Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Kristian zei:
Ja die is wel aanwezig. En met gezinsuitbreiding op komst begin volgend jaar zal de volgende auto wel weer een stukje groter worden. Al is een saaie stationcar of mpv niet direct een vooruitgang vind ik.

Achja, er zijn ook wel leuke stations te vinden. Een juiste kleuren/velgen/optie combinatie kan een hoop doen!

Carfanatic zei:
voor 1 kind gelijk een station of mpv, zo overdreven.

Noodzakelijk is het niet, maar wel handig. Maar waarom is het nodig om zo zuur te reageren? Dat jij er geen behoefte aan hebt of het overdreven vindt betekent nog niet dat een ander dat ook zo moet zien.

Kristian heeft nu al een dakkoffer nodig als hij met de Civic met 2 personen op vakantie gaat dus die is met een kleine erbij echt wel aan een SUV of stationcar toe :).

Ik vermoed dat de Civic ruimschoots volstaat als gezinswagen met 1 kindje.
Zelfs de Aygo biedt ruim voldoende plaats.

Monovolumes zijn trouwens een uitvinding van de vrouwen,
zij willen persé hun man in een busje,
als signaal naar rivales :
"handen af, hij is bezet".

Ik ga er ook vanuit dat we eerst wel toe kunnen met de Civic. Kinderwagen is vandaag geleverd en gelijk even gepast. Gaat prima. Tuurlijk is de kofferbak daarna ook voor driekwart vol maar dat is niet heel erg. En we hebben nog een dakkoffer voor als we op vakantie gaan.

Stationcar is dus vooralsnog nog helemaal niet aan de orde. Als het toch een keer zou moeten zal ik in eerste instantie kijken naar een Accord Tourer of een E90 Touring van een paar jaar oud.

Kristian zei:
Ik ga er ook vanuit dat we eerst wel toe kunnen met de Civic. Kinderwagen is vandaag geleverd en gelijk even gepast. Gaat prima. Tuurlijk is de kofferbak daarna ook voor driekwart vol maar dat is niet heel erg. En we hebben nog een dakkoffer voor als we op vakantie gaan.

Tegen de volgende vakantie ligt de baby al in een plooibare buggy.

Volgens mij moeten we het nier niet hebben over een mogelijke opvolger, maar moet Kristian gaan genieten van z'n Civic;)

Kristian zei:
Gefeliciteerd! Die donkere velgen zou ik ook wel graag gewild hebben maar inderdaad erg duur.
Ben benieuwd hoe de 1400 100pk gaat bevallen. Moet vast wel goed rijden.

Gisteren een blokje omgereden met de Civic van zoonlief,
wat een heerlijk autootje (y)

Vandaag voor de afwisseling de glazen grille eens gemonteerd. Staat ook wel erg gaaf zo. Dit weekend de winterbanden er weer op zetten.

Volgende week afspraak bij de dealer ivm krakend koppelingspedaal en trillen bij het remmen. Mogen ze de olie ook wel even bijvullen want slechts 4000 km na de kleine beurt staat het peil reeds halverwege de peilstok. Beetje snel lijkt mij zo.

Voor de rest geen klagen. Rijdt geweldig en ziet er ook zo uit. Rij ik eens in een andere auto dan valt me gelijk op hoe afstandelijk die vaak reageren. Wat is de bediening in de Civic toch heerlijk direct en fijn.

Blijft heerlijke bak he Kristian! inderdaad.... long time no see/hear :) Ik dacht laat ik maar weer eens op VAG-week een kijkje nemen.
Hoe ist verder met jou?

Mooi dat je weer eens een bezoekje brengt hier. Inderdaad lang niet gesproken. Alles goed. Van de winter gezinsuitbreiding dus kan de Civic eindelijk zijn ruimtelijke kwaliteiten eens tonen.

En jouw Civic? Bevalt ie nog steeds goed?

Blijf de Civic een heerlijke rijderswagen vinden, maar voor mijn vriendin is het na rijp beraad dan toch een bolhoedje (500) ipv Civic geworden...

Kan het zijn dat ik laatst op de Hessenweg een stoplichtsprint tegen jou heb gedaan?
Ik stond bij de stoplichten(A28 af) richting Dalfsen, zwarte Civic achter me, ik reed in de A6 van m'n pa.
We hebben dat stukje echt even doorgetrapt, bij de 160 km/h hielden we allebei op, maar de civic bleef inlopen! o_O

Was jij het?:)

Nu al winterbanden? Zijn er echt mensen die dat al doen? :eek:

Of was ik vorig jaar gewoon laat met monteren (1 dag voor het zo machtig begon te sneeuwen)? :p

StalenSnuitje zei:
Nu al winterbanden? Zijn er echt mensen die dat al doen? :eek:

Of was ik vorig jaar gewoon laat met monteren (1 dag voor het zo machtig begon te sneeuwen)? :p

Ik koppel dat traditioneel aan de switch zomeruur/winteruur.
Zomeruur : zomerbanden
Winteruur : winterbanden.

Was ik niet met de stoplichtsprint. Doe ik weleens soms maar meestal niet tot zulke snelheden.

Winterbanden verwissel ik als het nog een beetje redelijk weer is. Klust lekkerder op de oprit. Bovendien zijn de temperaturen nu al flink aan het zakken. Kan wel al hoor.

@BRG: een 500 naast de Accord? Of moet de Honda het veld ruimen? Zijn ook leuke karretjes hoor alleen rijdt niet zo verfijnd als een Honda natuurlijk.

Volgende auto zal hier ook wel een Accord Tourer of Bmw e91 worden. Vooral de eerste is lekker ruim.

Kijk, gefeliciteerd!! leuk voor jullie zeg, hopelijk wordt hij of zij ook een hondaliefheb(st)er :D. Hoeveel weken/maanden wachten nog?

Hier gaat ook alles zn gangetje, Met de Civic alles okay op 2 kleine dingetjes na:
-sensor centrale vergrending: 1 op de 30/40x weigert hij de deuren te openen, na het vervangen is het "euveltje" er nog steeds
-schokdemper rechts achter kraakt soms, ook na het vervangen van de demper.. met de volgende beurt de gehele ophanging even laten smeren en kijken of het dan weg is..

Blijft een super-auto toch zo'n Civic he , topdesign, (de Golf8 gaat er waarschijnlijk nog niet zo modern uitzien :D) genoeg ruimte, heerlijke soepele motor, super-prestaties, heerlijk direct sturen en schakelen, en de maandelijkse lasten vallen mee.

Eens Honda altijd Honda he :cool:

Zijn op de helft dus schiet al mooi op. Februari moet het gaan gebeuren.
Wat betreft jouw puntjes, die herken ik ook wel. Sensor is iets wat ze allemaal wel hebben.

Ik geloof wel dat de oudere Honda's beter waren trouwens. Dit type heeft iets teveel kleinigheidjes. Maar goed dat zal de tijd wel zijn want ook Toyota heeft daar last van.

Vandaag de Civic onder handen genomen. Eerst even goed gewassen, daarna met de DAP500 en Monello Mezzo/Finale de auto helemaal gepolijst. Tot slot machinaal een laagje Autoglym Super Resin Polish aangebracht. Auto is nu weer swirlvrij en glanst werkelijk veel mooier als toen ie in de showroom stond. Ook alle kunststofdelen even weer netjes zwart gemaakt en vanavond nog even het interieur helemaal schoongemaakt.
Als nieuw!

Garage zal raar staan te kijken als ik hem daar maandag langsbreng:)

Oja van de week ook al de winterbanden (op lichtmetaal) en de glazen grille gemonteerd.

Misschien dat ik morgen even wat foto's maak.

Fast30 zei:
-sensor centrale vergrending: 1 op de 30/40x weigert hij de deuren te openen, na het vervangen is het "euveltje" er nog steeds
-schokdemper rechts achter kraakt soms, ook na het vervangen van de demper.. met de volgende beurt de gehele ophanging even laten smeren en kijken of het dan weg is..

Die van m'n vrouw heeft dezelfde euvels. Vervangt Honda die schokbrekers onder garantie? De onze gaat steeds meer bijgeluiden maken. De koppelingsbediening piept ook al onder de motorkap. De koppeling zelf grijpt soms nogal schokkerig aan.

Fast30 zei:
Eens Honda altijd Honda he

Ja, totdat je een keer in een Audi TT hebt gereden... Ook niet perfect maar wel een klasse hoger (en duurder)

Morgen schijnt de zon Kristian, dus laat eens een mooie swirl vrije Civic zien!:)

Kristian zei:
@BRG: een 500 naast de Accord? Of moet de Honda het veld ruimen? Zijn ook leuke karretjes hoor alleen rijdt niet zo verfijnd als een Honda natuurlijk.

Vervanger van mijn vriendins Saxo ... die zelf dan doorschuift naar haar zoon.
Geeft dan op de oprit (en op straat) :
Honda Accord Tourer (firma)
Mazda MX-5 (mij)
Citroën Saxo 1 (zoon)
Citroën Saxo 2 (stiefzoon)
Fiat 500 (vriendin)

Fiat-topic

Nu zie ik pas dat dat jouw topic is. Mooi karretje en ben erg benieuwd naar de Twinair-motor.

Vanmorgen even een paar foto's gemaakt van de Civic. En zo met het zonnetje erop heb ik erg veel eer van het poetswerk. De zwarte lak krijgt opeens een prachtige paars/blauwe gloed. Mooie kleur dat Nighthawk Black. De kleur is na de facelift gewijzigd in Crystal Black maar die is toch wat gewoner vind ik.

Image00002.jpg

Image00001.jpg

Image00001-1.jpg

Image00003.jpg

@HDI110, Schokdempers vervangen valt onder de garantie. Een TT doet me niet veel, betere afwerking twijfel ik over, Honda is met afwerken ook erg goed bezig tegenwoordig. Vind de TT altijd wel een beetje een wijven vrouwenauto, al is het nieuwe model wel mooier (mannelijker :D)
Kan me wel voorstellen dat een TT sportief rijdt, lijkt me wel een echte rijdersauto.

Kristian, wat een mooie foto's, en de winterbanden er al onder. goed bezig (y). Voor de afwisseling je Aquariumpje er in gezet, daar kan ik maar niet aan wennen bij de pre-facelift, maar dat heb jij met mn glazen grille. Achja ieder zn smaak en dat is maar goed ook. :D

Dank je Fast!

Met winterbanden en aquarium even een nieuwe look idd. Kan ik er weer extra genieten als het voorjaar de 17 inch velgen en sportgrille er weer op zitten.

Afwerking van de Civic is niet heel slecht maar had ook stukken beter gekund. Zo is bij mij de achterklep niet helemaal recht gemonteerd, en af en toe ook wel eens rammeltje in het dashboard. Onderkant van de deurpanelen is ook vrij goedkope kunststof. Maar goed voor een vergelijkbaar uitgerustte Golf betaal je stukken meer. En dan heb je een 12 in een dozijn auto met vrij saaie rijeigenschappen. Doe mij dus maar mijn Civic.

TT is wel geinig maar ik had liever een 370Z van Nissan gehad.

Civic staat nu overigens bij de dealer. Trillende remmen wordt verholpen evenals het krakende koppelingspedaal. Eind van de middag weer ophalen.

Eind van de middag de Civic weer opgehaald. Koppelingspompje vervangen, oliepeil bijgevuld en nieuwe remschijven gemonteerd voor.
Auto rijdt weer helemaal zoals het moet dus ben weer tevreden. Met dank aan de goede service van Honda Borghstede in Zwolle.

Zit ik zo eens te kijken hoeveel ruimer een 3-serie Touring of Accord Tourer is qua kofferbak, blijkt gewoon dat de Civic stukken ruimer is. Ongekend ruime auto dus.

Is dat qua inhoud van de bagageruimte, dus het aantal liters?
Want de ruimte die je hebt, lijkt me minder praktisch. ;)

Kristian zei:
Zit ik zo eens te kijken hoeveel ruimer een 3-serie Touring of Accord Tourer is qua kofferbak, blijkt gewoon dat de Civic stukken ruimer is. Ongekend ruime auto dus.

Idd,
het huidige model Accord Tourer is er qua kofferruimte stukken op achteruit gegaan t.o.v. "mijn" model lijkwagen.

Wanneer zullen we weten hoe de nieuwe Civic er uit gaat zien?
Komt hij nou in 2011 of in 2012?

@Fast30: Ik heb het nieuwe model TT. De oude is inderdaad een vrouwenmodel.

De TT is een bloedsnelle auto (in mijn beleving dan). Als ik 'm vergelijk met de Civic 1.8 Silverstone van m'n vrouw dan moet ik zeggen dat de Civic harder geveerd is en misschien nog wel wat sportiever aanvoelt. Nou heb ik ook maar slechts 17 inch eronder liggen met wanghoogte 50. De Civic heeft dus plattere banden. Qua rijcomfort is de TT beter. De motor is stiller, de vering iets vergevingsgezinder, de banden zijn stiller. Windgeruis is ongeveer gelijk. Met de Civic heb je eerder het idee dat je hard gaat dan met de TT.

De afwerkingspunten waarop de TT bijvoorbeeld beter is:
Lakkwaliteit: ook in de naden van de kofferklep enz is de lak gewoon hoogglans en dik, waar de Civic daar schraal gespoten is
Dashboardkastje en kaartenvakken zijn bekleed met een fluweelachtig materiaal ipv onbekleed plastic
De raamstijlen zijn met dezelfde stof bekleed als de hemelbekleding
Zillverkleurige delen zijn in de TT ook van echt metaal en niet spuitbus metaal.
De naden in het interieur zijn netter (de afwerking rondom de tweeters in de portieren van de Civic is echt niet fraai in mijn ogen)

Ik ben met je eens dat de Honda vooruit gaat maar ze zijn er nog niet. De Accord is dan ook nog weer beter dan de Civic. De Civic is wel nog steeds de leukste auto in z'n klasse.

@ Kristian: wat ziet hij er netjes gepoest (gedetailed) uit zeg! Dat is mooier dan nieuw.
De 370Z was mij te... De TT 2.0TFSI is een mooi compromis tussen looks, comfort, snelheid en benzineverbruik. Vooral dat laatste is niet onbelangrijk als je bijna 30.000km per jaar rijdt.

Zou ook niet best zijn als een TT niet beter zou zijn afgewerkt. Zijn qua prijs niet vergelijkbaar.
Ik vind zelf dat de vormgeving en rijeigenschappen van de Civic alle minpunten ruimschoots goed maken.

Poetsen/detailen is inderdaad goed gelukt. Helaas is ie nu weer behoorlijk smerig maar dat hou je altijd.

Kristian zei:
Ik vind zelf dat de vormgeving en rijeigenschappen van de Civic alle minpunten ruimschoots goed maken.

Ik ben de eerste om dat te beamen. Mijn vrouw heeft 2 proefritten gemaakt: in een A3 1.4TSI en in een 1.8 Silverstone.
Bij vrienden langs gegaan om te showen.

Over de A3 konden we kort zijn: het is een Audi, brengt je in alle comfort waar je wezen moet.
Over de Civic: moet je dat dashboard zien, de buitenkant, de magic seats. Bochtjes scheuren om de rotondes FUN FUN FUN.

Hoe vaak stappen er bij jou mensen achterin die vragen hoe de voorstoel naar voren moet ? :D

Dat de vergelijking tussen een A3 en een Civic nog getrokken wordt.
Zo'n saaie A3 is gewoon niks in vergelijking met een civic, zowel qua rij-eigenschappen, alswel het design(int. en ext.) ;)

HDI110 zei:
Hoe vaak stappen er bij jou mensen achterin die vragen hoe de voorstoel naar voren moet ?

Dat is inderdaad al meerdere malen gebeurd. He, is het een 5-deurs auto? En, mensen die toch echt denken dat we met een kleine op komst toch echt een andere auto nodig zijn. Als ik ze dan de ruimte achterin en in de kofferbak laten zien dan zijn ze onder de indruk.

Ik heb het idee dat Honda een zwart gat heeft gecreëerd in het interieur.:) Hoe kun je anders zoveel ruimte hebben in een auto die aan de buitenkant vrij compact is.

Een A3 heeft me nooit getrokken. Zit geen enkel spannend detail aan. Saaie bak voor heel veel geld en rijdt niet beter als een Golf/Leon. Bovendien zou ik particulier geen TSI durven kopen. Spul is niet geweldig betrouwbaar. Ik vraag me af of zo'n ding 200.000 km haalt zonder dure reparaties......

Vandaag een nieuw wisserblad laten monteren op de Civic. Ik wist dat ze van carbon zeggen dat het "het zwarte goud" is maar dat geldt ook voor het rubber van een Honda wisserblad. 50 euro PER wisserblad....
Volgende keer maar een Bosch ding erop zetten. Schijn iets minder mooi te passen maar een stuk goedkoper.

En voor de zoveelste keer weer last van een knakkend koppelingspedaal. Dus weer terug voor WEER een nieuw onderdeeltje. Heb er ook maar eens een mail naar Honda Nederland aan gewaagd. Vind het van de zotte dat ze na vier jaar nog geen verbeterd onderdeel hebben ontwikkeld. Zo blijf je bezig....

Kristian zei:
50 euro PER wisserblad....

Oef... en wij zijn ook aan nieuwe toe. Allemachtig zeg. Bedankt voor de waarschuwing.

Onze koppeling piept. Dat hoor je aan de buitenkant.

Ja dat is schrikken. Ik had al gelezen dat de Bosch Aerotwin A392S geschikt is voor de Civic. Koop je die via Ebay, dan ben je aanmerkelijk voordeliger uit. Past niet helemaal zo mooi als het origineel maar scheelt ook een hele hoop geld. En kwaliteit is denk ik minstens zo goed.

Volgende keer ga ik ook maar gewoon voor een setje Bosch.

Piepende koppeling? Dat deden mijn oude Civic's ook altijd. Zo'n squeek geluidje van buiten als je pedaal intrapt.

Zelfs een Honda is niet helemaal perfect:D

Da's wel heel voordelig. Moet bij mij sowieso altijd wel spul op van een gerenommeerd merk. Wissertjes van de Action vind ik op een nieuwe auto van 25.000 verkeerde bezuiniging.

Die goedkope wissers laten een film achter op je ruit, je ziet veel minder dan met een setje van b.v. Bosch. In Duitsland kosten Bosch wissers ook niet veel.

Koppelingscylinder al vervangen Kristian? Onze Koppeling is na vervanging van de cylinder kraakvrij! (y)

Ja al twee keer. En aangezien ze nog steeds hetzelfde flutonderdeel monteren gaat er nu de derde in. Leuk dus als de garantie afloopt.
Gelukkig is de dealer goed hier in Zwolle.

Voor 2011 wordt de Civic nog een laatste keer licht gewijzigd. Met name de nieuwe lakkleur vindt ik erg mooi. Zo kan hij het mij wel doen! Maar goed ik wacht sowieso af tot de IAA volgend jaar want daar staat de compleet nieuwe. Die wordt begin 2012 leverbaar en dan is onze Civic bijna 3 jaar. Meestal begin ik dan wel weer naar iets nieuws te kijken....

Honda_Civic_2011_stylesauto_04.jpg

2011-Honda-Civic-Rear-Side-View.jpg

Dit noemen ze Ionized bronze. Samen met de leer/alcantara bekleding die er in zit zou je hem zo weer inruilen.......

Zoonlief heeft voor zijn Civic nieuwe velgen besteld.
Na lang gezaag van zijn kant dan toch geen BBS-en,
maar originele 18" Accord-velgen.

P1010374.jpg

En de dealer spuit binnen de deal zijn remklauwen rood ...

Zoonlief is de nieuwe velgen van zijn Civic komen showen ... (toegegeven, het was al donker)

169082_1736124690289_1453745453_1803027_6052331_n.jpg

Terug
Bovenaan