Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Oei das vlak bij huis. Goed opletten dat ik geen opgelapt ding koop dus. Doet me denken aan de Top Gear Landcruiser. Zelfs compleet uitgebrand rijdt ie nog:)

Geinig,

ik en mijn vriendin zitten bijna in dezelfde situati alleen dan in een wat andere prijsklasse.

Voor haar werk heeft ze straks ook een klein autootje nodig. We keken ook naar iets leuks voor erbij maar uiteindelijk wint het verstand toch en gaan we toch voor een zuinig karretje met lage maandlasten. Er zijn nl. nog zoveel meer mooie dingen als auto's..;)

Wij hadden het voordeel dat we al iets hadden en daar nog weer wat voor terugkregen. Max rond de 5 bijleggen vind ik ook wel genoeg hoor. En inderdaad er zijn meer mooie dingen. En bovendien kan ik zo'n karretje nog een keer zonder me ongerust te hoeven maken over een krasje bij de supermarkt of bouwmarkt parkeren.

Wat heb je in gedachten? Leuke Cuore?

Kristian zei:
Oei das vlak bij huis. Goed opletten dat ik geen opgelapt ding koop dus. Doet me denken aan de Top Gear Landcruiser. Zelfs compleet uitgebrand rijdt ie nog:)

Haha ja, Het was een blauwe die afgeladen werd bij een huis aan de N758 dus misschien zie je hem nog wel eens staan;)

Kristian zei:

heb je vrijdagavond TG gezien op Veronica? Waren ze in de Anders met een RR, Suzuki & Toyo jeep..
Wel, die laatste was toch wel het minst betrouwbare...:)

Succes met vinden van een nieuwe wagen. Kies de Smart forfour, heb je mitsubishi techniek in een duits-frans (bouwlokatie van de fortwo) jasje;)

Als die auto niet zo heel veel gebruikt wordt dan zou ik of die oude Civic gewoon gehouden hebben....of juist wat leuks erbij gekocht hebben.

Hoeveel kilometer werd er jaarlijks met de rode Civic gereden? 6000? Dan is verbruik niet zo van belang. Natuurlijk is zo'n drieling wegenbelastingvrij dus dat scheelt een paar honderd euro per jaar. Nu ga je 5 mille uitgeven aan iets wat je niet leuk vindt alleen om je maandelijkse lasten te drukken. Ik begrijp er niks van.

Straks rijdt heel Nederland is zulke brave verstandige doosjes, wat een nachtmerrie :). Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een 750i om nog wat tegenwicht te bieden aan zoveel calvinisme :p.

De zwarte Civic is toch een "leuke" auto?
Nog iets leuks erbij zou misschien wel mooi zijn maar als 2/3e auto?

Waarschijnlijk wel maar soms kan het kriebelen. Alhoewel een drieling kriebelen?

Zeker is dan wel dat je goedkoop transport hebt.

Rode Civic begon nu wel oud te worden. Roestblaasjes op de achterschermen, roestplekjes op de bodem. Nu kon ik hem nog fatsoenlijk verkopen. Ik had geen zin om er nog een grote beurt tegen aan te gooien. Ook werd de lak steeds valer (zat blanke lak overheen dus ook niet te poetsen). Natuurlijk zal hij nog best een jaar of 5 mee gaan maar ik vond het tijd voor wat nieuws.

Ik snap BMdoubleyou wel dat zo'n koektrommeltje veel te saai is maar maandelijkse kosten vind ik ook iets om rekening mee te houden. Vandaag in een Aygo gereden. Reed niet onaardig maar ook niet te vergelijken met bijv. de zwarte Civic. Hoeft ook niet.

Eén en al enthousiasme na de proefrit dus :D!

Voor 7.700 euro kan je een nieuwe Panda met airco kopen. Ook wegenbelastingvrij en ik vind 'm net wat leuker. Heel nederland rijdt al in zo'n Franse Jap of Japse Frans.

Het motortje klinkt wel geinig en het stuurt ook niet verkeerd maar je zit wel een beetje rechtop. Lekker blikkerige deurtjes en veel goedkoop plastic. Best geinig hoor maar je verwent jezelf niet met zo'n auto natuurlijk.
Panda is voor die prijs ook gewoon een basisuitvoering. Is wel wat origineler ja. Maar ja ik zie mezelf nog niet zo snel in een Fiat rijden.

Valt me wel op dat een gebruikte Aygo binnen een paar dagen verkocht is. Spul is iets te gewild. Een leuke zien staan, een zwarte 3-deurs met lichtmetalen velgjes. Maar eens over denken maar niet te lang dus. Ben nu ook eens aan het kijken wat er nog meer te koop is voor Aygo-geld. Bijvoorbeeld dit:
CZ3 Instyle

Een colt, wij hebben ook een colt.
Elke keer weer verbazen wij ons erover hoeveel ruimte er eigenlijk in dat kleine ding zit!
Wel een punt om rekening mee te houden zijn de dikke spijlen, daar verdwijnt zo een auto achter die je vervolgens over het hoofdziet.
Verder eigenlijk niks op aan te merken en het is zeker een lekker ruim bakkie. Bij hebben alleen een 1.5QS en die rijd niet niet echt zuinig.

Mijn vriendin had na 8 jaar Jimny (2 stuks) bedacht dat ze een nieuwe Colt wou. Heeft ze 1 1/2 jaar gehad: slecht zicht rondom.
Persoonlijk vond ik de Colt (1.3) wel goed rijden maar wel vrij saai.
We hebben nu weer een Jimny als 2e auto en daar ben ik wel blij mee. Lekker in het stadsverkeer en parkeren gaat ook prima.
Verbruik van de Colt was +/- 1: 17.5 en van de Jimny 1:12

Kristian zei:
Het motortje klinkt wel geinig en het stuurt ook niet verkeerd maar je zit wel een beetje rechtop. Lekker blikkerige deurtjes en veel goedkoop plastic. Best geinig hoor maar je verwent jezelf niet met zo'n auto natuurlijk.
Panda is voor die prijs ook gewoon een basisuitvoering. Is wel wat origineler ja. Maar ja ik zie mezelf nog niet zo snel in een Fiat rijden.

Valt me wel op dat een gebruikte Aygo binnen een paar dagen verkocht is. Spul is iets te gewild. Een leuke zien staan, een zwarte 3-deurs met lichtmetalen velgjes. Maar eens over denken maar niet te lang dus. Ben nu ook eens aan het kijken wat er nog meer te koop is voor Aygo-geld. Bijvoorbeeld dit:
CZ3 Instyle

Dan niet liever een 5-drs?

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2ejyqjjo1tk

of

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vrdqiygqsnb3

Colt is best geinig en veel meer auto natuurlijk als zo'n drieling. Alleen bedenk ik me wel dat het verbruik hoger ligt, de maandelijkse kosten hoger zijn en de extra ruimte helemaal niet nodig is. Kortom, het lijkt best slim om wat groters en luxers te nemen (voor zelfde geld) maar of het dat ook werkelijk is.....

Zo'n 3-deurs Colt is natuurlijk meer auto en leuker dan een Aygo. Maar het idee was om een autootje met hele lage vaste/variabele lasten te kopen. Waarom dan een Colt? Dan is die CRX toch veel leuker?

Deze is zo'n 5 mille goedkoper dan een Aygo. Dat verschil in prijs geef je dan uit aan extra maandlasten maar je hebt wel echt een lekkere Honda Acura op de stoep staan. Hij is net ingereden! Die kleine schade laten repareren, nieuwe kentekenplaat erop en genieten maar. Dan heb je de Civic voor erbij :).

is dit niks voor je ipv een colt?
suzuki-swift-1.jpg

:)

Ja leuk zo'n Swift! Komt me bekend voor;)

@BMdoubleyou: Zo'n grote bak is zeker leuk! En over die CRX. Ze zijn behoorlijk roestgevoelig. Ik heb geen ruimte voor 2 auto's in de garage dus die zal buiten moeten blijven staan. Bij een Honda van 1997 is de kans groot dat binnen afzienbare tijd de roest een weg door het plaatwerk zal vreten. Aangezien juist met vies en koud weer (zout op de weg) een 2e auto handig is, is het zonde om dan met een mooie CRX te gaan rijden. Dan is een Aygo veel praktischer. Bovendien heb ik nog een Trabant en een racefiets dus hoe vaak kan ik echt van die cabrio genieten?

Qua stoelen vind ik zo'n Colt waardeloos. Persoonlijk ook af te raden, zitten voor geen meter. Veel te vlak, hard en kort. Dat moet stukken beter kunnen. Maargoed misschien eens naar kijken. Wieweet bevallen ze bij jullie wel.

En ja voor de zoektocht, er is zoveel keus! :p

Ik snap best dat die CRX geen optie is omdat deTrabant daarvoor zou moeten wijken. En dat je de Trabant wil houden begrijp ik ook want dat is gewoon een rijdend relikwie uit vervlogen tijden.

Ik probeer je gewoon te teasen met wat andere opties :). Het blijft in mijn ogen een gekke move van een passionele keus voor CRX naar een rationele keus voor een Aygo alleen omdat je dan per maand minder kosten hebt. Maar om die lage kosten te hebben moet je eerst 6 en halve mille neerleggen. Zo'n Acura is qua maandelijkse lasten wel duurder maar van die 5 mille die je overhoudt kan je dat verschil makkelijk betalen. Er zijn zat andere echt leuke auto's te vinden die per maand duurder zijn, maar waarvan de aanschafwaarde een stuk lager ligt.

Wat is precies het doel van de nieuwe auto dat je voor ogen hebt? Je zegt dat het een werkpaard moet worden. In welk opzicht?

of01_0006351421.jpg

Advertentie

Is een Corsa geen optie?
Lekker zuinig 1.2 blokje, degelijk gebouwd en dit betreft een 5-deurs:

of01_0006830917.jpg

https://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=260720539&o_id=6830917&p_type_lijst=RL

Kristian zei:
Nee dat gaat niet gebeuren. Dat moet net als de rode Civic een werkpaardje worden.

Deze staat hier op steenworp afstand. Misschien dat ik zo even heenfiets:
luxe C1 met half leer

Geinig karretje vind ik zo.

Inderdaad mooi complete uitvoering. Dat leer is wel een klein helftje.
Maar met airco, elec. ramen en org. radio. (y)

Davidoff zei:
Wat is precies het doel van de nieuwe auto dat je voor ogen hebt? Je zegt dat het een werkpaard moet worden. In welk opzicht?

In het opzicht dat het minder gaat om uiterlijke schoonheid. Ideaal voor de boodschapjes en de korte afstanden. Dat er een keer een krasje op komt is minder belangrijk en 's winters mag ie gewoon door de pekel.

Picanto vind ik niks. En zo'n oude Corsa ook niet. Net even gekeken maar de rode C1 stond binnen. Ga morgen wel even weer langs.

Zeker wel geinig al is dit ook niet erg mannelijk natuurlijk. Jammer van het toch vrij hoge gewicht (1115 kg). Twee klassen hoger als de rode Civic (920 kilo).

Kristian zei:
Ideaal voor de boodschapjes en de korte afstanden.

Dan zou ik kijken naar een auto waar in ieder geval een tas achterin kan staan.
Probeer eens een Daihatsu Sirion.

of01_0006808282.jpg

Die rode C1 is leuk. Toch zo'n 4000e onder de nieuwprijs! (y)

Bij hetzelfde bedrijf staat trouwens ook een leuke A2!

Die Audi A2 is ook geweldig ja. Echt een toekomstig klassieker.
Eerst maar eens naar de C1 kijken morgen. Ben benieuwd of er nog wat korting vanaf kan zo zonder inruil.

Zowel de A2 als de C1 zijn modelletjes die niet veel meer zullen afschrijven. Ook iets om rekening mee te houden!

2) 8k voor een rugzak zonder kofferbak. Zou jij dat overwegen?

ja, er zijn gekken die daar na 3 jaar en 60k nog graag 7k voor willen betalen :)

mijn punt is dat ik geen 2dehands c1/aygo zou overwegen als je voor 2k meer een nieuwe voor de deur hebt staan.

Carfanatic zei:
mijn punt is dat ik geen 2dehands c1/aygo zou overwegen als je voor 2k meer een nieuwe voor de deur hebt staan.

Grootste deel van de afschrijving achter de rug. 2k is toch best veel voor een auto die dienst zal moeten doen als pekelauto, boodschappenkarretje en 'deukenopvanger'.
Ik snap Kristian wel.

Carfanatic zei:
is dit niks voor je ipv een colt?
suzuki-swift-1.jpg

:)

Ook ik kon een glimlach niet onderdrukken.

De drieling is leuk maar als een auto net wat meer moet zijn als een van A naar B vervoerder en wat luxe moet hebben kun je inderdaad ook kijken naar een Swift/Fiesta/Grande Punto. Mij is eind vorig jaar opgevallen dat je voor een drieling met airco e.d. toch al gauw 12 à 13 mille kwijt bent, daarvoor kun je ook wat leukers kopen. En voor ca. €200,-/jaar aan wegenbelasting hoef je het nou ook weer niet te doen.

Overigens was eind vorig jaar een Yaris net zo duur als een Aygo.

Succes Kristian, de keuze tussen verstand en emotie is en blijft lastig, al overwint meestal het verstand.

Is airco van belang voor de pekelkar?

of01_0006638549.jpg

Getz 1.3

Overigens vind ik die 106 ook best aan de prijs. De kilometerstand maakt dan wel weer iets goed, maar toch.

Vandaag even met de rode C1 gereden. Best een leuk karretje. Vond alleen dat het motortje wel heel erg klakkerde. Had het idee dat de Aygo waarin ik heb proefgereden minder rauw klonk. Ben dus een beetje huiverig. Voor de rest een lekker luxe autootje.

Morgen komt er bij een garage in de buurt een zwarte Aygo 5-deurs met airco binnen. Ga ik ook even bekijken.

Wat betreft de hoge prijzen. Inderdaad heel veel geld voor een klein karretje. Maar wel waardevast. En ook een Civic van 2003 betaal je zomaar 8000 euro voor. Veel meer auto natuurlijk, maar ook een stuk ouder.

Getz vind ik niet zo leuk en die 106 is wel heel erg aan de prijs. En een leuke gebruikte Swift kost ook zomaar 10 duizend euro.

Ik vind de Aygo van m'n moeder meer brommen. Mogelijk zit er verschil in isolatie bij de 3-ling?

Ik rij regelmatig mee met een Yaris 1.0, dus met hetzelfde blokje als de drieling. Deze bromt al lekker, dus Aygo zal nog wel wat meer brommen.

Terug
Bovenaan