Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

1327_big.jpg

Overzicht van de Auto van het Jaar-kandidaten voor 2013. Toch een verrassend kleurrijk plaatje moet ik zeggen.

Rob076 zei:
Er zijn meerdere bedrijven en leasemaatschappijen die zeggen dat je alleen maar in een VAG-product mag rijden.
Ja, daar heb je wel weer gelijk in. Maar dat maakt de auto helaas niet mooier.

Micha D. zei:
Rob076 zei:
Er zijn meerdere bedrijven en leasemaatschappijen die zeggen dat je alleen maar in een VAG-product mag rijden.
Ja, daar heb je wel weer gelijk in. Maar dat maakt de auto helaas niet mooier.

Ja maar om het dan gelijk een hok te noemen... Is het niet juist de kracht van Audi dat je 'm eigenlijk ook niet lelijk kunt vinden? Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet bepaald een Audi-lover (zacht uitgedrukt), maar heel lelijk kan ik ze niet noemen. Ik voel er gewoon niets bij, en kan mij niet met het merk en diens berijders identificeren. Ik ken verder ook niemand die ze echt lelijk vindt.

Het zijn allebei vrijwel uitgestorven Fords, dus ver zat je er niet naast ;)

Golf in een erg mooie kleur, die zowel opvallend als subtiel is.

14694_4204418555202_1086302193_n.jpg

En een opvallende Cayenne. Het misstaat 'm eigenlijk niet eens, maar het is niet mijn kleur...

541714_4204421515276_18323029_n.jpg

Groen gaat terugkomen. Bruin is dat al. Groen is het nieuwe rood dat het nieuwe wit was dat dan weer het nieuwe zwart was.

Je moet gewoon een beetje lef hebben. Kijk eens hoe fraai zo'n RS5 wordt in een andere kleur dan grijs of zwart:

13SXJ4.jpg

Ik ben ook geen Audi-fan maar de A5 kan me wel bekoren. En dan in deze kleurencombinatie: top (y)(y)!

Een beetje zoeken op Autotrack op duurdere auto's van 2012 levert niet veel echt groen op.

Deze Octavia RS is goed groen:
0009195734.jpg

Een Veloster kan blaartrekkend groen heel goed hebben. De kopers staan net in de rij want je krijgt 5 mille korting:
0008078988.jpg

De 500L is een heel recent model. En gewoon in donkergroen leverbaar!
0009565236.jpg

En op een nog immer hippe Mini is het BRG nog steeds te bestellen. Vervolgens staat het ding al 8 maanden bij de dealer op een koper te wachten maar dat mag de pret niet drukken:
0009243600.jpg

Countryman:
0009242111.jpg

En met het andere groen spul moet je het bos in:

Een dikke Disco:
0009085215.jpg

Een vette Landcruiser. Bizar dat je als Toyotadealer denkt met deze kwaliteit foto's een auto van 85 mille te kunnen verkopen.....
0007932207.jpg

Een Forester. Met zo'n naam moet groen geen probleem zijn:
0009011618.jpg

Ik zie eigenlijk geregeld groene Mini's binnenkomen, maar die blijven eigenlijk nooit lang staan. Felblauw metallic is een meer problematische kleur.

BMdoubleyou zei:
De kopers staan net in de rij want je krijgt 5 mille korting:

Volgens mij staan Veloster-kopers sowieso niet echt in de rij...

BMdoubleyou zei:
Vervolgens staat het ding al 8 maanden bij de dealer op een koper te wachten maar dat mag de pret niet drukken:

Ik denk dat het lichte interieur, de hoge prijs en de beperkte meerwaarde ten opzichte van een reguliere Cabrio daar ook zeker debet aan zijn!

Deze moet ik hier gewoon plaatsen.
2012-11-09161924.jpg

Autobedrijf Harry vd weide in Hall. er staat ook nog een donkerrode Polo 6n (Kun je een raamstijl van zien) en een Goudkleurige citroen Xsara

De Z3 is eind jaren '90 ook in een aantal wilde kleuren geleverd, meestal 'special editions' of creaties van BMW Individual. Dit zijn er twee die ik zelf heb kunnen aanschouwen:

Fiji Green- (vrouwelijke) collega van m'n moeder had toen de Z3 net op de markt was zo'n kleurtje op haar Bimmer. Vond het zelfs als kleine jongen vreselijk lelijk!

Z302_2.jpg

Dakar Yellow- een bekende BMW kleur, blijkbaar nog vrij veel geleverd op Amerikaanse Z3s. Een dokter die in de wijk woont heeft zo'n knalgele Z3 gekocht rond 2000 als z'n zondags speeltje en koestert hem nog steeds. Midlife crisis anyone? :)

3017945.jpg

Dat gele heeft dan nog wel iets, maar ik zou de GoldenEye-Z3 prefereren. Blijft een erg mooie auto in mijn ogen!

bmw-z3-coche-james-bond.jpg

Klassiekerrijder zei:
Inderdaad, destijds zelfs nog een schaalmodel van gekocht. Een van de fijnst rijdende BMWs, ook nog.

Alleen je moet niet de automaat hebben, aldus Captain Slow :p

Deze Almera ziet er op de foto uit als een banaan, maar in het echt was het meer een citroen.

b20130130135819.jpg

stoterstangen90 zei:
Rob076 zei:
Het lijkt wel of er zelfs bedrijven zijn waar je alleen grijze VAG producten mag leasen.

Ik hou zelf ook van een opvallend kleurtje voor mijn auto. Mijn C70 was in Saffron bijvoorbeeld. Maar ik rij nu al jaren lease, en wagenparkbeheer van mijn werkgever stelt metallic lak verplicht (die hebben minder afschrijving). Het zal je verbazen hoeveel van die kinky kleurtjes dan afvallen. Net een V40 besteld, maar (weer) in de kleur Sapphire Black... Het mooie Rebel Blue bijvoorbeeld is geen metallic lak. Bovendien had ik de voorkeur voor een R-Design, en die is er weer niet in het Vibrant Copper (opvolger van Saffron).

Maw: zwart en grijs zijn niet altijd de eerste voorkeuren van leaserijders, maar via regelgeving en mogelijkheden kom je er wel vaak op uit. En waarom is de regelgeving zoals die is? Dat komt juist door de kopers van de ex-lease auto's. Die hebben de voorkeur voor zwart en grijs, waardoor de waarde hoger is, en de afschrijving (en dus het leasebedrag) lager. Kinky kleurtjes zijn modeverschijnselen: nu leuk, straks wil niemand er in gevonden worden.

Anyway, het gaat allemaal om de euro... (niet als het aan mij ligt)

Dus als je het zelf moest betalen dan zou je wel een 'opvallend' kleurtje kiezen?

Rob076 zei:
Dus als je het zelf moest betalen dan zou je wel een 'opvallend' kleurtje kiezen?

Als ik zelf mocht kiezen had ik nu voor Vibrant Copper gekozen op mijn bestelde V40 R-Design. Maar die combinatie levert Volvo niet. Tweede keus zou Rebel Blue zijn. En die mag dus niet omdat het geen metallic is.

Sinds 8 dagen fris ik het straatbeeld weer wat op :rolleyes:

IMG_9636_zps4b48f37c.jpg

IMG_9511_zpscff1e8eb.jpg

Franc04_zps86c89558.jpg

Heerlijk na drie jaar Daytonagrau (vanwege pakketkeuze toen...) :)

Cole Trickle zei:
Rob076 zei:

Als ik zelf mocht kiezen had ik nu voor Vibrant Copper gekozen op mijn bestelde V40 R-Design. Maar die combinatie levert Volvo niet. Tweede keus zou Rebel Blue zijn. En die mag dus niet omdat het geen metallic is.

Ik bedoelde meer dat wanneer je zelf je kleur mocht bepalen, maar dan wel meer moet betalen, je dat dan ook gedaan had?

@ketelapper,
Prachtige kleur! Normaal zou ik zeggen dat rood ook niet heel origineel is, maar ik zie het vrijwel nooit op een A6 (y) Moet wel zeggen dat ik je vorige, rode A6 mooier vond, maar dat komt doordat ik het huidige model niets vind. Desalniettemin, complimenten (y)

@Rob076
Uit bron bij Pon weet ik toevallig dat er (december jl.) 10 A6'en in NL zijn in granaatrood; 5 sedan en 5 avant.

En over jouw vraag aan cole trickle: voor mij is antwoord JA :) Mijn ex-A6 in canyonrood was privé! Heb ik gewoon gekocht omdat ik die kleur gaaf vond, ongeacht restwaarde.

Bij ex-A6 in privé: nee, aanschafprijs was gelijk :rolleyes: Inruilprijs na drie jaar was erg goed! Heb dus totaal niet het idee dat de kleur me "geld heeft gekost".

Bij lease-A6: geen werkelijk idee, want ik heb steevast alleen offerte voor granaatrood gevraagd :) Maar bij online-calculaties in onze module stond er standaard zilvergrijs en een tarief. Dat tarief veranderde nooit na selectie van een andere kleur. En al met al, ondanks extra uitrusting, is de huidige rode A6 per maand voordeliger dan de vorige Daytonagraue A6.
Los van precieze kleuren: metallic lak is in catalogusprijs een optie, maar in maandbedrag zo goed als gratis; daarin merk je wel dat leasemij graag heeft dat je metallic kiest. Maar bij ons is het dus nog niet zo, dat je op unilakken een toeslag betaalt.

Mondeo in een tint die pijn aan de ogen doet:

Dit kan wel mijn goedkeuring wegdragen: zo'n lichtblauwe Golf ziet er mi veel frisser en aantrekkelijker uit dan een zwarte of grijze soortgenoot.

Kleur ik houd ervan, nou heb ik zelf mijn deel van kleurloze automobielen wel gehad maar dat woog nooit op tegen de kleurrijke auto's die ik ook bezat
Ik kan zeggen dat mijn huidige kleur het wagenpark in de buurt zeker een frisse uitstraling geeft.........................

mbmwdetail02a.jpg

Dat hebben wij ook. Van de ca. 40 a 50 auto's in de straat zijn mijn vriendin en ik de enige met een andere kleur dan grijs, zwart of heel donker blauw.

Heel af en toe staat er een oranje Civic Del Sol (of zoiets).

We krijgen zelfs complimenten over de rode Peugeots, dat ze zo fleurig zijn :p

'Oranje', volgens de kentekengegevens...

Deze Golf was eerst grijs, nu matblauw met een paarsachtige gloed erdoorheen.

Die Golf is een wannabe audi RS4:) (zilveren spiegels, velgen en leds)
Dat is wel een erg mooi kleurtje. Alleen jammer dat het mat is.

Klassiekerrijder zei:
Mijn werkgever heeft negen van deze opvallende Fiats ingekocht:
Gaaf!!!

Die trailer met Opels is wel treurig. Vorige week in Duitsland zag ik trailers met Adams in veel leukere kleuren!

@Elzinga: vies kleurtje zeg, dat oranje op die Corsa!

Oh, ik vind 'm (naast de Punto) juist een van de minst saaie B-segmenters uit die tijd! Die kleur maakt het er alleen niet beter op. Alsof het een reclameauto voor maandverband is...

Die Yaris is inderdaad geweldig, ook helemaal de kleur waarmee ik dat model mee associeer! Hier in het dorp rijdt er trouwens een lichtroze rond!

En deze stond bij de Citroën-dealer toen ik voor een nieuw lampje langsging:

013mfs.jpg

De DS3 Cabrio mogen ze me zo meegeven in deze kleurencombo! Lichtblauw met een wit dak (op een 'gewone DS3') vind ik voor de vrouwelijke medemens trouwens ook een erg geslaagde kleur.

Terug
Bovenaan