Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Dit heb ik altijd de leukste kleur voor de Golf IV gevonden. Was ook leverbaar op de eerste generatie A3, of een kleur die er sterk op leek...

DSCF2447b.jpg

Klassiekerrijder zei:
Dit heb ik altijd de leukste kleur voor de Golf IV gevonden. Was ook leverbaar op de eerste generatie A3, of een kleur die er sterk op leek...

Ik vond dit altijd de leukste kleur. Lekker pittig.

Volkswagen_Golf.jpg

Ik vind deze kleur juist zeer geslaagd! Bovendien staat het niet zo lelijk als je een basismodel hebt met zwarte stootstrips en wieldoppen...

11980_volkswagen_golf_4_green.jpg

stoterstangen90 zei:
Mijn cinQ is geel.

Is dat een Sporting? En zo ja, toch niet toevallig een exemplaar met stickertjes van racevlaggen op de linker en rechterdeur, een sportuitlaat en een met een zaag gemodificeerde voorbumper?

Tijdens mijn vakantie heb ik eens op de kleuren van auto's gelet en ook in Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België hebben de meeste auto's een grijze/zwarte kleur. In Italië en Frankrijk zag je dan nog best veel witte auto's, maar ook daar lijken steeds minder nieuwe auto's die kleur te krijgen.

De 'opvallende' kleuren die wel veel te zien waren, waren matblauw en matrood:

rood18.jpg
blauw7.jpg

blauw10.jpg
rood5.jpg

rood21.jpg
blauws.jpg

blauw3.jpg
rood2v.jpg

rood3.jpg
blauw4.jpg

blauw8.jpg
rood20.jpg

rood6.jpg
blauw9.jpg

rood7.jpg
rood10.jpg

rood11.jpg
rood12v.jpg

rood13.jpg
rood14.jpg

rood15.jpg
rood17.jpg

roodo.jpg

Ook andere blauwtinten zijn in:

blauwlicht2.jpg
blauwmet.jpg

blauwlicht3.jpg
blauwlicht.jpg

Dubbelgekleurd:

combi5.jpg
combi4t.jpg

combihp.jpg

Geel:

geel2.jpg
geel3.jpg

geel4.jpg
geel5.jpg

geel7.png

(Lime)Groen:

groen4.jpg
lime2.jpg

limetp.jpg
lime6.jpg

lime3.jpg
lime5.jpg

lime4.jpg

Oranje:

oranje.jpg
oranje4.jpg

oranje5.jpg
oranje7.jpg

Overige opvallende kleuren (De 500 lijkt grijzig, maar in het echt viel hij goed op) :

grijsbruin.jpg
mintsf.jpg

paarsblauwlicht.jpg

Gekleurde Fiesta's:

combi3r.jpg
rozedark.jpg

Gekleurde Matizzen:

zmatiz4.jpg
zmatiz3.jpg

zmatiz2.jpg
zmatiz5.jpg

zmatiz1.jpg

Veel gekleurde Panda's in Italië: (Alleen 1 witte gezien, geen zwarte of grijze...)

zpanda1.jpg
zpanda2.jpg

zpanda6.jpg
zpanda3.jpg

zpanda4.jpg
zpanda5.jpg

zpanda8.jpg
zpanda7.jpg

Gekleurde Qubo's:

zqubo2.jpg
zqubo1.jpg

En kleurrijke Twingo's:

ztwingo1.jpg
rozeu.jpg

ztwingo3.jpg
ztwingo2.jpg

Dat vind ik nou van deze kleur, maakt zelfs een Focus leuk...

Foto0269.jpg

En dan Nissan's poging om een jongere doelgroep aan te spreken met flipflopkleuren

DSCF2460b.jpg

De Jazz Logo kom je niet veel tegen, dit is wel een lekker opvallend kleurtje

Foto0312b.jpg

*kuch* dat is een Honda Logo *kuch*

Maar is een Focus ST niet altijd leuk?! Wel een erg mooie kleur (y)

Die Logo heeft zulke kleuren ook wel nodig om op te vallen. Dat is wel zo ongeveer de meest ongeïnspireerd vormgegeven auto die ik ken.

Zal voortaan de hersenen uit standby halen voor ik iets post... :)

Die Focus is snel, maar verder blijf ik 'm niet echt spannend vinden. Er is ook een leuke felgroen voor dit model, haalt 'm ook aardig op.

929V6 zei:
Die Logo heeft zulke kleuren ook wel nodig om op te vallen. Dat is wel zo ongeveer de meest ongeïnspireerd vormgegeven auto die ik ken.

Je vergeet iedere Volkswagen....

@Klassiekerrijder,
Ja dat groen zat op de Focus RS van na de facelift. Een model dat ik persoonlijk zeer lelijk vind, terwijl ik dit model weer juist wel mooi vindt! Spannend misschien niet echt nee, maar vergeleken met een GTI (gaap...), OPC (rechtdoor in een bocht), Cupra (muziek lekker hard!) of RS (waar is de Wegenwacht?) zou ik 'm wel prefereren als ik een hot hatch zocht.

Da's Bora Bora groen, één van de eerste serie kleuren op de Picasso. Vindt het niet echt mooi, maar zeker wel opvallend!

Just23 zei:
Apart kleurtje;

20120926125808.jpg
Geweldige kleur is dat! Mijn buurman had er zo eentje als leaseauto. Nu rijden ze die Picasso nog (privé), inmiddels ruim 3 ton op de teller. Bijzondere kleur. Er rijden er nog een paar in de buurt.

Hebben jullie trouwens al de kleuren van de nieuwe Golf gezien? 2x zwart, 2x wit, 5x (!!!!) grijs, 2x rood, 2x blauw. Te droevig voor woorden!
Dan was dat groen en goudgeel wat de IV nog had toch echt een stuk fleuriger!
Zelfde de Beetle zie je meestal in grijs (kijk maar eens op www.gaspedaal.nl naar occassions). Daar is dat vale lichtblauw het meest opvallende kleurtje.

Die Micra hierboven: meer merken hadden dat, van die flip-flop kleuren. De eerste die ik me herinner is de Citroën Xantia, ook die had mijn buurman als leaser. Een groenachtige kleur, die met een andere lichtinval blauw leek. Precies de kleur die mijn fiets heeft (Giant tourer, ook groen of blauw afhankelijk van de lichtinval).
Daarna de Micra en de 156. Heeft iemand daar foto's van? Vooral die Xantia ben ik benieuwd naar, ik kan die kleur nergens vinden. Kenteken begon met een N, dus het zal begin 96 geweest zijn.

Das in mijn ogen toch echt grijs parelmoer, geen doorbreking dus van het grijs/zwarte wagenpark.

In bulgarije op vakantie reden heel veel gouden en gele autos rond. De meesten waren taxi overigens. Maar ook een boel oud-taxi(denk ik) In elk geval was daar de boventoon juist geel. Zag er allemaal wat fleuriger uit. Klonk allemaal niet best (onderhoud kennen ze daar niet ofzo) maar de kleuren waren wel wat lichter.

Ja, zo lijkt het wel. Het is toch echt een flipflopkleur (en ik heb 'm hier niet geplaatst omdat ik 'm lekker fel vind, zie de discussie hierboven!).

het lijkt grijs, maar in real-life is het toch echt opvallend. Doordat hij steeds een iets andere tint heeft.

Goedendag zei:
het lijkt grijs, maar in real-life is het toch echt opvallend. Doordat hij steeds een iets andere tint heeft.

Parelmoer. Gewoon grijs met een blanke lak waar een ander kleurtje doorheen zit. Andere vorm van metallic. Oftewel gewoon grijs :)

In het echt lijkt die Alfa-lak meer blauw dan grijs wat mij betreft, zeker mooi. Mijn oudste halfbroer had een 156 in die kleur. En een Xsara Picasso in het lichtblauw dat Klassiekerrijder hierboven plaatste. En een gele C4 Picasso. Ik weet zeker dat hij voorstander is van dit topic. ;)

Zag vandaag een piekfijne Belgische Rover 75 in zgn. 'Primrose Yellow'. Geen eigen foto, maar dit is dus de kleur in kwestie

haynes042.jpg

Erg opvallend kleurtje, des te opvallender op zo'n chique 75! Volgens de Rover club enkel geleverd in het eerste productiejaar ('99); 580 totaal geproduceerde exemplaren, waarvan 400 linksgestuurd. Erg exclusief dus.

Die Mazda 3 vind ik allesbehalve sleurdoorbrekend.... Die gele Rover daarentegen vind ik weer erg gaaf! (y)

Oeh... kleur bekennen. Daar doe ik graag aan mee! :LOL:

Vorige leaseauto:
5941416580_39910d3f80_o.jpg

(Peugeot 308, Jaune Lacerta)

Huidige leasert:
7755430620_6e0e5e3a98_c.jpg

Helaas iets minder uitgesproken (het knaloranje metallic van tijdens de introductie op Genève was jammer genoeg niet leverbaar :( ), maar nog altijd beter dan de andere collega's die hem in vijftig tinten grijs hebben besteld (n)

Mooie rij kleurrijke vakantiekiekjes hierboven ;) Ook mooi geordend zo.

@Wok:
Mooie plaatjes (y) Ook los van de kleuren knappe fotografie. Eén collega in mijn bedrijf heeft ook die kleur Mégane. Erg mooi, staat de auto goed en doorbreekt de grauwgrijze sleur op het parkeerterrein!

Ik moet nog tot begin 2013 wachten op mijn non-grijze auto: granaatrode Audi A6. Met dank aan medeforummer FASt alvast in photoshop:
KetelappernewA6nickvelg_zps39c0eeac.jpg

Deze kleur:
$T2eC16NHJFoE9nh6nPWTBP7LQKu+Yg~~_27.JPG

Na noodgedwongen vier jaar grijs (zat in pakket...), wel weer zin in! Ik verlang wel terug naar 2006-2009:
ketelapper20zoll-3.jpg

Mijn grijze Grande Punto moest naar de garage vandaag en heb nu dus deze voor de deur staan.. Leeft de buurt ook weer een beetje op :D

hsnmab.jpg

@ ketelapper: mooi! (y)

@SST90 @ Pedigreepaul: leuk! :LOL:

Meer kleur bekennen:
full.jpg

Mijn eerste auto (juli 2003 - februari 2006). Heel veel plezier van gehad en met die gasbom achterin relatief goedkoop met 60K+ km per jaar... Met 320K km op de klok verkocht aan de export. Heb echt goed geld verdiend aan deze auto (netto vergoeding €0,24/kilometer; uiteindelijke kilometerkostprijs €0,14!). Waarschijnlijk de beste auto die ik ooit heb gehad (ook al zijn mijn laatste drie leaseauto's ook probleemloos geweest).

Terug
Bovenaan