Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Lukt niet.

B.t.w.: er zijn heel wat meer foto's hier in dit topic die groter zijn dan 1024x...

Firefox verkleint ze automatisch.

Klassiekerrijder zei:
Zal voortaan de hersenen uit standby halen voor ik iets post... :)

Die Focus is snel, maar verder blijf ik 'm niet echt spannend vinden. Er is ook een leuke felgroen voor dit model, haalt 'm ook aardig op.

Even flink op het gas gaan in de bocht, en 't wordt vanzelf spannend! Heerlijk motorgeluid trouwens.

Een auto in deze kleur zou ik willen:
dsc03229k.jpg

De Fox vind ik op zich een vreselijk saai ding, maar in het geel kan 'ie me wel een smile bezorgen:

Sorry trouwens voor de laaghangende zon i.c.m. telefoonkwaliteit...

-- edit --

Deze kleurencombo had ik deze zomer trouwens voor de lens:
ipod016.jpg

Ik zie de 500 in veel verschillende kleuren, maar vooral in dat gebroken wit. Hier een voorbeeldje van hoe het ook kan...

559073_4039179984341_950049663_n.jpg

En een behoorlijk stoere Discovery! Duidelijk niet van eeen wegbreng-moeder...

557690_4039188184546_622181211_n.jpg

Die Discovery is in G4 challege uitvoering, Landrover heeft een hele serie modellen in die kleur uitgebracht, hier in Groningen rijden 2 Defenders in deze kleur rond, goede spot! (y)

Fordfocus.jpg

Op een autotrein van 400 auto's was dit het enige lichtpuntje. De rest van de kleuren laat zich raden.

Mooie bruine Focus, Eddy! (y) Als 'ie nou niet die lelijke, verticale spijltjes in de voorbumper had, dan vond ik het zowaar een mooie auto!

@Gijs571,
Niet alles dat niet zwart of grijs is doorbreekt daadwerkelijk de sleur. Donkergroen vind ik een behoorlijk veilige en onopvallende keuze.

Tja, in mijn ogen is donkergroen iets anders dan grijs en zwart, dus ik dacht laat ik het maar posten.

De essentie van dit topic (ter informatie, niet als sneer bedoeld) is meer de opvallend gekleurde automobiel. Een auto die je op een parkeerplaats van grote afstand al herkend door de kleur. Die eens anders is dan anders. Die niet veilig is, met de restwaarde in het achterhoofd bijvoorbeeld. De groene A-klasse van D. Elzinga hierboven is het perfecte voorbeeld hiervan! (y)

Mijn sub-album met 'kleurenspots' ziet er bijzonder vrolijk uit... deze Leon (sorry, het was al schemerig en da's niet best voor je foto's) mag er zo in

DSC_7970b.jpg

Ik ken geen andere kleur die zó sterk uit de mode is geraakt als donkergroen. Dus als je nu toch nog een nieuwe auto durft aan te schaffen in die kleur (je loopt het risico voor boswachter en dergelijke te worden uitgemaakt), vooropgesteld dat ze al leverbaar is, doorbreek je wat mij betreft wel degelijk de sleur.

Volgens mij breng je nu verwarring in het visuele aspect van dit topic (in mijn ogen het motief, diens bestaansrecht en de kracht) en de mate waarin een kleur gangbaar is of niet. Het gaat er niet om of een auto vaak of niet in die kleur verkocht is, maar of die opvalt/gedurfd is en de sleur van grauw-gekleurde auto's doorbreekt. Volgens jouw uitleg zou een zilvergrijze Cinquecento hierin beter passen dan een knalgele, ondanks dat die laatste veel vaker is verkocht. Dan had dit topic beter "Kleur bekennen, welke auto's zijn erg zeldzaam in deze kleur" kunnen heten.

Overigens moet ik je wel nageven dat ik bij het lezen van je opmerking eerst dacht dat je grote onzin uitkraamde over die groene kleur, maar nu ik erover nadenk kan ik me inderdaad geen enkele nieuwe auto bedenken in die kleur, op Jaguar na. Neemt in mijn ogen niet weg dat die kleur niet bepaald de sleur doorbreekt, maar dat terzijde.

Ik zie nog wel eens een donkergroene auto langskomen, en dan bedoel ik geen Mercedes G, Jaguar of jaren-'90 auto maar een recent model. Elke keer denk ik 'dat wordt een permanente gast' maar ze verkopen telkens toch vrij vlot...

Ik kan me ook niet voorstellen dat die lang blijven staan. Maar zijn dat ook nieuwe/zeer recente auto's? Na hard nadenken kan ik enkel nog een Fiat Panda, Citroen C6, en Mini voor de geest halen. Opvallend, voor zo'n onopvallende kleur.

Rob076 zei:
Overigens moet ik je wel nageven dat ik bij het lezen van je opmerking eerst dacht dat je grote onzin uitkraamde over die groene kleur, maar nu ik erover nadenk kan ik me inderdaad geen enkele nieuwe auto bedenken in die kleur, op Jaguar na. Neemt in mijn ogen niet weg dat die kleur niet bepaald de sleur doorbreekt, maar dat terzijde.

Zoek eens naar een nieuwe Landrover, die is heel erg vaak groen!!

Rob076 zei:
Volgens jouw uitleg zou een zilvergrijze Cinquecento hierin beter passen dan een knalgele, ondanks dat die laatste veel vaker is verkocht. Dan had dit topic beter "Kleur bekennen, welke auto's zijn erg zeldzaam in deze kleur" kunnen heten.

Nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik vind grijs en zwart ondertussen zo dominant in het straatbeeld aan het worden dat ik zelfs donkergroen een welkome afwisseling vind. Als je daarvoor kiest in plaats van grijs of zwart op je nieuwe pak 'm beet Audi en er verder toch geen sprankelende kleuren leverbaar zijn, dan vind ik dat toch een compliment waard.

@isla,

Tja, Land Rovers zijn natuurlijk ook de ultieme boswachtersauto's.;)

isla zei:
Rob076 zei:

Zoek eens naar een nieuwe Landrover, die is heel erg vaak groen!!

Op autoscout24 moest ik heel goed zoeken om er een paar te vinden, dus ze zijn er inderdaad wel. Maar normale personenauto's?

We hadden recent twee A3 Sportbacks in donkergroen metallic (niet opvallend, wel chique met een beige interieur!) en een A8 in dezelfde kleurcombi. Vooral de A8 (die verder alleen in het zwart geleverd lijkt te worden) was ondanks de niet felle kleur toch een opvallende auto.

Ook recent een paar Hyundai Tucsons en Kia Sportages voorbij zien komen in donkergroen metallic. Ondanks dat je ze verder nooit ziet, waren ze binnen een week verkocht...

Oja, die ken ik ook in het donker groen!

Wel grappig, ik vroeg me laatst nog af waar al die Tuscons uberhaupt gebleven zijn.

Ik zie ze echt nog maar heel weinig. Vooral als je bedenkt dat je ze jaren geleden overal zag.

Mijn oude Astra uit 2000 was jungle green en diens voorganger ('98 Corsa) rio verde. Beide groentinten heb ik altijd erg kunnen waarderen. Inmiddels een champagne/geel-tint. Ik doe dus niet mee met al die grijs-, zilver- en zwarttinten.... ;)

19205286.jpg

Bron: Mijn auto-topic

Klassiekerrijder zei:
Hij was blijkbaar origineel geel van kleur. Ik vind oranje een vooruitgang op dit model.
Als het op t kenteken staat GEEL, betekend het niet per defenitie dat de auto geel is. Voorheen werd alles wat erop leek (dus ook goud en oranje) gewoon als geel op kenteken gezet.
Denk dat de enige die je dit kan vertellen de dealer of de huidige eigenaar is.

D. Elzinga zei:
Je had die generatie Excel trouwens wel in diverse sleurdoorbrekende kleuren:

hyundai-excel-1-3i-ls-1998-geel-stuurbekrachiging-lm-velgen-plus-apk-4713871-1.jpg

Heb ik vandaag 2 van gezien, een paarze (brrr) en een mintgroene. En een MB E-klasse in deze kleur:

mercedes_benz_e_klasse_cabriolet.jpg

Vond ik wel bijzonder!

Zo eentje heb ik hier ook al eens gepost. Dan wordt een A3 ineens wel een mooie auto! (y)

Tsja, we hebben niet allemaal zes auto's in de garage staan. Als je dan per se zo'n hok moet rijden (door werkgever verplicht, geen andere opties, veel wansmaak) dan vind ik 'm in zo'n opvallende kleur toch een heel stuk appetijtelijker!

In driedeurs had ik 'm weleens gezien in het geel, maar nog niet als SB. Staat.... anders.

Maaruh Jac, heb jij nou je telefoon in je hand gehad tijdens het rijden? Tututu..... :p

Rob076 zei:
Tsja, we hebben niet allemaal zes auto's in de garage staan.
Daar gaat het toch totaal niet om? Vreemde opmerking weer...

Rob076 zei:
Als je dan per se zo'n hok moet rijden (door werkgever verplicht, geen andere opties, veel wansmaak) dan vind ik 'm in zo'n opvallende kleur toch een heel stuk appetijtelijker!
Ik kan me haast niet voorstellen dat een werkgever zegt dat je alleen maar een Audi mag rijden, maarja. Daarnaast is de neus gewoon totaal uit proportie, dat ligt niet aan de kleur, maar aan het model. Mijn mening, je hoeft het er uiteraard niet mee eens te zijn.

Er zijn meerdere bedrijven en leasemaatschappijen die zeggen dat je alleen maar in een VAG-product mag rijden.

Terug
Bovenaan