Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Carfanatic zei:
der Magistrat zei:
Ik heb je merkenvoorkeur genegeerd en je voorkeuren vrij vertaald in Autoscout. Hier de resultaten:
https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&fuel=B%2C2%2C3&pricefrom=15000&priceto=20000&kmfrom=80000&kmto=125000&fregfrom=2011&cy=NL&ustate=N%2CU&eq=38%2C34&dtr=s

Zo'n Prius, wat denk je daar van? Niet zo spannend, wel betrouwbaar (lijkt een pre te zijn bij jou) en voordelig te rijden.

hij zoekt iets met wat minder km's ;)

Ik kom niet zo vaak in dit topic, ik gokte de meeste parameters maar.

Kristian zei:
Exeo heb ik niets mee. Is in de basis ook een oude auto. Verder durf ik een iets oudere A5 Sportback TFSI en BMW E91 Touring met M-pakket gewoon niet aan. Fantastische auto's en misschien gewoon maar eens gek doen maar ik vrees voor de betrouwbaarheid na alles wat ik heb gelezen. Of het terecht is, geen idee.

Liefhebberij kan af en toe wat geld kosten, nou en ?
Altijd op zeker is ook maar zo saai :}
Echt slecht zijn bovengenoemde auto's absoluut niet en ze rijden heerlijk vooral de Bmw.
Hier een zeer dikke Audi waar ik stiekem toch wel een beetje erg verliefd op ben.
https://www.gijsjansenauto.com/2015/audi-a5-s-line-2-0-tfsi-automaat-2008

Misschien ietwat traag maar als er toch een sportieveling bij komt:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mitsubishi/m888749275-mitsubishi-asx-1-6-invite-super-aanbieding.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Heel wat anders:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m894541315-volvo-v60-1-6-t3-2012-zwart.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Bofkont zei:
Kristian zei:
Exeo heb ik niets mee. Is in de basis ook een oude auto. Verder durf ik een iets oudere A5 Sportback TFSI en BMW E91 Touring met M-pakket gewoon niet aan. Fantastische auto's en misschien gewoon maar eens gek doen maar ik vrees voor de betrouwbaarheid na alles wat ik heb gelezen. Of het terecht is, geen idee.

Liefhebberij kan af en toe wat geld kosten, nou en ?
Altijd op zeker is ook maar zo saai :}
Echt slecht zijn bovengenoemde auto's absoluut niet en ze rijden heerlijk vooral de Bmw.
Hier een zeer dikke Audi waar ik stiekem toch wel een beetje erg verliefd op ben.
https://www.gijsjansenauto.com/2015/audi-a5-s-line-2-0-tfsi-automaat-2008

Krsitian zoekt een betrouwbare auto met niet teveel onderhoudskosten. Dan staat de combi van 2.0 TFSI en multitronic niet erg hoog op m'n lijstje ;)

Wel een schitterende auto!

Kristian zei:
Haha ja.... In mijn hoofd overigens niet. Maar om te voorkomen dat weer iedereen roept 'die Kristian weet nooit wat ie wil' (wat overigens ook klopt) wat rustig gehouden.

Overigens vanmorgen even de duurtest van de Focus 1.0 Ecoboost 125pk van Autobild gelezen. Zeer betrouwbare auto en in die Ecoboost 3 cylinder heb ik ook wel vertrouwen. Daarmee komt toch die Focus ook wel weer even in beeld.

Zo zijn er een aantal vaste kandidaten op mijn lijstje maar welke kant het opgaat, nog geen idee:
- Civic 1.8 Sport of 1.6 D-TEC uit 2013 (hatchback of Tourer)
- Mazda 6 Sports Tourer 2.0 uit 2012
- Honda Accord Tourer 2.0 Automaat uit 2011
- Hyundai I40 CW 1.6 GDI uit 2013
- Ford Focus Wagon 1.0 92kw Edition Plus/Titanium/Sport v.a. 2013

Daarbij zitten de Honda en Mazda toch wel boven de 20 mille terwijl een I40 of Focus al wel voor rond de 18 is te krijgen.
De Ford is wat saai en interieur is niet geweldig maar is qua rijeigenschappen en zitcomfort wel top. Lijkt me wel een erg fijne auto.
I40 is luxe, comfortabel en ziet er goed uit maar rijdt weer wat gevoelloos. En motorisch wat minder. De Mazda is erg mooi en rijdt ook fijn en sportief maar is nog wat aan de prijs. De Honda's tenslotte zijn vrij duur voor het gebodene en ik vind met name de Civic wat minder goed zitten. Die is wel weer erg ruim, apart en gaat absoluut goed bevallen.

de renault dealer bij mij in de buurt heeft wat megane's uit 2014 staan voor €18,5k. qua prijs wel erg aantrekkelijk.

Zo'n Volvo V60 is echt schitterend. (tu)
Zo'n 23 mille is wel een beetje de bovenkant van wat ik uit wil geven.

Megane is een prima auto maar doet me niet zo veel. Dit jaar staat de opvolger ook al bij de dealer.

BMW Power ,

De 2.0 TFSI is juist betrouwbaar, en heeft geen last van het standaard distributie ketting verhaal.
Ook deze 2 generatie multitronic is bijzonder betrouwbaar, heel anders dan de eerste generatie.

Bofkont zei:
BMW Power ,

De 2.0 TFSI is juist betrouwbaar, en heeft geen last van het standaard distributie ketting verhaal.
Ook deze 2 generatie multitronic is bijzonder betrouwbaar, heel anders dan de eerste generatie.

Alleen jammer dat ze zo ongeveer meer olie dan benzine verbruiken ;)

Maargoed, dit lijkt me niet het geschikte topic voor die discussie.

Hybride?
https://www.autotrader.nl/auto/toyota-auris/2014/meppel/6a8s9/toyota-auris-18-full-hybrid-aspiration-touring-spo/

Maar je bent op zoek naar 2 wagens?
een gezinsauto en een roadster als ik het goed lees?

Veel succes verder met de zoektocht, altijd een leuke bezigheid vooral de roadster.

Insignia vind ik aan de zware kant ja. Betrouwbaarheid van de Audi en BMW techniek laat wel wat te wensen over. Zal niet slecht zijn maar zeker geen Honda niveau.

@Bofkont: we hebben nu 3 auto's en da's best veel. De Trabant wordt maar heel weinig gebruikt en ik wil al heel lang een cabrio/roadster. Zo'n ding kan dan ook prima als 2e auto fungeren en dus zowel de Swift als de Trabi vervangen. Daar zit ik wel serieus aan te denken.

Zoals het nu lijkt, zal er wel een Civic Tourer of een Mazda 6 komen. Voor de rest kan ik weinig echt interessants bedenken. Een veilige keuze maar wel onderscheidende auto's. Zo'n V60 ga ik me ook even in verdiepen.

Kristian zei:
Insignia vind ik aan de zware kant ja. Betrouwbaarheid van de Audi en BMW techniek laat wel wat te wensen over. Zal niet slecht zijn maar zeker geen Honda niveau.

@Bofkont: we hebben nu 3 auto's en da's best veel. De Trabant wordt maar heel weinig gebruikt en ik wil al heel lang een cabrio/roadster. Zo'n ding kan dan ook prima als 2e auto fungeren en dus zowel de Swift als de Trabi vervangen. Daar zit ik wel serieus aan te denken.

Als je zonder bagageruimte kan...

mooie Dreier

Toch nog even kijken naar zo'n mooie 3. Perfecte uitvoering en 2 jaar garantie...... Wel ietsje ouder maar weinig km's. Ik schrijf hem toch nog niet helemaal af.

Gefeliciteerd met de verkoop! Eigenlijk het belangrijkste wat je nodig had voor het maken van een keuze. Al wordt het er niet per se makkelijker op.

Heb je al 's gedacht aan een cabriolet (BMW e36 Cabrio/Saab 9-3 Cabriolet, Mercedes-Benz CLK of Peugeot 306 Cabriolet, Megane Cabriolet) in plaats van een roadster? Die zijn weliswaar iets minder 'leuk' om te rijden, ze zijn wel een stuk praktischer. Mijn eerste auto was een Mondeo Wagon, nu doe ik het al twee jaar met een 306 Cabriolet en eigenlijk heb ikzelf nog nooit iets gemist. Weliswaar heb ik geen vrouw en kinderen, met wat inschikken kunnen er wél drie passagiers mee.

Ik dacht dat een Insignia 1.4 Sports Tourer toch zeker 1500 kg weegt. Maar sowieso doet zo'n BMW toch ook wel wat meer met me dan die overigens ook fraaie Opel.

@Elco: met name de 306 cabrio vind ik heel erg mooi. Vast wel ergens een mooie te vinden. Nadeel van grotere cabrio's is wel dat ze wat zwaarder zijn.

Kristian zei:
@Elco: met name de 306 cabrio vind ik heel erg mooi. Vast wel ergens een mooie te vinden. Nadeel van grotere cabrio's is wel dat ze wat zwaarder zijn.

Na een Honda zou ik je een 306 cabrio ten stelligste afraden...
Inderdaad beeldschoon,
maar kwalitatief toch wel ondermaats als je een Honda als maatstaf neemt.

Gewoon zoeken naar een CRX Del Sol Motegi...
Lekker kleurtje en schitterend lederen interieur!!!

Honda_CRX_Del_Sol_Motegi_005.jpg

Sorry BRG, maar zulke ongefundeerde bangpraterij had ik van jou niet verwacht. Dit topic wil ik niet bevuilen met een eindeloze welles/nietes-discussie, toch moet mij van het hart dat je post grotendeels nonsens bevat.

306 Cabriolets zijn namelijk behoorlijk degelijke auto's. De roestpreventie is bijzonder goed (vind maar eens één met roest) en ook motorisch zijn ze prima. Neem je er één met een hydraulische kap, dan liggen er wel wat problemen op de loer maar niets is onoplosbaar. Mijn enige grote probleem was de startonderbreker, een niet-origineel en achteraf gemonteerd onderdeel. Van de Peugeot-eigen techniek heb ik de afgelopen 2 jaar en ruim 60.000 km geen last gehad. Ook de 1,5 jaar daarvóór niet met de hatchback-306. Met name op het gebied van roest zijn Honda's, om met jouw woorden te spreken, ondermaats. Datzelfde geldt trouwens voor Mazda's MX-5.

Zoals je weet - of niet weet - heb ik zelf rond de eeuwwisseling een knalgele 306 cabrio gehad... (mét hydraulische kap).
Een keileuke auto om mee rond te rijden!!!
Maar kwaliteit van stoelverstelling en stoelbevestiging,
stevigheid van het koetswerk op drempels,
electra,
waren naar mijn beleving destijds niet gelijkwaardig als wat ik nu bij mijn opeenvolgende Honda's ervaar.
Maar goed,
blij dat jijzelf een volledig andersluidende ervaring hebt.

Ik denk dat je vooral geen Audi TSFI of BMW moet kopen als je de techniek daarvan al als niet betrouwbaar genoeg inschat. In mijn ogen overdreven en heb je teveel op fora over mogelijke problemen gelezen. En daardoor ben je nu bang voor een zeperd.

Doe jezelf dus een plezier en koop gewoon die Honda of Mazda :). Mocht je namelijk onverhoopt wel een probleem met die BMW of Audi TSFI hebben (dat is namelijk niet onmogelijk) dan ga je zo'n spijt krijgen.

Wil van de week even rijden in een Civic Tourer 1.6D in Lifestyle uitvoering. Ben benieuwd hoe dat rijdt.

Van een 306 cabrio verwacht ik geen Honda-kwaliteit. Maar wel een erg mooie auto en inderdaad goed tegen roest beschermd. Moet ook nog maar even kijken, eerst de Swift nog maar eens even zien te verkopen.

Een CR-V van huidige model is flink boven budget en het oude model vind ik minder aantrekkelijk.
Mooie Mazda's! De blauwe ziet er helaas wel erg onverzorgd uit. Mijn 6 jaar oude Civic is veel netter.
De zwarte heeft iets teveel km's en persoonlijk vind ik een donkere kleur minder mooi staan op de 6.

De Mazda is zeker een prachtige auto. Ga ik absoluut mee rijden nog. Ben wel benieuwd hoe die zich verhoudt met de Civic en bijv. een I40.

Ben benieuwd naar je verslag. Zijn er bij jou in de buurt nog wel mazda dealers? Hier zijn er al 2 gesloten.. De koreanen nemen de markt over.

Ik heb onlangs een week met een I40 gereden. Wat was ik blij dat ik die mocht inleveren. De stoelen vond ik erg matig. Ruimte heel goed. Grootste afknapper: de 1.6GDI motor. Wat een taai en futloos blok is dat. Ver doortrappen voor iets dat op een versnelling lijkt. Buitenkant ziet er fraai uit. Na nog geen 100.000km op de klok zag de binnenkant er afgeleefd uit, zeer krasgevoelige kunststof.

Ook al aan de volgend de auto's gedacht? Gunstig geprijsd en de C4 is qua ruimte vergelijkbaar met een Civic hatchback.

Citroën DS4
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m892144263-citroen-ds4-1-6-thp-200pk-sport-chic-leer-xenon-19inch.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m889463559-citroen-ds4-bwj-2012-1-6-vti-120pk-chic-clima-lmv-cruise.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Citroën C4
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m889789822-citroen-c4-1-6-vti-120pk-tendance-bj-2011.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m891511612-citroen-c4-1-6-vti-tendance-17-inch-26000km-1ste-eigenaar.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m889103857-citroen-c4-1-2-e-thp-130-collection-nieuwstaat.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr (met nieuwe 1.2 e-THP uit 2014)

De Mazda 6 is wel even een slag meer auto dan de Civic imo. Vooral het interieur vind ik er 2 klassen degelijker uitzien. Maar misschien moet ik er eerst eens in gaan zitten.. ;)

Nee geen Citroen of het moet een Cactus zijn, die vind ik namelijk geweldig. Helaas vindt mijn vriendin hem verschrikkelijk.

De Mazda is wat meer auto maar de Civic is ruim genoeg en ik vind het interieur van mijn huidige Civic echt prima en luxe zat. Afwerking en degelijkheid schat ik niet minder in als van de Mazda.

Moet dan toch eens gaan rijden in die I40, als ik het zo lees valt die dan meteen af.

Eerlijk gezegd,
zelfs Honda-gek zijnde net als jij,
vind ik de Mazda 6 Sportbreak net wat meer auto dan een Civic Tourer.
Ik zou me dan ook vooral op de Mazda focussen,
i.m.o. de wagen die vandaag het meest aan de Accord gewaagd is.
De kans is zelfs vrij groot dat ik vandaag een 6 boven een Accord zou verkiezen.

Klopt hoor. Mag ook, want een beetje nette 6 met niet teveel km's kost ook minimaal 3.000 euro meer en is dan een jaar ouder.
Maar ben het helemaal eens dat zo'n Mazda wat meer auto is.

Ja, die krijg ik er helaas niet door. Is qua ruimte ook wel iets krapper. Het zal uiteindelijk wel gaan tussen een Mazda en een Honda.

Een mooie Accord Tourer of Mazda 6 uit Dld halen? Zou toch moeten kunnen voor 17.5 k excl. bijkomende kosten?

Een Accord vanaf 2011 en een nieuw model Mazda 6 red je niet voor dat bedrag hoor. De Accord is ook al dermate verouderd dat ik daar zeker niet meer de hoofdprijs voor wil betalen.
Valt nog niet mee merk ik al wel. De Mazda zou ik graag in Meteor Grey willen en die zijn even niet te vinden. En een witte Civic Tourer ben ik ook nog niet over uit...

Terug
Bovenaan