JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Ik hoop voor jou dat het zo maar een 'inbeelding' is we fantaseren er allemaal op los!;) Maar alle gekheid op een stokje,doe vooral waar je zin in hebt. De kleurencombinatie van de Fiat is niet mijn ding, dan vind ik de groene Mini 'chiquer'.

Zet maar snel uit je hoofd, dit haalt het toch bij lange na niet bij jouw Mini? Zeker exclusief en speciaal, maar het blijft een A-segmenter.

Alles is al wel gezegd (gelukkig). Doodzonde als je je Mini inruilt op die Fiat. Ik vind hem er niet uit zien en ondanks Abarth behandeling blijft zo'n 500 onvergelijkbaar met een Mini qua auto. Afwerking, bouwkwaliteit, multimedia, aandrijflijn alles is bij de Mini zoveel verfijnder. Als je dan zo graag zelf wilt schakelen, zoek dan een Mini met handbak of maak gewoon eens een proefrit. En volgens mij heb je nu al die mooie fijne speciale benzineauto te pakken. Veel leuker wordt het echt niet.

Een Abarth heb ik ook gehad en ik zeg: gewoon doen! Dit is ook nog een hele exclusieve uitvoering.
.. en naar mijn gevoel een stuk beter en vooral betrouwbaarder dan een Mini op de lange termijn.

Ik vind een Arbath zo gek nog niet maar dit specifieke exemplaar een gedrocht. Gewoon de Mini houden.

Kristian zei:
Alles is al wel gezegd (gelukkig). Doodzonde als je je Mini inruilt op die Fiat. Ik vind hem er niet uit zien en ondanks Abarth behandeling blijft zo'n 500 onvergelijkbaar met een Mini qua auto. Afwerking, bouwkwaliteit, multimedia, aandrijflijn alles is bij de Mini zoveel verfijnder. Als je dan zo graag zelf wilt schakelen, zoek dan een Mini met handbak of maak gewoon eens een proefrit. En volgens mij heb je nu al die mooie fijne speciale benzineauto te pakken. Veel leuker wordt het echt niet.

niets aan toe te voegen (y)

Neem een goed glas champagne, neem wat oliebollen en begin het nieuwe jaar met een frisse blik :) en geniet van het moois wat je hebt. En natuurlijk wil je een keer wat anders, maar of zo'n abarth dit echt gaat geven? Ik betwijfel het. Hoe leuk ik een abarth ook vind, want het is wel een geinig bommetje :)

Een Abarth is hartstikke leuk, maar haalt het niet bij jouw Mini.

Wij hebben onze Mini 2017 afgelopen week ingeruild op een nieuwe voorraadauto. De dealer wilde blijkbaar graag nog de verkopen opkrikken tegen het einde van het jaar, de inruilprijs was door de hoge prijzen voor tweedehands auto's top, het werd een offer we could not refuse!

Heb je net een mooie verzameling mini Mini's bij elkaar, ga je wellicht al weer van gedachten veranderen. Er komt misschien dus een verzameling mini Fiats 500 bij?

Ik kom in geen elk ander topic iemand tegen die zo vaak zegt zo blij te zijn met z’n auto , en hem zovaak al potentieel heeft ingeruild

NVE87 zei:
Ik kom in geen elk ander topic iemand tegen die zo vaak zegt zo blij te zijn met z’n auto , en hem zovaak al potentieel heeft ingeruild
Sinds Kristian zijn BMW heeft niet meer, inderdaad :D

"Net zo'n leuke auto als de Mini, maar een stuk exclusiever"

He wat ????? Heb je gezien hoeveel er te koop staan van deze ABARTH in deze eh..... Kleur ? 9 stuks ! Niks exclusiefs aan. Er staan echt veel mooiere uitvoeringen en kleuren te koop. Bijvoorbeeld: https://carcity.nl/occasions-kopen/28424750-abarth-595-1-4-t-jet-180pk-competizione-brembo-apple-carplay-dab-sabelt-climate-control
Nee.... Dit zal een MINI nooit overtreffen. Ik zou eens een adres in die navi zetten van die ABARTH. Aleen dan al verlang je terug naar de MINI. En ik kan het weten, want ik gebruik dat bagger systeem al niet meer, want Apple Carplay :D ( ook al is het een koffiemolen ) Ik ben gek van zo'n ABARTH en zou er graag 1 willen, maar qua degelijkheid en kwaliteit EN restwaarde is de MINI gewoon een trap hoger.

Zijn die Fiatjes zo slecht dan? De Mini's staan nu toch ook niet helemaal goed bekend om hun betrouwbaarheid....

Autovisie september 2021;

Het Britse consumentenplatform WhatCar? heeft onderzoek gedaan naar de meest en mist betrouwbare automerken.

Maar ook Mini mag volgens het Engelse onderzoek niet onderschat worden. Hoewel de door BMW geproduceerde Mini’s wel eens vervloekt worden door garagisten, omdat er vaak weinig ‘sleutelruimte’ onder de motorkap is, zit het met de betrouwbaarheid goed volgens de Engelsen. Zo goed zelfs dat het evenals Toyota een score van 97 procent haalt.

De minst betrouwbare automerken
Naast de meest betrouwbare merken, laat het onderzoek ook de minst betrouwbare automerken zien.

Fiat (82,0%)
Landrover (82,5%)
Ford (86,2%)
Nissan (86,2%)
Alfa Romeo (86,5%)
Porsche (89,4%)
Mercedes-Benz (89,6%)
Opel (89,6%)
Peugeot (89,6%)
Jaguar (90,1%)

Carfanatic zei:
Total Loss zei:

Zonde van je tijd. :) OP ziet wat leuks en het gaat gelijk op het forum.

Ach, altijd leuk wat er allemaal mogelijk is voor bepaald budget en wensen. En TS hoeft echt niet 1 van deze opties te kopen wat mij betreft, zou lekker doorrijden in de Mini. Als het geld echt in de zakken brand zou ik wel een "upgrade" wensen ten opzichte van de Mini en dus kijken naar het C-segment met nog meer pk's ( mijn keus zou dan wss die I30 Fastback zijn, dik ding )

Leuke auto's!(y) Toyota Yaris GR is ook gaaf, won nog de laatste supertest van autovisie.
Voordat alles straks elektrisch is probeer ik nog zo lang mogelijk van een leuke benzineauto te genieten, de Mini rijdt super, maar er zijn meer leuke rijderauto's.

Fiesta st mk8 met performance pack (zodat je het mechanische sper diff hebt) zou je op zijn minst eens moeten proefrijden. Rijdt nog stukken leuker dan een al zeer goede cooper S. Of de genoemde yaris GR ook echt fantastisch (y)

(Maar voor yaris GR geld zou ik dan weer liever dit hebben, écht iets speciaals en totaal anders dan de Mini)

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/bmw/m2-coupe-dct-competition-performance-carbon-harman-remus-dakraam/14542868

Die BMW is ook erg gaaf!(y) Maar misschien inderdaad eerst nog een tijd van de Mini genieten.

Voor als je echt iets exclusiefs wilt

https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyundai-veloster-n-2-0-t-gdi-benzine-wit-acbdc7a6-800b-405d-8d8e-617c4a084a35?source=list_searchresults&utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Inderdaad iets exclusiefs, ik heb er tot nu toe nu maar een paar keer 1 gezien.
Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe Mini, ook wel benieuwd naar.

JFR zei:
Inderdaad iets exclusiefs, ik heb er tot nu toe nu maar een paar keer 1 gezien.
Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe Mini, ook wel benieuwd naar.

Ha, deze generatie is hier niet eens geleverd. Ik heb die nog nooit gezien zelfs.

Maar om daar dan bijna €40k op stuk te slaan... Ik vind Velosters leuk, maar er zijn grenzen. :)

speedtouch zei:
JFR zei:
Die BMW is ook erg gaaf!(y) Maar misschien inderdaad eerst nog een tijd van de Mini genieten.

Vind ik ook! Bij jou gaat het gauw weer kriebelen, ben benieuwd naar de volgende optie!;)

Als de benzineprijzen hoog blijven, en misschien zelfs meer omhoog gaan, dan is een Toyota Yaris hybride over een paar jaar een goede optie, voor ik de Mini kocht een proefrit gemaakt, en dat reed ook erg goed, en misschien wel het belangrijkste: lekker zuinig.:) zou een mooie tussenoplossing zijn voor een in de toekomst wellicht verplichte overstap naar elektrisch.

Als je een exclusieve rijdersauto zoekt dan is een Yaris Hybrid inderdaad wel de auto die je moet hebben. Zou ik de Mini meteen op inruilen. :rolleyes:

Goed, een Yaris hybride is niet exclusief, ik heb nu een keer een echt leuke auto gekocht, maar de toekomst is elektrisch, en dan is een hybride een mooie tussenstap, straks mag je wellicht alleen nog maar met een hybride of elektrische auto ergens komen, zou mij niet verbazen. Het zou best kunnen dat ik dit of volgend jaar eens een EV ga proberen.

Ik zou eerst eens van die geweldige Mini gaan genieten in plaats van nu al met je hoofd bij een eventuele opvolger te zitten. Veel leuker dan je nu hebt gaat het echt niet worden.

Ik snap ook niet waar je je druk om maakt. Komende 10 jaar kun je prima met je Mini rijden, waarom een tussenstap die ook niet toekomstbestendig is. Elke EV die je nu koopt is over 5 jaar bovendien ook achterhaald. Je wil gewoon weer wat anders.

De vraag is dan welke sportieve B-segment auto is net zo leuk als de Mini, volgens mij is er op dit moment niet een echt sportieve Renault Clio, de RS wordt volgens mij niet meer gemaakt, Ford Fiesta ST en Toyota Yaris GR zouden dan wellicht in de buurt komen, al zijn dat driecilinders, en de Mini Cooper S een viercilinder.

JFR zei:
De vraag is dan welke sportieve B-segment auto is net zo leuk als de Mini, volgens mij is er op dit moment niet een echt sportieve Renault Clio, de RS wordt volgens mij niet meer gemaakt, Ford Fiesta ST en Toyota Yaris GR zouden dan wellicht in de buurt komen, al zijn dat driecilinders, en de Mini Cooper S een viercilinder.
Er is alleen nog de JCW en de GP, die leuker kunnen zijn.

Van Cooper S naar JCW is denk ik het geld niet waard, verschil lijkt me te klein (192pk -> 231pk). Naar GP (306pk) waarschijnlijk wel interessant, als automaat rijden geen probleem is en je de achterbank kunt missen.

Yaris GR is de logische stap, is bijv. erg favoriet op een Duits MINI forum als alternatief. Tweedehands GR is wel stevig geprijsd als ik zo kijk op Gaspedaal, dan maar meteen een Supra.

De vraag is dan welke sportieve B-segment auto is net zo leuk als de Mini

Maar waarom zou je jezelf op dit moment die vraag stellen?
Je hebt vrij recent een vrij recente auto gekocht, geniet ervan, laat de boel de boel en ga desnoods over een jaar of 2 eens zoeken naar een opvolger.
Kijken naar iets nieuws is altijd leuk en moet je ook gewoon wel blijven doen maar dat zenuwachtige "ik moet nu een opvolger zoeken/vinden" is toch nergens voor nodig? ;)

Total Loss zei:
De vraag is dan welke sportieve B-segment auto is net zo leuk als de Mini

Maar waarom zou je jezelf op dit moment die vraag stellen?
Je hebt vrij recent een vrij recente auto gekocht, geniet ervan, laat de boel de boel en ga desnoods over een jaar of 2 eens zoeken naar een opvolger.
Kijken naar iets nieuws is altijd leuk en moet je ook gewoon wel blijven doen maar dat zenuwachtige "ik moet nu een opvolger zoeken/vinden" is toch nergens voor nodig? ;)

Dat is waar, en de Mini is een verschrikkelijk leuke auto om te zien, en om in te rijden.:)
Een JCW zou ik misschien nog wel willen overwegen, maar een GP is mij met die grote spoiler iets te extreem, en hoewel ik niet vaak mensen meeneem, is een achterbank misschien toch wel handig om een keer mensen mee te nemen, al is dat misschien gezien de ruimte niet voor een lange rit.:D
Iets groters na de Mini zou ook nog kunnen, dan zit ik aan een BMW 1 serie of een VW Golf GTI te denken.

De Mini Cooper S waar ik een proefrit in gemaakt heb is ook weer te koop:

https://www.gaspedaal.nl/api/proxy/redirect/vehicle/150432304?s=26-26-17-17-1-16&portals_amount=3&portals_dealersite=1&sorteren=df-a&_ga=2.20430906.360233048.1643131880-606901520.1595610366

Ook een erg mooie Mini.(y)

Ik vind de kleurstelling van die van jou toch mooier dan helemaal zwart. Dat zeggend waar zwart de lievelingskleur is.
Als er bij al een andere Mini komt dan wordt het een Clubmann.

Ik heb die zwarte Mini serieus overwogen, maar ik vond de groene Mini met bruin leren bekleding ook erg gaaf, die heb ik gekocht, vind het nog steeds een mooie combinatie.:)

Ik doe regelmatig een kentekencheck, en heb ontdekt dat de eerste auto die ik nieuw gekocht heb te koop staat:

https://occasions.mobilox.nl/889508-company-cars/1019639-kia-rio-1-2-cvvt-executiveline-climate-cruise-control-nap-nl-auto

in 2014 deze auto nieuw gekocht en in bezit gehad tot 2017, ingeruild met ongeveer 37.000 km op de teller, voor het nieuwe model Kia Rio.
Auto zag er sportief uit, maar was dat met 86 pk niet echt, dat is met de Mini met 192 pk wel anders.:)

Haha klagen over fris en dan rijden met een auto met dak :)
Heerlijk kleurtje, staat er mooi bij!

Precies Bof! Lang leve de cabrio. Onze mede-forumer Dirk rijdt zijn BMW nu gewoon open.... (Die van mij staat nog op stal)

Pietzoveel zei:
Precies Bof! Lang leve de cabrio. Onze mede-forumer Dirk rijdt zijn BMW nu gewoon open.... (Die van mij staat nog op stal)

Inderdaad Piet :D
2 weken terug nog op een mooie zonnige dag mijne even goed warm gereden, 100km en uiteraard dakloos.
Het schiet al mooi op naar Maart! kan niet wachten op die 1e mooie voorjaarsdagen.

Ik heb er ook al weer zin in als het dakje open kan, nog even een paar maanden wachten.:)
Nu is het vooral s ochtends stoelverwarming tijd, heerlijk in de winter, zou ik eigenlijks niet meer willen missen.:)
Van mij mag de lente nu ook wel komen!(y)

Terug
Bovenaan