Joel: Mazda 6 Sportbreak en een Mazda CX-3 (+ tweewieler)

Haha nee geen Alfa GT of Brera...
Wel iets met ruimte voor 2 kinderen en wat bagage... Nog steeds 'gewoon' een gezinsauto :)

Als het een Mazda is dan gok ik op een RX8.

Edit: gezien de toegevoegde eisen dan een Mazda 5, of een 6 GT-M (de echte, niet de line).

Audi A7? Mercedes CLS?
BMW 8-serie zal het niet zijn en een dikke 5 is natuurlijk gewoon een opvolger van.

Als het een Mazda is dan gok ik op een RX8.

Edit: gezien de toegevoegde eisen dan een Mazda 5, of een 6 GT-M (de echte, niet de line).
Het is geen Mazda. En een GT-M heb ik al. Als het een Mazda6 gaat worden zal dat zeker een luxe uitvoering worden!

Jullie zitten overigens nog niet in de buurt

Kleine hint:
Het gaat om een Noord Europees merk

Laatst bewerkt:
Jullie zitten inmiddels redelijk in de juiste richting...

Saab is echt wel een merk waar ik een zwak voor heb... Beetje het underdog gevoel. Ook al waren ze door de samenwerking met GM met handen en voeten gebonden, ze deden hun best om Saab te blijven. In hoeverre dat echt is gelukt zijn de meningen over verdeeld...

Een van de modellen die ik erg mooi blijft vinden is de laatste generatie 9-3.
Niet meer zo 'Saab' als die generaties daarvoor, maar ik vind het nog steeds echt een Saab.

Daar heb ik er eentje van geprobeerd. Een uitvoering waarvan er in totaal maar 2000 zijn gemaakt in een paar verschillende uitvoeringen...

Sedan of Sportcombi, handbak of automaat.

Een Saab 9-3 TurboX uit 2008
fef158cca63e6c9c63e50e5b916f05597640b608.jpg

12960f18ca4ec28674a059b1862317b92214dccd.jpg

6c5a552348a57fe40b73ee1fe696d2a9e99f0d88.jpg

Een 2.8 liter V6.met vierwielaandrijving en 280pk
Ik vind het ontzettend gaaf, en als ik het thuisfront zou kunnen overtuigen ging dit een heel serieuze optie zijn...

Laatst bewerkt:
Gaaf, zeker ook met die wielen!!
Van dit model staat een meer basic uitvoering, helemaal onder de schades, hier in het dorp al maanden stil. Zonde.

Een oudere liefhebbersauto met dikke motor die toch ook enigszins praktisch is en wel rijplezier biedt? Dan zou ik zelf voor zoiets gaan.

Als je er al met koeienletters 'rijplezier' op moet zetten zal de lol je wel snel vergaan, wat een verschrikkelijk woord is dat toch. Ook: vergeleken met die tamme 3 Serie is deze Saab een veel spectaculairdere auto.

Zelf ben ik ook niet per se een Saab-fan, maar er zijn modellen - of beter, exemplaren - die mij wel kunnen bekoren. Dit is daar eentje van, de aandrijflijn van zo'n auto is echt goed.

Zo'n BMW vind ik ook zeker een mooi auto, maar persoonlijk vind ik m minder mooi oud worden dan die Saab.

En het is een auto die nog steeds veel op de weg te zien is, en ik vind het juist leuk om niet voor een 'standaard' merk te gaan.

Een paar van mijn vrienden keken me ook aan: 'Waar heb je een proefrit in gemaakt, een Saab?!'
Ze vinden het niet echt wat, maar voor mij streept ie bijna alle vinkjes af....

Behalve dat er nog steeds best wat geld bij moet, en ik dan een oudere auto rijdt, met een behoorlijke km-stand. Dat steekt wel wat, en is ook mede de reden dat mijn vrouw dit echt niet ziet zitten.

Die had ik niet aan zien komen. Zeker een liefhebbersauto hoor, persoonlijk doet zo’n Saab me niet zoveel. Motorisering is lekker maar rijdt ie t.o.v. de Mazda niet veel minder verfijnd?

De Saab rijdt echt wel anders dan de huidige Mazda, maar niet perse veel minder verfijnd.
Wel een groot verschil met de Mazda6 2,5 waar ik in heb gereden.

Vooral de stuurbekrachtiging van de Saab moest ik erg aan wennen. Dat voelde wat afstandelijk en dat is wel jammer bij een auto die juist wat sportiever moet zijn.

Puntje bij paaltje. Zo'n Saab lijkt me echt gaaf, zou ik graag willen. Maar de kans dat dat gaat gebeuren is minimaal.
De kans op doorsparen en zoeken naar een mooie Mazda6 2.5 met alles erop en eraan is groter

Die had ik niet aan zien komen. Zeker een liefhebbersauto hoor, persoonlijk doet zo’n Saab me niet zoveel. Motorisering is lekker maar rijdt ie t.o.v. de Mazda niet veel minder ?

Het is een GM platform dat in vanalles en nog wat is gebruikt, in Europa vooral Cadillac BLS en Opel Vectra. En in Amerika nog wel wat.
Hopelijk kent je vrouw de site spritmonitor.de niet, want dan gaat het feestje al helemaal niet meer door ;)

Het is een GM platform dat in vanalles en nog wat is gebruikt, in Europa vooral Cadillac BLS en Opel Vectra. En in Amerika nog wel wat.
Hopelijk kent je vrouw de site spritmonitor.de niet, want dan gaat het feestje al helemaal niet meer door ;)
Haha die site kent ze inderdaad niet. Want dat is wel iets waar je verdrietig van kan worden

Minder dikke motor maar blijft een schoonheid.
Zo'n Alfa blijft echt een prachtige auto, absoluut! Maar toch vind ik ze minder begeerlijk dan de TurboX.

Heb ooit eens een proefrit gemaakt in een 159 1750 Ti. Dat was nog voor de huidige Mazda.
Dat viel me absoluut niet mee, misschien had ik daar teveel verwachtingen.
Vond het heerlijk om daarna weer in de Mazda 3 te stappen.

Je hebt iig in een Alfa gereden haha. Ik zou enkel nog een Jaguar XF kunnen bedenken maar dan moet je in Duitsland kijken voor wat leuks echter zullen de auto's wat vaste lasten betreft weinig verschillen denk ik.

Wat een geld,
-> 24K voor een 16-jaar oude BMW 3 die relatief kaal is uitgerust EN geen garantie.
-> 18K voor een 16 jaar oude 159 SW, ti dat wel & met Bi-Xenon zag/zie je ze zelden - ik had nog wat leasebudget over door de basismotorisatie te nemen dus dat aangevinkt, net als een open dak. Het ex- en interieur sprak me meer aan dan het rijden zelf door de zware neus, zeker met een dieselblok en die kl. versnellingsbak van GM.

Beide minstens 5K te duur naar mijn mening.

Tsja, zulke auto's in nette staat worden zeldzaam en er zijn liefhebbers voor...
Dat doet nogal wat met de prijzen. Die TurboX was ook flink aan de prijs voor een auto uit 2008....

Omdat de zoektocht naar een leuke opvolger voor de huidige Mazda6 toch niet echt concreet wordt heb ik maar besloten me op iets anders te richten...

Mijn vrouw had ooit eens een bedrag genoemd dat ik prima mocht besteden aan een opvolger voor de Mazda, maar dat was natuurlijk niet genoeg om te kopen wat ik zou willen. Prima ook, de auto voldoet nog prima en alleen het zoeken naar een mogelijke opvolger geeft me al plezier ;-)
Maar toch, dat bedrag dat ze had genoemd moest ik toch maar eens ergens aan besteden, en laat ik sinds een paar maanden mijn motorrijbewijs gehaald hebben....

Dus lang verhaal kort, sinds vorige week eigenaar van mijn eerste gemotoriseerde tweewieler!
7coxRxn.jpeg

YSTlCZX.jpeg

Een Kawasaki Z750 uit 2011 :)

Gefeliciteerd! Mooie kleurstelling ook, geeft flink wat contrast met de technische delen! En een Akra natuurlijk, altijd leuk!

Gefeliciteerd!! Toen ik 35 jaar geleden mijn A1 haalde, was er gelukkig na het rijbewijs halen maar genoeg geld meer over voor een Yamaha XT250 éénpitter :) . Ik heb 'm nog ergens in de garage staan maar de motor is stuk.

Ik zou zelf iets 'lichter" hebben gekozen als opstapper om te leren rijden ipv een 750cc & dan na een seizoen voor +/- hetzelfde geld te flippen voor iets zwaarder.

Iets lichter had ook zeker gekund, maar een 750cc is ook prima voor mij.
Heb afgelopen weken een paar keer op een 1000cc van een maatje gereden, dat hoeft dan ook weer niet voor mij.
Dit is heerlijk om mee te beginnen, kan ik de komende jaren prima mee uit de voeten!

Gisteravond even aan het sleutelen geweest en de wielen er onderuit gehaald. Vanmorgen weggebracht voor nieuw rubber, hopelijk morgen weer terug. Monteren en dan is ie er weer klaar voor :)

Hey, ik weer :) met een vraag voor mijn vriendin.
Ze heeft geen cruise control, ook geen behoefte bij leuke ritjes binnendoor maar op de snelweg, die ze weinig wil zien, zou cc wel lekker zijn.
Maar het inbouwen van OEM gaat richting de €2000, dat vindt ze het niet waard. Maar er bestaat ook zoiets als een Throttle Lock, heeft iemand daar ervaring mee?

Het is ook puur voor de snelweg. Laatst ging ze naar Utrecht, dan krijgt ze enorme kramp in haar handen. Kan ook gewenning zijn hoor. Of ze moet gewoon leukere weggetjes pakken.
Voor haar verjaardag krijgt ze van mij een allroad cursus, ze heeft bewust een XC dus dan moet ze niet alleen asfalt opzoeken natuurlijk ;) en dan hoef je geen cc

Terug
Bovenaan