Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Klassiekerrijder zei:
Dit viel aardig op in grauw Kanaleneiland

LemDVnW.jpg
In oranje is ie prachtig, maar dan wel de originele tint:
1920x1080_CA010001.jpg

Dat Bentley Orange is ook mooi. Zag het laatst ook op een Continental GTC schaalmodel. Heb ‘m niet gekocht omdat-ie niet in mijn collectie past, maar heb de verkoper wel een berichtje gestuurd om een compliment te geven voor de kleur.

Leuke S40! Onze buren hadden toen ze nieuw waren een V40 in precies deze kleur. Nu je het zegt, ik zie ze zelden meer.

2002 Mercedes-Benz SLK200
Deze Mercedes had ik voor de fotowedstrijd op de foto gezet maar past hier natuurlijk ook. Afhankelijk van het licht lijkt hij rozig oranje of oranje-achtig roze.

Leuk, die "Designo Copper" SLK! In die tijd - en dan vooral op de SLK - had Mercedes-Benz wel een aantal knalkleurtjes in de aanbieding. Dit muntgroene exemplaar staat nu te koop in Duitsland:

$_86.jpg

$_86.jpg

Zelf spotte ik deze week nog een paar knalkleurtjes. Deze schitterende Porsche 911 GT3 Touring sprong er echt uit:
spot202221.jpg

spot202222.jpg

Kleurrijk trio, met een hoofdrol voor een gewrapte (?) M3 en een "China Blau" Mercedes-AMG G63:
kleur6.jpg

In dezelfde rij auto's stond ook deze rode BMW 5-serie, zie je naar mijn gevoel ook zeer weinig in een kleurtje:
kleur7.jpg

Escher zei:
Leuk, die "Designo Copper" SLK! In die tijd - en dan vooral op de SLK - had Mercedes-Benz wel een aantal knalkleurtjes in de aanbieding. Dit muntgroene exemplaar staat nu te koop in Duitsland:

Gaaf! Aan designo had ik niet gedacht, vandaar dat ik er volgens mij nog nooit een tweede had gezien.
Prachtige GT3 en mooi bruin op de XC60 van KR. (ru)

In Youngtimer Magazine stond pas zo'n SLK in dat brons/oranje. Bijzondere kleur!
Toch vind ik dat knalgeel op dat model ook echt geweldig.

Leuk, dat geel op die MiTo!

1993 Daimler Double Six
Ook in 1993 zal lichtgeel toch geen populaire kleur op twaalfcilinder Daimlers zijn geweest. Het ging net sneeuwen dus doet de belichting de kleur niet helemaal eer aan.

Durashift zei:
^^ in mijn ogen is dat meer een beige tint, op die Daimler. Heb ik al wel eens gezien, in mijn herinnering.
Op de foto lijkt het inderdaad beige. In het echt iets geler, maar het kan goed dezelfde tint zijn.

Stond gisteren bij mij voor de deur een fel oranje supercar. Zag hem in eerste instantie niet eens omdat ik de andere kant op liep. Heb ook altijd beetje vreemd gevoel om dan uitgebreid foto's te gaan staan maken daar ( stond een nogal flinke groep mannen van middelbare leeftijd naast ) Weet ook niet zeker wat het nu was, was wel heel nieuw en heel erg duur ( ik gok een Lamborghini of een Mclaren, was in ieder geval een "cabrio" / spyder ) Voor dat soort type auto's wel een minder unieke kleur natuurlijk maar toch het idee dat oranje steeds vaker op de weg te zien is! (y)

Jay DoubleYou zei:
Weet je het kenteken nog?

Zag hem alleen vanaf de zijkant. Zelf al even gezocht of ik iets kon vinden op autogespot ofzo maar geen aanknopingspunten verder. Was fel oranje met heel veel zwarte details en targa-achtig dak wat eraf was. Kon aan model/vorm zien dat hij wel heel recent was, was er niet een van 10 jaar terug ofzo.

Ja denk ik ook. Meestal herken ik die echte exoten wel maar wierp er nu achteloos een blik op. Weet daarom ook vrij zeker dat het een recent model was, was het een ouder model had ik hem waarschijnlijk wel meteen herkent.

Sja die laatste waardeer ik natuurlijk :)
Waar zag je de EV? Wellicht was het m'n vrouw.
Weet trouwens dat er in Maarssen ook eentje staat.

Zo eentje? :LOL: GT3 in "Miami Blue"
kleur10.jpg

Lichtroze 992 Cabrio, volgens mij een wrap (gelet op de ontbrekende typeaanduiding achteraan), maar kan ook een PTS (paint to sample) Porsche-kleurtje zijn:
kleur8.jpg

En nog een wrapje met kameleon-effect op een strakke Audi TT-RS:
kleur9.jpg

MCW 84 zei:
Ahja, ik was even vergeten dat smaken niet kunnen verschillen.
Wat smaak betreft ben jij allang niet meer serieus te nemen, kom zeer zelden tegen dat jij iets mooi vind. Nu ziet er smaakvol hout in vind je het nog niet mooi.

Sorry Frits, als ik de auto geconfigureerd had zou er een andere houtkleur of kleur stoelbekleding in gezet zijn. M.I. liggen deze kleuren te dicht bij elkaar.

Frits79 zei:
MCW 84 zei:
Wat smaak betreft ben jij allang niet meer serieus te nemen, kom zeer zelden tegen dat jij iets mooi vind. Nu ziet er smaakvol hout in vind je het nog niet mooi.

Geel en glimmend hout smaakvol o_O Hoewel ook niet fraai (te druk motief) vind ik dit wel geslaagder: https://5series.net/forums/attachments/e61-touring-discussion-4/98422d1265272660-help-me-choose-interior-trim-light.jpg Ik vind hout in nieuwe auto's sowieso een stuk fraaier nu het vaak mat is

x7MF7Ex.png

7lUazCl.png

Waarom je überhaupt zo fel reageert op mijn mening snap ik niet.

MCW 84 zei:
Frits79 zei:
MCW 84 zei:

Geel en glimmend hout smaakvol o_O Hoewel ook niet fraai (te druk motief) vind ik dit wel geslaagder: https://5series.net/forums/attachments/e61-touring-discussion-4/98422d1265272660-help-me-choose-interior-trim-light.jpg Ik vind hout in nieuwe auto's sowieso een stuk fraaier nu het vaak mat is

x7MF7Ex.png

7lUazCl.png

Waarom je überhaupt zo fel reageert op mijn mening snap ik niet.
Omdat je nogal vermoeiend bent met je vaak nodeloos negatief reacties.

Terug
Bovenaan