Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Een stationcar is op zich wel logisch. Als ik een C-segmenter zoek met een kofferbak gelijkwaardig aan de Civic, kom ik ook al wel uit op een Wagon/Tourer/Break etc.

Mazda 3 sedan is heel mooi maar haalt het dan toch weer niet bij de Mazda 6. Die klopt naar mijn mening nog veel beter. Vooral de 6 sedan is echt een plaatje.....

Focus is een mooie auto en minstens zo goed als een Civic qua rijeigenschappen etc. maar het blijft toch ook wel een 13 in een dozijn vertegenwoordigersauto. Veel externen op mijn werk rijden ook zo'n ding in de lease.
Niet erg maar als ik als autoliefhebber mijn centjes stuk moet slaan, dan graag op iets wat een beetje anders is als de massa maar ook iets wat betrouwbaar moet zijn. Vandaar dat ik tot nu toe uitkom bij Mazda en wederom Honda. Tja ook wel wat saai geef ik toe.....

Focus is een mooie auto en minstens zo goed als een Civic qua rijeigenschappen etc. maar het blijft toch ook wel een 13 in een dozijn vertegenwoordigersauto. Veel externen op mijn werk rijden ook zo'n ding in de lease.
Niet erg maar als ik als autoliefhebber mijn centjes stuk moet slaan, dan graag op iets wat een beetje anders is als de massa maar ook iets wat betrouwbaar moet zijn.
De uitvoering en kleur doen ook wel wat. Kijk bijvoorbeeld naar de Megane Estate van forummer Adinsx.

Twee keer BMW Premium Selection bij de BMW-dealer:

Is persoonlijk natuurlijk, maar hier kan een 6 toch niet aan tippen? Vooral de blauwe vind ik echt prachtig. En je weet hoe goed het rijdt, hè?

Nog een stukje onder budget ook, dus dan heb je wat geld over om in de toekomst de bobines te laten vervangen. (:B

Zeker knappe BMW's. Persoonlijk vind ik zo'n 6 niet minder hoor. Hooguit zijn de materialen binnenin wat minder luxe.
Maar als ik dan toch voor een E91 zou gaan, dan eentje met M-pakket en alcantara sportstoelen.

Kristian zei:
Niet erg maar als ik als autoliefhebber mijn centjes stuk moet slaan, dan graag op iets wat een beetje anders is als de massa maar ook iets wat betrouwbaar moet zijn. Vandaar dat ik tot nu toe uitkom bij Mazda en wederom Honda.

Lijkt wel vloeken, maar al naar een Nissan QQ gekeken?

TYN zei:
Twee keer BMW Premium Selection bij de BMW-dealer:
Is persoonlijk natuurlijk, maar hier kan een 6 toch niet aan tippen? Vooral de blauwe vind ik echt prachtig. En je weet hoe goed het rijdt, hè?

Eerlijk gezegd,
nu het nieuwe model uit is, vind ik deze 3ers gewoon oubollig,
en al helemaal als ze naast een Mazda6SB staan.

Vind ik ook hoor.
De Qashqai heb ik ook nog wel bekeken maar is als 1.2 Connect Edition fors aan de prijs. Ik spreek het weekend een vriend die eigenaar is van een Nissan dealer dus als die nog met een geweldig aanbod komt........

Kristian zei:
Vind ik ook hoor.
De Qashqai heb ik ook nog wel bekeken maar is als 1.2 Connect Edition fors aan de prijs. Ik spreek het weekend een vriend die eigenaar is van een Nissan dealer dus als die nog met een geweldig aanbod komt........

Niet bepaald anders dan de leasemassa ;)

Kristian zei:
Een Accord vanaf 2011 en een nieuw model Mazda 6 red je niet voor dat bedrag hoor. De Accord is ook al dermate verouderd dat ik daar zeker niet meer de hoofdprijs voor wil betalen.
Valt nog niet mee merk ik al wel. De Mazda zou ik graag in Meteor Grey willen en die zijn even niet te vinden. En een witte Civic Tourer ben ik ook nog niet over uit...

Valt mee:
https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&body=5&make=46%2C31&mmvco=2&model=18266%2C1773&mmvmk0=46&mmvmd0=18266&mmvmk1=31&mmvmd1=1773&fuel=B&pricefrom=1000&fregfrom=2013&cy=D&ustate=N%2CU&sort=price&dtr=s

Ik weet niet wat de bijkomende kosten zijn, maar voor 17 tot 18 k keuze genoeg.

Vanochtend in de Civic Tourer 1.6 i-DTEC gereden maar niet helemaal enthousiast nog. Zo'n diesel is mij wat te brommerig en agrarisch.
Zitpositie van de nieuwe Civic is ook nog ietsje minder als in de oude. Wel veel koppel en onderstel is stukken comfortabeler.
Als het een Civic moet worden, dan toch de ouderwetse 1.8.

Vanmiddag toch nog even kijken bij Ford voor een Focus ondanks dat ik die wat saai vind.
Zat zelf al te kijken naar een Golf 7 Variant uit Duitsland. Is toch wel erg mooi afgewerkt en luxe in vergelijking met een Civic.
Afwerking en materialen van de Qasqai (ook nog even bij Nissan binnen gelopen) konden me ook niet overtuigen nog.

haarr zei:
Kristian zei:
Een Accord vanaf 2011 en een nieuw model Mazda 6 red je niet voor dat bedrag hoor. De Accord is ook al dermate verouderd dat ik daar zeker niet meer de hoofdprijs voor wil betalen.
Valt nog niet mee merk ik al wel. De Mazda zou ik graag in Meteor Grey willen en die zijn even niet te vinden. En een witte Civic Tourer ben ik ook nog niet over uit...

Valt mee:
https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&body=5&make=46%2C31&mmvco=2&model=18266%2C1773&mmvmk0=46&mmvmd0=18266&mmvmk1=31&mmvmd1=1773&fuel=B&pricefrom=1000&fregfrom=2013&cy=D&ustate=N%2CU&sort=price&dtr=s

Ik weet niet wat de bijkomende kosten zijn, maar voor 17 tot 18 k keuze genoeg.

voor een accord valt het nog tegen, ik kom op €4,5k aan bpm. komt door de niet zo schone motor.

Kristian zei:
Zat zelf al te kijken naar een Golf 7 Variant uit Duitsland. Is toch wel erg mooi afgewerkt en luxe in vergelijking met een Civic.
Een Cup Edition is best interessant. Ik zat eens naar de hatchback te kijken, maar zelfs met BPM erbij zit er zo €2000 tussen een exemplaar uit Duitsland en Nederland.

Gefeliciteerd met de verkoop van de Civic. Kun je tenminste concreet op jacht, en dat is het mooiste van een andere auto. De jacht naar iets nieuws. :}

Ik zag mijn naampje op deze pagina ook nog langskomen. Eens met dat je iets aparts wil, maar kleur, wielen e.d. doen uiteindelijk heel veel.
Een mooie Focus in sportieve uitvoering smaakt best. Binnenkort komt een hele mooie te koop, die van mijn zwager.

Focus 1.6 150pk Ecoboost Titanium. Heb er geen foto van, maar is erg dik uitgerust.
Oogt een beetje als deze, maar dan met 18" zomerwielen zoals deze

Zaterdag haalt hij zijn volle Mondeo 160pk Ecoboost S op dus verwacht volgende week de advertentie van zijn Focus bij de dealer in Zevenaar.

Ja da's zeker een mooie Focus dan! Zoiets zou mij ook wel passen.

Nu heb ik dit gevonden. In eerste instantie vloeken in de kerk, maar vind dit best een mooie auto voorzien van alle luxe. Komt 2000 bpm bij dus voor niet teveel geld een ruime, luxe en comfortabele auto. Met panoramadak en xenon! Met een chipkuurtje 140 pk dus dan ook vlot zat. En Duitse garantie dus geen gezeik met Pon.

Golf Variant 1.2 TSI 2013

Mits leder en een andere buitenkleur dan dat "bompagrijs" zeker een leuke wagen...
Maar dan zou ik nog liever kijken voor een volledig aangeklede Skoda Superb.

VW golf is wel heel burgerlijk. Als 'auto's' een (belangrijke) hobby is, dan zou ik iets specialers zoeken: Subaru Levorg of legacy, Mazda 6 (ik vind vooral de sedan erg mooi), Lexus van aantal jaren oud, Honda Accord of Civic (tourer), dat soort auto's.
Als je dan toch iets van de VAG-groep wil, dan zou ik naar een dikke Seat Leon kijken.
Succes!

Nette Golf hoor. Maar de 1.2 TSI chippen? Dan zou ik gewoon voor de 1.4 TSI gaan.
Persoonlijk vind ik de kleur jammer. Zeker om je te onderscheiden van de leasers zou ik kiezen voor een blauwe of rode.

Als een Mazda 6 sedan zo mooi vind, waarom ga je er dan niet voor?

https://www.autotrader.nl/auto/mazda-6/2013/meppel/6ffba/mazda-6-20-ts-sedan-145pk-clima-cruise/

Ruimte heeft ie zat.

British Racing Green zei:
Mits leder en een andere buitenkleur dan dat "bompagrijs" zeker een leuke wagen...
Maar dan zou ik nog liever kijken voor een volledig aangeklede Skoda Superb.

Liever dit grijs dan het muisgrijs in diverse tinten.

Tja, toch ook even zonder die Honda-bril even alle opties serieus bekijken. Zo'n Golf is niet heel spannend maar wel een kloppende auto. De Civic is juist weer spannend maar klopt niet helemaal.
Ook nog even bij de Ford geweest maar niet kunnen rijden.
Wel daarna in een superstrakke Golf VII 1.2 TSI Higline van 2014 gereden. Dat rijdt toch wel erg goed. De Civic is wat speelser maar de Golf rijdt volwassener. Superstil en comfortabel en top zitpositie. Ik was absoluut onder de indruk.

Maar, zeker nog geen gelopen koers. TYN laat zien dat er veel leuks te koop is voor 20 mille. Die Mercedes zou ik zo ophalen. Lijkt me een heerlijke auto.

Kristian zei:
Tja, toch ook even zonder die Honda-bril even alle opties serieus bekijken. Zo'n Golf is niet heel spannend maar wel een kloppende auto. De Civic is juist weer spannend maar klopt niet helemaal.
Wel daarna in een superstrakke Golf VII 1.2 TSI Higline van 2014 gereden. Dat rijdt toch wel erg goed. De Civic is wat speelser maar de Golf rijdt volwassener. Superstil en comfortabel en top zitpositie. Ik was absoluut onder de indruk.

Maar, zeker nog geen gelopen koers. TYN laat zien dat er veel leuks te koop is voor 20 mille. Die Mercedes zou ik zo ophalen. Lijkt me een heerlijke auto.

Ja, die Golf... de luxe, de afwerking, het gevoel van degelijkheid, de materialen in het interieur. Dat is in een Golf echt ontzettend goed...
Dus wat dat betreft snap ik je wel.
Daar komen Honda, Subaru en Mazda niet bij in de buurt.
Maar ja, er rijden er zoveel rond.

Kristian zei:

Wie houdt je tegen wat betreft die Mercedes dan ;) Heerlijke auto en volgens mij zonder grote problemen.

Golf is ook een hele fijne auto, maar ga je daar echt gelukkig van worden? Ik heb 4 jaar geleden een Golf VI gekozen als leaseauto. Dikke uitvoering, eigenlijk echt een hele prima auto. Maar toch heeft het me nooit echt wat gedaan. Dat deed de Leon daarvoor wel, daar denk ik echt met plezier aan terug, terwijl die Golf toch echt wel een paar stappen beter was.

En hoe zie je Duitse garantie voor je? Even op en neer naar DL als er wat is?

Als je voor een Golf gaat kan je ook naar een jonge particulier gebruikte kijken. Ik heb in mijn zoektocht ook nog even een VII 1.4 TSI van 2 jaar oud met het hele boekje erop (en verlengde garantie) gekeken. Moest toen 22.000 kosten.

Mercedes hoef ik niet mee aan te komen. Net even laten zien nog voor de zekerheid, maar de reactie liet niets aan duidelijkheid te wensen over :D
Een A-klasse vind ze overigens wel mooi hoor (maar is gewoon wat te krap).

ik weet eigenlijk niet of ik gelukkig ga worden van die Golf. Ik ben wel erg enthousiast over het rijden en de kwaliteitsbeleving. Mijn Civic rijdt weer wat speelser maar op lange afstanden is zo'n Golf absoluut fijner. De ruimte en zitpositie voorin zijn echt weldadig vergeleken met de Honda. Dat is ook wat waard.
De Focus is net zo gewoon als de Golf maar straalt veel minder klasse uit. Maar die zal vast ook heel fijn rijden.

Kristian zei:
Mercedes hoef ik niet mee aan te komen. Net even laten zien nog voor de zekerheid, maar de reactie liet niets aan duidelijkheid te wensen over :D
Een A-klasse vind ze overigens wel mooi hoor (maar is gewoon wat te krap).

ik weet eigenlijk niet of ik gelukkig ga worden van die Golf. Ik ben wel erg enthousiast over het rijden en de kwaliteitsbeleving. Mijn Civic rijdt weer wat speelser maar op lange afstanden is zo'n Golf absoluut fijner. De ruimte en zitpositie voorin zijn echt weldadig vergeleken met de Honda. Dat is ook wat waard.
De Focus is net zo gewoon als de Golf maar straalt veel minder klasse uit. Maar die zal vast ook heel fijn rijden.

Ik wou eerst een C, maar mijn vriendin vond hem te groot en volwassen (lees: ze wilde perse een C segmenter). Het moest een A worden van haar.

De Golf is ook een hele fijne, degelijke en ruime auto. En zeker veel ruimer dan een A klasse! En dat ik er nooit die klik mee heb gehad zegt meer over mij dan over de Golf hoor ;)

Die klik had ik wel met mijn Civic. Een auto met karakter. Of ik dat met zo'n Golf ook ga krijgen, geen idee.....
Ik wil ook wel een C, en dan ook met automaat. Kan altijd nog als ik wat op leeftijd raak ;-)

Ik denk dat je die klik wel met een Golf kan krijgen, maar niet met een zwarte of grijze zonder bijzondere opties.
Ik zou graag een VII variant 1.2 TSI rijden hoor! (tu)

Voorbeeldje, een dikke witte 1.4 TSI: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-vii-variant-1-4-tsi-bmt-highline-radio-cdsd-ladenburg/201632458.html>

Ook netjes inderdaad, maar ik heb eigenlijk niks met zwart.
En die zit ook weer op 24k (ik had al gezien dat de witte idd ook wat duur is). Dan zou ik (als het kan) nét iets meer neerleggen en voor een nieuwe Business Edition gaan (met voor €300,- 17" en lederen bekleding).

Ik vind dat zeker een mooie auto maar mijn wederhelft moet er niks van hebben....
Overigens vind ik het interieur van de Golf wel een stukje mooier nog.

Dit was proefrit-Civic. Buitenkant i.c.m. Orchid White lakkleur stond me zeker aan.

Ik vind het erg leuk om te lezen hoe je van het ene uiterste naar het andere gaat en daarna terug. Een Audi of BMW zijn niet betrouwbaar genoeg, maar van een hele andere klasse dan een Leon of Golf. Geldt ook voor een Mercedes Benz C klasse. Maar een Mazda 6 is een mooie auto, erg ruim, maar niet van het niveau van een BMW e91 of Audi A4 B8 (ik kan het weten, die laatste twee heb beide al jaren en de 6 heb ik onlangs 3 weken gereden.) en nu een golf met een 1.2 TSI. Die is dan weer wel betrouwbaar? Horror verhalen genoeg, dacht ik. Het wil me niet lukken een lijn te ontdekken in je denkpatroon voor een opvolger. Ik probeerde een beetje te kijken wat de wensen zijn:

Premium/Duits? nee want Jap voldoet uitstekend
Ruim? Moah, een Focus of Golf vs een Mazda 6, dat is snel beslist
Merkvoorkeur: een beetje wel, maar ook niet overduidelijk, dan had je al een Accord tourer besteld.
Diepste wens volgen: nee, want dan deed je stiekem toch een BMW of een Audi, maar ratio wint al 2 auto's lang
Design? Nee, want wat moet je dan met een golf? Zeker als een e91 in Mtrim er bedaagd uit ziet? En als je iets te lang naar de Mazda kijkt, heb je die ook wel gezien (lets face it, zo eigenwijs als de civic wordt het never...)

Kortom, wat zoek je nu eigenlijk? en waarom dan? Of waarom juist niet? Hoe dan ook, zoals ik deze post begon, ik vind het erg vermakelijk om mee te lezen. dank daarvoor ;-)

Fijn dat het vermakelijk is. Mijn zoektocht gaat inderdaad van het ene naar het andere uiterste. Doe ik bewust. Makkelijkste was geweest om zonder nadenken gewoon weer een Civic te nemen. Met een Honda-bril met oogkleppen is het gemakkelijk om al het andere wat te koop is, over het hoofd te zien. Vandaar dat ik nu meer ruime stationcars onder de loep neem. De ene in het zogenaamde premiumsegment, de andere een D-segmenter en de rest C-segmenters die het regelmatig in testen tegen elkaar opnemen. Uiteindelijk wordt het de auto waar ik het beste gevoel bij heb. Dat hoeft per definitie niet de beste auto te zijn. als ratio het altijd zou winnen zou ik destijds niet zo'n excentrieke Civic hebben gekocht.

Morgen eens even de nieuwe Dacia Logan bekijken!

Kristian zei:
Fijn dat het vermakelijk is. Mijn zoektocht gaat inderdaad van het ene naar het andere uiterste. Doe ik bewust. Makkelijkste was geweest om zonder nadenken gewoon weer een Civic te nemen. Met een Honda-bril met oogkleppen is het gemakkelijk om al het andere wat te koop is, over het hoofd te zien. Vandaar dat ik nu meer ruime stationcars onder de loep neem. De ene in het zogenaamde premiumsegment, de andere een D-segmenter en de rest C-segmenters die het regelmatig in testen tegen elkaar opnemen. Uiteindelijk wordt het de auto waar ik het beste gevoel bij heb. Dat hoeft per definitie niet de beste auto te zijn. als ratio het altijd zou winnen zou ik destijds niet zo'n excentrieke Civic hebben gekocht.

Morgen eens even de nieuwe Dacia Logan bekijken!

mooie woorden, maar uit dit hele topic blijkt toch wel dat je veel twijfelt en geen keuzes maakt.

Carfanatic zei:
mooie woorden, maar uit dit hele topic blijkt toch wel dat je veel twijfelt en geen keuzes maakt.

Zonder dat ik een aantal auto's daadwerkelijk heb gereden en bekeken wordt het inderdaad lastig om keuzes te maken. En twijfel is absoluut waar, ik heb het niet over een pakje boter. Op korte termijn zal er zeker een knoop worden doorgehakt.

Maar ik heb de Mazda nog niet goed bekeken en de Ford ook nog niet gereden. en wellicht ga ik toch nog eens kijken bij een strakke E91.
Om eerlijk te zijn, als de zitpositie in de nieuwe Civic een tandje beter was geweest had ik die denk ik al wel gekocht. Als je dan vervolgens in een Golf kijkt, zie je hoe het ook kan. Ga je dan voor een wat saaiere Europese auto die lekker zit en rijdt of voor een eigenzinnige Japanner met wat minder zitcomfort.
Maar misschien is de Mazda wel een mooie compromis....

Nee die Dacia is echt een geintje onder het motto laat ik er nog maar een extreem uiterste in gooien.
Keuze zal uiteindelijk wel gaan tussen de Civic, Golluf en een 6 en een paar outsiders ga ik ook nog even bekijken.

Gelukkig zoek je geen Mazda 6 met dieselmotor.

Lees daar toch wel wat mindere berichten over.
Zoals deze review.

Hier staat ook een klacht over kromme remschijven en windgeruis, maar dat is niet zo schokkend.

Gisteren even bij de Mazda dealer geweest. Mooie auto die 6 maar interieur haalt het qua materialen, stoelen en ruimte voorin niet met de Golf.
Ze hadden alleen een sedan staan, die is sowieso niet geschikt aangezien ik al met mijn hoofd tegen de hemelbekleding zat (stoel in laagste stand).

Mijn pa wees me vandaag nog even op de Ford Focus First Editions van het nieuwe type. De eerste demo's worden verkocht en die zijn ook wel de moeite van het bekijken waard. Met de nieuwe neus is de Focus wat stijlvoller/chiquer geworden en ook het interieur is erop vooruit gegaan. Rijden schijnt ie ook heel goed te doen (wat sportiever dan de Golf) dus dat ga ik eens proberen.

Deze is wel erg mooi. Sowieso staat zwart hem wel goed.
ford-focus-1-0-ecob-92kw-first-edition-wgn-11279413-1.jpg

De Focus stuurt met wat minder gevoel dan voorheen, maar de auto voelt nog steeds heel licht en wendbaar. Wel vond ik 'm aanmerkelijk minder stil dan de Golf. Die nieuwe neus en 't nieuwe dash staan 'm wel heel goed en de uitvoering die je plaatst is gewoon best gaaf.

Wat vind je trouwens van een dikke ogende Astra?

Carfanatic zei:

Lijkt me eigen aan iemand die met zijn eigen centen een nieuwe wagen koopt...
Het risico van een foute keuze is kleiner bij een leaser,
alle kosten zijn voor de werkgever,
en na een aantal jaren "krijg" je toch automatisch een andere...

Mijn pa wees me vandaag nog even op de Ford Focus First Editions van het nieuwe type.

Een oude Focus met een Aston Martin neus...
Het toppunt van wansmaak (td)
Daarvoor heb je de Civic toch niet weggedaan... :(

Terug
Bovenaan