Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Een tijdje terug zag ik deze:

JOtter zei:
57skbf.jpg

Dit keer zag ik zijn broer/zus:

sdc13859y.jpg

Op de vorige pagina prijkt een schitterende, nieuwe a6 in bloedmooie kleur. Dit is z'n stamvader, de typ44, in een even zo mooie kleur op deze auto: zeker in combinatie met de chroomlijsten, een, al zeg ik het zelf, mooie verschijning:) Veel beter dan de grijs/witte/jaren 80 bruin-tintjes die je vaak ziet op deze auto's:

P1010615.jpg

P1010620.jpg

Zo'n gele A3 is leuk!
Die Focussen lijken me ex-fleetauto's. Ik ben even kwijt van welk bedrijf. Imtech? TBI Haverkort? Iets in de bouw in ieder geval.

En toch vind ik zo'n gele A3 (met goede velgen) echt tig keer leuker dan zo'n donker exemplaar.

Ik ook. Ik zie ook regelmatig een felrode en een metallic rode A3 staan, ook erg leuk. Alles, als het maar niet grijs of zwart is...

Klassiekerrijder zei:
Dit beter, qua kleur voor een Yaris?

https://www.mijnalbum.nl/Foto-SYVVUR8X-D.jpg

Leuk kleurtje, mijn moeder had vroeger ook een gele, alleen een iets andere tint:

0225891935003.jpg

Leuke kleur voor een grote Audi.

Ik heb vrijdag een Corolla gekocht met een vergelijkbare kleurstelling. Net iets groener en lichter:

Metallic groene Corolla

Het is mijn derde Corolla van dit type, na een 1.3 GXi uit 1994 en een 1.6 GXi station uit april 1997. De 'nieuwe' is een 1.6 GXi uit januari 1997. Pittig wagentje. Hij zal worden ingezet naast mijn huidige Corolla station uit 2003.

Het is mijn derde groene Corolla :) .
Mijn eerste was een rode van 1989, een ouder type dus.
Die van 1994 was donkergroen metalic en de station van 1997 had dezelfde kleur groen als de driedeurs die ik nu heb gekocht.
Onze dagelijkse Corolla van 2003 is 'saai grijs'. Deze auto is echter niet gekocht om z'n kleur maar om z'n specificaties en uitrusting (linea sol, meest luxe uitvoering). En in de tweedehands markt heb je dan wat minder te zeggen over de kleur.

Ik zal de 'mijne' ook eens laten zien. Zo ziet ie er sinds gisteren uit in zomer setup:
foto.jpg

Ja, de gemiddelde Corolla-koper staat ook niet bekend om z'n avontuurlijkheid. Mijn ouders zijn van een roodmetallic Golf naar een zilvergrijze Auris gegaan, zelfde verhaal.

Klassiekerrijder zei:
Ja, de gemiddelde Corolla-koper staat ook niet bekend om z'n avontuurlijkheid. Mijn ouders zijn van een roodmetallic Golf naar een zilvergrijze Auris gegaan, zelfde verhaal.
Ik beleefde al genoeg avonturen met bergwandelingen en met mijn Kever. Dat laatste was vooral een heel kostbaar avontuur. De Corolla's compenseerden dat enigszins. Daarmee kwam ik dan gemiddeld per auto op de kosten van een doorsnee Renault :) .
Maar zet zo'n Corolla eens naast een Astra en Golf of wat dan ook uit hetzelfde segment. Dan is het toch best een eigenzinnig model. En ergonomish klopt het gewoon, in ieder geval voor iemand van mijn postuur (1,78 m, 63 kilo).

Mooie kleur xk8. Zo'n kleur had ik ook graag gewild voor mijn huidige auto.

Ook Corolla's zijn met een soortgelijke kleur geleverd:

toyota-corolla-1-6-gxi-4252697-1.jpg

Deze heeft echter geen airco en in verhouding tot zijn leeftijd (1994) vond ik 'm te duur t.o.v. wat ik nu heb gekocht.

@The Fox ik zag vandaag ook zo'n Corolla, alleen was het rood een beetje feller.

@The fox: Gefeliciteerd. Die ziet er heel erg netjes uit in de video

Valt wel op
IMAG0254.jpg

mooie kleur
IMAG0231.jpg

Nog mooiere kleur op deze transit
IMAG0218.jpg

Klassiekerrijder zei:
Alles behalve saai en ongeïnspireerd! (y)

Foto-4KZZGIIO-D.jpg

Dan zal het aan de foto liggen, want ik vind het gewoon een grauwe auto die totaal niet opvalt in het straatbeeld. Niet dat het niet mooi is, maar sleurdoorbrekend? Nah..

Als het zonnetje er op schijnt komt ie in ieder geval kleurrijker voor de dag dan het gemiddelde donkere of grijze lease-exemplaar.
En heel uitbundig zal ie gewoon niet worden want het is een Audi en die zijn tijdloos vormgegeven.

Mooie kleur voor zo'n A6 alleen zo'n auto komt niet tot zn recht in het straatbeeld. Want het is een pakezel met trekhaak, heeft een zonnescherm voor kinderen, is smerig, staat in een typische Nederlandse straat met klinkers. Het gaat niet alleen om de kleur, Nederland is al niet mooi in de wintermaanden - alleen echt mooi bij winters weer - en dan helpt zo'n kleurtje niet veel.

Zo'n kleur komt juist goed tot zn recht in de folder of als de omgeving ook kleurrijk is vind ik.

Hij zag er in het echt best fel en opvallend uit, ik zag 'm een straat verder al staan tussen de saaie kleuren. Hier op de monitor vind ik de kleur ook best opvallend, ligt wellicht aan het scherm...

Oke, dan zal het aan mijn ogen/scherm liggen. Niet de eerste keer. Ik heb ooit eens een 626 in bijna dezelfde kleur gefotografeerd omdat 'ie echt opvallend gekleurd en mooi was. Foto op m'n computer gezet en... dat viel even tegen. Ik zal eens kijken of ik 'm bewaard heb.

Jij snapt het! (y) Zo'n A6 hoort geparkeerd te staan in een buitenwijk in een zonnige staat in de VS.

Da's niet dezelfde kleur, die van mij is een tint donkerder! Die azuurblauwe is een standaardkleur, die van mij is 'auf Kundenwunsch' tegen vette meerprijs...

Audi had nog wel leukere kleurtjes in zijn catalogi eind jaren '90:

https://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=228346735&cd=634970755810000000&asrc=fa%7cs|as

0228346735006.jpg

0228346735008.jpg

Vind het prachtig!

De Opel Adam in een kleur waarvan ik me niet kan voorstellen dat-ie populair gaat worden. Sorry, maar ik kan het niet beter omschrijven dan 'diarreebruin'. Wel bijzonder...

Foto-TRIX4EMO-D.jpg

De Audi-haters op dit forum hebben er vast weer wat over te zeuren, maar ik vind dit tussen de gebruikelijke leasekleuren leuke uitschieters.

Foto-QRRRWFOF-D.jpg

Foto-POLLPZU6-D.jpg

Ongeveer tussen 2000 en 2005 waren die aparte kleuren een tijdje in.
Destijds heb ik zelfs 2 gele (voorloop)leaseauto's gehad, een 307 in metallic ochtendurine-geel en een Astra in metallic pisgeel.
(om maar even in de lijn van die bruine Opel Adam te blijven maar destijds noemde ik die kleuren ook al zo)

Van de RDW-site:
RDW

De kleur die het meest op de auto is te onderscheiden.
In dit geval, paars?

Goedendag zei:
Volgens mij staat er dan "divers"

Volgens mij moet er een kleur opstaan en als je het dan niet weet moet je een foto meesturen, dan beslist de RDW.

ouwediesel zei:
Goedendag zei:
Volgens mij staat er dan "divers"

Volgens mij moet er een kleur opstaan en als je het dan niet weet moet je een foto meesturen, dan beslist de RDW.

Zou best kunnen, maar als je die BMW hierboven op kenteken zet, staat er volgens mij divers. (Ik heb het wel eens met geimporteerde auto's gezien)

Op de RDW-site staat zoiets als "de meest voorkomende kleur" op de auto maar dat is bij deze ook wel weer lastig inderdaad.
Alle kleuren komen hier veel op voor....

Terug
Bovenaan