Mijn favoriet
Kilometervreter
Super stijlvolle en netjes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sinds enkele weken heb ik een Z3 komende van een MX-5. De originele onderdelen van BMW zijn tot mijn grote verbazing veel goedkoper dan van Mazda. Iets wat ik niet had verwacht.Volgens de hersteller zijn BMW onderdelen relatief voordelig. Vooral de Japanse merken zijn schijnbaar peperduur. Ook Franse merken zijn prijzig terwijl Ford-onderdelen weer goedkoop zijn.
Mazda is ook echt peperduur. Ooit bij mijn Mazda 6 wat onderdelen moeten kopen. Remklauw van 600 euro, achterlicht (zonder LED-techniek) ook zoiets. Echt niet normaal. Voordeel van BMW is dat de onderdeelvoorziening ook prima is. Zelfs voor mijn 22 jaar oude Z4 is het meeste nog gewoon nieuw te koop. Oke, sommige onderdelen worden ook dan belachelijk duur maar beter duur als niet te koop....Sinds enkele weken heb ik een Z3 komende van een MX-5. De originele onderdelen van BMW zijn tot mijn grote verbazing veel goedkoper dan van Mazda. Iets wat ik niet had verwacht.
Waarom heb je deze zorgen over je accu? Ik denk dat elke auto slijt en slechter wordt met het toenemen van de kilometers op de teller. Mijn 4 serie staat inmiddels alweer ruim boven de 3 ton. Dat is allemaal echt niet meer zoals het was toen ze uit de showroom reed. Maar de vorige, mijn e91 rijdt nog steeds rond en is nu al ruim over het half miljoen.Met 100 km range is een PHEV wel ideaal. Door de week nauwelijks laden en ik verwacht dat de accu het ook veel langer zal volhouden. 100x per jaar opladen dus voor je dan 1.500 cycli verder bent.....
De combi van "de" (300de bijv.) die Mercedes-Benz levert lijkt me voor de km vreter echt prachtig.Eerlijk is eerlijk, is rij niet voor niets nog heel graag diesel. Een euro6d, dus ook vol elctronica en rotzooi, maar toch lekker conventioneel betrouwbaar(der) maar, zijn er nog slechte auto's?
Mijn 320e is echt een fantastisch rijdende auto hoor. Alleen worden veel PHEV's in mijn omgeving in particuliere handen als EV's bereden. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt, koop dan lekker een EV i.p.v. na 6 jaar je accupakket naar zijn grootje te helpen.
Zoals ik hem zelf gebruik gaat ie vast lang mee. Langzaam laden, accu wanneer mogelijk tussen de 20 en 80% houden als ie langere tijd stil staat. Wel weer gedoe.....
Maar goed, ik ben denk ik iets te zuinig op mijn spullen. Profiteert de volgende eigenaar (alleen) van.
Wat mij betreft zijn moderne auto's veel te complex geworden door alle techniek. Waar mijn Z4 na 22 jaar nog een heel leven voor zich heeft, heb ik sterk mijn twijfels of moderne auto's dat na 10 jaar nog hebben. Het zijn veel meer wegwerpartikelen geworden die al snel de shredder in kunnen als een duur onderdeel het begeven heeft.
Moet wel iets van stellantis zijn @BofkontZ4Haha, dank je. Je moest trouwens eens weten waar de echte Bofkont tegenwoordig in rijdt![]()
Zal eens even gluren op socials! En anders moet ik toch maar eens een rondje een keer maken door het buitenland, Friesland is zo dichtbij eigenlijk!Haha, dank je. Je moest trouwens eens weten waar de echte Bofkont tegenwoordig in rijdt
Als ik beide BMW’s zie staan op de oprit dan vind ik mezelf ook wel echt een Bofkont.
Al mis ik mijn Trabant overigens nog wel steeds. Helaas niet de ruimte anders wist ik het wel.
Hmm dat is wel echt minder ja. Echt zonde dat ze die tanks zo klein maken ten behoeve van de accu’s (dacht ik?).Tankstation stuk en de volgende ruim 100km verder terwijl we nog krap 100 km konden rijden volgens de BC. Dus de snelweg af en een stuk omrijden om ergens een tankstation te vinden. Dus ook eens ervaren wat range anxiety is.
Bretagne, Normandië en ook de Vendee meestal prima weer. Geen 30 graden of meer maar daar doe je me ook geen plezier mee.
Mooie route door Eiffel en langs de Moezel

Het beste gevoel je bij een auto kan hebben.Zoals ie er nu bijstaat kijk ik graag even om als ie geparkeerd staat.

Mercedes GLC blijft inderdaad fraaiDas beste oder nichts!
Tsja, ze moeten natuurlijk ergens ruimte winnen voor het accupakket, maar dit is toch wel aardig klein voor zo'n kilometervreter pur sang. Zelfs de Skoda Schrala die hier nu als voorloopauto op de oprit staat heeft een grotere tank met 45L.40 liter is de tank
Mooie combo idd. Staat een donkerblauwe R5 vlakbij mij, zo’n heerlijk sympathieke auto.een dikke X3 op benzine en dan voor de ritjes in de buurt een mooie gele R5 ernaast