A
Anoniem
Guest
Dat is de moeite waard, een dikke Mercedes bij aankoop van een villa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op de motor zelf staat ook diesel, of bedoel je dat niet?CN zei:
Nee ik bedoel, welke idioot zet een nou een tractorblok uit een Nissan Patrol in een Jaguar?Quote
CN
Jaguar XJ diesel?..
Op de motor zelf staat ook diesel, of bedoel je dat niet?
de linker deur is beschadig waardoor een velg kapot is gegaan .
D. Elzinga zei:
RenaultF1 zei:D. Elzinga zei:
''*als je een Toyota MR2 Wilt ruilen met mij is ook prima'' Tuurlijk wil er iemand zijn MR2 voor deze verotte Tigra ruilen![]()
Type R Looks
SPECIALE gezellige BINNENVERLICHTING
NEEM gerust een monteur mee !!
D. Elzinga zei:
Als je de bezitter bent van deze auto wordt je leven beter. Dit is niet zomaar een auto, het is een èchte Volvo 460 1.6 uit 1995! En waarom is dit zo geweldig? Terwijl je vrienden en vriendinnen door de politie staande worden gehouden omdat ze opvallen, in hun platte CRX, matgespoten Golf III, Clio met scheetkanon of Celica met doorgeknipte vering, cruise je fluitend met je onopvallende 460 langs die quotavarkens; het is net een stealth fighter!
Nooit meer de vraag “wat zijn wij aan het doen?”, maar gewoon van A naar B, compleet probleemloos. En 't ding is nog betrouwbaar ook, dus ook voor andere zaken hoeft niet stilgestaan te worden! Wat nog veel cooler is, is dat JIJ cooler bent dan je auto. Hoe vaak hoor je niet “die gozer met die opgevoerde Saxo, zus, zo, etc.” terwijl het toch veel toffer is om je eigen naam te horen “met die auto”? Je naam wordt genoemd! Nooit meer krijgt het uiterlijk van je auto meer aandacht!
Dus niet alleen is 'ie stealth en betrouwbaar, het is ook nog eens de ultieme wing(wo)man die er voor zorgt dat álle aandacht op jou, JA JIJ, gericht is. Je parkeert je 460, doet nonchalant je deur dicht, kijkt om je heen en je ziet de reacties! Best een lekker ding! En ondanks dat het echt een tof ding is waarmee makkelijk op hogere snelheden (dan door de overheid bedoeld) gereden kan worden, is 'ie niet afgetrapt. Ook absoluut niet van een oud vrouwtje geweest, dus wees niet bang voor een ernstig luie motor, koppeling en versnellingsbak. Alles doet het goed. Zo nu en dan wil de airco even niet, maar wees eerlijk; je bent ook zó HOT in deze auto, er is NIETS in de wereld dat dat kan voorkomen!
Verder is een groot voordeel van de 460 de ruimte; ook zo zat van de Corsa van je maten, waar je achterin moet zitten omdat je geen bob wilde zijn, terwijl je wervels kapotgedrukt worden door de boombox en lpg-tank achterin? Deze rijdt nog gewoon op benzine en van grote geluidsinstallaties heeft deze 460 nog nooit gehoord! Je kunt ook als je je een coma gezopen hebt, nog steeds comfortabel achterin plaatsnemen. Ook is er genoeg ruimte over voor een vrijwilliger om je te reanimeren!
Zelf ben ik de 2e eigenaar van deze auto, tweedehands gekocht 7 jaar geleden, toen de landelijke politie stopte met het gebruiken van deze auto's: want met flitsers zou ik nooit geassocieerd willen worden. 260.000 kilometer heeft 'ie nu gelopen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat er niet vele duizenden kilometers bij gaan komen. Als er een McDrive op (en een weg naar) de maan was, zou de 460 je aanbieden daar even een McFlurry te halen. Niet omdat de 460 geilt op fastfood, maar omdat de 460 van rijden houdt.
Verder is de auto standaard uitgerust met ABS voor het geval de auto voor je een noodstop maakt omdat de bestuurder net in de achteruitkijkspiegel keek en schrok van hoe verdomde cool je wel niet bent. Vergeet het niet: JE BENT ECHT COOL IN DE 460. 1001 kilo's aan onsterfbare en trouwe labrador die probleemloos tot stilstand gebracht worden door je ABS.
Door die geweldige G-krachten die vrijgekomen zijn tijdens het optrekken, remmen en bochten draaien zijn er door de jaren heen zijn er wel een paar wieldoppen die zich niet meer vast konden klampen aan iets dat zo belachelijk cool is als deze 460. Gelukkig was er een Opelwieldop die het niet meer zag zitten aan een Opel te hangen en geheel vrijblijvend aanbood plaats te nemen aan de Volvo. Nog nooit is een Opelwieldop ZO blij geweest rond te mogen draaien!
Wat ook niet standaard is, is de bekleding. De originele kon het niet aan zoveel bijzondere bestuurders en passagiers te dragen, dat deze dit jaar nog vernieuwd is en er lekker strak uitziet! Iets minder strak is een achterlichtunit waar een barst in zit, helemaal geen punt. Het werkt nog steeds probleemloos. Verder heeft mijn (binnenkort jouw) 460 een roestbehandeling gehad rond de wielen, wat nodig was wegens al het gehijg van m'n fans tegen m'n auto. Ik heb al wat verschillende auto's gehad, maar nog nooit heb ik zo'n geweldig Axe-effect gehad als met de Volvo!
Ook zit er nog een APK op tot midden November dit jaar en zijn alle reparatieboekjes aanwezig. Keurig heeft m'n 460 me op tijd van beurt naar beurt gebracht en tot op de dag van nu is gebleken dat er geen problemen zijn. Er zit trouwens nog veel meer op om je nog comfortabeler heen en weer te brengen: centrale deurvergrendeling om te voorkomen dat je aanbidders zonder je toestemming instappen of juist om je groupies allemaal tegelijk binnen te kunnen laten: het is geheel aan jou!
Er zit ook een audio-installatie in met voor en achter inbouwspeakers, wat allemaal netjes en zeker niet over the top is. Daarnaast stuurbekrachtiging om zonder zweten nog een extra keer een rondje boulevard te doen, een trekhaak om subtiel met inparkeren de afstand naar de auto achter je in te kunnen schatten en zelfs, hou je vast, een thermometer voor de binnen- en buitentemperatuur!
Nu kan ik in alle redelijkheid een groot bedrag vragen omdat het meer is dan alleen een auto, maar ècht een deel van je leven. Zoals in het begin al gezegd, je zult je nooit beter voelen dan met deze 460 in je buurt! Zelf doe ik 'm weg om dat ik uit praktische overwegingen een stationwagon wil, ik zal de dagen missen dat ik zo cool was als dat jij binnenkort zult zijn.
Maar ik weet het goed gemaakt, je kan lekker bieden op de Volvo. Heb je geen geduld of ben je bang overboden te worden door nog meer mensen die niet kunnen wachten het helemaal te gaan maken: voor € 1250 kun je hem nu komen ophalen. Biedingen onder de € 750 kan ik niet serieus nemen, daar is deze 460 echt te geweldig voor!
D. Elzinga zei:https://link.marktplaats.nl/364888252:
[[ lap tekst ]]
Dat moet dan wel de beste auto ooit zijn, en dat voor maar 1250 euro!![]()
Hij is ook nog eens bekend van TV, nouja, bekend. Zijn stemJoostM zei:D. Elzinga zei:https://link.marktplaats.nl/364888252:
[[ lap tekst ]]
Dat moet dan wel de beste auto ooit zijn, en dat voor maar 1250 euro!![]()
Hahahha van dat soort auteurs moesten we er meer hebben!![]()
Zo goed als nieuw motorblok uit een Audi 80 Avant (2.0 8V) met dwars geplaatste motor.