Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Is dat interieur echt zo oranje of was je telefoon wat overijverig met de kleurverzadiging?
JoelD zei:
Interieur vind ik erg fraai, maar deze miste dan weer navigatie, op zich geen probleem, maar je ziet bij zo'n E89 toch wel heel duidelijk dat er wat mist.
Ziet er heel vreemd uit. Als ik bijvoorbeeld deze bekijk dan zit er een afdekkap waar normaliter het scherm zou zitten. Het lijkt mij eerder een voorbereiding voor een ander navigatiesysteem zonder iDrive.

https://www.dubbelsteyn.nl/bmw/gebruikt/31248137-bmw-z4-roadster-sdrive23i-executive-leder-pdc/

Deze was het. Geen foto van het dashboard, maar er zat inderdaad wel iets van voorbereiding op ja, dat ziet er dan zo uit. Met het klepje zoals bovenstaand is het al een stuk beter. Alhoewel dat waarschijnlijk ook wel te retofitten is.

Y7PLPSh.jpg

rgzyZAm.jpg

Zo, net wat frisser. :) Koplampen moeten nog, maar daar moet de bumper er voor af, komt volgend jaar wel. En dan ook even een setje sierstripjes spuiten die natuurlijk op de achterlichten horen. Tot dan toe maar even half. ;)

Een E89 in de juiste uitvoering is best een fraaie auto, heb er zelf ook serieus naar gekeken als opvolger.
Maar hij haalt het gewoon niet bij de rijbeleving van een E85, die is zoveel rauwer lees meer fun.
Ook kent het dak nogal wat dure potentiële problemen.
Motorisch zou ik dan voor een 3.0i gaan van de E89, de 2.3 is net wat te tam en de 3.5iS kent ook best veel dure motorische problemen.
Injectoren/hogedruk brandstofpomp/turbo's, die komen ongetwijfeld aan bod, lees 5000 euro onderhoud.

406c zei:
Is dat interieur echt zo oranje of was je telefoon wat overijverig met de kleurverzadiging?
JoelD zei:
Interieur vind ik erg fraai, maar deze miste dan weer navigatie, op zich geen probleem, maar je ziet bij zo'n E89 toch wel heel duidelijk dat er wat mist.
Ziet er heel vreemd uit. Als ik bijvoorbeeld deze bekijk dan zit er een afdekkap waar normaliter het scherm zou zitten. Het lijkt mij eerder een voorbereiding voor een ander navigatiesysteem zonder iDrive.

Bij deze is de klep van het opberg vakje verwijderd, optioneel zit daar het originele navi scherm anders.

Goed, had ik het nodig? Nee. Is het handig? Ook niet per se. Staat het mooi? Mwha, het is niet de mooiste nee.
Stond het dichtbij te koop in goede staat, met hoes er bij voor heel weinig geld? Ja.
Hardtop gekocht dus. ;)

O7A63ws.jpg

Ik vind het niet gek staan. Het is wennen omdat de hardtop natuurlijk dezelfde kleur heeft als het koetswerk, en de softtop zwart is. Neemt niet weg dat het een luxe toevoeging is :)

Ik vind het heel gaaf staan! Klinkt alsof je er een goede deal mee hebt gemaakt en wanneer de auto ooit weer de verkoop in gaat is 'ie altijd meer waard met hardtop (y)

Ja vond ik ook! Zit inmiddels voor de helft van de aanschafwaarde van de auto's aan upgrades op (huidige waarde). Gelukkig zelf voor die spullen ruim minder betaald. :)

Zo gaat een set sportstoelen voor 2000 Euro weg in het vasteland. Zelf heb ik daar de helft voor betaald.

406c zei:
Lijkt me best een goede koop. Scheelt het veel qua geluid?
Nee, de softtop is al best stil eigenlijk, vrijwel geen last van windgeruis. Het meeste geluid komt vanuit de wielkasten, en daar lost de hardtop niets mee op.

Zo, hardtop is er inmiddels af en ligt netjes opgeslagen voor komende winter. Vorige week nieuwe APK er op (geen opmerkingen, jeeh!) en airco laten afvullen. Mooi op tijd voor een Ringtrip.

p5taXEZ.jpg

0lPK7L7.jpg

Hele weekend open gereden en ook nog een rondje gereden. :)

Super nice!
Ik hoop dat de dame het ook leuk vond want zo te zien kon ze na de rit meteen een uur spenderen aan haar haar.

Zo, hardtop is er inmiddels af en ligt netjes opgeslagen voor komende winter. Vorige week nieuwe APK er op (geen opmerkingen, jeeh!) en airco laten afvullen. Mooi op tijd voor een Ringtrip.

Hele weekend open gereden en ook nog een rondje gereden. :)

Wat kijk je serieus. En eh, strakke foto's zeg!

Die had je al even liggen. Maar ziet er strak uit (al vind ik persoonlijk niets mis met de oranje knippers).
Hij staat ook ontzettend hard te glimmen, prachtig.

En hoe vond ze het? Had donderdag mijn vader een rondje meegenomen, vond het een hele belevenis.

Zo dan ziet er prachtig uit!
Heb je goed gedaan zeg, al vind ik ook niets mis met de oranje knippers.
Ik vind ze juist prachtig op mijn kleur Sterling grey.

Staat erg netjes inderdaad. Mijn suggestie is wel om die oranje bolletjes even te vervangen voor Philips Silvervision. Dan ben je die oranje gloed ook kwijt.

• Leuk
Waarderingen: 406c
Wintersetje gekocht, maar ik was even benieuwd hoe het stond. Ik kon alleen maar 1 velg meenemen naar mijn ouders, waar de krik staat.

Lijkt wel een vrij groot (hoogte) formaat voor staal. Ik kan stalen velgen stiekem vaak wel waarderen. Het vraagt dan wel om zwarte wielmoeren en een naafkapje. Persoonlijk denk ik dat in dit geval staalgrijze velgen beter staan, voor de klassieke roadster look.

Geen idee. Ik heb ook nog een setje 17" velgen gekocht. Ik kijk wel wat ik er mee ga doen. ;)

Deze had ik overigens ook nog!

fKASGLN.jpg

APK was inmiddels al dik verlopen, maar dat was geen probleem. CO was aan de hoge kant, maar niet zo gek met een jaar oude benzine er in. :rolleyes:

Motorkap was niet helemaal dicht inderdaad. :)

Vanmiddag liep hij wat minder lekker, idle tussen 1000 en 1500 rpm. Ook tijdens het rijden vervelend bokken. Toen ik de idle control valve lostrok ging hij normaal lopen. Deze dus eraf gehaald en schoongemaakt. Nu lijkt hij het wel te doen, even duimen. Blijft wat met 30 jaar oude auto's he. ;)

De Alfa 155 is ook een mooie auto, deze witte met zwarte bumpers is ook een uniek exemplaar. Zit ook wel eens te denken aan een 155 ter vervanging van de 75; betere zitpositie en schakelt beter, maar wel minder karakterstiek. Ga je nu ook weer meer ermee rijden?

De Alfa 155 is ook een mooie auto, deze witte met zwarte bumpers is ook een uniek exemplaar. Zit ook wel eens te denken aan een 155 ter vervanging van de 75; betere zitpositie en schakelt beter, maar wel minder karakterstiek. Ga je nu ook weer meer ermee rijden?
Nee, want hij doet het niet. Nog steeds hetzelfde probleem. Kan de oorzaak niet achterhalen dus weer terug in de stalling geduwd. Volgend jaar weer een kans.

YNm1VYR.jpg

UZwmFBO.jpg

Ik zat een paar weken geleden ineens zonder ruitenwissers. Gelukkig hoefde ik niet het hele mechanisme te vervangen.
Ja, ik heb het wel netjes schoongemaakt! ;)

iTP27Rs.jpg

VL6u5bB.jpg

Ook hier maar even puntjes op de i.

Overigens mag de Z4 weg, ik heb wat anders op het oog. Dus als iemand interesse heeft? :)

Terug
Bovenaan