Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ik weet niet of deze hier al voorbij is gekomen maar deze zag ik een maand geleden bij winkelcentrum Stadsveld in Enschede:

Zeldzaam: een particulier heeft €960 extra neergeteld om zijn nieuwe Golf in de meest knallende kleur te krijgen, Lime Yellow. Gekke naam want een limoen is groen en deze auto volgens mij ook.

2021 Volkswagen Golf

Wilde ik bijna gaan zeggen dat ze kleurnamen aan 't hergebruiken zijn, maar 'lemongelb' (citroengeel) uit eind jaren 70 t/m begin jaren 80 is gelukkig een andere naam en wel geel. Overigens zijn sommige namen niet te begrijpen: de kleur van mijn 77'er Derby heet panamabruin, maar is toch echt orange (zie avatar).

Bij mij op de parkeerplaats is 't overwegend saai zwart. Afgelopen voorjaar een saai grijze Polo erbij gekocht en eigenhandig een ander kleurtje gegeven.
Verleden:
1k0.jpg

Heden:
1k0.jpg

^^^ dat deed afentoe ook al op 22 september.. (althans, toen poste hij de foto) :p

@sjon77: gave kleur, zoals een Polo in die tijd ook geleverd kon worden (in DLD dan, denk ik). Mooi gelukt. (y)

Durashift zei:
@sjon77: gave kleur, zoals een Polo in die tijd ook geleverd kon worden (in DLD dan, denk ik). Mooi gelukt. (y)
Geïnspireerd op VW LP5U Helderblauw metallic van actiemodel Fantasy, die inderdaad niet in NL is geleverd (deze kleur is wel op de Golf 2 geleverd hier). Uiteindelijk gewoon Ral 5005 signaalblauw, qua kleur lijkt 't een beetje erop, gerold met hoogglans industrielak, maar geen metallic. Nu lekker laten uitharden en over een paar weken nat schuren & polijsten: wil nog best glimmen :cool:

Leuke Polo, Sjon! Was het oorspronkelijk toevallig een Genesis-uitvoering? Een vriend van mij had er jaren geleden (denk wel 25 jaar terug inmiddels) zo eentje.

Audi RS blauw: niet de eerste keer dat die vergelijking wordt gemaakt => zou er best es op kunnen lijken.
Af en toe staat er hier op 't parkeerterrein een VW Up in een soortgelijk blauw: daar wil ik h'm nog es naast zetten om te vergelijken.
@929V6: Correct, Nederlands actiemodel Genesis (niet te verwarren met een G40 Genesis, die is veel luxer). Stelt niet zoveel voor hoor: getint glas, 5-bak, motiefje op de stoelen & B-stijlen en nog wat dingetjes, maar eigenlijk gewoon een basis model (Fox) met wat goodies.

Het is iets lichter dan het Jazz blue wat je wel eens op de Golf 4 zag. Het kleurtje benadert inderdaad wel die blauwe tint van de Up facelift.

Kleurtje van de Up heet teal blue bedenk ik me nu.

@klassiekerrijder: gaaf! Het model zie je al weinig en een BMW die niet zwart, grijs of wit is mag unlike genoemd worden!

Ik zag laatst deze BMW 3 Touring in een prachtige groentint, waarschijnlijk "Individual Verde Ermes":
kleur1.jpg

Om het groene elan verder te gaan:
kleur2.jpg

Afsluiten doe ik met mijn eigen nieuwste aanwinst. Geen felle lakkleur, maar in het zonlicht wordt dit "Malbeck Black" overduidelijk paars:
kleur3.jpg

Onze tweede auto. In eerste instantie waren we niet heel erg gecharmeerd van de kleur (beetje flets leek het) maar in de zon kleurt het toch wel erg lekker vinden we.

Absoluut, en hij staat er ook strak bij! (y)
Ik zie zo'n Space Star nog vrij regelmatig in een fris lichtgroen maar geel moet zeldzaam zijn.

Leuke spot. Naar mijn mening is beige wel een tint lichter. Ik zou dit eerder een champagne kleur noemen. Ook vaag, dat geef ik toe. ;)

Holy crap. Dat wil je toch niet op een vroege maandagochtend op je netvlies krijgen.

Dit vrolijkte het straatbeeld op een grijze middag aardig op

9Zbyokw.jpg

Ik dacht eerst dat het een wrap was, maar hij staat wel degelijk als "blauw" op kenteken. Wat rondneuzen op de Range Rover SVO-website leerde me intussen dat dit "ChromaFlair Spectral Blue Satin" is, een lakkleurtje dat richting de €10K gaat... o_O

spot225.jpg

Niet direct een heel opvallende kleur misschien, maar voor een LS een bijzondere keuze.

Wellicht dat op een GTI wat eerder een wat exclusievere kleur werd gekozen, maar toch goed om eens een Polo van deze generatie in iets anders dan een zwart-witkleur te zien.

Die kleur op die LS heb ik echt nooit gezien. Lijkt wat bruiner dan het gewone rood.

Dat champagne op de Polo zie je nog wel eens op een Ibiza, maar op een Polo GTI is het hele bijzonder! Eigenlijk een te soft kleurtje voor een GTI, daarom ook zo leuk!

Terug
Bovenaan