Het vreemde-advertentie-topic

Yellow Cab zei:
Wrangler zei:
Das 1000 teveel, tenzij je een jaar lang gratis tanken erbij krijgt. (...)

Als je 't mij vraagt zelfs 1450 te veel. Wat een barrel.

Erger is nog dat er blijkbaar iemand nog 500 euro voor over heeft, zeker de loterij gewonnen. Dan doe je rare dingen met je geld.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-alles/volvo-66-106706963.html
Ik heb de auto in februari gekocht. Dacht leuk voor de hobby. Maar aangezien ik er geen verstand van heb doe ik hem weer weg.

Auto met electrische rammen:

https://auto.marktplaats.nl/peugeot/552788682-peugeot-206-1-9-xnd-3d-1999-groen.html?return=eJwtjNEKwjAMRf9lsD1uq5OpLUXmn5S1stKuDUuGovjvpuhLcs7NJUYK%2BfayVyjFeJIVOrPNi1qIQHZdyOBSu5otEERjCNsUu1%2BlhQWuz6hFY1FTrodJ1MMt8pguhaxnKgnxfnlgxLvFfw9K2jOsfJjSvrrNz6zhwYrJucCSsfw4NAC77hvISHO2Tp%2FHo6jU5wuQ3zn8&df=1&fta=eNotkFmOwyAQRO%2FCR75pzGIa%2BQpzhQizZKw4MQrOooly92HJ36Or6C6VRYXvjCOS%2B209PuyaiSlPheS1TnDwedo3BLMCajB%2BQbPu%2BLckk6PPZZ52pOaS8Hq%2FhNvizPmJ%2BRrC2Wx5QXZI6T7RQ9ry7jYfplFyqOs5kmRPgZilrMg4IFl8u8ukRsJoHAT3%2BlWBD35swBwNHYSWDSCquQFlwldggTnbwIGrZqU8G0WbWO5pAx256wCyS2qQXVKMqw6gvxJAN8s4D20hAO0eKW3%2FJaLqZsFDl7jq4SFEXmOE0cJcE8rBiR4DOJ%2BbGShwVsBFp2INb7UNLBbwno%2Bzqq1AKWjfkvX5uIbraf%2BtxdEilLIu9nWsXZb6PDJVO0Rin8T8fPFBjEWK78%2FnH6dQkGo%3D&fta_ind=7&fs=1

:)

hehe, een probleem is al opgelost: hij staart niet meer. Dat kunnen die monteurs van tegenwoordig toch goed he!

D. Elzinga zei:
https://www.carandclassic.co.uk/car/C282311

Ik had het elders al eerder geschreven, maar ik geloof dat hele 'AMG proto met 500 pk' (gek, eerst was er sprake van 700:rolleyes:) verhaal niet. En dat Engels van de adverteerder is om te huilen...
322pk aldus rdw (42-yb-65)
Maar de apk is ook al een tijdje verlopen, terwijl de huidige eigenaar hem toch al drie en een halve maand in bezit heeft.

Goedendag zei:
0LDTIMER zei:
D. Elzinga zei:
https://link.marktplaats.nl/544988989

En dan ook nog eens schaamteloos vermelden dat er 'hier en daar' nieuw plaatwerk nodig is. Er worden een hoop barrels geimporteerd maar dit is wel heel erg(n)
Daar zou ik nog geen kippenhok van durven maken!

Er heeft nog iemand €800.00 geboden ook:eek: Weet die wel wat hij aanhaalt???

Wie zegt dat dit een willekeurige derde is die op dit wrak heeft geboden? Misschien is het wel de eigenaar zelf, om zo de indruk te wekken dat er daadwerkelijk belangstelling voor dit hok is.

En voor wat betreft de Golf- en het Merc-wrak; misschien zijn deze wel van voor eind 1987, wat betekent dat ze belastingvrij zijn. Dat verhoogt de waarde van deze auto's met minimaal enkele duizenden euries! o_O Misschien dat het ideale projecten zijn voor de goudzoekers... Omkatten en vervolgens flink cashen.

Veel verschil zit er niet tussen ''een nieuwe auto rond een oud chassisnummer bouwen'' en ''een oud chassisnummer in een nieuwe auto bouwen''. Volgens mij is dit inderdaad vooral een verkapte omkat advertentie :rolleyes:

General Custom zei:
Veel verschil zit er niet tussen ''een nieuwe auto rond een oud chassisnummer bouwen'' en ''een oud chassisnummer in een nieuwe auto bouwen''. Volgens mij is dit inderdaad vooral een verkapte omkat advertentie :rolleyes:

Het is wel een vaker uitgevoerd trucje, en het valt moeilijk na te gaan omdat alles zogenaamd nieuw is.

Denk wel dat als je daadwerkelijk een kaal oud casco voorziet van echt alle delen van een 94er, zoals de verkoper beweert, het flink in de papieren gaat lopen. Je moet tenslotte eerst twee (niet al te slechte) auto's kopen om daar vervolgens een van te laten maken. Dat is bij iets eenvoudigs als een 2CV nog wel zelf te doen, maar bij een luxe Mercedes, inclusief electronica als airbags ed? Denk dat je dan vele duizenden euro's verder bent...

En waarom zou je in vredesnaam? Alleen maar om de MRB te ontduiken? En zoals D. Elzinga al schijrft, flink geld investeren om dan vervolgens MRB-vrij te kunnen rijden? Goedkoper is het om een chassisnummer opnieuw ergens in te slaan, lijkt me een duidelijk verhaal in dit geval.

En waarom zou je in vredesnaam? Alleen maar om de MRB te ontduiken?

In een geval van 'creatief met chassisnummers' waarschijnlijk een manier om snel geld te verdienen.

Het is me wel bekend dat er ombouwprojecten (niet alleen bij Mercedessen) plaats vinden voor bijvoorbeeld de krachtiger motor of opties van het nieuwere model. Maar echt alles? Sowieso zal, als je het netjes wilt doen, de 94er waar je alle onderdelen vanaf haalt in goede staat moeten zijn, en een hard casco van een 85er moeten hebben. Dan ben je qua aanschaf van de donorauto's al een paar duizend euro lichter.

Bij een omgekatte 94er echter kan de 85er net zo goed een wrak zijn. Die laat je op kenteken zetten, je zet het chassisnummer over op de 94er en je hebt een leuke winst. Mag niet, gebeurt wel. Naar het schijnt rijdt er ergens een BMW E36 rond met een kenteken uit 1986o_O

gearhead zei:
Ik zeg; melden bij RDW.

Laat de RDW dat maar lekker zelf uitzoeken, dat is toch ook een taak van de RDW? Er moet toch sowieso ergens een belletje gaan rinkelen als je met zo'n 1994-Benz komt voorrijden voor een kenteken uit 1985? Of als je langskomt met een verotte versie van voor '87? Een beetje RDW'er moet dan wel beseffen dat dat geen restauratieproject betreft...

§anitarium zei:
gearhead zei:
Ik zeg; melden bij RDW.

Laat de RDW dat maar lekker zelf uitzoeken, dat is toch ook een taak van de RDW? Er moet toch sowieso ergens een belletje gaan rinkelen als je met zo'n 1994-Benz komt voorrijden voor een kenteken uit 1985? Of als je langskomt met een verotte versie van voor '87? Een beetje RDW'er moet dan wel beseffen dat dat geen restauratieproject betreft...

De RDW ziet de auto niet meer nadat de 85er op kenteken is gezet. Daarvan worden het chassisnummer en kenteken overgezet naar de 94er, en dan kraait er (meestal) geen haan meer naar.

Buitenkans: er vragen hier op het forum regelmatig mensen advies over een grotere auto die ze nodig hebben om variabele redenen. ;)

Om een bus/vrachtwagen te vergelijken met een personenauto, de kilometerstand maal 10 doen (een 0 er bij dus). Deze bus zou dus te vergelijken zijn met een km-stand van 85.500 voor een auto. Weinig dus voor een voertuig van 22 jaar oud.

Dit is een soort grove schatting die men mij heeft vertelt, en hij lijkt vrij aardig in de buurt te komen dacht ik zo.

Terug
Bovenaan