Het Renault Topic

Renault-fan/Renault-freak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Avantime stond er!:)

Enne, kenteken ook onthouden?

Ik heb vlakbij waar ik nu aan het afstuderen ben ook een Avantime gespot.

Zal ehm morgen is op de foto zetten.(y)

@renault15.17
We hebben inmiddels iemand gevonden die een R17 blok te koop heeft.
Komt origineel uit een franse auto en heeft 42.000 op de klok.
Is helemaal compleet incl spruitstukken etc..

Wat zou dat mogen kosten? :rolleyes:

Jaja het projectje komt langzaam weer op gang(y):)

Adinsx

Renault-fan/Renault-freak Schreef:
-------------------------------------------------------
> ziet er netjes. Is de car. nog in goede staat?

redelijk goede staat. Er zitten op het voor en achterscherm wel wat deukjes. En 1 wieldop kwijt :cry:

Maar rijden doet hij nog net zo goed al in het begin, en nergens roest

Het lijkt me sterk dat Renault dit jaar weer wereldkampioen F1 wordt. :( Ze komen echt seconden tekort. Nou ja, het was de eerste race, laten we hopen dat Kovalainen het licht nog ziet dit jaar.

Waar ik een beetje ziek van wordt is de reacties van MyReview, op Renaults die laag scoren bij gebruikers. En dan met name de mensen die gelijk naar Toyota wijzen.
De modellen betreffen alle zo rond 2001/2002/2003 en soms 2004. En het gaat bijna altijd om de Mégane, Scénic en Laguna.

Maar wat mensen helaas niet weten, is dat de techniek/electronica nu met sprongen vooruit is gegaan. Oftewel bijna zo niet foutloos. Dus zo lopen de verkopen achteruit, dat nergens nodig voor is, omdat de producten nu wel goed zijn...

:Dprecies!
maar ik denk daqt met de komst van de Twingo II en de Laguna III dat snel zal veranderen

Jah, en de verkopen van de Scénic trekken ook weer aan. Maar of de Laguna III de 1ste plek in de leasemarkt kan terug veroveren, betwijfel ik.

ik dacht ergens te hebben gelezen dat ie misschien een andere naam krijgt. Ik denk dat dat geen slecht idee zou zijn met oog op de verkopen...

Renault gebruikt meestal namen die eerst als concept car zijn gebruikt. Maar ik denk dat de Laguna III gewoon Laguna blijft heten hoor!

Opzich vind ik Laguna wel een mooie naam. Alleen over de uitspraak is wat verwarring.

Dit zijn de meest gehoorde varianten:
- Lagoena
- Laguuna

Ik zat te denken dat misschien de nieuwe Laguna misschien de naam Fluence krijgt. Het is nl. wel de eerste met die stijl.

Als het geen Laguna wordt, denk ik dat Altica en Fluence de meeste kans maken. (Fluence wellicht voor de coupé?)

volgens mij is de coupe al bevestigd. Als hij een andere naam krijgt zal dat zonder meer Fluence zijn...

Nog even wat informatie voor mensen die misschien in de buurt van Drachten wonen. 7 april is daar een meeting van Renault 9/11 & Fuego modellen...

affichemeetingwy9.jpg

De foto's zijn genomen bij VKV Renault in Gorinchem afegelopen zondag, en die laatste foto op de A15, was foto's aan het maken op de snelweg van een eenzijdig ongeval toen die voorbij kwam.

als het goed is is binnen 2 weken eindelijk mijn vader's A310 V6 klaar. Ik zal tzt foto's posten hier.

We kwamen er een paar dagen terug achter dat ie ook op www.klassiekergespot.nl staat. Best wel geinig om daar je eigen/vader's auto te vinden:p

@ Renate: ik beschouw mezelf toch als een behoorlijk goede autospotter, maar hoe zie jij nu dat die A110 een 1600S is? Volgens mij kun je dat niet van deze twee foto's afleiden.

ze lult dus uit haar nek...

Renault heeft trouwens een nieuwe site waar je alle filmjes, screensavers en noem het allemaal maar op kunt vinden;)
https://web.renault.nl/renaultmedia/default.asp?cid=0

Wat jullie niet zien op de foto is dat er binnen nog een Megane II RS Phase II 5 deurs stond, een Renault Megane RS Trophy en een Renault Megane RS F1 Team en nog een Megane RS F1 Team R26. Ook stond er een Nieuwe Clio III Renault Sport, clio williams, clio 16v in nieuwstaat, renault 5 gt turbo en de rest weet ik zo gauw nog niet...

@Renault15.17: Van die Renault was een gok, ik heb namelijk de Monte-Carlo versie hier op mijn beeldscherm staan en die is qua carrosserie gelijk aan die op de foto.
*edit* ik heb het nog even na gekeken Die richtingaanwijslampenkapjes (scrabble)zijn bij de 1600s iets anders, dus het is inderdaad een 1300s

>ze lult dus uit haar nek...

Daarom klink ik ook zo dof. . .

Greetzzz Renate.

@ Renate: die richtingaanwijzerkapjes zijn bouwjaarafhankelijk en hebben niks te maken met uitvoering. Deze zijn van een NSU en later zijn er die van een Dyane opgekomen.

@ Renault-fan/Renault-freak: nee, ik ga niet naar de Rai. Dan had de nieuwe Laguna er moeten staan.

Ik wel, de Nepta stond er, echt mooie wagen(y)

verder de Scénic Conquest er (als je foto`s wil, moet je het even zeggen, dan plaats ik ze wel;))

en de overige modellen die nu in productie zijn.

Jah, blijft een leuk wagentje;)

Hoewel ik het nieuwe gezicht van Renault, (wat dus op de nieuwe Twingo zit) minder vind, dan het huidige gezicht...

nah, ik vind het eigenlijk juist mooier. Eigenlijk geen grille maar gewoon een bescheiden sleufje(y)
de huidige begint in mijn ogen toch wat te vervelen...

Het bescheiden sleufje is al is voorgekomen op de Clio II RS modellen(y)

Ik vindt het zo op de nieuwe neus ook wel wat hebben:)

precies;)
al blijf ik het jammer vinden dat de koplampen van de Twingo zijn verandert t.o.v. de concept

Renault 5 GTX (2x zelfs!) Jammer genoeg 5-deurs. Verder een oude amerikaan, en een Chrysler Le Baron Cabrio

Ze zijn weer uit de stalling! :p
spa0186lr3.jpg

De R15 starte binnen 10 seconden en dat na 5 maanden stilstaan zonder maatregelen! Ze lopen allebei weer als een zonnetje trouwens. Dit seizoen te doen: beetje laswerk aan de R17 (gordelbevestigingspunt LA, krikpunt RV), aandrijfas R17, remslang R15 en uitlaatspruitstukpakking bij de R15.

spa0187gf3.jpg

Sorry voor de kwaliteit v.d. foto's, zijn met telefoon genomen.

Terug
Bovenaan