Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10

Ik vind een Born ook leuk. Maar zou je 'm in plaats van de Z4 willen, of als zorgeloze dagelijkse auto ernaast? Ik hoop dat laatste?

Z4 gewoon lekker houden. In de basis gewoon betrouwbaar, als je de bekende zwakke plekken hebt aangepakt zoals koelsysteem dan kan ie weer tijden mee.
En dan een auto ernaast al dan niet elektrisch om de Z4 wat te ontzien en om wat goedkoper te rijden. Benzineprijs is natuurlijk torenhoog, maar op een hele tank scheelt het denk ik zo’n 15 euro. Lig ik voor een auto die zoveel plezier geeft niet wakker van.

Ik vind een Born ook leuk. Maar zou je 'm in plaats van de Z4 willen, of als zorgeloze dagelijkse auto ernaast? Ik hoop dat laatste?
Ik zit hier een beetje met de ruimte. Helaas is er in de wijk niet een overvloed aan parkeerplaatsen. Dus ik vind het niet zo heel fijn om de Z4 dan langere tijd te laten staan. Daarnaast, als hij toch buiten, op straat staat, zie ik het nut van een auto er naast niet zo heel erg in. Als hij binnen kan staan, dan zeker wel. Maar goed, die luxe heb ik helaas niet.

Herkenbaar. De Mini staat hier helaas ook gewoon aan de straat.
Ben toch bang dat je de Z4 met zijn eigenschappen dan wel gaat missen.

Och, die brandstofkosten. Natuurlijk is een tank vullen nu iets duurder dan voorheen, maar als je naar de TCO kijkt valt het best mee. Ik kan me wel voorstellen dat de andere zaken demotiveren, met name de airco. Als het bij alleen vullen blijft kom je er goed vanaf.

Daarnaast, als hij toch buiten, op straat staat, zie ik het nut van een auto er naast niet zo heel erg in. Als hij binnen kan staan, dan zeker wel. Maar goed, die luxe heb ik helaas niet.
Wellicht een plekje naast de 155 reserveren en dan een winterbeater kopen en seizoenswissel met de Z4? Maar again; heel erg veel schiet dat niet op.

Herkenbaar. De Mini staat hier helaas ook gewoon aan de straat.
Ben toch bang dat je de Z4 met zijn eigenschappen dan wel gaat missen.
Ja, daar ben ik ook wel bang voor. Eventueel zou een e-up kunnen, maar dan blijf ik zitten met een Z4 die aan straat staat, en voor de TCO maakt het eigenlijk ook weinig uit.
Wellicht een plekje naast de 155 reserveren en dan een winterbeater kopen en seizoenswissel met de Z4? Maar again; heel erg veel schiet dat niet op.
De 155 staat nu op een uur rijden. Dat is een van de redenen dat ik er niet mee rijd. Het liefst had ik hier op loopafstand een garage. Dan zou een e-up prima zijn en voor de langere of mooi weer ritten de Z4.

Laatst bewerkt:
Met een seizoenswissel (dus 2x per jaar) maakt dat uurtje rijden toch niet zo veel uit?
Garage op loopafstand wil iedereen wel, moet je maar net geluk mee hebben als er iets beschikbaar komt.

Vervelend dat het zo tegen zit.

Ah ja vogelpoep is wel gemeen spul idd.
Hopelijk kun je een hoop wel weg poetsen. Misschien zelfs schuren met heel fijn 3000 tot 8000 en dan poetsen met grof pasta en dan weer tot fijn. Zou dat eerst bekijken. :)

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede is dat ik geen geld meer in de auto hoef te stoppen.

Het slechte is dat de Z4 waarschijnlijk total loss is

Y614YPH.jpeg

Ah waardeloos zeg. Hopelijk zelf niet gewond. Heel zonde van die mooie Z4. Zal onderhuids wel nodige beschadigd/krom zijn. Voorwiel staat er ook niet recht onder.

De airbags zijn niet uit dus de "impact" zal hopelijk nog meegevallen zijn qua snelheid. Zou wel eens een ambetante discussie kunnen worden wie nu in fout was (interpretatie enkel op basis van die ene foto) :rolleyes:

Haalt die Audi je rechts in, maak jij een maneuver om rechts af te slaan en zat die in je dode hoek?
Anyhow, succes met de afwikkeling en zo zonde van je mooie Z4 :mad:

Wat ongelooflijk naar en zonde. Ik hoop dat je er zelf geen verwondingen aan over gehouden hebt en dat het verzekeringstechnisch goed wordt opgelost. Heel veel sterkte gewenst!

Dat is zeker geen mooie schade. En ook al waren er twijfels over de verdere carrière van de Z bij jou, dit is natuurlijk niet waar je op zit te wachten. Hopelijk spring je er fysiek en financieel goed uit.

Kak! Ben je zelf oké? En je eventuele passagier? Als dat ja is, dan komt de auto. Wat zonde. Sterkte met afhandeling.

Belangrijkste is natuurlijk of je er zelf wat aan over hebt gehouden of niet. Zolang je zelf in orde bent komt de auto daarna wel weer. Succes met de afhandeling.

Zo, ben weer thuis! Bedankt voor de berichtjes iedereen. Ik heb zelf gelukkig niets! Ik ben blij dat hij me niet een meter verder naar achteren heeft geraakt en dat er niemand bij me in zat. Dus wat dat betreft positief.
Wat betreft verzekering, ik ben all-risk verzekerd en heb aanschafwaarderegeling en rechtsbijstand. Dus ik verwacht dat het wel los loopt. Blijft balen, want voor deze prijs kan ik geen andere mooie E85 Z4 3.0 si kopen. En ik weet dat ik alle kanten op vlieg, maar voor mij blijft dit gewoon de perfecte auto. Modern genoeg om de leuke snufjes te hebben, niet te oud om het fragiel te laten zijn, relatief betrouwbaar en zuinig, snel, comfortabel, ruim. Maar goed, we gaan het zien.

Ik had voor vandaag een rit gestaan met de BMW Z club. Gelukkig was mijn tante redder in nood en mocht ik haar auto lenen:

IQ1tzwj.jpeg

Moet zeggen, dat het wel leuk is, het is gewoon een basis 1.8, maar komt toch best lekker mee met het verkeer. Sterker nog, ik heb tijdens de rit een stuk achter iemand met een E85 Z4M gezeten en die zij dat ik nog best lekker mee kwam.

Bedankt voor de berichtjes iedereen. Ik heb zelf gelukkig niets!
Wat betreft verzekering, ik ben all-risk verzekerd en heb aanschafwaarderegeling en rechtsbijstand. Blijft balen, want voor deze prijs kan ik geen andere mooie E85 Z4 3.0 si kopen.

Ik had voor vandaag een rit gestaan met de BMW Z club. Gelukkig was mijn tante redder in nood en mocht ik haar auto lenen:
Dat eerste is het belangrijkste, geldt ook voor de tegenpartij uiteraard.
Dat tweede, tja welkom in de huidige RWD roadster markt...
En dat derde, top van je tante!!

Nergens om, maar als jij vind dat de waarde inmiddels hoger is dan wat je betaaldez dus om een vergelijkbaar exemplaar te kopen, dan zou ik dat bespreken met de verzekeraar. Alles mooi met nieuwwaarderegeling etc, maar je bent verzekert om schadeloos gesteld te worden. En als je auto stijgt in waarde, en daar hebben we het over hiero, dan moet dat verzekerd zijn.

Gaat wel wat gedoe worden, dat is de reden dat ik de boel vaak laat taxeren. Achteraftaxatie is mogelijk, ook na schade. Kortom, laat je goed adviseren.

Ik vind de waarde bepalen echt heel moeilijk. Aan de ene kant is het een Z4 met gebruikssporen en 210.000 km. Aan de andere kant is het een origineel Nederlandse, goed onderhouden Individual Z4 3.0 si met handbak, sportstoelen en goede opties in een unieke kleurcombinatie. En die staan gewoon niet te koop (ja ok, met minder kilometers voor 27k). Dus wat is de waarde dan? Een zwarte op zwart met minder kilometers haal je uit Duitsland voor 18k. Dat is vergelijkbaar met wat ik er voor heb betaald. Dus ja, ik wil het maximale er uit halen, maar hoe ver kan ik gaan? Ook met taxeren denk ik niet dat ik veel hoger kom dan de aanschafwaarde.

Daar kom je maar op 1 manier achter, denk ik? Taxatie kost paar honderd, dat is te overzien? Of eerst eens schakelen met je verzekeraar?

Nergens om, maar als jij vind dat de waarde inmiddels hoger is dan wat je betaaldez dus om een vergelijkbaar exemplaar te kopen, dan zou ik dat bespreken met de verzekeraar. Alles mooi met nieuwwaarderegeling etc, maar je bent verzekert om schadeloos gesteld te worden. En als je auto stijgt in waarde, en daar hebben we het over hiero, dan moet dat verzekerd zijn.

Gaat wel wat gedoe worden, dat is de reden dat ik de boel vaak laat taxeren. Achteraftaxatie is mogelijk, ook na schade. Kortom, laat je goed adviseren.
Exact dit!

Heb het ook een keer bij de hand gehad, ik ken een schade expert en die enkele had goede tips.
Eentje daarvan was; op zoek gaan naar minstens zo goede exemplaren en die wagens als ijkpunt nemen. Uitprinten en in het wrak leggen/overhandigen aan de expert. Ook het verhaal wat je hierboven zet - dat vergelijkbare exemplaren bijna niet te vinden zijn en dat de uitvoering van jou bijzonder is -erbij opzetten.

Probeer te achterhalen wanneer de expert er eventueel is, probeer het traject te volgen, dring jezelf op..het klinkt belachelijk en dat is het wellicht ook maar het kan helpen. Vaak doen ze op afstand een schade bepaling maar bij dit soort auto’s komen ze nog wel eens langs.

Het uiteindelijke bedrag - opbrengst wrak en uitbetaling verzekering- moet in totaal uitkomen op het ijkpunt.

Succes met het spel, want dat is het nu geworden….helaas.

Laatst bewerkt:
Bijzondere Z3! Gekke spoiler achterop en dat derde remlicht en die geaccentueerde wielkasten bij een smalle versie zijn me ook nooit eerder opgevallen.

Dat is echt super balen zeg! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen en heb je een zakelijke kijk naar het geheel maar het blijft een gedoe - en enorm zonde voor de auto. Zeker zo'n uniek exemplaar. Veel succes met de afwikkeling en ik zag al enkele goede tips langskomen.

De polis biedt een afspraak dat, zoals je al aangegeven hebt, de (historische) aanschafwaarde een periode (de eerste paar jaar) verzekerd is bij totaal verlies. Op grond daarvan zal een verzekeraar uitkeren (Minus de restwaarde). Mocht je van mening zijn dat de dagwaarde hoger is hoeft de verzekeraar niets te doen. Het verschil (indien aantoonbaar) tussen die aanschafwaarde (=incl eventuele winstmarge en garantie van verkopende partij) en de dagwaarde zal je dan zelf dienen te verhalen op de verzekeraar van de Audi. Kosten om dit verschil vast te stellen (expertise) kan je wel weer bij de tegenpartij claimen.

Zolang Joël D niet aangeeft wie nu in fout was (wat ik trouwens nooit zou doen op een publiek forum tot de boel geregeld is…!) kan je er weinig mee aanvangen qua verhalen tov een andere bestuurder Pietzoveel.

Maar van een ongeval, in je recht of niet, word je nooit financieel beter. Zeker niet als het een roadster is; de mijne is “oververzekerd” voor een auto die 9 wordt. Dergelijke schade bij die van ons en ik wil em eigenlijk liefst nooit meer zien.

Zolang Joël D niet aangeeft wie nu in fout was (wat ik trouwens nooit zou doen op een publiek forum tot de boel geregeld is…!) kan je er weinig mee aanvangen qua verhalen tov een andere bestuurder Pietzoveel.

Maar van een ongeval, in je recht of niet, word je nooit financieel beter. Zeker niet als het een roadster is; de mijne is “oververzekerd” voor een auto die 9 wordt. Dergelijke schade bij die van ons en ik wil em eigenlijk liefst nooit meer zien.
Joel geeft gisteren toch aan hoe die verzekerd is, dus schuldvraag niet belangrijk voor de verzekeringspolis (= contractuele overeenkomst, All Risk obv aanschafwaarderegeling), totdat de discussie losbrandt wat de waarde van zijn auto is "indien de schade verhaalbaar is".

Schuldvraag is geen discussie. Ik reed op de rotonde en tegenstander reed door. Hij heeft ook schuld bekend. Verder ben ik all-risk verzekerd, heb ik aanschafwaarderegeling en heb ik rechtsbijstand. En om eerlijk te zijn, ik ben tevreden als ik de aanschafwaarde terug krijg. Ik kan het niet (ook niet met taxatierapport) onderbouwen dat de auto meer waard is. En dat hoeft wat mij betreft ook niet.

Hier omnium (BE) verzekerd op het taxatiebedrag, wat een stuk hoger is dan de aanschafwaarde en rechtsbijstand.

Joël: je kan nooit zo een mooie Z4 terugkopen voor het bedrag dat zal worden uitgekeerd. Ga maar eens op zoek naar een andere; wie weet eindig je wel bij een MX-5je… ;)

Ik las het al in je andere topic, maar toch pijnlijk om te zien. Zonder de onderliggende schade te zien verwacht ik dat de kans nog best aanwezig is dat ie weer wordt opgelapt, maar ik zou daar zelf ook geen zin meer in hebben.
Bijzondere Z3! Gekke spoiler achterop en dat derde remlicht en die geaccentueerde wielkasten bij een smalle versie zijn me ook nooit eerder opgevallen.
Die spoiler zou zelfs nog wel eens een origineel BMW-accessoire kunnen zijn.

Schuldvraag is geen discussie. Ik reed op de rotonde en tegenstander reed door. Hij heeft ook schuld bekend. Verder ben ik all-risk verzekerd, heb ik aanschafwaarderegeling en heb ik rechtsbijstand. En om eerlijk te zijn, ik ben tevreden als ik de aanschafwaarde terug krijg. Ik kan het niet (ook niet met taxatierapport) onderbouwen dat de auto meer waard is. En dat hoeft wat mij betreft ook niet.
Nou hoeft niet....heb je toch gewoon recht op?

Ik zou hier ook iets meer op de strepen staan. Was het je eigen schuld geweest dan kun je denken laat maar zo. Maar nu zou je flink benadeeld worden door schuld van een ander, daar zou ik niet zomaar genoegen mee nemen.

Je hoeft het wrak niet te verkopen aan een opkoper.... mits reparabel en/of onderdelem (motor en bak?) meer "los" opleveren mag je het wrak houden als je wilt.....

Nu officieel total loss. Wrak wordt nu aangeboden en kan tot woensdag op geboden worden. Dan kijken wat er op wordt geboden. Als het niet zo veel is dan houd ik hem en ga ik hem in onderdelen uit elkaar halen. Als het veel is, dan gaat hij naar de handel.

Terug
Bovenaan