een lichte en het kenteken is 02 HZ LH

sinds 06-03-2007 is die weer op de weg in ALPHEN AAN DEN RIJN te vinden.

De kleur Vert Taïga H97 vergeet je denk ik niet meer als je die gezien hebt. Deze namelijk:
18htgh41.jpg

Deze auto staat overigens (weer) te koop.

Vert Scarabée 296 is een stuk ingetogener:
97HZLG.JPG

Op zaterdag 2 en zondag 3 juni a.s. gaat Renaultdealer Van Kerkhof & Visscher een groot evenement organiseren bij de vestiging in de Koperstraat te Rotterdam.
Het gaat om hét Renault Sport evenement voor de echte liefhebber van klassieke sport modellen van Renault.

Renaultdealer Van Kerkhof & Visscher wil dé Renault Sport Dealer van Nederland gaan worden, en om dit te realiseren vragen wij jullie hulp hierbij...!

In dit weekend komen er verschillende landelijke media naar Rotterdam, en om de uitstraling te hebben van een echte Renault Sport dealer willen wij alle modellen in de showroom hebben.

Alle auto's komen achter een afzetting, en zullen afgesloten blijven staan op veilige afstand van het publiek.

Adres:

Renaultdealer Van Kerkhof & Visscher
Koperstraat 16
3067 GL Rotterdam

Net rekening van de onderhoudsbeurt van de Scénic binnengekomen.

Ruim 500€.

- 4 Bougies
- Ruitenwissers achter
- 4 nieuwe banden (20 % korting!)
- Cart plug (?)
- Pollenfilter
- Interieur filter
- olie bijgevuld/olie verversd
- olie filter vervangen

dat was het zo ongeveer.

Maar, vlak na de beurt is er bij de garage een vrachtwagen achteruit tegen de auto aan gereden.
Gevolg ruim 2700€ schade. Uiteraard werd het vergoed, maar tis toch niet leuk. Toen we de auto gingen ophalen zei de eigenaar van het schadeherstellingsbedrijf dat de glassplinters van de achterruit in en op het dashboard lagen tussen de roosters en op de grond. Er is een compleet nieuwe achterklep in gekomen. Overigens is de achterruit wel donkerder dan de vorige...

afb002my5.jpg

afb006kr8.jpg

Zo hebben we weer wat om over te praten:T

Balen zeg!

Dat van die onderhoudsbeurt is toch niet zo heel erg duur? Een paar uurtjes werk en vier bandjes nou dat telt wel op.

- 4 Bougies
- Ruitenwissers achter
- 4 nieuwe banden (20 % korting!)
- Cart plug (?)
- Pollenfilter
- Interieur filter
- olie bijgevuld/olie verversd
- olie filter vervangen

das neer dan paar uurtjes werk en 4 bandjes;)

Precies daarom. Ik voelde niet helemaal goed aan wat je bedoelde toen je het bedrag noemde. Of je het veel vond of juist redelijk.

Nou opzich valt het mee, meestal zijn we iets minder kwijt. Maar dan heb je geen bougies, geen cart plug (wat het ook moge zijn)

@Renault-fan/Renault-freak:

Twingo is idd erg geslaagd!
Alleen vind ik de neus van de GT/Dynamique mooier. Weet iemand wanneer de prijzen bekent worden gemaakt? Tegelijk als dat ie in de showroom staat?

ja zo iets...

hopelijk wordt de RS snel bekend.
min. 120/130 PK toch?:T

@Adinsx,

een 1.2 makkelijk chipbaar... Volgens mij niet.

Jah, ik wil pas een oordeel over de Laguna III Phase I uitspreken als ik h`m helemaal zie.

een 1.2 is niet makkelijk chipbaar nee omdat er niet veel winst mee te halen valt.
Maar door de turbo is er al snel veel meer winst mogelijk t.o.v. atmosferische motoren.

Dus met dezelfde aanpassingen haal je er meer winst uit door de drukvulling.

Toch verwacht ik geen RS versie van de Twingo.. maar de tijd zal het leren :)

4 juni wordt overigens de Laguna III phase 1 (geen romeins teken) onthuld(y)

@ Renault-fan/Renault-freak

Zonde man!
Hoelang zijn jullie hem kwijt?

En hoeveel km heeft de Scénic ondertussen gereden? ik gok op 50.000/60.000(ivm de bougies;))

En de beurt valt trouwens wel mee:T

Voor de Espace waren we 1100 kwijt:(
2 nieuwe banden(samen 640 euro) en dan verder bougies, ruitenwissers etc;)

Wij waren hem iets minder dan een week kwijt. Hij heeft idd ondertussen bijna 54.000 km gelopen. En idd, ruitenwissers banden, vloeistoffen enz.

Kan goed dat die blauwe ook van hem is. Ik weet dat er ook iemand is die 8 (!) Avantime's heeft. En inderdaad, dat rood met zwart moet je van houden. In ieder geval kun / kon je door deze optiepakketten je Avantime wel een heel andere uitstraling geven. Als je een rode hebt met een beige lederen interieur dan is dat een heel chique auto. Zo met een Pack Exception 2 (rood met zwart leer) is het ineens een heel andere auto (meer avant-gardisch)

wat moet je nou met 8! dezelfde auto's
(ookal zijn het prachtige avantime's:p)

Erg speciale velgen, staat niet verkeerd moet ik zeggen:T

@ rzasa
Zo, erg speciale Avantime:eek:
Alleen ben ik niet echt fan van het interieur, maar het heeft wel wat;)

Heel erg gaaf! Ik vond zo'n Campus altijd een beetje een gevalletje van "jammer"maar zo ziet ie er echt fantastisch uit!
(alleen jammer van die foto met die mislukte Benz :cry: )

Die avantime is niet eens origineel nederlands..
gewoon een import modelletje

Terug
Bovenaan