Kristian: Z4 | 320e | Citigo

vind ze zelfs mooier dan de zomerwielen, minder sjonnie. Die Mazdas van nu zijn idd geweldig. Wordt ook mijn opvolger.

Rij sowieso nog een tijdje door. Civic bevalt prima. Zo'n mazda blijft een grote investering in een moeilijke economie.

Haha ja.... In mijn hoofd overigens niet. Maar om te voorkomen dat weer iedereen roept 'die Kristian weet nooit wat ie wil' (wat overigens ook klopt) wat rustig gehouden.

Overigens vanmorgen even de duurtest van de Focus 1.0 Ecoboost 125pk van Autobild gelezen. Zeer betrouwbare auto en in die Ecoboost 3 cylinder heb ik ook wel vertrouwen. Daarmee komt toch die Focus ook wel weer even in beeld.

Zo zijn er een aantal vaste kandidaten op mijn lijstje maar welke kant het opgaat, nog geen idee:
- Civic 1.8 Sport of 1.6 D-TEC uit 2013 (hatchback of Tourer)
- Mazda 6 Sports Tourer 2.0 uit 2012
- Honda Accord Tourer 2.0 Automaat uit 2011
- Hyundai I40 CW 1.6 GDI uit 2013
- Ford Focus Wagon 1.0 92kw Edition Plus/Titanium/Sport v.a. 2013

Daarbij zitten de Honda en Mazda toch wel boven de 20 mille terwijl een I40 of Focus al wel voor rond de 18 is te krijgen.
De Ford is wat saai en interieur is niet geweldig maar is qua rijeigenschappen en zitcomfort wel top. Lijkt me wel een erg fijne auto.
I40 is luxe, comfortabel en ziet er goed uit maar rijdt weer wat gevoelloos. En motorisch wat minder. De Mazda is erg mooi en rijdt ook fijn en sportief maar is nog wat aan de prijs. De Honda's tenslotte zijn vrij duur voor het gebodene en ik vind met name de Civic wat minder goed zitten. Die is wel weer erg ruim, apart en gaat absoluut goed bevallen.

CX-5 is prachtig maar die dingen zijn veel te waardevast. Onder de 25.000 weinig te koop. een 6 is dan interessanter.

C-segment is in principe groot zat, mits een stationcar of een Civic. En eigenlijk wil ik niet in luxe terug vergeleken met de Civic. In de Swift zit stoelverwarming en hoe onzinnig ik dat in het begin vond, nu is het echt heerlijk! Xenon lijkt me ook echt nuttig maar is geen must. Ook geen ervaring mee trouwens.
Ingebouwde navigatie hoeft ook niet perse hoor. Staat wel luxe maar navigatie op smartphone werkt minstens zo goed en is altijd actueel.

Verder vind ik een betrouwbare auto belangrijk. Een TSI met DSG rijdt vast geweldig maar is mij een te groot risico. Ook de motoren van BMW kennen veel problemen met kettingen etc. Tot slot vind ik een laag gewicht ook niet onbelangrijk. Een Insignia is mij bijv. echt te zwaar.

Kristian zei:
CX-5 is prachtig maar die dingen zijn veel te waardevast. Onder de 25.000 weinig te koop. een 6 is dan interessanter.

C-segment is in principe groot zat, mits een stationcar of een Civic. En eigenlijk wil ik niet in luxe terug vergeleken met de Civic. In de Swift zit stoelverwarming en hoe onzinnig ik dat in het begin vond, nu is het echt heerlijk! Xenon lijkt me ook echt nuttig maar is geen must. Ook geen ervaring mee trouwens.
Ingebouwde navigatie hoeft ook niet perse hoor. Staat wel luxe maar navigatie op smartphone werkt minstens zo goed en is altijd actueel.

Verder vind ik een betrouwbare auto belangrijk. Een TSI met DSG rijdt vast geweldig maar is mij een te groot risico. Ook de motoren van BMW kennen veel problemen met kettingen etc. Tot slot vind ik een laag gewicht ook niet onbelangrijk. Een Insignia is mij bijv. echt te zwaar.

Ik vind xenon én veel toegevoegde waarde hebben qua lichtbeeld én een veeel modernere look hebben. Halogeen op een beetje mooie, volle auto ziet er zo cheap uit.

Heb jij al wat op het oog dan BMW Power?

Xenon af fabriek is bij Japanse auto's altijd wat lastig. Vaak niet als losse optie te bestellen en alleen bij duurste uitvoering. Een Civic in Exclusive uitvoering is redelijk zeldzaam.... Zal eens kijken hoe dat bij de Focus zit.

Bij mij is het proces iets sneller gegaan.. In plaats van eind 2015 over te stappen besloten om dat nu al te doen. Na wat kijken en rijden uiteindelijk snel een keuze gemaakt (A180 met AMG sportpakket):

Kijk, da's nog eens een verrassing. Mooie auto hoor. Onlangs aangeschaft of heb ik zitten slapen op het forum?
Prachtig ding zo met dat AMG pakket!

Nee, je hebt niet zitten slapen hoor, staat pas net voor de deur ;)

Xenon is bij Japanners vaak lastiger inderdaad, al is het bij de Mazda 6 wel een 'veel' voorkomende optie.

En zoals eerder genoemd de nieuwe Mazda 3? Ook een érg mooie auto imo!

Ga je nog een topic aanmaken met wat foto's? Ben wel benieuwd. Mooie auto. Voor onze situatie wat krap zo'n A maar wel een van de leukste in het segment, zeker als je van sportief houdt.

Gisteravond nog naar Mazda's 6 gekeken en valt me op dat de prijzen wel wat dalen. Voor 21 a 22 is een knappe 6 (idd met xenon) wel haalbaar.
Daar ga ik me dus maar op 'focussen'. Een 3 valt af. Vind ik qua proporties ook minder geslaagd (interieur wel mooier) en is krapper als de Civic.

Civic staat ondertussen op Autoscout24. Die wil ik toch eerst particulier zien kwijt te raken. Mocht dus nog iemand geinteresseerd zijn in een zo goed als nieuwe Civic.......

https://m.autotrack.nl/tweedehands/hyundai/i-30/12799777

Ook mooie auto, vind ik dan..

I30 vind ik als hatchback wel netjes, de stationcar waar ik voor zou gaan is weer minder. De Kia C'eed is mooier vind ik dan. Helaas bieden die Koreanen niet het rijplezier van een Honda, Mazda of Ford.

Daar staat ie ook hoor. Misscbien dat ik (nadat ik de Civic particulier heb verkocht), de Swift wel ga inruilen op bijv. zo'n mooie 6.
Koop ik als 2e auto een leuke oudere 2e auto waar ik ook lekker aan kan knutselen en poetsen.

Afgelopen week meerdere serieuze reacties ontvangen op de Civic. Het zou me niet verbazen als hij deze maand verkocht is.
Gelukkig hebben we de Swift nog en redden we het daar ook wel even mee, maar ik moet dan toch echt op zoek naar iets anders.
Komende tijd maar eens wat proefritten maken.

Zeker! Maar zal me ook nog wel aan het hart gaan. Idee is eigenlijk om ook de Swift en Trabant te verkopen en naast de eerste auto dan een (oudere) MX-5 te kopen als 2e en hobby-auto. Alleen nog wel even kijken of ik daar met mijn 1,92 een beetje in pas.

Dat belooft dan nog wat. Heb eigenlijk wel mijn zinnen gezet op een leuke compacte cabrio/roadster.
Zo dadelijk komen de potentiële kopers. Spannend, maar aan de auto ligt het niet. Prijs is ook al uitonderhandeld.

Ik ken iemand die minstens zo lang is, maar tussen de 30.000 en 40.000 km per jaar rijdt in een NA. Eventueel zijn er een paar vrij eenvoudige methodes om de Miata alsnog om jou heen te laten passen :)

Kijk, goed om te horen. En, belangrijk nieuws, zojuist de Civic verkocht! Volgende week wordt ie opgehaald. Mooie prijs voor gekregen en goed gevoel over.
Kan ik nu gericht op zoek gaan.

Nou, gefeliciteerd.(tu)

Zoals je weet zit ik zo'n beetje in hetzelfde schuitje.
Maar ik heb de Sub nog, en ben ook op zoek naar een roadster voor erbij.

Wat vind je van deze auto?

Behalve dat hij rechts gestuurd is kan ik er eigenlijk geen nadelen over bedenken.
Ja hij is klein, maar er passen ook langere mensen in.
En dit exemplaar is de goedkoopste van NL en toch in topstaat.
Reageert ook heel leuk op chiptuning dankzij het turbomotortje.

Dank je! Een leuk stel heeft hem gekocht en ze waren echt heel enthousiast. Ook niet gek want het is een schitterende auto in perfecte staat.
Nu op zoek naar wat anders dus. Kans is groot dat het een Mazda of Honda gaat worden. Ligt mijn hart toch het meest.

Zo'n Copen is ook erg leuk ja. Alleen vraag ik me af of dat er niet raar uit ziet om daar als lange Hollandse man in te zitten. Een MX-5 is ietsje serieuzer dan. Zo'n Daihatsu past me weer wat beter in de garage.

In ieder geval blij dat de Honda verkocht is, wordt de zoektocht toch weer wat makkelijker van.

Je zit heel laag, denk dat het wel mee zal vallen.
Stalen dak vind ik ook een voordeel, onderdelen zullen wel weer duurder zijn vrees ik.

Maar proberen is weten.

En de MX-5, als jij wel een leuke/goede kan vinden voor een leuke prijs...
Zoek al een jaar, tot nu toe zonder resultaat.

Zo'n Copen rijd wel erg fijn. Ooit als de kids groot zijn en ze niet meer mee willen, dan mag er een Copen in de garage komen op de hobbyplek.

Misschien spreekt een Seat Exeo je aan?

https://www.autowereld.nl/seat/exeo-st/1-8-tsi-reference-nav-9-206-km-11404849/details.html

https://occasions.seat.nl/s7db9df2d66742cea0cd7c3ce115af561/dealer215911/voorraad/details/?sid=8512882

Of toch een Mazda 6, maar die zijn flink duurder:

https://www.autowereld.nl/mazda/6-sportbreak/2-0-ts-plus-lease-pack-xenon-navi-stoelverw-11657325/details.html

https://www.autotrader.nl/auto/mazda-6/2012/emmen/677se/mazda-6-sportbreak-20-ts-lease-pack/

MX-5 hoeft niet in nieuwstaat te zijn. Moet ik ook een beetje mee kunnen hobbyen (ipv de Trabant). Op Mobile.de staan ook wel nette exemplaren van het eerste type met niet teveel km's. En anders een mooie CR-X del sol.

Wat zou er nog voor onderhandelingsruimte zijn op zo'n jonge Mazda 6 zonder inruil? Zou daar nog wat af kunnen? In Duitsland staan ook wel wat nieuwe Civic Tourers 1.6d Comfort voor scherpe prijzen. Bpm op zo'n diesel valt mee en ben dan voor 19.000 klaar.
Wil ook de Honda dealer in NL nog eens kijken wat voor kortingen mogelijk zijn op een nieuwe Civic. De facelift staat nu bij de dealer en eentje van MY2014 met flinke korting is misschien ook wel aantrekkelijk. Heb dat 6 jaar geleden ook gedaan.

Ook nog maar eens kijken naar een Focus, I40 of Leon/Octavia. Maar eigenlijk wordt ik daar al niet heel warm van ondanks dat het goede auto's zijn.

Exeo heb ik niets mee. Is in de basis ook een oude auto. Verder durf ik een iets oudere A5 Sportback TFSI en BMW E91 Touring met M-pakket gewoon niet aan. Fantastische auto's en misschien gewoon maar eens gek doen maar ik vrees voor de betrouwbaarheid na alles wat ik heb gelezen. Of het terecht is, geen idee.

Ik heb je merkenvoorkeur genegeerd en je voorkeuren vrij vertaald in Autoscout. Hier de resultaten:
https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&fuel=B%2C2%2C3&pricefrom=15000&priceto=20000&kmfrom=80000&kmto=125000&fregfrom=2011&cy=NL&ustate=N%2CU&eq=38%2C34&dtr=s

Zo'n Prius, wat denk je daar van? Niet zo spannend, wel betrouwbaar (lijkt een pre te zijn bij jou) en voordelig te rijden.

der Magistrat zei:
Ik heb je merkenvoorkeur genegeerd en je voorkeuren vrij vertaald in Autoscout. Hier de resultaten:
https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&fuel=B%2C2%2C3&pricefrom=15000&priceto=20000&kmfrom=80000&kmto=125000&fregfrom=2011&cy=NL&ustate=N%2CU&eq=38%2C34&dtr=s

Zo'n Prius, wat denk je daar van? Niet zo spannend, wel betrouwbaar (lijkt een pre te zijn bij jou) en voordelig te rijden.

hij zoekt iets met wat minder km's ;)

Terug
Bovenaan