Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Smart is ook heel leuk. Ik weet alleen niet of ik zo'n eerste generatie aandurf. Meestal is na 60.000 km de motor al aan een revisie toe namelijk. Tweede type is nog wel erg duur. Maar zeker leuk zo'n Smart!

Kristian zei:
Smart is ook heel leuk. Ik weet alleen niet of ik zo'n eerste generatie aandurf. Meestal is na 60.000 km de motor al aan een revisie toe namelijk. Tweede type is nog wel erg duur. Maar zeker leuk zo'n Smart!

1st gen zou idd niet zo best zijn, 2de zou een stuk beter zijn. prijzen in duitsland zijn een stuk aangenamer :)

er is een nederlands smart forum met veel info: https://www.smartforum.nl/index.php

Kristian zei:

M'n buurvrouw heeft ook zo'n ding: ze krijgt binnenkort een nieuwe Twingo.
Ze heeft de Smart nog geen jaar gehad, bevalt totaal niet.

Net onder de € 7000 heb je een grote keuze 3-ling met airco en elec.ramen + weinig km:

https://www.autotrader.nl/auto/kopen/2LVGQ/algemeen.htm

https://www.autowereld.nl/toyota/aygo/verwacht-ago-ice-blue-airco-elc-ramen-5-drs-446859/details.html

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2ozmqvz2sio

https://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13371478;referer=gaspedaal

https://www.autotrader.nl/auto/kopen/2QMBU/algemeen.htm

https://www.autotrader.nl/auto/kopen/2P4VR/algemeen.htm

Airco is zeker een voordeel als je d'r weer vanaf wil.

Zitten leuke tussen. Ik heb alleen weleens gehoord dat je met een boog om auto's uit Apeldoorn/Vaassen moet lopen. Nu zal dat wel een beetje meevallen maar ben wel alert. Staan heel veel Aygo's etc. te koop in die regio, veelal import. Gevaarlijk?

historie zal niet altijd bekend zijn.

Het is niet gevaarlijk als je weet wat je koopt. Prijzen moeten dus incl kenteken en rest BPM zijn, concurrent tov NL aanbod en let erop of het een ex-schadeauto betreft. Goed opgeknapt hoeft dat geen probleem te zijn, het kan ook anders...

Eén van de drieling (Citybug genaamd :D bij liefhebbers ;) ) is wel leuk. Het rijdt verbazingwekkend goed tegen erg lage kosten. 1 op 17 tot 1 op 22 is erg goed mogelijk. Ik rijd gemiddeld nu 1 op 18.nogwat terwijl de auto nog niet echt los is.

Toch zou ik mijn Barchetta niet willen missen, of een andere hobby-auto. Daar heb je de Trabi natuurlijk voor. Een Smart cabriolet is ook grappig, maar een bug rijdt beter dan de Smart, tenminste, dat is mijn mening.

Succes met de zoektocht!

Gefeliciteerd met de verkoop van de Civic.
Ik rij een C1 en ik moet zeggen dat ik de airco nauwelijks gebruik. Soms 's zomers in de file, of op lange vakantie-snelweg-ritten.

Ik vind de Citybug heerlijk rijden! Ik heb er zelf eens 1200km op één dag mee gereden en ik heb dat overleefd :D
Het verbruik ligt bij mij tussen de 1:17 en de 1:18. Eerder 1:17 als ik wat kortere stukje rij. Nu heb ik wat langere ritjes gehad en gaat m'n verbruik naar de 1:18. Op vakantie heb ik eens de 1:20 gehaald, maar ik heb dan ook een nogal vlotte rijstijl...

Ik heb al even een aantal leuke exemplaren gevonden:

of01_0006856003.jpg

107 XS

of01_0006848348.jpg

107 XS 5-deurs

of01_0006850352.jpg

Aygo 3-deurs plus

of01_0006796515.jpg

Aygo 2006

Persoonlijke ervaringen uit Apeldoorn zijn bij handelaren idd niet erg positief: prima wagentjuh, net grote beurt gehad. 5 cm water in een koplamp etc. 10 ingevoerde Vitarta"s met allemaal 85.000 km: je kunt de NAP wel aanvragen. :T
Bij merkdealers zal het denk ik wel beter zijn. Vriend van me heeft ooit een Baleno station gekocht bij Suzuki Pijnappel: prima service.

Je moet inderdaad zelf wel goed je ogen en oren en ogen hopen houden bij zulke handelaren. Liefst heb ik ook gewoon een origineel NL exemplaar ipv een import.

echt mooi vind ik die ook niet hoor. Wel grappig. Twingo voldoet helaas ook niet. Ook wel een volwassen autootje.

Klopt helemaal. Eerste plan was een leuke cabrio maar daar kom ik nu wat van terug:

- duurder als de Civic om te rijden (verbruik, gewicht)
- cabrio is voor de winter niet echt geschikt en hoort gewoon in een garage (waar Trabant al staat)
- Heb een Trabant, een mooie zwarte Civic en een racefiets dus wanneer moet ik dan van de cabrio genieten?
- vriendin heeft liever ook een klein handig 2e autootje ipv een cabrio

Dus komende tijd eens op zoek naar een leuke gebruikte C1/Aygo of 107. Moet eentje zijn met elektrische raampjes en c.v. maar airco hoeft niet.

Een cabrio is prima geschikt voor de winter, en een CRX al helemaal. Je bent een behoorlijke twijfelaar! Ik snap de move naar een suffe drielingvariant totaal niet. Wat is daar nou leuk aan? Half Nederland rijdt er al in. Volg je hart! Je wilde graag een BMW 3-serie en koos uiteindelijk voor een nieuwe Civic. Je vindt een CRX helemaal leuk.....dus gewoon doen! Wat is de meerwaarde van een 107 t.o.v. je oude Civic? Vaste lasten zijn lager maar je moet wel een mille of 6 investeren in een auto waar je niks mee hebt. Afijn. je moet zelf weten wat je doet natuurlijk. Maar volgens mij wordt je er niet happy van. Ik verwacht dat je binnen een jaar weer wat anders wilt :).

Ik heb inderdaad wel getwijfeld ja. Eigenlijk heeft de toerrit met de Trabant vorige week de doorslag gegeven. Dat was zo leuk dat ik dacht, wat moet ik nu ook nog met een cabrio, heb ik dan nog wel tijd voor de Trabant en mijn racefiets?
Je hebt wel gelijk dat zo'n drieling niet spannend is en op elke straathoek staat. Maar goed, ik heb immers nog een aparte Civic en een leuke Trabant.

Ja zijn stevig aan de prijs. Een nieuwe is echter 5000 euro duurder. Zijn erg waardevast. Maar ook bijv. een gebruikte Jazz van een jaar of 8 vragen ze zo nog 7000 euro voor.

Ja hoor, dat wil ik echt helemaal niet zien! Wat een geweldig gaaf karretje. Doe me dit nu niet aan!
Echt heel erg mooi! Alleen natuurlijk ook heel erg zonde voor dagelijks gebruik incl. winterperiode.

Die CRX die is zo mooi, die moet recht het museum in!

Natuurlijk, het is een rijdersauto pur sang, maar je wilt toch niet dat dit exemplaar versjonnieficeerd wordt?

Ik geef je gelijk Kristian, dan maar op zoek naar een Aygo of iets dergelijks! Dan maakt een sneeuwvlok meer of minder of een spiegelgladde weg niet zo veel uit!

Als het (mede) voor je vriendin is, dan is 1 van de drieling in een kek kleurtje een goed alternatief.
Wellicht de Sirion of Couore (ook belastingvoordeel). Die Cuore hebben nog weleens leuke wieltjes en een spoiler dat er niet onaardig uit hoeft te zien.

Duur zijn ze allemaal, geldt voor meer compacte voertuigen. Een Panda 5D uit 2003 met een dikke ton op de klok wordt ook zo tegen de 4 mille voor gevraagd.. Momenteel kan je een nieuwe voor 3 mille meer al kopen..:eek:

Elco zei:
Eigenlijk triest, dat een niet-bespoilerd exemplaar uniek genoemd moet worden :rolleyes:

Daar zit dus niet het unieke in....:) Met spoilers èn zonder roest zijn ze overigens nog zeldzamer...:D

De rode Civic heb ik vanochtend uitgezwaaid. Toch wel een dubbel gevoel. 3 jaar lang met veel plezier in gereden. Komende tijd (totdat er wat nieuws is) zal de Trabant worden ingezet.

Ey gozert!

super dat hij verkocht is, best snel gegaan achteraf.
Nu heb je lekker rustig de tijd om te kijken wat je wil.

In mei moet het er van komen he, ff afspreken.

Greetz

Hee! Was al van plan om je te mailen. Zeker even afspreken ja! Leuk!

Nu rustig kijken ja. Hoewel, van de week al weer genoeg situaties waar een tweede auto gewenst is. Vandaag met de Trabant naar het werk geweest. Ging ook prima.

Topic van de auto bij je nieuwe eigenaar, gaat een goede toekomst tegemoet met een motorswap e.d., ben benieuwd:)

LINK

Nou, die Civic is niet echt goed terecht gekomen, Kristian gaat slecht slapen als hij dit leest en ziet...

Hoezo slecht terecht gekomen? Er komen tenminste geen dikke bumpers enz. op, een motorswap is niks mis mee hoor.

Wat een onzin, 't is gewoon een rooie Civic hatchback. Wanneer aan het uiterlijk niets verandert en het onderhuids leuker wordt, vind ik het alleen maar beter worden.

Gewoon die CRX gaan halen. Geweldig toch :) ? Hoe leuk is een 107/C1/Aygo dan nog? Waarom "zonde voor dagelijks gebruik"...zo'n auto moet toch gewoon rijden? Zet je vriendin in de nieuwe Civic en geniet van de CRX.

Toevallig zeg! Bedankt voor de link. Best wel zonde ja om hem te versjonnificeren. Als ik het zo lees is ie op dit moment al flink aangepast/verknald.
Kan er niet mee zitten hoor. Hij moet maar zien wat ie ermee doet en smaken verschillen. Hij had ook ergens in een achterbuurt terecht kunnen komen waar ie compleet verwaarloosd zou worden.

Yp is ook een leuke auto maar je moet er wel van houden. Vriendin vindt hem niet zo mooi. Ik vind ze zelf vooral in een mooie Italiaanse omgeving zeker niet verkeerd.

Hoe leuk die CRX ook is, het is gewoon niet zo handig. Daar wordt ik dan veel te zuinig op, ik ken mezelf goed genoeg. Dan zit ik als het regent en we zijn 2 auto's nodig op de fiets en staat de auto in de garage:)

Als ik de Trabant niet had kwam er zeker zo'n Honda voor liefhebbers. Drieling is zeker niet echt leuk. Maar wel goedkoop in gebruik en ideaal als 2e auto. En met een mooie Civic en leuke Trabant is zo'n no nonsense karretje voor erbij zo gek nog niet.

Kristian zei:
Hoe leuk die CRX ook is, het is gewoon niet zo handig. Daar wordt ik dan veel te zuinig op, ik ken mezelf goed genoeg. Dan zit ik als het regent en we zijn 2 auto's nodig op de fiets en staat de auto in de garage:)
.

;)
Ben je gek, de reden waarom ik die zo leuk vind; ik heb zelf 5 jaar rondgereden in een muisgrijze 93er...zo goed als standaard, alleen lmvelgen , een subtiele verlaging en een fatsoenlijk geluid erin.....4 jaar oud gekocht indertijd 140dkm op de teller en bij 2ton op de teller 5 jaar later weer ingeleverd...zijnde zo goed als nieuw, waarom die toen toch weg moest....nou moest niet maar ik zag een leuke 2.2VTI staan.

Je leeft maar 1x, auto's zijn om te rijden niet om ergens te verstoppen in een schuurtje....maar mij komt het op dit moment niet uit, nog teveel andere plannen ipv een 3de auto erbij.

Ik zou voor zo'n nieuwe C1 gaan, lekker belastingvrij rijden, en de komende jaren (bijna) geen onderhoud.
Zo'n CRX oid is ook leuk, maar meer een hobbyauto dan een handig en goedkoop stadskarretje.

Zou je niet gewoon even de kat uit de boom kijken?
De winter is gedaan, de wegen zijn zoutvrij ...
Begin gewoon met je huidige wagenpark, Trabant & zwarte Civic,
en hou heel goed bij hoeveel keer je behoefte hebt aan bijkomend vervoer ...
Ik vermoed dat na zo'n objectieve meting geen lid van de drieling op de oprit zal komen ...

Kristian zei:
Nee, Franse troep (excusez moi);) Ik wil alleen een Fransoos als er Toyota techniek in zit.:D

Okee, en dat snap ik dus niet. Mensen willen kennelijk wel een -potentiële- 'onveilige' auto (vooral gevallen in de VS bekend), en niet een auto die zo nu en dan een storing kon geven.. Typisch. Een auto die niet wil starten is kennelijk erger dan een auto die niet meer te stoppen is door falende onderdelen.

Gezien de wispelturigheid kan dit ook wel weer eens een zeer lange zoektocht gaan worden.
Ik zou wel een aantal maal flink nadenken over de drieling. Er zijn m.i. andere auto's in diezelfde prijsklasse die voor mij aanvoelen als auto.

M'n vorige post moet trouwens wel in perspectief gezien worden.. Voordat ik 'woedende' reacties krijg..

Tja, waarom niet? Een Jazz lijkt mij een prima vervoersmiddel.
of01_0006848577.jpg

2002 Honda Jazz 1.4 LS

@davidoff: is ook wat kort door de bocht van mij hoor. Maar ik zou niet heel snel een fransoos kopen.

@BRG: Zonder 2e auto (Trabant even niet meegeteld) zou ook wel moeten lukken maar het is wel heel erg handig. Woon in een dorpje zonder voorzieningen als een supermarkt. Maar omdat we de auto niet vaak nodig zijn graag iets wat zo goedkoop mogelijk rijdt. Dus wel de lusten van een 2e auto maar niet de lasten (op de aanschaf na dan). Een Jazz is dan net weer iets teveel auto. Heb ik Duitsland hele mooie Jazzen gezien voor schappelijke prijzen (veel goedkoper als in NL).

Dit weekend eens op zoek naar een autootje trouwens. Wil ook eens rijden in de drieling.

Ik kwam vandaag vlakbij nieuwleusen nog een uitgebrande aygo tegen.
Auto reed op eigen kracht van de autoambulance af dus misschien dat die eigenaar hem wel op de kop heeft getikt en hem zelf gaat opknappen.

Terug
Bovenaan