Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Die kan zo'n kleurtje best hebben! Je hebt ze ook in goudkleur en later ook in oranje. Beide ook erg leuk.

qYB1oiV.jpg

Deze kleur heb ik in Nederland nog nooit gezien.

https://www.gumtree.com/p/vauxhall/vauxhall-corsa-4-sale-2011-spare-and-repair-/1432968425

s-l800.webp

Barri, is dit dezelfde kleur als je Golf? Knalde eruit tussen de rest
wNbnzWv.jpg

Niet een extreem opvallende kleur maar wel bijzonder op de 8E. Mijn broer koos destijds deze kleur op zijn lease-A4 en jarenlang was het de enige die in in deze kleur zag. Op de foto een stuk donkerder en saaier dan als de zon erop staat
Z5JGTL7.jpg

Die T Roc is idd kurkuma yellow. Staat het model erg goed vind ik. Ook door de zwarte delen die lekker contrasteren.
Grappig dat zo'n vrij bescheiden kleur op de A4 toch opvalt. Zo weinig komt het dus voor op dat model.

Ford Focus ST in "Orange Fury":
kleur12.jpg

Volkswagen Golf in "Lime Yellow":
kleur13.jpg

En een Audi SQ7 in een leuk oranje kleurtje, waarvan ik de naam niet onmiddellijk vind. Misschien een wrap?
kleur14.jpg

Prachtig groen ook op die Audi. In Amsterdam zag ik van de week een knalgroene S5, ook leuk, maar te druk voor een fatsoenlijke foto.

2006 Opel Meriva OPC
Randgevalletje: bijna elke OPC is blauw, maar lang niet elke Meriva is een OPC. Maakt dat hij me toch opviel.

Deze kom je ook niet vaak tegen, de A3 8P is voornamelijk geleverd in een selectie tranentrekkend saaie kleuren.
cBgiUw3.jpg

Deze week vier gewrapte Model 3s gezien. Een in felrood, een in een soort mat champagne metallic, een in mat donkergroen metallic en deze flipflopkleur.
eeefDFi.jpg

Dat moet toch de snelst uitziende 318i van het hele land zijn. Hij staat zelfs bij de RDW als groen, maar ik heb er zo nog nooit een gezien. Ik vind hem cool, maar jammer dat de foto zo fel is dat de kofferbak uit beeld valt.

Java Green op die BMW 3? Mooi kleurtje, alleen jammer dat de sportieve looks niet worden gedragen door een dikke motorisatie...

Ik zag gisteren nog deze knalgele Opel Astra Sports Tourer in Brussel. Volgens mij nooit zo af-fabriek geleverd: naar alle waarschijnlijkheid een ex-overheidsvoertuig (en dus wel "volwaardig" in het geel gespoten):
kleur15.jpg

Ik zag pas een eTron in die kleur. Een iets ouder exemplaar, dus gewrapt. Tegenwoordig is een kleur op klantwens mogelijk op de eTron begreep ik van oud forummer Smarter.

Deze is ook volgens de RDW groen.
Veel e-trons zijn geleverd in zwart, daarvan worden er nu enkele gewrapt.

Dit was overigens wel een wrap, origineel zwart:
z7mAtsx.jpg

Barri zei:
Ik zag pas een eTron in die kleur. Tegenwoordig is een kleur op klantwens mogelijk op de eTron begreep ik van oud forummer Smarter.

“Oud forummer”? Kan me echt niet herinneren dat die het hier ooit ook maar iets te bont heeft gemaakt?
Jammer, want was en is een echte liefhebber met een voorkeur voor de automobiele buitenbeentjes (y)

De configurator noemt het 'Frozenberry' en de RDW vindt het rood.
Het was al halftien dus begon net te schemeren. Voor roze valt wat te zeggen, ik vond het meer paars.

afentoe zei:
De configurator noemt het 'Frozenberry' en de RDW vindt het rood.
Het was al halftien dus begon net te schemeren. Voor roze valt wat te zeggen, ik vond het meer paars.
Het is lastig, maar rood wat de RDW inderdaad aangeeft is het niet. Vind het persoonlijk meer richting roze dan richting paars gaan

Twee weken geleden kwam ik deze Ford Kuga tegen. Een wrap neem ik aan, maar het ziet er wel gaaf uit.

Zeer zeker een fraaie kleur vind ik, maar… waarom?

Een volledige en kwalitatieve wrap is best prijzig en op een Lamborghini of een andere exoot valt dat dan nog te overzien qua relatieve kost tov de aanschaf maar op een Kuga die zo te zien geen rijdend reclamevoertuig is voor een bedrijf.

^^ personalisatie. Kosten zijn misschien niet het probleem indien dit binnen het budget voor wat een andere auto mag kosten, geregeld is?

Bij gebruikte auto's heb je de kleur niet in de hand soms.. en tegenwoordig is een wrap wel een alternatief. Geheel in een andere kleur spuiten kost meer geld. ;)

Als ik een zakelijke leaseauto zou mogen krijgen, zou dat een ID.3 zijn denk ik. Dan heb je dat turquoise, maar het lijkt me wel gaaf om een zwarte in Kurkumagelb te laten wrappen! Dus dan zou ik dat zeker doen.

Terug
Bovenaan