Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Zo zou ik het inderdaad letterlijk ook opvatten. Vergelijk: Ik trapte als een gek maar ik kwam die scooter maar niet voorbij. In het geval met die Toledo is het dus wel gelukt, maar waarschijnlijk niet fietsend. :)

Als je dacht dat het hier erg is met taalfouten... ik heb me laatst aangemeld op een modeltreinenforum, en als je daar veel leest ga je verlangen naar de taalvaardigheden op het AW forum. Zomaar wat citaten van één poster in zijn topic over schroefjes:

ik heb een vraag.
ik heb schroeven te kort [74990]
de schroeven die ik al heb. zijn dezelfde kleur als mijn c rails
maar ik was aan het zoeken op internet.
maar daar hebben ze een andere kleur op de foto
klopt dat dat de nieuwere schroeven een andere kleur hebben en geen plus kop is.

hier de foto,s van de schroeven die in de zelfde kleur heb.foto 1
en de onderste zijn die ik op internet heb gevondenfoto 2

ik bedoel ik heb te wijnig van die schroeven
en ze zijn niet te koort voor c rails

maar dan is mijn vraag welk produchtie nummer hebben u schroeven

ze zijn wel de goede kleur maar te klijn

dani
heb je michien een paar foto,s er van hoe het er uit ziet bij de rails
zijn de schroeven ook plus kop

nee die zijn presies 13mm net als die van piko

Nou is het manneke pas 15 en is iedereen tegenwoordig dyslectisch, maar toen ik 15 was kon ik volgens mij toch echt betere zinnen produceren...

Blijkbaar bestaat het echt:

opstakelbord.jpg

o_O

Harm78 zei:
Als je dacht dat het hier erg is met taalfouten... ik heb me laatst aangemeld op een modeltreinenforum, en als je daar veel leest ga je verlangen naar de taalvaardigheden op het AW forum. Zomaar wat citaten van één poster in zijn topic over schroefjes:

Ik vond laatst een boodschappenbriefje in een karretje en de schrijver van het briefje moest niet vergeten om sroefjes te halen.

rzasa zei:
Harm78 zei:

Ik vond laatst een boodschappenbriefje in een karretje en de schrijver van het briefje moest niet vergeten om sroefjes te halen.

Scheelt toch weer twee letter srijven en bespaart tijd natuurlijk. Ik srijf ook altijd eien op het lijstje ipv eieren. :)

Tsja, marktplaats he:rolleyes:

deze computer twee jaar geleden ik heb zelf besteld uit fabrik en totaal kost was 600 euro ongeveer

hij was altijdgoed
nu k heb nieuwe gekogt
hij met kleine problem
en de probleem is
als doe je hem aan hij werkt maar geeft geen beld naar scherm dus
scherm zie je niet dat is de eingeprobleem
nu ligt in schuur
woord voor hoogste bieder
kijk naar andere advertentie ook
groeten

De advertentie is van een allochtoon die de Nederlandse taal onvoldoende beheerst..

Kom nooit op Marktplaats...geen zin om kans te maken opgelicht te worden. Kan over de kwaliteit van ons Nederlands niet veel zinnigs zeggen.

Mijn vrouw doet wel eens wat op marktplaats. Ze heeft al twee politieaangiftes gedaan (met succes) van verkopers die oplichters blijken te zijn. Ze heeft er trouwens bijna een hobby van gemaakt: zoek een artikel op die niet te krijgen is (een bepaald boek of zo), zet hem op marktplaats dat je die zoekt. Degenen die reageren zijn bijna stuk voor stuk oplichters. Je prikt trouwens ook zo door hun verhaal heen ("die heb ik onlangs cadeau gehad bij mijn verjaardag, maar ik kan er niks mee". en dan gaat het over Karl Marx- Das Kapital, zijn nog maar een paar exemplaren van te koop in Nederland, dat krijg je echt niet cadeau)

Goed hoor ! Wens jullie (en voornamelijk jouw vrouw) daar erg veel succes mee...(y)
Zal er vanavond een biertje op pakken ! :D

Nou, de aangiftes waren nadat ze echt belazerd is, we hebben daar heel slechte ervaringen mee.
Er is trouwens een registratiesite waar je bankrekeningen kunt checken...
Daarna kun je de politie bellen of het te vertrouwen is.
Maar er zitten mensen op Marktplaats, die zich continu nieuw aanmelden, die zitten te loeren.

HQT zei:
Kwikfit in Hoogvliet is dieven

Ik bracht mijn auto daar voor apk, remschijven moet vervangen,jaar later (had 3000km gereden) weer apk,catalysator moet vervangen.
Later ontdekt dat rem schijven vervangen door een dunner ,breng ik de auto daar voor apk weer en had gezegd dat remschijven geruild is,laat kijken.
auto terug catalysator wordt geruild door een lekke catalysator met reparatie kit.
Wat een dief bedrijf zeg.
Hoe kan ik tegen die soort dieven aan licht brengen? jij kan geen video opname daar.

Ik zag de topictitel staan (zonder te lezen) en dacht gelijk: die zal vast wel hier staan!:LOL:

Tjonge, wat een ellende aan taal.:cry: verschrikkelijk

Ga maar eerst leren schrijven, dan mag je anderen afkraken

Ja ik kon het niet laten. Echt om te janken.

Maar er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn (zware dyslexie, Nederlands niet als moedertaal, ontbreken van een hoofd, 3 jaar oud...).

Dat kan hij ook met Kwikfit doen.

Zelf ben ik vier keer bij Kwikfit geweest (accu, banden en kapotte lampjes waar ik niet bij kon). Ik heb nooit problemen gehad. Ik werd uitstekend geholpen. Sorry, als iemand (wat ik inschat) hier twee maanden woont en een Nederlands bedrijf begint uit te schelden voor dieven, heb ik het gehad. Dan denk ik: kijk eerst naar jezelf.

De laatste keer bij Kwikfit (kapotte lampjes waar ik niet bij kon, iedereen kent het probleem, ze zijn een uur bezig geweest, want het bleek echt wel pittig) was het gewoon helemaal gratis. Ik hoefde alleen de lampjes betalen (anderhalve stuiver of zo?)
Kijk, dat vind ik meer dan service!

Was Utrecht Kanaleneiland

Dat kan hij ook met Kwikfit doen

Mwah... over het algemeen is KwikFit voor je onderhoud hetzelfde als Carglass voor je ruit: eerste waar je aan denkt, maar eersteklas prutsers. Hoewel het bij de Kwikfit varieert van filiaal tot filiaal natuurlijk, maar als je auto je lief is breng je 'm niet naar Kwikfit.

Er zit al een spelfout in de naam van het bedrijf, waarom heet het niet Quickfit?

In de autobranche wordt deze "collega" overigens Quickshit genoemd...

Is geen spelfout. Is dichterlijke vrijheid. :rolleyes:

Het is zo makkelijk om die organisatie af te fakkelen. Het is echter per filiaal verschillend. Maar dat heeft niets met dit topic te maken IdeJ.

Harm78 zei:
Dat kan hij ook met Kwikfit doen

Mwah... over het algemeen is KwikFit voor je onderhoud hetzelfde als Carglass voor je ruit: eerste waar je aan denkt, maar eersteklas prutsers. Hoewel het bij de Kwikfit varieert van filiaal tot filiaal natuurlijk, maar als je auto je lief is breng je 'm niet naar Kwikfit.

Dat kan zijn, maar als ik leuke merkbanden kan krijgen met korting bij Kwikfit en gewone Toyotabanden bij mijn dealer voor heel duur (zoals laatst), dan is de keus heel erg snel gemaakt. Volgende keer weet ik wel beter. Die Toyotabanden zijn prima hoor, ze zijn stiller dan de vorige en hij zuigt op de weg, dus geen klachten hier. Maar waren wel prijzig (150 euri per stuk, ik moet wel zeggen, toen ik heel verbaasd keek, kwamen ze snel met korting)

Terug
Bovenaan