Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Kristian zei:
Gisteren even bij de Mazda dealer geweest. Mooie auto die 6 maar interieur haalt het qua materialen, stoelen en ruimte voorin niet met de Golf.
Ze hadden alleen een sedan staan, die is sowieso niet geschikt aangezien ik al met mijn hoofd tegen de hemelbekleding zat (stoel in laagste stand).

Mijn pa wees me vandaag nog even op de Ford Focus First Editions van het nieuwe type. De eerste demo's worden verkocht en die zijn ook wel de moeite van het bekijken waard. Met de nieuwe neus is de Focus wat stijlvoller/chiquer geworden en ook het interieur is erop vooruit gegaan. Rijden schijnt ie ook heel goed te doen (wat sportiever dan de Golf) dus dat ga ik eens proberen.

Deze is wel erg mooi. Sowieso staat zwart hem wel goed.
ford-focus-1-0-ecob-92kw-first-edition-wgn-11279413-1.jpg

Ah, zo ziet die van mijn zwager waar ik het eerder over had (150pk Ecoboost Titanium) er ook uit. Zwart met die wielen, alleen de pre-facelift neus.
Staat nog niet op de website van de Ford-dealer, maar zodra ik hem zie plaats ik hem hier.

Heb je wat meer paardjes onder de kap tegen vermoedelijk hetzelfde of een lager bedrag.

Dashboard is na de facelift wel prima hoor. Stuk minder druk en netjes afgewerkt (mooier als de Honda).
Zo rond de 23 is wel de max. voor een Focus idd.

Vind je?

Check de zijkant, links op de foto.

ev0y5ubb1oww.jpg

Heb de nieuwe Focus ook al in het echt gezien, nog steeds grote kieren en scheve naden.

Leuk om te weten; in AutoReview stond afgelopen nummer een test tussen benzine stationwagons van de Golf, Focus, Civic, Leon, Octavia en de Astra. Ondanks dat de Civic als slechtste uit de test kwam volgens de puntentabel zou de redacteur wel voor deze auto gaan en wel om de volgende reden:

"De enige auto die afwijkt, wordt mijn keuze. Ik ga voor de Honda Civic Tourer, met zijn geweldige hoogtoerige motor. Hij rijdt zo anders, zo eigen, dat het me niets kan schelen dat ik rondrijd in een auto met een, eh, foeilelijk design. Honda is het enige merk van dit zestal dat durft af te stappen van de middelmaat en dat beloon ik met plezier."

Hij vindt de Civic dus niet eens mooi, maar vindt het wel de leukste auto. Wat vind je van dit type velgen onder de Civic Tourer dan? Of vind je die te extreem? Maakt hem net wat vlotter naar mijn mening. Beide origineel, want hij is nieuw met een aantal exterieurpakketten te verkrijgen.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m897789350-honda-civic-1-6d-lifestyle-tourer-18inch-navi.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m896352260-honda-civic-1-6d-tourer-lifest-navi-carbon-sport-bj-2014.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Ik weet niet of hij al is voorbijgekomen, maar is een Peugeot 308 SW al overwogen? Ondanks dat het ook een populaire auto is momenteel, is hij met wat opties een erg aantrekkelijke auto. Hij rijdt ook erg prettig met zijn kleine stuur, fijner dan een Golf als je het mij vraagt.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m894151455-peugeot-308-sw-premiere-1-2-puretech-130pk.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr

Of een late Mondeo van het vorige type? Houdt het midden tussen een 6 en de Focus :)

edit, toch: voor hetzelfde geld heb je een bijna nieuwe Focus, dan is die Focus interessanter

@DS345: ik zou best gelukkig kunnen worden met zo'n Civic Tourer ware het niet dat de zitpositie ondermaats is. Ik zit te hoog, kijk tegen de zonneklep aan en de stoel kan niet ver genoeg naar achteren. Het went vast wel maar voor wat langere mensen is het gewoon niet geschikt. Een Golf of Focus zitten gewoon perfect. Daar hoef ik de stoel niet eens op de achterste stand te zetten...
Vandaar dat de Civic dus flink is gekelderd op het lijstje. Familie woont allemaal op een uur rijden dus een beetje fatsoenlijk zitcomfort is geen overbodige luxe en zeker voor zulke bedragen.

De Golf is de auto die me echt heeft verbaasd. Superstil, perfect afgewerkt en stuurt zeker niet slecht. Ik denk dat de Focus als het om rijden gaat ook hoge ogen scoort.
Een 308 is best een mooie auto maar zie mezelf daar nog niet in rijden.

Kristian zei:
Een 308 is best een mooie auto maar zie mezelf daar nog niet in rijden.

Misschien verandert het, als je er een keer in gereden hebt. Ik heb gereden in de 1.2 THP 130 PK en dat liep prima, vinnig, stil. En nu heb je ook nog de 1.2 110 PK THP, die wat goedkoper is.

Ik dacht dat het al ergens voorbij was gekomen, maar vind je de nieuwe Mazda 3 geen optie?
Vind ik zelf een prachtige wagen, alhoewel Astra, Golf, 308 wellicht wat tijdlozer zijn.

De sedan is met bijna 4,60 meter echt een flinke c-segmenter (de hatchback is 4,46 meter).
Moet met de 165 pk motor toch lekker rijden lijkt me (heb er overigens zelf nooit in gereden, wel een keer in gezeten wat zowel voor al achterin geen probleem is met mijn 1.76m).
Maar als je groter bent, dan kan ik me voorstellen dat Europese auto's beter zitten. Bij de Civic zit je toch ook wat hoger doordat de benzinetank onder de voorstoelen is geplaatst?

Ja, en verder vind ik een Golf een prima rationele keuze: het rijdt prima, ziet er goed uit, comfortabel etc.

Ik ga de Peugeot ook nog wel even bekijken. Samen met de Octavia zie ik dit op dit moment wel heel erg veel rijden. Vind ik wel wat jammer ondanks dat ook de Golf Variant en Focus natuurlijk verre van exclusief zijn.

De Mazda 3 vind ik erg mooi maar kofferbak is wat aan de krappe kant. Opening van de sedan is te krap voor de koelbox die mee moet op vakantie. Maar interieur en zitcomfort is beter voor elkaar als in de 6.

Die Astra die Elco liet zien is wel heel erg dik trouwens. Vind het nog steeds een prachtige auto. Maar ja, de opvolger staat alweer bijna klaar en ik vind hem voor het formaat aan de zware kant.

Ik zou zeggen ga de Peugeot ook eens proefrijden, wellicht verbaast die je ook. ;) Dat deed hij bij mij ook in positieve zin. Bij de Golf VI en andere VAG auto's erger ik mij aan het stuurgedrag, enigszins kleverig rond de middenstand en geen duidelijk contact met de wielen. Bij o.a. de Focus en 308 vind ik dit beter. Die laatste zie je net als de Golf, Octavia, Focus en Mégane ook erg vaak, maar in een uitvoering zoals ik die hierboven linkte zie je ze niet veel en is het een erg chique auto naar mijn mening. De kont is wat beter in verhouding (minder overhang) dan bij de Golf. Zelf heb ik ook eens in de nieuwe Civic mogen rijden en die beviel me erg goed, maar ik zal wel wat kleiner zijn. Grootste minpunt van die auto vind ik dan het interieur, wat bij de 308 juist een groot pluspunt is, erg strak en luxe met een fijn klein en dik stuur. De 1.2 Puretech motor met 130 pk schijnt ook erg prettig te zijn als je de testen moet geloven. AutoWeek:"Dankzij de pittige motor en de sportieve besturing heeft de 308 een speels karakter."

https://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-touring/318i-luxury-line-leder-xenon-navigatie-trekhaak-etc-11431298/details.html
bmw-3-serie-touring-318i-luxury-line-leder-xenon-navigatie-trekhaak-etc-11431298-1.jpg

Ik ga morgen bij een auto kijken van een particulier. Als die is zoals is beschreven dan neem ik hem direct mee. Een schitterende auto die zeker niet op elke straathoek te vinden is, in een opvallende kleur en vol luxe.
Ik hou nog even voor me wat het evt. wordt, maar misschien morgen al wel de eerste foto's.

Kristian zei:
Een schitterende auto die zeker niet op elke straathoek te vinden is, in een opvallende kleur en vol luxe.
Dat klinkt goed!(tu) Heb je aanwijzingen voor ons? ;)

Kijk eens, dat is spannend! Wel weinig hints hoor :D

Een bijzondere auto, ik denk een stationwagon ivm ruimte, en in een opvallende kleur. Ik zou het echt niet weten. Wilde gok: knalrode Subaru Legacy ofzoiets? B)

Lexus was ook mijn eerste ingeving, maar dat merk heeft geen stations.
En een Jaguar XF sportbrake lijkt me net iets te hoog gegrepen, laat staan dat die er in een opvallende kleur zijn.
Volvo V60 in vibrant copper?
Maar die is dan weer niet zo zeldzaam.

Zeldzaam valt ook wel mee. Maar in vergelijking tot zijn concurrenten zie je hem wat minder vaak.

Ik zie er wel wat Jaguar in en ook een opvallend element van de Megane van Adinsx.

Maar de auto moet wel zijn zoals afgesproken. Hoop dat ik niet voor niets naar Venlo af reis....

Ik denk dat ik 'm heb gevonden, al klopt het zeldzaam alleen voor de uitvoering, zeker niet voor het model.
edit: nee, het is toch niet die dikke Golf. Dat kan niet. Een bruine Mazda 6 dan? Maarja, die is van 2010...

"ook een opvallend element van de Megane van Adinsx."
Hm... dat kunnen de zomerwielen zijn, of het panoramadak i.c.m. de witte lak naar mijn idee.

Puzzels zijn altijd leuk, dus ik zoek ook nog even mee. :T

@Carkiller: die is niet van een particulier.
@Adinsx: zat ik ook aan te denken. Die witte Golf heeft ook een panoramadak. Maar het is 'maar' een hatch, ik mis de link met Jaguar en het model is verre van bijzonder. De uitvoering daarentegen...

Nee die Hyundai wordt het niet. Ik wil echt een heel goed sturende auto (bijna op BMW-niveau). Alleen dan een stukkie betrouwbaarder ;-)

Terug
Bovenaan