Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik blijf die Aygo's erg leuke auto's vinden daarbij schijnt de driecilindermotor erg pittig en zuinig te zijn.

Veel (rij)plezier

edit: voor bovenaan de pagina weer even de auto waar het om gaat :)
0174022123001.jpg

Gefeliciteerd! De airco ga je niet missen hoor. Ik heb een zwarte C1 en gebruik de airco ook nauwelijks. Raampje open en de uitzetraampjes achteraan open; heerlijk!
En de airco neemt idd wel wat vermogen weg (en verbruikt meer).

Bedankt. Ik hoop inderdaad dat het een verstandige keuze blijkt. Het rijdt gewoon goed. Lekker wendbaar, voelt stevig aan, vlot.... Wat wil je nog meer.
En het gat met een nieuwe was toch nog wel erg groot hoor. Deze is dan wel 4 jaar oud maar met 30.000 op de klok net ingereden. En met zo'n 10.000 per jaar duurt het dan nog wel even voordat de eerste ton er op staat.

Gefeliciteerd, gelukkig de mooiste van de 3ling gekozen.
De beurtjes kosten ook niks....mischien nog een keer lichtmetaal?

Ah, das vlot gegaan. gefelicteerd! Een hele nette Aygo. Maar wat zie je deze autootjes toch veel. Ze gingen en ze gaan nog steeds als warme broodjes. vroeger waren het alelmala Golfjes of Astra's op de weg. Nu zijn het deze karretjes.

Kristian zei:
Bedankt. Ik hoop inderdaad dat het een verstandige keuze blijkt.

Gelukkig heb je al twee auto's met emotie,
een derde puur rationeel bakje kan er dan wel bij ...
Succes (y)
Ik hoop dat je vrouw er graag mee rijdt (en jij dus de Honda dagelijks meekrijgt).

Gefeliciteerd!

Superautotje Kristian!
Wij hebben er toen als 2e auto in 2.5 jaar zo'n 40.000 probleemloze kilometers mee afgelegd, heerlijk autotje die totaal niet klein aanvoelt als je ermee rijdt,

en nu trabi inruilen voor del-sol?!

:D :cool: :cool:

Dank je. Trabi inruilen? Nee, dat maar niet. Ik denk dat het wagenpark de komende tijd mooi zo blijft zoals het nu is.

Degelijk gebakje Kristian, niks mis mee als 3e auto. :D

Grappig dat jij dezelfde ervaring met een kleine ford-motor en de airco hebt als ik. Ooit in een fiesta 1.3 60pk gereden en toen ik de airco aanzette liet ik de auto gewoon afslaan bij het wegrijden. Overigens is dit bij nieuwere auto's niet zo merkbaar, wij hebben eind vorig jaar proefgereden in een Aygo met airco (om dus te testen of je er veel van merkte) maar dat ging gewoon prima, net als bij de nieuwe Fiesta die we uiteindelijk gekocht hebben.

Veel plezier ervan, zo'n Aygo haalt toch de 100 in z'n 2... :)

Leuk !

Ik rij nu al de zoveelste Aygo (werkzaam bij Toyota dealer) en het zijn gewoon heerlijke autootjes.

Ook qua pit stelt hij echt niet teleur; 100 kan je inderdaad in z'n 2de versnelling halen maar dan issie niet meer zo zuinig uiteraard;-)

Heel veel (goedkoop) plezier ermee; dat zal ongetwijfeld lukken!

Ik hoor het al wel, echte scheurijzertjes:D Moet er toch nog een toerentellertje in komen.
Wel geinig is het snerpende geluidje uit de uitlaat. Klinkt sportief!

Toerentellertje is inderdaad een leuk extraatje. Niet goedkoop maar ik vind het wel ideaal; toch prettig om zo nu en dan het toerental te kunnen aflezen. Zo kun je bijvoorbeeld zien dat de auto bij 120 een nette 3300 toeren maakt waardoor het ook op de snelweg echt prima toeven is!

Verder is het koppelverloop van de 3cilinder echt ideaal. Bij pak 'm beet 2000 toeren heb je al 90% van het max koppel te pakken waardoor je dus echt schakellui kunt rijden. 60 in zijn 5 is echt geen probleem en het grappige is dat je dus ook bijvoorbeeld 150 in derde gang kunt halen. Dit geeft dus gewoon aan hoe flexibel het 3 pittertje is!

Leuk! (y)

Mooie keuze!

Laat ik toevallig nu net mijn Opel Astra ingeruild hebben voor een Toyota Aygo.

:D

ah, de kogel is door de kerk en het is de Aygo geworden.
feli dan maar, wel leuk dat het een 5 deurs is, smoelt net ff beter.

Aygo vanavond opgehaald. Al een dikke 50 km mee gereden met een deel snelweg. Rijdt echt heel erg goed. Maakt bij 80 maar heel weinig toeren en is dan heel stil. Ook lekker pittig bij het optrekken en ook bij 120 op de snelweg rijdt het echt dikke prima.

Auto ziet er verder netjes uit. Weinig gebruikssporen. Zit een setje nieuwe wieldoppen (type van facelift) op en nieuwe voorbandjes.

Zal het weekend even wat foto's maken. Staat leuk, een zwarte en een zilveren auto op de oprit

Toerenteller vind je voor net geen 50 euro op Marktplaats. Ring rond de snelheidsmeter eraf schroeven (twee schroefjes achter het stuur) en dan zie je aan de binnenkant van die ring waar je een inkeping moet zagen voor de toerenteller. De teller is gewoon plug&play.

Leuke auto, Kristian. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe de auto je op langere termijn bevalt.
En tóch zou ik mij kwetsbaar voelen in zo'n klein autootje met veel snelwegkilometers.. Kan dat gevoel nog niet echt onderdrukken.

Maar, eerlijk is eerlijk, het zijn wel leuke autootjes om te zien. Vooral die witte 107 van BMW-bolle ziet er gewoon goed uit. En het verbruik is iets om jaloers op te worden :D Hoewel ik het zelf ook niet verkeerd doe hoor.

Dank je. Het is voor ons ook echt een 2e auto. De snelweg zal ie niet zo vaak zien, daar is de Civic beter geschikt voor. Echt kwetsbaar voel ik me niet, zelfs niet in de Trabant trouwens. En als je in de Aygo rijdt heb je niet het gevoel in een klein autootje te rijden. Totdat je achterom kijkt en ziet hoe dicht de achterruit achter je zit.....:)

Mooie aygo heb je daar!

Al die leden die een aygo hebben..
En een 107 en C1.. ZIjn die ook al lid van www.citybugclub.nl?
Want daar kun je bijv via de toyota sponsor een toerenteller kopen voor 76 euro, en een tellerkap voor 9 euro bij de peugeot..
Dan heb je voor 85 euro een toerenteller in je aygo!

En er zijn nog veel meer dingen die je goedkoop kunt krijgen:p

Zelf heb ik een aygo Sport uit 2007 met 57000km op de teller, en net wat de rest zegt! Zuinig (550km nu op de teller, en het 4e blokje er nog niet eens af), kost geen cent en geeft plezier voor 4!

Zal komende week het dashboardklepje bestellen. En zit nog te twijfelen over instaplijsten. Met die korting via citybugclub scheelt dat toch weer mooi dan.

Aygo rijdt overigens super. Had er voor aankoop slechts een klein blokje mee gereden dus was nog wel een verrassing. Motortje loopt ook heel mooi. Tot nu toe heel erg blij met het karretje.

Heb ik nog niet geprobeerd. Probeer nu een tank met normale rijstijl leeg te rijden. Ben benieuwd hoe zuinig hij dan loopt. Heb nu 275 km gedaan en 1 blokje kwijt dus dat lijkt wel goed.

De Civic vandaag laten staan en 200 km gereden met de Aygo. Reed prima. Ondanks dat het lekker warm was de airco niet echt gemist en de stoeltjes zitten ook lekker stevig. Kan het prima doen en ik snap best dat veel mensen zo'n ding als enige auto hebben. Waarom ook niet?

Dikke 400 km op de dagteller gezet en nog vier blokjes op de benzinemeter over:)

Binnenkort wel even terug want onder de deurrubbers (opstaande rand van dorpel) zit wat roest. Hoort niet en komt door lekkende rubbers. Bekend Aygo probleem en wordt netjes opgelost. Blijft water onder de rubbers staan namelijk.

Verder een prima karretje!

Binnenkort wel even terug want onder de deurrubbers (opstaande rand van dorpel) zit wat roest. Hoort niet en komt door lekkende rubbers. Bekend Aygo probleem en wordt netjes opgelost. Blijft water onder de rubbers staan namelijk.

komt vaak voor, mijn aygo had er ook last van.

Heb nu 275 km gedaan en 1 blokje kwijt dus dat lijkt wel goed.

huh? bij mij gaat het eerste blokje al na 130 km weg.

Mijn eerste blokje gaat ook tussen 130-140 km. weg.
Ik zou toch maar eens tanken....stel dat je brandstofmeter kapot is!

Carfanatic zei:
komt vaak voor, mijn aygo had er ook last van.

Is het bij jou nu opgelost dan? Nieuw type rubbers gemonteerd?

Brandstofmeters zijn volgens citybugforum niet heel erg nauwkeurig maar 500 km op een tank moet altijd lukken. Heb bovendien heel rustig gereden op deze tank dus 1:20 moet vast haalbaar zijn.

Mooi.
Ik rij een saaie Toyota, maar vond de Legend altijd een moordbak. Ik vond de Accord ook wel aardig, maar altijd dat eeuwige Honda-dashboard (schuin aflopend). Zoals normaal denk ik altijd na over een opvolger van de huidige auto. Zo denk ik nu aan een Lexus LS, maar die is knap prijzig. Misschien een Legend, maar waar haal ik zo'n apparaat vandaan?

Lexus/Toyota/Honda zijn wel de beste merken op dit moment.

Wat heb je aan mooie dromen als je ze niet waarmaakt.
Zou mijn levensmotto kunnen zijn.
Het mooiste in het filmpje is het "oh oh" moment bij de watervallen, en hoe hij zich er uit trekt. Ja geweldig.
De meeste mensen storten neer.

Legend is wel geweldig. Bij "mijn" Honda dealer staat een jaar oude Jaguar XF. Ingeruild op een nieuwe Legend.

Hoop dat die reclame nog vaak voorbij gaat komen. Vind qua merk Honda een stuk leuker als Toyota trouwens.

Zijn die Legends hier te koop?

Honda heeft een wat sportiever karakter. Ik ben niet sportief. Ik wil gewoon lekker zitten in een stille comfortabele auto met een leuk muziekje aan.
In de jaren 80 had de Honda Accord ook een goede naam. Wat bij mij de doorslag gaf om hem niet te nemen was dat rare dashboard en de grote "glazen". Het werd een 626 hatchback.

Een Accord zal ik nooit kopen. Leuk ding, maar niet voor mij. Een Legend vind ik wel zeer indrukwekkend.
Het zal hem over een paar jaartjes zo maar kunnen worden na mijn Camry.

Soloman zei:
Lexus/Toyota/Honda zijn wel de beste merken op dit moment.

:confused:
Gezien de terugroepacties durf ik daar zeer grote vraagtekens bij te zetten.

De Legend vind ik trouwens na z'n facelift qua looks in een mindere categorie terecht gekomen.

Vandaag aan het eind van de middag (toen het droog werd) de Aygo eens goed gewassen en voorzien van een laagje wax. Ziet er weer strak uit. Net even een rondje gereden en een paar foto's gemaakt:

Aygo1.jpg

Aygo2.jpg

Aygo3.jpg

Ziet er netjes uit Kristian.(y)

Jammer van het kleurverschil van de bumpers, maar dat is denk ik geen storend iets voor je.
Veel plezier ermee.:T

Carkiller zei:
Ziet er netjes uit Kristian.(y)

Jammer van het kleurverschil van de bumpers, maar dat is denk ik geen storend iets voor je.
Veel plezier ermee.:T

Daarmee is de Aygo niet uniek. Een b.v. Audi A6 heeft dat ook.

Kleurverschil valt in het echt niet heel erg op. Heb je toch met kunststof. Stoor me er in elk geval niet aan.

Voor de 1e keer de tank volgegooid bij de Aygo:

26,3 liter getankt op 521,3 km. Gemiddeld verbruik van 1:19,8. Valt me niet tegen. Heb rustig gereden maar ook wel veel kleine stukjes. Zit nog wel meer in denk ik.

Leuk karretje en dat zilver staat hem goed. Vanmorgen op de parkeerplaats van mijn werk stonden er ook een paar en daar schieten ze als paddestoelen uit de grond. Ik ben juist tegen de trend van downsizen in gegaan..:)

Die bumpers zijn oké zo, op foto's zie je dat sowieso veel erger dan in het echt. Leuke auto, maar die roest kan echt niet. En dan wel klagen over Ka's :p

Terug
Bovenaan