Bedankt allemaal. Ben heel erg benieuwd of hij echt zo is zoals de verkoper het beschrijft.
Goed, verhaaltjestijd!
Ik had de Civic eind vorig jaar gekocht omdat ik een auto zocht voor woonwerkverkeer en wat privé kilometers. Totaal ongeveer 25.000 km/jaar. Ik zocht iets betrouwbaars (genoeg troep gehad de laatste jaren), redelijk zuinigs, comfortabel, maar ook leuk om te zien, beetje vlot, voorzien van leuke opties, etc. Het onmogelijke compromis dus. Uiteindelijk uitgekomen bij de Civic, een auto die ik altijd al gaaf heb gevonden en aan al mijn eisen voldeed.
Ik heb er in de tussentijd heelijk mee gereden. Totaal bijna 13.000 km zonder gezeik. Maar toch begon het te kriebelen, mede door het thuiswerken dankzij de Coronacrisis. Ik zat toch te denken, als ik toch thuis moet werken, hoeft het ook niet per sé zo verstandig te zijn. Omdat ik ervan uit ging dat het niet voor eeuwig zou duren heb ik er verder niets mee gedaan. Behalve het filosoferen wat ik dan zou kopen. Er spookte van alles door mijn hoofd (Ford Fiesta ST, Honda Civic EP3 Type R), maar wat nou echt bleef hangen was een leuke roadster. Ik heb, dankzij mijn vrienden, regelmatig in MX-5'en gereden, hele leuke auto's, niet al te duur, betrouwbaar, etc. Maar een paar nadeeltjes, een NB is toch redelijk krap en ook weer wat ouder. Een NC is al wat ruimer, maar voor het leuke wil je eigenlijk een 2.0 hebben. En die zijn toch wel prijzig. Daarnaast heb ik inmiddels 3 vrienden met een MX-5 NC, dus voelde het toch niet echt goed. Verder is het toch een beetje 'saai' door het blok, prima, maar niet echt speciaal. Toen zat ik te kijken wat je nog meer kon krijgen voor het geld van een leuke 2.0 NC en kwam ik bij de Z4 uit. Ik heb altijd al een BMW met een 6 in lijn willen hebben, dus dit leek toch wel het moment...
Vervolg komt nog.