Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Goh die Renault Megane! (:B

Distributieriem dateert uit 2007......is dus 11 jaar oud. :T Als het goed is heeft die een termijn van 5 of 6 jaar. :-D

Zitten ook wel leuke tussen, met name de Saxo en de 323F. Ik weet nog dat ik een jaar of 2 denk ik tegen een 323 uit '89 aan liep in nieuwstaat. Die had ik toen echt moeten kopen. Wat een prachtig ding was dat......

Wat ik verder leuk vind:
Twingo I met vouwdak, Twingo II met panodak, Jimny, Ignis Sport, Kadett E, Applause, Audi TT, Wartburg 1.1, Panda I, II of III, 500C, Starlet, Aygo 1, Aygo 2 X-Wave, MR-2, 205, 306 Cabrio, 80's 323, MX-5 NA of NC, Celica, Sirion II, Logo, 90's Civic,, A2, Golf II.
En dan ben ik vast nog wel een hoop vergeten. Zitten ook nog steeds een paar nieuwe modellen bij. Eventueel toch een jonge A-segmenter met open dak.

@Bird Nerd: klopt, maar geheel zonder tweede auto zie ik niet zitten. Indien we kiezen voor een oudere (hobby) auto dan zal mijn vriendin waarschijnlijk voornamelijk de Mazda gebruiken voor woon-werk en boodschappen en is de 2e auto voor mijn incidentele ritjes en wat sleutelen/poetsen.
Nemen we een jonge A-segmenter dan zal mijn vriendin daar veelal in gaan rijden. De Mazda staat dan vaak stil. Zorgt er wel voor dat die ook netjes blijft en door het weinige gebruik nog lang mee kan.

Das Original 1989. Mooie Golf!

heb zelf deze gevonden. Zou ik wel even willen bekijken, staat niet al te ver weg.

Twingo

Lijkt zo goed als nieuw te zijn.

Alleen nog een paar autowimpers er op en hij is af :}

Over Renaults gesproken

$_20.jpg

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248523030&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=43&pageNumber=1&scopeId=C&searchId=522afcd6-9cb4-3f20-3ce4-00a2375d86a1

Niet duur die Wind! Leuke auto ook. Dat je ze nooit ziet is ook wel leuk. Met mijn lengte schijn ik er alleen niet in te passen.

Gefeliciteerd met de verkoop! Inderdaad snel gegaan.

Kristian zei:
Niet duur die Wind! Leuke auto ook. Dat je ze nooit ziet is ook wel leuk. Met mijn lengte schijn ik er alleen niet in te passen.

Heb je er al eens ingezeten? Ik ben 1,93, maar pas in vrij veel auto's. Zelfs een Alfa 4C was geen probleem. Soms zijn het net je lichaamsverhoudingen die de doorslag geven.

Ik ben 1,92 m. en een MX-5 is voor mij eigenlijk al te krap. Een Wind of Copen nog niet geprobeerd maar ik vrees dat dat niet veel ruimer is.

Geen updates maar ben nu wel goed aan het rondkijken naar een opvolger voor de Swift. In Duitsland komen regelmatig leuke Twingo 1 met vouwdak voorbij. Voor 3.000 euro heb je dan eentje met minder als een ton op de teller in mooie staat.

Verder blijft de Aygo Wave wel een grote kanshebber als we kiezen voor een auto die wel wat duurder is maar toch in de vaste lasten wel een stukje voordeliger is. En ook de Panda Twinair vind ik persoonlijk wel een leuke. Die zijn ook niet duur.

Misschien zit ik er totaal naast, maar zit er dan echt zoveel verschil tussen de vaste lasten van een Toyota Aygo / Panda Twinair en een Swift Sport? Als ik eerlijk ben snap ik de keuze echt niet, als het enkel daarom zal gaan... Lijkt mij namelijk de ideale tweede auto. :-D

Met zo'n Aygo zie ik het voordeel niet. Dan had ik liever de Swift gehouden.
Ik zou een leuke (cabrio) aparte auto zoeken.

Qua plezier ga je een hoop inleveren, zo”n vouwdak is leuk maar rijplezier is leuker natuurlijk. Een swift sport voor een panda twinair ruilen, dan zal je alleen qua verzekering wat besparen, qua brandstof niet ;)

volkswagen-lupo-1-4-comfortline-1-4-comfortline.jpg

https://www.autowereld.nl/volkswagen/lupo/1-4-bj2002-nap-stuurbekr-panodak-1jr-apk-23275788/details.html leuke prijs, paar originele velgjes eronder en de plakalulook van het dashboard af en het ziet er weer toonbaar uit.

of in duitsland, https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=259198889&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=21&maxMileage=125000&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=64877115-8c8b-bc7a-2604-a516a7365a3a, broertje arosa is ook wel te vinden met open dakje.

Lupo is ook leuk ja! Iets solider als een Twingo verwacht ik.

Tuurllijk is de Swift Sport een auto met heel rijplezier. Echter voor de stukjes die wij hem gebruiken komt ie totaal niet tot z'n recht. Olie wordt nooit warm genoeg om lekker te kunnen trappen. Ik kan dus maar zelden genieten van de sportieve eigenschappen.
En die keer dat we er met het hele gezin in zitten kan de rest het niet waarderen als ik er een erg sportieve rijstijl op na houdt. En dat snap ik best. Dochter die op de achterbank een boekje zit te lezen wordt dan als snel zo misselijk als een hond.

Ik snap ook wel dat de besparing bij een jonge A-segmenter niet super groot is. Mijn vriendin die er dagelijks mee zal gaan rijden (als er iets ouders/onveiliger komt zal ze vaker de Mazda pakken) ziet een leuke (zwarte) UP! met panoramadak wel zitten.
Die staat dus ook op het lijstje.

Een van mijn assistentes heeft een 500c gekocht in azzurro italia. Wat een geweldig karretje. Dat zou mijn keus zijn denk ik

Een pano dak in een UP lijkt mij niet al te groot, gezien de grootte van de auto zelf. Lijkt mij dus ook niet dezelfde ervaring geven als een vouwdak. Ik zou overigens ook voor een 500C gaan (kap gaat ook over de achterklep naar beneden) of een bouwpakket C3 Pluriel als het goedkoper moet. Beiden moet je wel in de juiste kleursamenstelling hebben, anders wordt het mijn inziens al snel een poppenauto.

500C vind ik ook erg leuk. Mist alleen (net als in de Swift) 2 achterdeuren. Geen echt mannelijke auto, maar ik zal er toch weinig mee rijden. En die keer dat ik hem mee neem is het dakje naar achteren wel heerlijk.
Moet het eigenlijk wel een 500S C zijn, die is net wat stoerder.

Als je echt het open gevoel wil hebben zou ik voor de 500c of de x-wave gaan, het panodak van de up is bij volledige opening tot aan het einde van het dak. Het is heerlijk maar geen cabrio. Eigenlijk kunnen alleen testritten je verder helpen ;)

Het open gevoel vind ik wel een soort van vereiste. De X-wave heeft als voordeel dat hij 2 deuren extra heeft en 100 kg minder weegt.
Moet inderdaad nog eens wat testritten gaan maken. Koper van de Swift heeft aangegeven dat hij hem eerder kan ophalen dus dat is ook mooi.

Eerste auto die ik heb bekeken is de Skoda Citigo. Voor niet al te veel geld een nette auto. Niet vergelijkbaar met de Swift natuurlijk maar prima voor ons gebruik. Je kunt er prima in zitten ook. Tussen de 6 en 8k zijn wel nette exemplaren te vinden. Met panoramadak is wel zeldzaam.

Let op, de allereerste serie up/mii/citigo kan bak en vochtprobleem hebben, iets wat in modeljaar 2013 pas is aangepast. Een panoramadak is wel een fantastische optie, helemaal met dit weer top

Ik had trouwens ook nog een erg leuke Twingo gevonden. Een van de laatste van de eerste generatie met weinig km's en een vouwdak.
Al even contact gehad met verkoper en schijnt echt perfect te zijn. Wellicht eens even kijken. Schiet nog alle kanten op bij mij maar de komende weken wil ik daar toch wat duidelijkheid in krijgen voor mezelf.

Twingo

Ha, die Twingo had ik ook gezien.
Maar de wieldoppen en bij mijn eerste blik: Is dat ding door een plas verf heen gereden? Toch maar verder gaan zoeken.
ik had beter moeten kijken....
:}

Wieldoppen zijn snel vervangen natuurlijk. Edition Toujours striping is zeker apart maar wel origineel.
Maar een ritje aan wagen denk ik....

Wel een vers importje zo te zien, dus even extra goed letten op de naden (lopen die recht), kleurverschil, etc. En is die distributie vernieuwd vanwege de interval, of had de auto (flinke) motorschade. Want waarom zou je een Twingo uit het buitenland halen als er in NL ook best wat aanbod is.

Vorige eigenaren zijn in NL komen wonen en hebben hem meegenomen naar het schijnt....

Aanbod in NL valt me eigenlijk wel tegen. Zeker met lage km-stand en vouwdak zijn ze schaars.
Schade kan ik wel redelijk snel zien. Voordeel is wel dat de striping nog aanwezig is. Die verdwijnt vaak bij schade.

Deze 500C staat bij mij in de buurt en staat me ook wel aan. Nette advertentie en leuke auto. Geen idee hoe zo iets rijdt en of het echt iets is voor ons maar daar gaan we dan achter komen.....

500C 2012

Ga dit weekend de 500C even bekijken. Besef me dat aanschaf en vaste lasten niet wezenlijk lager zijn als van de Swift. Nog even zien of zo'n 500C dat waard is....

Absoluut de 500C! Ook al levert het je weinig extra financiële ruimte op, dit lijkt mij toch iets meer zorgeloos genieten dan een twingo. Ik denk dat het op den duur toch gaat knagen qua comfort om in een auto van 20 jaar te rijden en rijdend te houden. Ik rijd in de lente/zomermaanden met een 'oudje' op seizoenskenteken, maar ieder jaar/kwartaal/maand mankeert er wel weer iets aan wat gerepareerd moet worden. De techniek is simpel, maar het gebeurt altijd op momenten dat je al aan het rijden bent. Als een tweede auto incidenteel is, wil je ook echt dat je hem incidenteel kunt inzetten lijkt mij. En dan het liefst met de kap open als de zon schijnt naar de brommer-roffel luisteren ;)

Absoluut niet de 500C, neem gewoon zoiets als die cheape Lupo. Kost geen drol, als het open rijden in een a-segmenter toch tegen valt ben je hem zo weer kwijt.

Ja denk ik ook. Aan mijn vrouw merk ik ook wel dat ze graag een betrouwbare en veilige auto wil voor erbij. En nu valt dat met een Twingo van 12 jaar oud nog wel mee hoor.
500C heb ik voor aankoop van de Swift ook wel naar gekeken. Toen gegaan voor een sportieve auto, maar voor de huidige situatie past de 500C beter denk ik.
Een Aygo Wave is waarschijnlijk nog iets betrouwbaarder en heeft twee extra deuren maar is ook weer duurder. Plus is de 500C net wat leuker gemaakt.
De Twinair past wat mij betreft wel bij de 500C maar dat zal ik eerst eens moeten ervaren.

Morgenochtend even de 500C bekijken. Ben benieuwd. Als de auto me aanstaat en hij mag voor een scherpe prijs weg dan wil ik de gok wel wagen.....

Wij hebben een 500C gehad... een Twinair in Rockuitvoering. Het is een leuke kar, maar wel vermoeiend: veel lawaai, amper comfort, met het dak helemaal open bulder je eruit. De TA motor moet je ding zijn, vrij van storingen zijn ze niet: veel problemen met injectoren en bobines. De afdichtingsrubbers boven aan de kofferbak laten vaak los (elk jaar opnieuw plakken), de elektronica is ook zwak: veel uitvallende radio's etc door kabelbreuken.

Oh ja, met een beetje doorpoken (nodigt de TA toe uit), rijd je gewoon 1 op 12. De Ecoknop maakt de auto doods.

Met 80 km/u open rijden met een 500C is inderdaad al erg vermoeiend, laat staan met snelheden daarboven. Onvergelijkbaar met een echte cabriom ook al is het verder een leuk ding.

Heb hem bekeken en een stukje gereden. Rijden valt me mee. In vergelijking met de Swift is ie best comfortabel en ook heel stil.
Open rijden was ook lekker, je zit nog best beschut. Harder als 80 heb ik niet gereden overigens.
De Twinair heeft me ook positief verrast. Liep best mooi en verder ook soepel.

Deze auto was dealeronderhouden met 44k op de teller. Op een voorbumper met scheurtje en gat onderaan zag ie er netjes uit. Helaas ooit wel in gerookt en dat blijf je ruiken. Bandjes begonnen wat lawaai te maken en tankje van koelvloeistof lekt. Auto zou wel een beurt met APK krijgen maar ik ben nog niet helemaal enthousiast. Olie stond op peil maar was erg zwart. Twinair is wel gevoelig m.b.t. olie.
Verder reed de zoon (pittige rijstijl) er ook regelmatig in. Of die de boel netjes warm rijdt vraag ik me af....

Ik denk dat ik nog maar even verder moet kijken. Mijn vriendin heeft net zo lief een wat serieuzere en praktischere auto als een Citigo of Up!.
Vind ik zelf wat minder leuk, maar zij zal hem gebruiken voor woon-werk, boodschappen etc. Zijn verder wel ideale 2e autootjes.
De Twingo die ik hierboven had gepost wil ik ook nog even naar kijken. Die kost een fractie van de prijs, heeft ook een vouwdak maar is qua rijden en veiligheid natuurlijk niet vergelijkbaar.....

Ik heb nog even de tijd en als er niet direct wat anders zou staan is het ook geen enkel probleem.

20180422_100437.jpg

20180422_100418.jpg

20180422_100428.jpg

Voor de ritjes zoals jullie hem gebruiken is het wel geinig zo'n 500c, ik vond de 500c abarth zelfs met kap dicht luidruchtig op de snelweg, een dichte is veel stiller.

Een Swift Sport is in ieder geval luidruchtiger. Maar dat hoort ook bij een sportieve auto.
Geinig is het juiste woord ja voor zo'n 500C.

Ik zou in jullie situatie voor net ieta voordeligers gaan. Een volle Panda 1 met panoramadak, een Lupo met roldakje, een A2 met panoramadak, dat soort spul.

Barri zei:
Ik zou in jullie situatie voor net ieta voordeligers gaan. Een volle Panda 1 met panoramadak, een Lupo met roldakje, een A2 met panoramadak, dat soort spul.

Een Panda Sky misschien wat?

https://link.marktplaats.nl/m1274801920?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

panda_005.jpg

Panda hebben mijn ouders goede ervaringen mee als 2e auto. Die hebben een blauwe Sky met mooi glazen dak.

Ik hou op dit moment de Citigo in de gaten en als goedkoop alternatief een Sirion 2 1.3.

Die panda (tu) lekker licht, niet te duur en met glazen dak. Kan ook nog open volgens mij. Dan ga je er qua kosten en vaste lasten lekker iig op vooruit

Ga dan voor een leuke Mazda 2 GTM ofzo

https://www.autotrader.nl/auto/mazda-2/2008/emmen/9jewb/mazda-2-15-gt-l-airco-lm-velgen-stoelverwarming/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

https://www.autoscout24.nl/aanbod/seat-mii-style-sport-benzine-wit-a8e7dc67-faca-4102-e053-e250040a1cdb?cldtidx=4
0340774268008.jpg

Helemaal geen slechte tip! Mooie auto ook. De Mazda 2 kan ook op het lijstje.
Heb nu vakantie dus kan nu eens goed op zoek gaan.

Sirion 2011

Bovenstaande Sirion lijkt me ook wel oke. Helaas geen Sport maar met wat kleine ingrepen is ie wel iets leuker te maken.
Een Japanner lijkt me wel weer een betrouwbare keus.

Ups, Citigo's en Mii's vind ik wel erg duur. Voor rond de 5 a 6 mille koop je echt rommel. Een mooie met wat opties gaat al richting de 9 k. Km-standen zijn dan ook nog niet eens heel laag.

In GTM uitvoering met projectors is ie toch wel het mooist vind ik. Mijn ouders hebben een witte 1.3 pre-facelift . Fijn wagentje maar wel rumoerig onderweg, al ligt dat ook aan de banden.

Deze zoektocht kan echt in alles resulteren: duur/goedkoop, nieuw/oud, opendak/dichtdak, leuk/saai... dat maakt het zoeken leuk maar ook verdomd lastig lijkt mij.

Terug
Bovenaan