Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Guest
Zoals bij het vorige topic: taalneuzelen is hier toegestaan, elders op het forum dus niet! Zie je een leuke taalblunder, post 'm gerust hier. Maar ga er alsjeblieft niet in het betreffende topic over neuzelen.

En ik vond deze:

MP zei:
Bel maar voor meer invo

Trommel rem versleten met 70,XXX KM ?

De achter remmen van mijn auto functioneren niet meer zo als het moet.
De klachten zijn verminderde remkracht, handrem die het alleen nog op de laatste twee klikjes doet en het handrem lampje gaat branden bij stevig door remmen.
Diagnose garage zonder open te halen versleten remvoering. Echter heeft de auto bij 60.000km een grote beurt gehad en zijn de rem blokken aan de voorzijde vervangen Dus neem ik aan dat ze toen ook de trommel remmen hebben gecontroleerd ? En lijkt het mij dus een beetje apart dat nu ineens de remvoering op is. En ook is mijn ervaring dat trommel remmen normaal toch wel wat langer mee gaan.

Spatie balk blijdt hang en ?

§anitarium zei:

De klachten zijn verminderde remkracht, handrem die het alleen nog op de laatste twee klikjes doet en het handrem lampje gaat branden bij stevig door remmen.
Diagnose garage zonder open te halen versleten remvoering. Echter heeft de auto bij 60.000km een grote beurt gehad en zijn de rem blokken aan de voorzijde vervangen Dus neem ik aan dat ze toen ook de trommel remmen hebben gecontroleerd ? En lijkt het mij dus een beetje apart dat nu ineens de remvoering op is. En ook is mijn ervaring dat trommel remmen normaal toch wel wat langer mee gaan.

blijdt? :p

§anitarium zei:

Afgelopen zaterdag hebben we deze opehaald en de TXE achter gelaten
:p

Ik dacht trouwens dat sanitarium alleen een ander woord voor sanatorium was, maar er is meer. Van mijn helden van Metallica zelfs:

Welcome to where time stands still
No one leaves and no one will
Moon is full, never seems to change
Just labeled mentally deranged
Dream the same thing every night
I see our freedom in my sight
No locked doors, no windows barred
No things to make my brain seem scarred

Sleep, my friend, and you will see
The dream is my reality
They keep me locked up in this cage
Can't they see it's why my brain says “rage”

Sanitarium, leave me be
Sanitarium, just leave me alone

Build my fear of what's out there
Cannot breathe the open air
Whisper things into my brain
Assuring me that I'm insane
They think our heads are in their hands
But violent use brings violent plans
Keep him tied, it makes him well
He's getting better, can't you tell?

No more can they keep us in
Listen, damn it, we will win
They see it right, they see it well
But they think this saves us from our hell

Sanitarium, leave me be
Sanitarium, just leave me alone
Sanitarium

Just leave me alone

Fear of living on
Natives getting restless now
Mutiny in the air
Got some death to do
Mirror stares back hard
kill is such a friendly word
seems the only way
for reaching out again

Trouwens, eigenlijk is dat (taal)neuzelen maar een vage kreet, want behalve betekenis 2 (zeurderig klinken) past niets bij dit topic. Tenzij we het er allemaal over eens zijn dat we eigenlijk betekenis 7 bedrijven...

qybakp.png

§anitarium zei:
Je meent het, op dat nummer is mijn gebruikersnaam gebaseerd: klikkerdeklik!

Geweldig!!! :D

Gaan we meteen op die post zemelen (in plaats van neuzelen): Hiervoor reed ik in een Renault Express diesel uit 1992, lekkere no-nonses auto

nonses? :cool:

Je zou kunnen stellen dat de uitspraken van degenen die neuzelen i.e. onzin uitkramen i.e. taalfouten maken hier verzameld worden. :) Dat maakt dus eigenlijk de makers van de taalfouten de neuzelaars.

Ooit, heel lang geleden, toen internet nog niet bestond, waren er in de krant (zo'n groot onhandig papieren geval waar je zwarte vingers van kreeg) kleine advertenties te vinden van mensen die hun auto te koop aanboden. In één van die advertenties werd heel serieus een treffelkemper onder de aandacht gebracht. De bewuste advertentie hebben we destijds uitgeknipt en heeft in huize Blitz nog heel wat geglimlach opgeleverd.

Maar wat zou het verhaal achter die advertentie geweest zijn? Iemand wilde zijn/haar kampeermiddel verkopen en heeft misschien een kennis of buurman het woord 'travelcamper' horen noemen. Maar ja, hoe schrijf je dat als je niet zo geletterd bent? Je doet het dan maar fonetisch. Nog een geluk dat er toen nog geen Nissans Qashqai bestonden...

Ik heb een opdracht geplaatst op Werkspot en nu heb ik het volgende bericht ontvangen:

beste heer om een goede offerte voor u te maken heb ik iets meer invoormatie nodig hoe dik wilt u de isolatie in verbant met de hoogte van de opstand anders moet die verhoogd worden en ligt er al isolatie op en de oude dakbedekking moeten wij dat afvoeren of doet u dat zelf

sabrinaseat zei:
Hallo,

Wij zitten met een probleem in onze maag, misschien weet iemand raad of advies te geven.
Het wordt denk ik wel een lang verhaal.

Wij hebben een SEAT ibiza die in augustus 2 jaar is. Deze auto hebben wij vanaf het begin en zijn de eerste rijders.

Aantal weken geleden is onze auto voor onderhoudsbeurt naar de Dealer gebracht. Met de melding dat er een storingslampje brandde.
(soort spiraal?) Dit probleem zouden ze gaan verhelpen (een week later) als de auto er weer zou staan om de auto te spuiten (een of andere gek vond het leuk onze auto te bekrassen)
zou hier naar gekeken worden. Probleem dachten ze verholpen te hebben en op woensdag 4 april kregen wij de auto weer terug.
Inderdaad brandde het lampje niet meer dus leek het probleem verholpen.
Een dag later 5 april ging mijn man kort ritje naar de peuterspeelzaal van ons dochtertje haar ophalen. Onderweg ging weer dat storingslampje branden en nog een ander lampje van het motormanagement. Direct doorgereden naar de dealer die aan een storing dachten. Hiervoor een afspraak gemaakt op dinsdag 10 april.

Op 9 april in de avond (2e paasdag) stond mijn man ineens stil op de snelweg, auto stopte ermee en vlak na de coentunnel stond hij dan auto deed niets meer. Auto weggesleept naar de dichtsbijzijnde dealer.
Deze dealer is gaan kijken wat er aan de auto kon mankeren, troep in de tank dikke laag troep onderin en de diesel was oranje van kleur (leek wel sinas) Troep in de tank viel niet onder garantie dus mochten wij zelf voor de schade opdraaien.
Wij waren best geschrokken en hebben direct onze eigen dealer gebeld, die intussen alweer overleg heeft gehad met de dealer waar onze auto stond. Hun vonden dit op vandalise lijken en ik moest het via de verzekering spelen.
Wat wij gedaan hebben. Ook wilde onze eigen dealer de auto zelf in reparatie nemen en heeft de auto naar onze eigen dealer laten komen.
Auto kregen ze niet meer aan de praat en de verzekering werd weer ingeschakeld omdat het een grote kostenpost zou gaan worden.
Schadeexpers is langs geweest en direct na het bezoek aan de dealer belde hij me ook op. Wat er precies gebeurd was en waar we getankd hadden. Waar we getankd hadden wisten we niet meer want dat was al ruim 2 weken geleden dus daar zou het probleem niet kunnen liggen.
Volgens de dealer klapt een auto ook (als er troep in de tank gegooid is) al vrij snel en kan het geen 2 weken duren.

Toch klopt er iets niet aan het verhaal, we hebben de diesel gezien, normaal scheidt diesel zich van bijv. water/olie etc etc.
De diesel was dus echt oranje/bruin van kleur en scheidt zich niet. Die troep die onderin lag lijkt op aarde maar dat was dit ook niet.
Waarom geeft een auto al dagen een storingsmelding en stopt pas met rijden na 5 dagen. Terwijl je volgens de dealer niet lang met een vuile tank rond kan rijden. Daarbij wilde de dealer die onze auto eerst had de schade door ons laten betalen, onze eigen dealer het via de verzekering laten betalen. Ik krijg het idee dat er iets goed mis is met de auto.
De tankdop kan je alleen maar met een sleutel openen en is niet beschadigd. Het zou kunnen dat hij een keer niet door ons is dichtgedraaid
maar kan niets met zekerheid zeggen. (daarbij moet het wel toeval zijn dat dan juist die ene keer iets in onze tank is gegooid)
Ik weet het niet maar krijg hier een vieze smaak van in mijn mond en weet ook niet goed wat te doen want ben totaal niet technisch en al helemaal geen kennis van auto's. Mij kan je alles aanpraten...
Al met al is de auto nog steeds niet terug

Groetjes Sabrina

Ze is dus geen kennis van auto's en waarschijnlijk is ze ook geen kennis van de Nederlandse taal.

Blitz zei:
Ooit, heel lang geleden, toen internet nog niet bestond, waren er in de krant (zo'n groot onhandig papieren geval waar je zwarte vingers van kreeg) kleine advertenties te vinden van mensen die hun auto te koop aanboden. In één van die advertenties werd heel serieus een treffelkemper onder de aandacht gebracht. De bewuste advertentie hebben we destijds uitgeknipt en heeft in huize Blitz nog heel wat geglimlach opgeleverd.

Maar wat zou het verhaal achter die advertentie geweest zijn? Iemand wilde zijn/haar kampeermiddel verkopen en heeft misschien een kennis of buurman het woord 'travelcamper' horen noemen. Maar ja, hoe schrijf je dat als je niet zo geletterd bent? Je doet het dan maar fonetisch. Nog een geluk dat er toen nog geen Nissans Qashqai bestonden...

Ach, ik was op zoek naar een inzending voor occassie-wedstrijd en kwam deze tegen: https://www.autotrader.nl/auto/peugeot/lelystad/49vlu/peugeot-306-xn-11-i-sport-stuurbekr-alarm-engel-eyes-14-inch-sportvelgen/detail/?zoekopdracht=prijs-tot-1000&trefwoord=engels

Aanbieder zei:
OPTIES
Alarmsysteem, Audio voorbereiding, Achterruitwisser, Deelbare achterbank, Stuurbekrachtiging, Lichtmetalen velgen, 14 Inch sportvelgen, Achter ruitverwarming , Afst.bed.centrale vergrendeling, Engel eyes achterlichten, Engel eyes koplampen, Geblindeerde ramen, Laser koplampen, Luxe interieur, Onderhoudsboekjes aanwezig, APK bij aflevering

Vanaf middernacht? (Dat is ongeveer het enige dat ik hieruit kan halen)
Ik zou Hero Brinkman en Lucassen alvast even bellen.:cool:

Waar komt dat silzer (zilver?) dan vandaan?
Die google translater is wel slecht, maar zo beroerd als dit!
Hadden ze het beter in Duits kunnen schrijven, dat kennen ze toch?:T

Ik kom steeds vaker 'hobbies' tegen. Laatst in de Volkskrant en gisteren nog in een boekje van Raoul Heertje.

Skoda123 zei:
Optie 2 is dat hij andere velgen accepteerde, die hij minder mooi vind.

Wat moet hij hiermee nu? Hij heeft het gevoel genept te worden. Hij kan ook nergens de prijzen van de nieuwe velgen vinden zodat hij ook geen gelijkwaardige velgen kan ijzen qua prijs, maar dan meer naar zijn smaak?

voiture zei:
Wat een verschikkelijk drama. Ik zou de bestelling annuleren.

Er zal toch best een andere veld leverbaar zijn die mooi is?

NB. veld m/z velg.

Et tu, tu quoque "Voiturus"? ;)

Terug
Bovenaan