Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Losse kaart is iets van 90 euro. Maandje connect pack professional is 11 en daar kun je ook nieuwste kaarten downloaden. Geen idee hoe dat werkt bij NBT.

@JoelD, ja absoluut. Ik zit er zelfs aan te denken om binnenkort nog maar een keer die kant op te gaan. Sfeer is zeker magisch en met de Z4 zo mooi rijden.

Ik was vanmiddag nog bij een bedrijf dat sleutelt aan oude BMW’s hier in de buurt. Eigenaar kwam de auto even bekijken en zei meteen, nooit meer wegdoen en zuinig op zijn.

Heerlijk om bij te lezen (y) Gaaf tochtje Nürburg zo. Grappig dat je bij Individual kleuren op Technoviolet komt met licht interieur.

Mijn droom-configuratie (op Audi dan :censored: ) is Merlijnviolet lak met pastelzilver interieur. Heb al hele tijd configuratie klaar staan en als er ooit een occasion langs zou komen in deze kleurstelling, dan heb ik acute uitslaande jeuk en spring ik in de auto naar die dealer toe!
Voor als je even doelloos wilt spieken... https://www.audi.de/A26YN8AU

Schitterend zeg, die kleur staat een A8 ook geweldig goed. Ik vrees toch dat je hem zelf moet gaan samenstellen.
Ik verwacht dat mijn volgende gewoon weer grijs of zelfs zwart wordt. Een leuk kleurtje is als een speld in een hooiberg en als dan de rest ook nog moet kloppen wordt het helemaal lastig.

Heb ik zeker spijt van Kristiaan !!;)
Leuker dan de E89 ben ik niet helemaal met je eens persoonlijk.
Beide zijn geweldig op hun eigen manier.
Ben al druk op zoek naar iets leuks weer waar het dak af kan, we gaan het zien.

Is natuurlijk persoonlijk. Een E89 komt er hier niet, zelfs een G29 vind ik lang niet zo leuk. De E85 is juist heerlijk simpel en spartaans. Less is more: wat er niet op zit kan ook niet stuk en als er wat stuk gaat dan kun je het nog zelf en relatief goedkoop oplossen. Geen ingewikkeld stalen klapdak, geen automaat, geen turbo’s, geen adaptief onderstel en al die moderne fratsen. Elke keer als ik in die oude Z4 stap denk ik weer dit ís puur rijplezier.

Dit is ook wel een mooie video die duidelijk maakt dat het origineel zeker niet onderdoet voor het huidige model.

Ben benieuwd wat het t.z.t. wordt! Een propeller of toch een ster.

Ja gaaf filmpje ken hem!
Begrijp je heel goed hoor, ook de E89 is zelfs al een vrij gecompliceerde auto technisch.
Maar echt heerlijk rijden! ook erg sportief nog steeds.
Een propeller of ster is wel mijn eeuwige dilemma ja haha.
We gaan het zien, wordt weer een leuke zoektocht ;)

Laatst bewerkt:
Weer even afstoffen, X3 aanbod hou ik nog steeds in de gaten, wachten op een mooi exemplaar vanaf 2020 dat ook nog enigszins fatsoenlijk geprijsd is.

Verder denk ik er over na om voor de winterperiode er weer een kleine auto bij te nemen. We hadden achteraf gezien destijds de Up! niet weg moeten doen. Wil dus ook niet weer een Up! want voor geld dat we ervoor hebben gevangen koop ik nu niet weer zo’n mooi exemplaar terug. Hadden tijdje terug een Aygo van 2016 als leenauto van schadebedrijf. Beviel ook prima dus ook een optie. Zelf vind ik een IQ ook heel leuk, maar die is net niet praktisch genoeg denk ik.

Hoef ik me op autogebied ook in de winterperiode als de Z4 in winterslaap is weer niet te vervelen. ;)

Lijkt me een hele fijne auto, ook om evt. mee te overbruggen. 320e particulier verkopen en dan op zoek naar X3.
Alleen ook daar krijg je natuurlijk wel weer het SOH-verhaal. E-Up ook wel naar zitten kijken of een i3.
Als 2e auto naast een benzine gezinsauto is een kleine EV verder wel ideaal.

Eerste generatie eGolf? Kleine accu, maar daardoor goedkoop en prima voor de kleine ritjes.
Goede suggestie, Vond ik echt een hele fijne auto. Zaten allemaal erg vol ook qua opties standaard. Tijdelijk gehad in overbrugging van ene lease auto naar de ander.

Als de Z4 daarvoor moet wijken dan wordt het verhaal wel iets lastiger. Twee relatief dure liefhebbersauto's en dan ook nog een autootje erbij wordt teveel van het goede.
Het heeft geen haast, maar even goed overdenken.

Nog wel op kleine en onschuldigere schaal wat BMW's gekocht de afgelopen tijd.

Dat zijn mooie exemplaren ! Ik moet nog steeds een Norev van mijn eigen auto kopen.

Iets kleins uit Duitsland halen? Weet niet of je kijkt op EPAutoimport, haalt altijd leuk mooi spul uit Duitsland.

Laatst bewerkt:
jazeker kijk ik altijd de video’s van Emiel. Die haalt inderdaad regelmatig leuke Upjes op met zijn pa uit Duitsland.
Ik hou Kleinanzeigen goed in de gaten maar valt me nog niet mee.
Heb de vorige Up zelf uit Duitsland gehaald bij een particulier. Dat was echt een pareltje.

Ik denk dat ik maar een glazen bol ga kopen en daarmee geld ga verdienen.

Hoop alleen niet dat dit zo'n 6 Sportbreak-verhaal wordt, dat je er nog eentje koopt maar snel weer inruilt omdat je toch iets anders zocht

:ROFLMAO: Jammer dat PHEV het toch niet is geworden waar je zo van overtuigd was. Techno Violet is echt een waanzinnige kleur, maar idd; zie die maar te vinden.

Weer even afstoffen, X3 aanbod hou ik nog steeds in de gaten, wachten op een mooi exemplaar vanaf 2020 dat ook nog enigszins fatsoenlijk geprijsd is.

Verder denk ik er over na om voor de winterperiode er weer een kleine auto bij te nemen. We hadden achteraf gezien destijds de Up! niet weg moeten doen. Wil dus ook niet weer een Up! want voor geld dat we ervoor hebben gevangen koop ik nu niet weer zo’n mooi exemplaar terug. Hadden tijdje terug een Aygo van 2016 als leenauto van schadebedrijf. Beviel ook prima dus ook een optie. Zelf vind ik een IQ ook heel leuk, maar die is net niet praktisch genoeg denk ik.

Hoef ik me op autogebied ook in de winterperiode als de Z4 in winterslaap is weer niet te vervelen. ;)
Ik heb nog een heel erg luxe Aygo staan.

Zelfs met stoelverwarming voor de bestuurder. ;)

Ik heb hem even bekeken, ik vind hem wel mooi maar wel flink aan de prijs. Mijn vrouw vind het blauw net wat minder. Ik stuur je nog even een PB straks.

Eind oktober de Z4 in winterslaap en dan toch maar even weer een kleine A-segmenter erbij voor in ieder geval de winterperiode. Gisteren bijna een knappe Citigo aan de haak geslagen maar helaas beginnende roest rondom de tankklep. Heeft de Up/Citigo/Mii vaker last van.
Dus maar weer verder kijken. Up, Citigo, Mi, Aygo, 108, IQ...... Liefst eentje van een particulier, dat bevalt me altijd goed. Nico, ik heb je een bericht gestuurd maar zou maar zo kunnen dat ie niet aangekomen is.... Geen kopie gehad namelijk.

Zeker heel leuk, maar ook wel flink op leeftijd. Wil niet nog een klusauto eigenlijk. Een oude Yaris van eerste generatie zou nog wel kunnen. Die zijn redelijk onverwoestbaar.

Als je een overdekte fiets zoekt kan je ook nog voor een Cuore gaan. Weegt niks, kost niks. Staan soms zelfs voor €500 te koop. Alleen met deze wind moet je m thuis laten en vastbinden ;)

Zo mooi en netjes als je Up is buiten budget vrees ik dus dan zou ik het in een andere hoek zoeken.

Moet ook zeker niet de hoofdprijs kosten. Anderszijds schrijft het spul ook nauwelijks af. Cuore wordt ook wel echt oud, krijg je zeker met Japanners ook wel gedoe met roest. Fiat 500 wordt het sowieso niet, heb ik echt niks mee. Panda vind mijn vrouw weer niks.
Een 1-serie of Mini is leuk, maar zeker op leeftijd is de kans op duur onderhoud wel groot.
Ergens rond de 6.500 euro moet het wel klaar zijn. Zoek er eentje met niet al te veel km’s en 8 eigenaren is ook een no-go.

Zeker, heel leuk. Maar kans dat die volledig doorgerot is is 100% bij die dingen. Was de eerste auto van mijn vrouw, een knalgele met zwarte bumpers. Reed erg leuk en was ook echt een geinig ding.

Maan er zijn nog wel nette exemplaren te vinden hoor!
Als ik een loods had, had ik er een stuk of vijf neergezet :)

Ja en een eerste generatie Twingo in het mosterdgeel met vouwdak kan er ook wel bij. Ik ken alleen mezelf, daar ga ik dan ‘‘s winters ook helemaal niet mee rijden want zonde. Moet maar iets worden waar ik verder geen warme gevoelens bij krijg.

Ik weet nog iemand die heeft een zo goed als nieuwe knalblauwe Sportka half gedemonteerd in de garage staan…. Die zijn echt leuk.

1-serie ga ik zeker niet doen. Mazda 2 kan wel. Moet trouwens sowieso een 5-deurs zijn. 2e generatie 108 lijken net iets goedkoper dan een vergelijkbare Aygo. Ook iets minder leuk om te zien overigens.

Zijn echt geen goede motoren de N43, injectoren/ketting, hoog olie verbruik etc etc
Als je er goed mee omgaat (regelmatig jaarlijks onderhoud om de 15.000 km!) is de N43 een goede motor. Wij zitten met onze N43 op 280.000 km en de motor draait als een zonnetje. Olieverbruik 1 op 30.000 km. Goede ethanolarme of ethanolvrije benzine (98) doet ook wat. Mijn injectoren zijn bij 130.000 km vervangen, vlak na aankoop 9 jaar geleden (wellicht omdat vorige eigenaar de auto wat minder goed onderhield, want leaseauto), maar sindsdien geen enkel probleem met de injectoren.

Alleen kans groot dat als nu een oude BMW met N43 koopt, je de slecht onderhouden ellende van een ander koopt.
Misschien morgen even een 108 1.0 bekijken hier in de buurt.
Eind van het jaar/begin volgend jaar maar eens serieus op X3 zoektocht.

Staat een 108je hier vlakbij. 2015, 183dkm. Km-stand wat aan hoge kant echter motorisch zijn die dingen vrij robuust en misschien wel beter dan veel korte ritjes en weinig km's. Koppeling even goed checken, die gaan nog weleens stuk.

Ik heb even door je topic gescrolled maar kan niet zo snel de reden vinden waarom de 320e niet bevalt. Waarom wil je hem wegdoen?

Vind de 108 er best goed uitzien. Leuk kleurtje:

Een Picanto voelt en rijdt volwassen en betrouwbaar:

Een Pixo/Alto is ook een fijne kleine auto. Ik zat er prima in met mijn lengte en betrouwbaar en vlot zat.

Ik heb even door je topic gescrolled maar kan niet zo snel de reden vinden waarom de 320e niet bevalt. Waarom wil je hem wegdoen?
Objectief gezien is er ook geen reden tot klagen, hij rijdt fantastisch, is superluxe en comfortabel. Alleen is hybride niet zo mijn ding. Teveel bezig met hoe aandrijflijn optimaal gebruiken en zorgen dat accu goed blijft. En een motor die om de haverklap aan en uit gaat. Ik mis de controle. Ik kan de auto echt iedereen aanraden, maar ik hou van een simpele benzinemotor die gewoon loopt wanneer ik dat wil. Bovendien is de tankinhoud erg beperkt op lange ritten met caravan en krijg ik last van een zenuw in mijn been. Ook dat kan ik de auto niet aanrekenen want de BMW sportstoelen zijn over algemeen juist geweldig.

Zinnen gezet op een X3 van max. een jaar of 5 oud en 80dkm. Eentje waar ik nog zeker 5 jaar mee vooruit kan voordat het onvermijdelijk elektrisch wordt. Ik wordt wel blij van een BMW van de (iets oudere) stempel zowel qua techniek als ook qua vormgeving.

Vind de 108 er best goed uitzien. Leuk kleurtje:

Een Picanto voelt en rijdt volwassen en betrouwbaar:

Een Pixo/Alto is ook een fijne kleine auto. Ik zat er prima in met mijn lengte en betrouwbaar en vlot zat.
Ik vind een i10 en Picanto alweer wat te volwassen. Wordt altijd wel blij van een minimalistisch interieur met kaal blik in de portieren. Zeker in een leuk kleurtje. Alleen dat kleurtje ligt gevoelig hier ;-)

Die paarse 108 vind ik erg leuk. Degene die ik ga bekijken is simpel (en) zwart.

Een Ford Fiesta Mk7 met een duratec motor is ook een hele leuke en degelijke auto. Vooral in squeeze green.

Terug
Bovenaan