Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Nog een toevoeging aan al het geel:
54013351138_f8648974f7_h.jpg

Heb je de foto al online staan Michel?
Als je er een linkje van hebt staat hij er in mijn ervaring vaak al als je dat linkje neerzet.

Inderdaad mooie kleurcombinatie, mijn Mini is ook groen met bruin leer, maar dan wel een andere kleur groen en bruin leer.

Ik zag vandaag een Renault Arkana die door zijn kleur behoorlijk opviel:

Een een Toyota Prius, waarbij het moeilijker te zeggen is of het echt alleen door de kleur komt:

Ik zag vandaag een zwarte Lotus Eletre, wat een gedrocht is dat (in die kleur)!

Gelukkig zag ik ook nog een lekker gele Yaris:

Alsmede 2 vrolijk gekleurde Jimny's (een vrolijk kleurtje past volgens mij heel goed bij zo'n pret-auto): een die ik groen vind, maar die als geel geregistreerd is:

Een een meet een leuke blauwe kleur:

Zo zie je nooit een Jimny, zo zie je er twee :D Tweelingbroer had weer de Lotus bij zich, 2x oranjerood op de foto.

ADaZo2I.jpeg

Haha zag het op borden ja. We waren overigens met de stroomtrein mee. Laatste keer was in 1990 ofzo toen we zelf nog in Haaksbergen woonden als gezin (slechts 2,5 jaar daar gewoond). Volgend weekend werk ik helaas.

Het kenteken is van eind 1999 volgens mij, en aan de wieldoppen te zien is het een facelift model, dus ik denk zelf dat het een laat exemplaar van dit model is. Het zou dezelfde kleur kunnen zijn die ook op de Panda geleverd werd destijds. Alleen dat van de Panda is geen metallic en de Punto lijkt wel metallic.

54080928391_3d0249f0de_b.jpg

Het kenteken is van eind 1999 volgens mij, en aan de wieldoppen te zien is het een facelift model, dus ik denk zelf dat het een laat exemplaar van dit model is.
Als je het kenteken even natrekt kun je zien dat de eerste toelating internationaal 7 januari 1998 is, en de datum eerste toelating in Nederland 10 januari 2000. Dus het is import. En volgens mij ook metallic lak op de Punto.

:D Foutje, dit is Passion Orange

EJg26hL.png

Die ik zag was Golden Yellow Metallic. Alleen in het begin beschikbaar geweest want in de 2009-brochure op AW is het geel niet te zien.

Zag er toevallig vorige week eentje in die kleur en dacht toen ook bij mezelf dat nooit eerder gezien te hebben. Dat was een ingevoerd exemplaar, maar blijkbaar is de kleur wel gewoon in Nederland leverbaar geweest.

Weer een gele stinger gespot!

Kleur op kenteken zegt niet of het origineel is of niet.. Ook een Wrap moet opgegeven worden als basiskleur officieel.
Doet alleen niet iedereen. Ook een handige manier om een frisse kentekencard te krijgen zonder kosten trouwens...

@MCW Ik vind die mazda kleur nou niet echt de grijs-zwarte sleur doorbreken als ik hem vergelijk met de grijze auto op de achtergrond. Misschien dat de foto wat vertekend? Voor mij oogt ie Beige.

Ja op foto komt het minder over dan het echt. Het is een wat 'felle' kleur waar een iphone-camera wat moeite mee heeft. Beetje diarreekleur..

slRwgWS.jpeg

Weer een Mazda3 maar dan de eerste in facelift-vorm in True Red. Niks gelogen want het is echt rood..

jXbD5li.jpeg

Ik reed laatst met mijn moeder en toen zagen wij zo'n Mazda3. "ik kan me niet herinneren dat ik zo'n lelijke auto had in 2003" zei ze :ROFLMAO: "Nee mam, jij had de Active, die was wel mooi..."

Terug
Bovenaan