Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Het moet niet gekker worden. Zie je dat iemand in Tilburg jouw auto te koop zet op Marktplaats....
Foto's etc. zijn allemaal overgenomen van mijn advertentie op autoscout24 (is al verwijderd).
Ik mag hem wel gaan bewaken op mijn oprit. Wat bezielt diegene.
Kijken hoe ik hier werk van kan maken. Niet te geloven.....

Kristian zei:
Het moet niet gekker worden. Zie je dat iemand in Tilburg jouw auto te koop zet op Marktplaats....
Foto's etc. zijn allemaal overgenomen van mijn advertentie op autoscout24 (is al verwijderd).
Ik mag hem wel gaan bewaken op mijn oprit. Wat bezielt diegene.
Kijken hoe ik hier werk van kan maken. Niet te geloven.....

Dat gebeurt regelmatig, even melden bij marktplaats. Met je auto zal niets gebeuren maar de potentiële koper gaan ze proberen op te lichten.
Staat nooit een telnr bij dit soort advertenties en de prijs is erg laag in de regel.

Klopt! Kreeg gelukkig van Marktplaats zojuist een mail dat de advertentie is verwijderd. Wel even schrikken.
De Civic blijft overigens nog mooi een tijdje dienst doen. Met de flinke bezuinigingen die de gemeente waar ik werk boven het hoofd hangen wacht ik eerst wel even af wat er gaat gebeuren.. Zelfs ambtenaren zijn tegenwoordig hun baan niet meer zeker....

Civic doet het (had niet anders verwacht) nog steeds perfect. Heeft weer een beurtje gehad en van de week eindelijk de twee parkeerdeukjes (achterdeur en achterscherm) laten uitdeuken. Staat er weer strak bij. Ook nog een setje originele rubber matten voor voor besteld voor komend seizoen.
Van de week de auto even helemaal polijsten en dan is ie weer zo goed als nieuw.

Ondertussen wel al een aantal Hyundai I40's bekeken. Staat nog wel op het lijstje. Maar goed, eerst eens even op de IAA kijken naar al het mooie spul dat er aan zit te komen.

Nieuwe Mazda 3 vind ik erg geslaagd. Zou het mij prima kunnen doen als we nog met z'n tweeën waren. Ruimte is namelijk minder dan bij de Civic.
Wanneer geld geen rol zou spelen zou ik denk ik gaan voor een CX-5 of de nieuwe Mazda 6 Sportbreak.
Valt me tegen hoe duur een jonge CX-5 nog is. Duurt nog wel even voordat die rond de 22 zitten. Veel meer wil ik absoluut niet betalen voor wat nieuws/jong gebruikts.

Ga toch maar eens weer een poging wagen om de Civic te verkopen particulier. Heb redelijk de zinnen gezet op een jonge I40 CW. Dat is toch steeds de auto waar ik weer op terugval. Model spreekt me aan en ook de ruimte, prima stoelen en goede uitrusting in Business trim. En met een beetje geluk vind je ze van 2012 al voor rond de 20 duizend.

Als echte Honda rijder krijg je spijt als je in een Koreaan stapt. Er is niks mis met een I40CW maar het straalt in mijn ogen ook helemaal niks uit. Gewoon een no-nosense auto en daar is dan ook alles mee gezegd.

Een mooie Accord is de geschikte auto voor jou ;-).

Een Accord Tourer is te krap, tweedehands behoorlijk prijzig en de zitpositie is Japans krap. Ook de Civic is voorin gewoon net te krap voor mij. Stoel kan niet ver genoeg naar achteren. Ik vind dat Honda het de laatste jaren behoorlijk laat afweten. Modellen zijn weinig aansprekend en duur. Ervaringen met dealers zijn ook niet top. Nieuwe Civic Tourer is mooi hoor maar ik schat dat ik zo'n 19.000 euro mag bijleggen voor een nieuwe. Voor de helf rij ik in een veel ruimere, mooiere afgewerkte en luxere I40 van een jaar oud. En eerlijk gezegd vind ik de I40 ook mooier. Natuurlijk, het rijden zal wat minder sportief zijn en direct, maar het stugge onderstel van de Civic ben ik echt zat. Heb echt nog een zwak voor Honda maar ik kan er nu echt niet slagen.

Kristian zei:
Een Accord Tourer is te krap, tweedehands behoorlijk prijzig en de zitpositie is Japans krap. Ook de Civic is voorin gewoon net te krap voor mij. Stoel kan niet ver genoeg naar achteren. Ik vind dat Honda het de laatste jaren behoorlijk laat afweten. Modellen zijn weinig aansprekend en duur. Ervaringen met dealers zijn ook niet top. Nieuwe Civic Tourer is mooi hoor maar ik schat dat ik zo'n 19.000 euro mag bijleggen voor een nieuwe. Voor de helf rij ik in een veel ruimere, mooiere afgewerkte en luxere I40 van een jaar oud. En eerlijk gezegd vind ik de I40 ook mooier. Natuurlijk, het rijden zal wat minder sportief zijn en direct, maar het stugge onderstel van de Civic ben ik echt zat. Heb echt nog een zwak voor Honda maar ik kan er nu echt niet slagen.

Een duidelijk verhaal denk ik zo. Klopt wel wat je zegt over Honda. Echter blijft voor mij persoonlijk een Accord sedan met 2.4 VTEC motor een auto op mijn favorieten lijstje.

Echt iets heel anders maar ook een schitterde auto met fijne motor en comfortabele stoelen. Een Peugeot 508SW!?

Ook een mooie auto. Alleen ga ik dan toch voor die andere MQBer, de Seat Leon ST. Hele geslaagde auto naar mijn mening.
Alleen moet ik dan mijn vrouw eerst bewerken, die vind hem niet mooi (net als de Octavia).

Honda 1.5i VTEC-E zei:
Als echte Honda rijder krijg je spijt als je in een Koreaan stapt. Er is niks mis met een I40CW maar het straalt in mijn ogen ook helemaal niks uit. Gewoon een no-nosense auto en daar is dan ook alles mee gezegd.

Een mooie Accord is de geschikte auto voor jou ;-).

Het zit allemaal tussen de oren. Zo'n I40 is gewoon een mooie auto (strakker dan de nieuwe Civic), maar heeft z'n naam niet mee. Kia en Hyundai worden de nieuwe Honda en Toyota, het heeft alleen nog wat tijd nodig.

Zo'n accord is gewoon krap,

Laatst ff stabilisatorstangetjes vervangen bij de dealer en ging ff in een nieuwe accord zitten, houd niet over. Kofferbak flink kleiner dan mijn tourer... Slaan ze toch de plank mis vind ik hoor... Dat doen andere beter.
Civic ook krapper op de achterbank dan m'n oude model civic.

De i40 vind ik eigenlijk net niet, verhoudingen kloppen niet helemaal te veel design rondingen en iele standaard wielen. Mijn buurman heeft nieuwe i30, dat is al mooier en zou toch ook wel genoeg ruimte moeten hebben Kristian??

Gr,
Chris

accord i-ctdi zei:
Zo'n accord is gewoon krap,

Laatst ff stabilisatorstangetjes vervangen bij de dealer en ging ff in een nieuwe accord zitten, houd niet over. Kofferbak flink kleiner dan mijn tourer... Slaan ze toch de plank mis vind ik hoor... Dat doen andere beter.
Civic ook krapper op de achterbank dan m'n oude model civic.

De i40 vind ik eigenlijk net niet, verhoudingen kloppen niet helemaal te veel design rondingen en iele standaard wielen. Mijn buurman heeft nieuwe i30, dat is al mooier en zou toch ook wel genoeg ruimte moeten hebben Kristian??

Gr,
Chris

Het is ook maar net wat je in een auto zoekt. Ik ben van mening dat Kia en Hyundai niet het nieuwe Honda en Toyota is of wordt. Elk merk heeft zo zijn identiteit en imago. Onlangs reed ik in de Kia Rio van onze achterburen. Een mooie auto waar niks mis mee is maar het straalt ook niks uit, het geeft geen passie als je motor start. Als ik mijn Civic 1.5 Vtec motor start dan is het net of dat deze nieuw uit de fabriek is gekomen. Zeker op temperatuur een genot machine om mee te rijden. Vermogen wordt prachtig opgebouwd.

Datzelfde geeft ook een zes cilinder in lijn van BMW. Alleen al dat geluid. Maar ook bijvoorbeeld een krappe kofferbak of wat hogere onderhoudskosten. Een echte autoliefhebber kiest emotioneel en de gewone man kijkt toch meer rationeel naar een auto.

Onlangs reed ik in de Kia Rio van onze achterburen. Een mooie auto waar niks mis mee is maar het straalt ook niks uit, het geeft geen passie als je motor start. Als ik mijn Civic 1.5 Vtec motor start

o_O

kristian loopt al 2 jaar met z'n auto te leuren, een vervanger zal er nu ook wel niet komen.

O, die kans bestaat zeker. En ja, ik ben al een mooie tijd aan het rondkijken. Daarvoor ben je autoliefhebber toch? En ik heb nog steeds geen haast hoor.

Ik weet wat voor goede auto je nu hebt! Moeilijk om een vervanger te vinden. Ik heb 'm gevonden in een jaar oudere accord tourer. We waren het stugge echt zat van de civic ;-) en het slome (1,4dsi)

Mis nu wel het directe sturen en kartgevoel in de accord, maar met de kids achterin op vakantie is het genieten van de rust in de auto!

Gr

Dat zie ik nog niet heel snel gebeuren.
Een I40 is wel gewoon realistisch. Wacht eigenlijk tot ik een 1.6 GDI Business vind in de kleur Stone Grey, met trekhaak en minimaal 17 inch, van 2012 met niet al teveel km's.

hyundai-i40-cw-1-7-crdi-business-a-t_t1_58_car_9222_04_thumb_5.jpg

BMW staat inmiddels niet zo heel hoog meer op lijstje. Vind ze jong gebruikt vreselijk duur en de Efficient Dynamics motoren geven net iets te veel problemen.
Ondertussen zitten wat onkosten aan de Aygo te komen en overweeg ik serieus om die eerst in te ruilen. Heb een leuke Swift 1.2 Comfort uit 2011 gezien.
Zijn er wel over uit dat dat een ideale opvolger is.

Swiftje bekeken en lijkt goed. Zou hem wel eens kunnen worden. Nog wel even kiezen tussen blauw of grijs want dealer heeft er drie staan. Even oud, zelfde prijs en kilometerstand wijkt ook weinig af.

Kristian zei:
Dat zie ik nog niet heel snel gebeuren.
Een I40 is wel gewoon realistisch. Wacht eigenlijk tot ik een 1.6 GDI Business vind in de kleur Stone Grey, met trekhaak en minimaal 17 inch, van 2012 met niet al teveel km's.

hyundai-i40-cw-1-7-crdi-business-a-t_t1_58_car_9222_04_thumb_5.jpg

Met de 17" velgen is het wel een verbetering, alleen de kleur... Zo saai! ;-)

Daarom blijft de Civic nog eventjes tot ik echt weet wat ik wil en gaat eerst de Aygo het veld ruimen.
Maat de I40 staat zeker nog bovenaan mijn lijstje als opvolger van de Civic.

Kristian zei:
Swiftje bekeken en lijkt goed. Zou hem wel eens kunnen worden. Nog wel even kiezen tussen blauw of grijs want dealer heeft er drie staan. Even oud, zelfde prijs en kilometerstand wijkt ook weinig af.

Blauw natuurlijk (y)

images

Kristian zei:

Zou voor mij niet moeilijk zijn: blauw!

Dit is de blauwe.....
suzuki-swift-1-2-comfort-airco-5drs-aux-6378853-1.jpg

En inderdaad, voor de Civic hadden we ook een Swift. Vonden we beide een heel fijn karretje. Nieuwe model is misschien wat minder strak maar wel wat volwassener en iets ruimer. Met een paar knappe velgen, getinte ramen en wat kleine accessoires best wat leuks van te maken.

Dit was onze vorige Swift. Veel plezier van gehad en goedkoop gereden (weinig afschrijving).
DSCF2711.jpg

De oude is inderdaad wel wat strakker. Maar interieur van de nieuwe is echt een stuk volwassener geworden. Verder flink zuiniger.
Wieldoppen doen de auto ook weinig goeds. Met een setje leuke velgen, getinte ramen en evt. een dakspoiler is het ook een leuke sportieve auto.

Kosten zijn niet de reden inderdaad. Maar nu wel een goed moment voor wat anders. Aygo hebben we alweer 3,5 jaar in bezit. Met een kind is de Auto net iets te krap al is een Swift niet heel veel groter. Maar wel wat volwassener. Een nieuwe Up ook nog overwogen maar valt stukken duurder uit. En ook daarvan is de kofferbak ronduit klein.

zat zelf een beetje naar een nissan micra te kijken. voor 10k heb je een nette van een jaar oud met climate control en cruise. bovendien een erg fijn motortje. (y)

Micra spreek mij iets minder aan maar als dat klopt dan heb je wel veel voor weinig. Swift is wel wat volwassener van binnen. Betere stoelen en mooier dashboard. Een DIG-s met 98 pk zal wel fijn rijden.

Honda Jazz kan ik voor dat bedrag niet vinden van huidige model en met niet al teveel km's. Zitpositie voorin is in Jazz ook minder. Verder wel heel erg ruim en rijdt ook fijn.

Ietsje duurder:
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239642624

0239642624001.jpg

Wel particulier en in Den Haag :(

Zeker een leuke Jazz!!
Toen ik verder keek vond ik ook nog een geschikte parelmoerwitte Swfit 1.2 Exclusive op MP. Zo is een Swift op z'n mooist.

@Fast80: De Swift zal de Aygo op gaan volgen. De Civic blijft eventjes.

Prijs zijn we het over eens. Zometeen proefrit maken en als er geen gekke dingen uitkomen dan zijn we een Aygo en wat geld armer en een Swift rijker.

Blauwe Swiffer gekocht zojuist. Echt een leuk karretje. Rijdt weer een stuk beter dan de Aygo. Hele vooruitgang.

Dus eindelijk toch wat verandering in huize Kristian en de Civic kan lekker blijven.
Blij mee.

IMG-20131024-WA0004_zps1772beee.jpg

Dit is hem geworden. Net geen 60.000 op de teller en twee jaar oud. Dealer zorgt dat ie netjes wordt afgeleverd. Paar parkeerdeukjes worden er nog uitgelepeld en wat steenslag bijgewerkt.
Zitten zo goed als nieuwe Good Year All Season banden op. Daar red ik me komend seizoen wel mee. In het voorjaar een leuk setje 16 inch lichtmetaal zien te scoren. Verder nog een paar accessoires als instaplijsten en een bumpermask voor achterbumper versieren. Hij mag nog wel ietsje sportiever worden qua uitstraling.

Carfanatic zei:
onbegrijpelijk. nu kun je wel ineens een keuze maken.

Een opvolger zoeken voor de Civic vind ik veel lastiger. Bij een Swift heb ik meteen een goed gevoel. Rijdt goed, betrouwbaar, leuk model.
Ik stuur vrouw en kind ook iets fijner op pad met deze dan met de Aygo. Dat was ook een prima karretje maar voor die paar euro wegenbelasting meer in de maand is de Swift veel meer auto. En veel onzuiniger is hij ook niet.

Een goede deal kunnen maken. Veel voor de Aygo gekregen en Swift was redelijk scherp geprijsd.
Tijdens proefrit gelijk al enthousiast over de fijne directe besturing en heerlijk schakelende versnellingsbak. Heel fijn rijdende auto. Je merkt wel dat het een toerenmotor is want onderin gebeurt er weinig. Bovenin voldoende krachtig maar wel wat lawaaiig. Maar al met al dik tevreden.

Terug
Bovenaan