Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ik heb in ieder geval nog niks over een surcharge gehoord en zie op de tracker dat de boot alweer bijna in de haven is om te laden en lossen. Ze lagen voor Pampus ergens buiten NJ.

Zo keek ik nooit naar trackers van booten en nu opeens elke dag… :ROFLMAO:

Dan zie je opeens hoeveel boten er overal varen. Ongelooflijk veel.

De staking is voorbij, dus er zal misschien minimale vertraging zijn voor je.

Ja bizar veel inderdaad!

Het ziet er naar uit dat het allemaal een weekje vertraging heeft opgelopen.
Vooralsnog vertrekt de boot maandag in New York, dan naar Philadelphia, Norfolk, Southampton en Le Havre voordat hij dan in Rotterdam aan komt (eind Oktober).

Vandaag alvast wat werktuig gekocht voor de Vette, ik heb eigenlijk niks thuis (buiten huis tuin en keuken gereedschap).
- Jerrycan (20L), ik ga er vanuit dat ie wel wat frisse prut kan gebruiken bij aankomst.
- set funnels
- banden spanningsmeter
- plastic wig set (voor interieur)
- hydraulische krik
- een metalen werktuig koffer

IMG-5100.png

Je zou het niet denken maar ik ben eigenlijk best wel handig, maar ik heb gewoon weinig in huis.

Mochten jullie nog tips hebben voor handige dingetjes dan hoor ik het graag!

Dat is wel een idee maar dan moet de auto in z’n geheel wel hoger kunnen staan lijkt mij? Het echte grote onderhoud laat ik vooralsnog aan echte monteurs over ;)

De Tesla Y lijkt mij wel een flinke aderlating t.o.v. die prachtig uitgevoerde RR Sport…

De Corvette ziet er prachtig uit, lijkt op de foto’s een prima exemplaar. Sinds 1,5 jaar heb ik een C3 (1973), en ik kan je zeggen dat het ontzettend leuk rijden is. Elke keer weer een smile van oor tot oor, en alleen al door z’n geluid is het een echte koppendraaier!
Wel spannend of alles goed gaat bij het transport, ik kan mij voorstellen dat je dat nauwlettend in de gaten houdt. Rijd je hem daarna over de weg naar CH of gaat ie op een trailer? Alvast veel plezier met de Vette!

Laatst bewerkt:
@MB 300SL smiles per gallon ;)

Transport houdt ik nauwlettend in de gaten, boot is al onderweg naar Philly, maar heb nog geen bevestiging van het transport bedrijf gekregen, komt zeer waarschijnlijk omdat het weekend was.

Ik laat de auto van Rotterdam naar CH transporteren op een trailer, het is te gecompliceerd om hem zelf hierheen te rijden, omdat ik hem niet 2x wil importeren (omdat CH niet tot de EU hoort).

Lekker voor de deur laten afleveren, ik hoop in de eerste week van November!

Ik heb de afgelopen 2 weken de verkeerde boot gevolgd... :ROFLMAO:

Ik kreeg gisteren namelijk een update van het transport bedrijf en hij gaat namelijk op een andere boot. Maar goed tov de andere boot komt deze 4 dagen later in Rotterdam aan, op 30 oktober. Ook, prima! Toch al wel ruim een maand onderweg nu (auto gekocht op 04.09), geduld moet je dus wel hebben.

Container.jpg

Haha de verkeerde boot gevolgd :ROFLMAO:
Ach, dit is ook wel de charme van dit proces toch!
Haha ik kon er ook wel lachen, dagelijks die andere boot gevolgd voor niks :ROFLMAO: Maar zoals je zegt dat is de charme er van.
Hij volgde de boot van Sinterklaas en nu van zijn Corvette.
Haha! Die komt nog iets later aan maar ik verwacht dat die ons adres dit jaar even overslaat ;)

Dit ziet er wel Nice uit - gevuld ?

Als je werktuigbouwkunde hebt gestudeerd verwacht ik ook niet iets anders ;)
Yes, volledig gevuld! Heb wat plaats in de kelder ingericht dus daar kan ik alles opslaan. Wel handig als je thuis ook gewoon het eea kan doen.

Bouwkunde was het ;). Maar altijd wel technisch goed aangelegd en geïnteresseerd in hoe techniek werkt.

Ik wil ook nog een mooie Corvette car cover kopen denk ik, wordt ie wat minder stoffig in de garage.

- Jerrycan (20L), ik ga er vanuit dat ie wel wat frisse prut kan gebruiken bij aankomst.
- set funnels
- banden spanningsmeter
- hydraulische krik

Wel een met inferial eeeh inferieur eeeh imperial mag ik hopen? Amerikaanse bakken hebben veelal weinig bouten in milimeters namelijk.
Koop ook even een multimeter als je die niet hebt.
een set voelermaten (ook imperial) om de kleppen te stellen.
Naast die krik zijn assteunen een must. Net zoals iets om achter de wielen te leggen die nog op de grond staan.
Werkhandschoenen of extra stevige latex/nitril versies.

En natuurlijk een wunderbaum voor aan de spiegel. :cool:

Dat heb ik ook al wel, maar dat zijn vaak net andere soorten gereedschappen dat dat je voor de auto nodig hebt. Ik zal bijv. niet zo snel de zaag in de auto zetten ;)

Vandaag alvast wat werktuig gekocht voor de Vette, ik heb eigenlijk niks thuis (buiten huis tuin en keuken gereedschap).
- set funnels
- banden spanningsmeter
- hydraulische krik

IMG-5100.png

Je zou het niet denken maar ik ben eigenlijk best wel handig, maar ik heb gewoon weinig in huis.

Gaaf project, ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Wellicht al inbegrepen in de set, maar een aantal momentsleutels zijn altijd een must mijn inziens.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ah, een Eassay lader, staat ook bij ons thuis, nog niet aangesloten en geen EV hier.

Voor veel van het interieur heb je een kruiskop schroevendraaier nodig. De multimeter is heel handig, wat schuurpapier om wellicht corrosie op stekkers aan te pakken.

Rubbers rondom de deuren en dakjes even goed nakijken, Antenne met bekabeling, gaat omhoog als de radio aangaat, wil het nog wel eens begeven.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Eerste twee laadsessies inmiddels gehad, wel heel erg fijn om thuis te laden. Kwestie van laad kabel aansluiten en laadsessie starten met badge of via de app. Geen idle fees dus het maakt niet uit wanneer je unplugged.

De laatste twee jaar niet gemist, maar nu ik weet hoe praktisch het is, wellicht wel gemist?!

Overigens geeft hij nog 0,- kosten aan, wellicht komt de rekening aan het einde van de maand, of geven ze de eerste maand gratis stroom. Geen idee?!

IMG-5345.png

De boot is in Europa aangekomen, meert zo in Southampton aan, vervolgens naar Le Havre en dan Rotterdam. Komende week wordt hij dus van de boot gehaald :)

IMG-5346.jpg

@A3 White bedankt voor de tip, schuurpapier is nog handig. Rest van het gereedschap heb ik inmiddels thuis. Ik wil ook nog een goede auto hoes kopen, nog goede tips? Zie veel verschillende online staan, van 100-400 euro en zelfs opgeblazen tenten van duizenden euro’s. T/M 200 euro moet er ook wel wat leuks te vinden zijn, lijkt me.

UK is nog steeds europa, alleen geen EU.
Maar dat is Zwitserland ook niet. Dus hij is theoretisch gezien bij je buren... :ROFLMAO:

Moet je voor die laad-app niet een prijs per kw invoeren voor die het berekend?

@Pobresh nee dat kan alleen de beheerder en die heeft dat niet gedaan. Wellicht mag ik aan het einde van de maand aan een groot rad draaien dat dan de kWh prijs bepaald :p

Maar die stroom betaal je toch gewoon via je energierekening? Ik snap niet waarom je nog een tarief ingesteld wil hebben op een thuislaadpaal, of je moet de laadkosten met iemand kunnen verrekenen (bijv bij een zakelijke auto).

@Barri nee werkt wat anders hier, wij wonen in een appartement, met ondervloerse parkeergarage. Daar zijn de laadpunten door dit bedrijf aangelegd, dan heeft iedereen (die een laadpunt wilt) dezelfde lader. Er wordt dan via de app afgerekend, het laadpunt zelf is wel alleen aan mijn account verbonden, iemand anders kan daar dus niet laden zonder dat ik hem activeer. Wij hebben ook zonnenpanelen op het dak maar ik weet niet of ze die stroom ook voor de laadpunten gebruiken. Lijkt mij niet want dat is niet eerlijk tov de bewoners zonder laadpunt.

De hoes hebben wij er toevallig gisteren omheen gedaan, weet niet precies welk merk en wat her is. Het is een van stof uit meerdere lagen.

• Leuk
Ik zou proberen om de autohoes in Vaassen bij Shop for Covers te bestellen, en deze naar de transporteur te laten sturen. Kunnen ze deze mooi in de auto leggen.

Oh, je tank zal een 4-5 liter benzine bevatten, meer mag er niet in met transport.

• Leuk
Goede tip, zal eens kijken of het mogelijk is om dat te organiseren.

Met betreft de brandstof had ik daar al rekening mee gehouden, ik heb een jerry can dus ga binnenkort maar eens "tanken" met mijn Tesla ;).

De accu ontkoppelen ze ook volgens mij voor transport, dus ik ga er van uit dat de accu het nog doet bij aankomst en niet leeg gelopen is, maar je weet maar nooit.

Grappig, deze foto is vandaag van de boot genomen onderweg naar Le Havre waar hij vandaag aangemeerd is. In een van de oranje containers van Hapag-Lloyd staat mijn auto :) . Leuk om te volgen!

6374098.webp

Haha! Ach het is van het werk, wij hebben een lading besteld met eigen logos, anders had ik er helemaal geen gehad ;)

De boot is gisteren in Rotterdam aangekomen en de container is vanmiddag "Discharged". Ik weet nog niet waar ie naartoe ge-discharged is, ik hoop niet de zee in ;).

Next step, de Nederlandse transporteur haalt hem nu uit de container, brengt hem naar een loods en verwerkt het papierwerk voordat de auto op transport naar Zwitserland gaat. Zal wel een paar dagen in beslag nemen.

Komt langzaam aan dichterbij :).

container.jpg

@A3 White dat zou wel leuk zijn, als je daar echt tijd voor vrij wilt maken dan kan ik maandag even bellen en vragen A) waar ie precies staat, en :cool: of er überhaupt iemand bij mag. Ik heb geen idee namelijk hoe dat werkt!

Terug
Bovenaan