A
Anoniem
Guest
Balen Kristian, hopelijk valt de schade mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kristian zei:Ik denk dat ik bij dit soort weer ook liever de VSA (Vehicle Stability Assist) uitschakel in het vervolg.
Kristian zei:Dealer gebeld en kan zo even een keertje langsrijden. Velg hebben ze op voorraad liggen en zetten ze hem gelijk even op de brug.
Twijfel alleen nog over winterbanden. Ik lees toch wel regelmatig dat die alleen bij sneeuw nut hebben en verder dus alleen maar in het nadeel zijn. Voor die ene keer sneeuw zou ik dan de rode Civic kunnen pakken.
Audi A4tdi zei:Kristian zei:Dealer gebeld en kan zo even een keertje langsrijden. Velg hebben ze op voorraad liggen en zetten ze hem gelijk even op de brug.
Twijfel alleen nog over winterbanden. Ik lees toch wel regelmatig dat die alleen bij sneeuw nut hebben en verder dus alleen maar in het nadeel zijn. Voor die ene keer sneeuw zou ik dan de rode Civic kunnen pakken.
Winterbanden hebben volgens mij ongeveer 4 maanden per jaar meer grip als zomerbanden, tenminste dat is mijn ervaring met dik 200pk op de voorwielen.
Kristian zei:Inderdaad balen. Met gladheid heeft de oude Civic (met smalle bandjes en een laag gewicht) in ieder geval stukken meer grip.
Binnenkort wil ik sowieso nog een keertje spelen met de nieuwe op een leeg parkeerterrein om te ondervinden wart het VSA doet.
Sprak vandaag een kennis met ook een Civic 1.8 Sport en die vond dat VSA een positief effect heeft op het rijden in de sneeuw.
s velthuis zei:En brede banden moeten ze inderdaad verbieden. Tegenover een klein (grotendeels optisch) voordeel staan erg veel praktische nadelen, zoals een sterk verslechterde grip in minder dan ideale omstandigheden, een hoger verbruik, een hogere aanschafprijs, lager veercomfort, meer slijtage aan het onderstel, meer afrolgeluid en een zeer slechte bescherming van de velg waardoor bij het minste of geringste de velg al naar de knoppen is en mensen met dergelijke banden dus nooit fatsoenlijk tegen de stoeprand durven en kunnen parkeren. Geen idee waarom dergelijke banden zo populair zijn![]()
A3-White zei:Ben wel benieuwd naar de maat van de winterband en velg, en wat de kosten zijn om ze naar NL te krijgen.
Kristian zei:Zonet maar een set winterbanden gekocht via Ebay bij een grote bandenhandel in Duitsland.
Originele Honda Civic velgen met Bridgestone Blizzak LM25 banden voor 599 euro.
![]()
Roy R zei:Mijn punt dus: Een brede band zouden ze dus niet moeten verbieden alleen omdat jij er meer nadelen aan vind zitten dan de mensen die er schijnbaar minder moeite mee hebben met deze nadelen.
Kristian zei:Voordelen van brede banden zijn echter:
- staat mooi
- goed stuurgedrag
- wegligging op droog wegdek
Roy R zei:Nadelen:
- Hoger verbruik: ieder voor zich om te bepalen of ze dat het waard vinden
Roy R zei:Mijn punt dus: Een brede band zouden ze dus niet moeten verbieden alleen omdat jij er meer nadelen aan vind zitten dan de mensen die er schijnbaar minder moeite mee hebben met deze nadelen.
British Racing Green zei:Sommige dwazen moet je tegen zichzelf beschermen ... je rijdt niet alleen op de weg!
British Racing Green zei:En dan collectief verontwaardigd zijn dat de wereldleiders in Kopenhagen hun verantwoordelijkheid niet genomen hebben...![]()
Civic8 zei:systeem zorgt ervoor; a. dat je weg kunt rijden, b. dat je niet de bocht uit vliegt.
Civic8 zei:heb met mijn 225-40-18" zomerbandje nergens last van gehad zondag... honda's VSA (Vehicle Stability Assist) werkt gewoon perfect
Fast29 zei:De laatste generatie Civic rijdt uitermate sportief zonder dat hij oncomfortabel wordt.
Top werk van de Jappen!![]()
flop zei:Fast29 zei:De laatste generatie Civic rijdt uitermate sportief zonder dat hij oncomfortabel wordt.
Top werk van de Jappen!![]()
nou m'n zwager (ook in de 70) ruilde z'n Mazda6 aut. van 2003 in op een Civic
en heeft flink spijt idd het ding stuitert sportief over de weg. hij zit nu helaas in
het schuitje en zal het er mee moeten doen..