Het Taalneuzelaarstopic deel 3

500 E zei:
929V6 zei:
Zadelsnuiver zei:
Deze zin:

"ik heb een thema in gedachte welke niet moeilijk is maar..."

Ik heb nu "welke" gebruikt, maar ik weet dat dit eigenlijk niet zo hoort. De reden is dat ik niet zeker wist of ik nu dat, die of wat moest gebruiken. Iemand een idee?

Ik zou geen situatie weten waarin "welke" beter is dan "die" of "dat".

Welke situatie?

Ik doelde op situaties waarin welke als betrekkelijk voornaamwoord wordt gebruikt.

Vreemd.
Als ik "mijns inziens" tik vindt AW dat blijkbaar fout want er komen rode streepjes onder. Terwijl "mijns inziens" mijns inziens gewoon correct Nederlands is.

De Schaduw zei:
Vreemd.
Als ik "mijns inziens" tik vindt AW dat blijkbaar fout want er komen rode streepjes onder. Terwijl "mijns inziens" mijns inziens gewoon correct Nederlands is.

Bij mijns inziens krijg ik geen rode streepjes. De streepjes zijn ook niet van AW. Ze zijn van je browser. Misschien staat de taal van je pc/telefoon/tablet, of van de browser die je daarin gebruikt, niet op Nederlands? Of is het daarin ooit uit de lijst van correcte woorden geschrapt?

929V6 zei:
500 E zei:
929V6 zei:
Zadelsnuiver zei:
Deze zin:

"ik heb een thema in gedachte welke niet moeilijk is maar..."

Ik heb nu "welke" gebruikt, maar ik weet dat dit eigenlijk niet zo hoort. De reden is dat ik niet zeker wist of ik nu dat, die of wat moest gebruiken. Iemand een idee?

Ik zou geen situatie weten waarin "welke" beter is dan "die" of "dat".

Welke situatie?

Ik doelde op situaties waarin welke als betrekkelijk voornaamwoord wordt gebruikt.

Dat vermoedde ik al.

ergens op instagram zei:
Me afscheit taard van stefenie

Het viel me nog mee dat afscheit niet met een lange ij was geschreven, want ik kreeg wel die smaak in mijn mond.

RobEU zei:
[size=medium]Dus wat dat betreft verwoordt je het wel goed in mijn ogen.
De vooroordelen zijn sowieso een beetje kansloos, of ze nu van liefhebbers komen of niet.[/size]

Inderdaad kansloos dus.

Ik hoorde net het nummer "18 jaar" van Marco Borsato op de radio. Daarin komt de regel voor "kijk me diep in mijn ogen aan".
Hoe kun je dat in hemelsnaam keer op keer uit je strot krijgen? o_O

De Schaduw zei:
Ik hoorde net het nummer "18 jaar" van Marco Borsato op de radio. Daarin komt de regel voor "kijk me diep in mijn ogen aan".

Dit is wel heel erg. Waarschijnlijk heeft een professionele liedjesschrijver de tekst geschreven. Hij moet zich diep schamen. De zinsnede doe me denken aan het beruchte koningslied.

Soloman zei:
De Schaduw zei:

Dit is wel heel erg. Waarschijnlijk heeft een professionele liedjesschrijver de tekst geschreven. Hij moet zich diep schamen. De zinsnede doe me denken aan het beruchte koningslied.

Was dat niet van dezelfde auteur? :rolleyes:

En bleef het daar maar bij....:rolleyes:

RobEU zei:
Ik lig echt dubbel hier. Niemand zal ontkennen dat een Golf de veilige keuze is. Maar blijkbaar zijn er toch een aantal mensen die de illusie hebben dat de Astra dit niet is. Maar ja, die seksloze doelgroep maakt zich vooral druk om zaken als remweg en het zwartmaken van de Golf.

RobEU zei:
Idefiqs zei:
RobEU zei:
funf zei:
Google is je vriend!(y)

Je bent vast mans genoeg om dan ook je fout te erkennen en te rectificeren.

Wat natuurlijk slechts voor de ander geldt...;)

Ik kan mij niet herinneren een ander een foutieve taalfout te hebben toegekend en dit daarna niet te hebben gerectificeerd. Ben jij nu weer 'af'?

Was meer een opmerking in algemene zin, er zijn mensen die ieder geitenpaadje gebruiken om ergens onderuit te komen. Maar wel anderen hier op aanspreken.

sigmund-e-therapie.gif

RobEU zei:
Zie het bericht boven jouw foutieve aantijging. Blijkbaar heb jij, niet geheel onverwacht, hier dus niet de ballen voor. Slechte verliezer.

Nee, je doet het fout. Probeer het nog eens?

funf zei:
RobEU zei:
Zie het bericht boven jouw foutieve aantijging. Blijkbaar heb jij, niet geheel onverwacht, hier dus niet de ballen voor. Slechte verliezer.

Nee, je doet het fout. Probeer het nog eens?

Leg het maar eens uit dan. Ik heb een link gestuurd van een gerespecteerde bron die je uitleg verschaft. Jij doet niet meer dan wat roepen.

Blijkbaar niet dus. En in plaats van het uit te leggen of een bron te tonen, blijf je maar in de rondte kletsen. Jammer, maar vooral zielig.

Ben je nu wel in staat om te zeggen wat er fout is, of ben je nog druk met puberen?
Overigens zijn er boeiendere fouten dan een onnozele mistyping, maar als dit jou gelukkig maakt dan kun je nog veel blijer worden als je goed zoekt.

Ik voel me weer helemaal jong en geniet van jouw gebrek aan zelfreflectie. (y)

De typo in de eerste zin is overigens inderdaad wat flauw, maar die fout in de tweede zin....:rolleyes:

Oh dat is zeker slordig, geef ik direct toe. Ik vraag me alleen af of je zelf ook weet wat er fout aan is, aangezien je wel vaker fouten maakt in dit topic en/of je niet in staat bent een en ander te verklaren.

Wat goed dat je dat toegeeft. Ik zie echt ontwikkeling!(y) Houd dat vast en maak je intussen over mij geen zorgen. Ik red me zelf wel.

Terug
Bovenaan