Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Twingo Initale ver weg

Nog een leuke

Ook een net exemplaar

Zijn als je goed zoekt nog wel leuke exemplaren te vinden. Voor een echt mooie betaal je een duizendje of 3.
Mijn tante had vroeger een okergele met vouwdak, dat vind ik persoonlijk wel de leukste. De latere exemplaren zijn vaak in minder sprekende kleuren.

Zou me goed kunnen voorstellen dat jullie dit echt verschrikkelijke gebakjes vinden hoor.

Die laatste die je post is leuk, vooral door die bekleding! Bij de Twingo 2 vind ik die losse achterstoelen zo leuk.
Een vroege Twingo 1 Benetton is natuurlijk het leukst, maar die heeft een nogal ouderwets blok en er zijn weinig echt goede exemplaren over. Daarnaast zijn die exemplaren inmiddels ook al meer dan twintig jaar oud.

De wederhelft hier begon haar autobezig met een metallic rode Twingo I Helios. Dat was er een met een prachtig glazendakje. Heeft ze veel plezier van gehad. Daarna kocht ze een nieuwe Twingo II 1.2-16v (75) Dynamique. Climate control won het op de optielijst van het glazen dak (wat tevens een prijzige optie was), maar de II was ook een heerlijke auto. Wel minder 'ruim' zoals de Twingo I bedoeld was, maar met het onderstel van de Clio II een bijzonder goed sturende auto. Als je er een weet te vinden, ga voor een Dynamique. Die heeft meer standaard aan boord en de stoelen zijn een stuk beter.

Een Twingo I met 1.2-16v 75 pk is trouwens echt rap. Laag gewicht en een lekker en betrouwbaar blokje (tu). Voor de veiligheid, gemak en rust aan boord zou ik een Twingo II met glazen dak zoeken overigens. Maar, ze zijn populair en daarmee nog steeds redelijk aan de prijs.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1246484952-fiat-punto-1-2-s-cabrio-2000-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/smart/m1254005890-smart-roadster-0-7-45-cabrio-org-ned-nap-inr-mog.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Zeker zo'n Smart is wel erg leuk. Heb ik ooit al weleens naar gekeken. Ga ik naar kijken. Punt Cabrio heb ik dan wat minder mee, een 306 cabrio vind ik dan wel weer leuk maar is wel iets zwaarder.

Barri zei:
Die laatste die je post is leuk, vooral door die bekleding! Bij de Twingo 2 vind ik die losse achterstoelen zo leuk.
Een vroege Twingo 1 Benetton is natuurlijk het leukst, maar die heeft een nogal ouderwets blok en er zijn weinig echt goede exemplaren over. Daarnaast zijn die exemplaren inmiddels ook al meer dan twintig jaar oud.

Die Cleon dingen? Wel goed overigens, maakt wat geluid maar ijzersterk, ketting volgens mij voor de distributie en je kunt de koppakking wisselen in een halve dag. :D

Denk ergens dat die nog wel eens een grotere cultstatus gaan krijgen dan ze nu al hebben.

Een smart roadster zit ik ook wel eens naar te kijken, maar die hierboven is wel een heel lelijk exemplaar! Daarnaast schijnen ze vaak lekkage te hebben, best vervelend.

Barri zei:
Een smart roadster zit ik ook wel eens naar te kijken, maar die hierboven is wel een heel lelijk exemplaar! Daarnaast schijnen ze vaak lekkage te hebben, best vervelend.

Om over het olieverbruik nog maar te zwijgen. Meende 150.000 km tussen een motorrevisie.

Een bijzonder lelijke cabrio met een paar bijzondere details en daardoor eigenlijk weer leuk. Je hebt er veel bekijks mee en je zal ook veel hoofden zien schudden. https://link.marktplaats.nl/m1256235662

En dan hier nog de concurrent. Ook Japans, even lelijk, maar daardoor ook weer leuk. https://link.marktplaats.nl/m1263607726

Die Japanse cabrio's kunnen mij echt niet bekoren. Vond ze destijds nieuw al lelijk....
Denk ook dat ik liever gewoon een praktische auto heb met een open dakje.

@Pjotr: Dat is hem inderdaad. Vreemd om hem zo te zien hoor. Waar stond ie? Ziet er gelukkig nog wel netjes uit al hoop ik dat ie niet altijd buiten hoeft te slapen....

Kijker voor de Swift heeft afgehaakt. Voor mij ook wel een mooi moment om nog even goed na te denken. Nu verkoop redelijk dichtbij kwam ook nog wel wat twijfels.
Denk dat ik de komende tijd toch maar even de puntjes op de i ga zetten (luxe nummerplaten, andere velgen monteren etc.) om er zelf ook nog lekker van te kunnen genieten. Komt er iemand in de tussentijd dan prima en anders rij ik gewoon lekker door. Vanochtend heb ik hem ook meegenomen naar het werk en dan is het echt een heerlijk karretje.

Vervelend altijd: naar mijn mening zou je de auto beter kunnen houden, alleen jammer dat je hem niet zoveel gebruikt.

De auto vond ze fantastisch echter ze had verwacht dat verschillen in rijcomfort etc. tussen haar Sport van het model daarvoor en mijn model groter zouden zijn.

Ik vind het niet heel vervelend hoor. Verkopen kan altijd nog wel en hij staat zeker niet in de weg. En hij is al betaald.

Kristian zei:
Ik vind het niet heel vervelend hoor. Verkopen kan altijd nog wel en hij staat zeker niet in de weg. En hij is al betaald.
Belasting en verzekering tikt gewoon door, of kun je de auto eventueel schorsen? Wat trouwens de verkoop extreem lastig maakt, want je kunt de auto dan wel verkopen.

Alleen de koper kan dan geen proefrit maken, heb dat zelf meegemaakt: mocht toen een rondje over het erf.

Een tweede auto zal er toch hoe dan ook moeten blijven en het enige is dat de Swift dan ietsje duurder is qua vaste lasten als bijv. een Aygo.
Dat was weliswaar de reden om op termijn toch naar iets simpelers te kijken maar heeft geen haast. Ben per slot van rekening ook autoliefhebber dus zo erg vind ik dat ook niet.

Gisteren mijn nieuwe e-bike opgehaald, een Cube Touring Hybrid PRO. Bedoeld om de woon-werk km's mee te maken. Sinds november een nieuwe baan in Zwolle. 12 km van huis dus perfect met de fiets te doen. En omdat ik als verkeerskundige werk bij een gemeente die is uitgeroepen tot fietsstad en overal geroemd wordt om de fantastische fietsvoorzieningen kan ik natuurlijk ook niet met de auto komen. Ben bovendien nog geen 10 minuten langer onderweg als met de auto.

De fiets kan ik bovendien in een prachtige fietskelder parkeren terwijl ik voor de auto 5 euro per dag mag betalen of ik moet hem ergens in een woonwijk dumpen wat bewoners niet zo leuk vinden en waar de kans op schade ook aanwezig is.

Ben in november ondanks de donkere maanden en slechte weer toch gaan fietsen en bevalt super! Ik mis de auto helemaal niet meer.

Dat was ook de reden om de Swift in de verkoop te doen. Er staat nu eigenlijk altijd wel een auto stil op de oprit. Voordeel is dat we de km's mooi kunnen verdelen tussen beide auto's maar voor die ene keer dat we toch een tweede auto nodig hebben is de Swift wel overkill.
Echter, de animo tot nu toe is niet heel groot dus ik denk eraan om hem weer van Marktplaats af te halen eind van de week. Had nog wat aanpassingen in gedachten die ik dan gewoon maar ga doen. Heb ik nu even mee gewacht.

20180327_172752.jpg

Whats_App_Image_2018-03-27_at_14.55.17.jpg

Mooie fiets. 11km is opzich prima te doen idd!

Wel opvallend dat er weinig animo is voor de Swift. Toch een schitterende uitvoering.

Haha ik wist het, de gedachte aan een Auris :D

Aan de Swift ligt het niet. Meeste geinteresseerden hebben eerst nog een eigen auto die ze kwijt moeten.
Heb ook al eens gedacht om de Mazda t.z.t. te koop te zetten en dan de Swift als inruilauto te gebruiken. De Mazda lijkt me best een gewilde gezinsauto.
Haast heeft het zeker niet. Afschijving van de Mazda en Swift samen is minder dan van een nieuwe C-segmenter.

Een van de geplande aanpassingen aan de Swift (als ie toch nog even blijft) is een ander uitlaatsysteem.
Er zijn er veel die voor FSW gaan.
Ik vind hem ook wel lekker klinken alleen wil ik zeker geen foute Sjonnie-bak hebben. Standaard klinkt de Swift Sport gewoon niet leuk/sportief genoeg.

Zo klinkt het:

T blijft elektrisch maar is een fijn merk Cube! Heb er zelf ook eentje sinds afgelopen zomer. Wel een MTB, Attention SL, mooi en fijn ding.

Ach kan er iemand nog even sparen voor de Swift...:T

klopt, heb ook een race en atb van Cube. Mooi spul. De e-bike rijdt ook gewoon heel sportief. Voor woon-werk vind ik het ideaal. Ik moet nog flink inspanning verrichten maar kom niet compleet bezweet aan en rij gemiddeld zo rond de 25 km/uur incl. stop en go in de stad.

De Swift is zojuist gereserveerd overigens. Net mensen uit Rotterdam geweest en die hebben hem gekocht. Waren dolenthousiast over de auto! Overeengekomen dat ie eind mei wordt opgehaald. Kwam ze financieel beter uit en heb ik nog even rustig de tijd om na te denken over het vervolg en aan het idee te wennen.

Twingo I met vouwdak, een duurdere Aygo Wave, een e-bike voor mijn vrouw zodat ze ook kan gaan fietsen naar het werk, een MX-5 voor een jaartje of een mooie Golf 7 GTI ter vervanging van de Mazda en Swift. Het kan werkelijk alle kanten nog op.

Kristian zei:
De Swift is zojuist gereserveerd overigens. Net mensen uit Rotterdam geweest en die hebben hem gekocht. Waren dolenthousiast over de auto! Overeengekomen dat ie eind mei wordt opgehaald.

En wat ga je doen als er zich tussendoor wel een echte koper met centen in zijn zak meldt die de auto direct wilt kopen en meenemen?

Ik zou willen zeggen Gefeliciteerd maar echt menen doe ik dat niet dus zeg maar niks ;)

Twingo I met vouwdak, een duurdere Aygo Wave, een e-bike voor mijn vrouw zodat ze ook kan gaan fietsen naar het werk, een MX-5 voor een jaartje of een mooie Golf 7 GTI ter vervanging van de Mazda en Swift.

Gefeliciteerd, ik heb de wagen ook in het echt mogen zien en het is een bijzonder mooi /net exemplaar, natuurlijk verkoop je die zo (tu)

Ben er niet zo bang voor dat de koper het laat afweten. Dan is ie z'n aanbetaling in ieder geval kwijt.
Tja, het is altijd een risico om via Marktplaats zaken te doen, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Jammer dat de Swift weg gaat, maar ik kon er gewoon te weinig van genieten. Hele avontuur met de Swift heeft me ook maar weinig gekost dus kan er ook met een goed gevoel op terug kijken. Er zijn altijd mensen die nog sneller van auto wisselen :T

Kristian zei:
Ben er niet zo bang voor dat de koper het laat afweten.

Oke, fijn! Maar als ik dit zo hoor:

Overeengekomen dat ie eind mei wordt opgehaald. Kwam ze financieel beter uit..

Klinkt het bijna of de auto met de laatste centen zal worden aangeschaft, dat klinkt m.i. niet echt betrouwbaar.

En jij zit nu ook nog dik twee maanden met een 'verkochte' auto voor de deur. Mijn voorkeur zou zijn weg=weg, en niet iets er tussenin. Maar goed zo heeft ieder een eigen manier van zaken doen.

Jammer dat de Swift weg gaat, maar ik kon er gewoon te weinig van genieten. Hele avontuur met de Swift heeft me ook maar weinig gekost dus kan er ook met een goed gevoel op terug kijken.

Dat scheelt gelukkig.
Maar gezien de destijds intensieve zoektocht en het uiteindelijk vinden van een perfect exemplaar leek me dit een blijvertje.
Sterker nog, dit lijkt mij een perfecte auto die nog makkelijk 8-10 jaar zou kunnen dienen als 2e auto.
Af en toe de hoofdauto vervangen en verder deze Swift helemaal "oprijden".

Een verkochte auto voorde deur zal gek voelen, maar de aanbetaling al op zak is wel fijn. Ben benieuwd wat er nu komt! Ik zou idd iets goedkoops met een roldakje doen.

Toch nog rap gegaan, snel opzoek naar wat anders leuks, 7gti performance met milltek als opvolger van de mazda vind ik erg mooi spul (tu)

Enzo Ferrari zei:
Kristian zei:
Ben er niet zo bang voor dat de koper het laat afweten.

Oke, fijn! Maar als ik dit zo hoor:

Overeengekomen dat ie eind mei wordt opgehaald. Kwam ze financieel beter uit..

Klinkt het bijna of de auto met de laatste centen zal worden aangeschaft, dat klinkt m.i. niet echt betrouwbaar.

En jij zit nu ook nog dik twee maanden met een 'verkochte' auto voor de deur. Mijn voorkeur zou zijn weg=weg, en niet iets er tussenin. Maar goed zo heeft ieder een eigen manier van zaken doen.

Beetje wel idd. Even wachten op het vakantiegeld in mei. Anyway, dat maakt Kristian niet uit toch als hij een beetje fatsoenlijke aanbetaling heeft.

Jammer want het was een gave Swift maar begrijpelijk. Ik heb alleen nog niet echt door waarom je een tweede auto hebt. Voor leuk erbij/korte stukjes of auto "voor het vrouwtje" ? Ook voor korte stukjes (en plezier, want een Mazda6 rijdt ook gewoon scherp) kan je gewoon de MZ6 pakken

Een Aygo lijkt mij overigens prima keuze. Vlot bakkie om te zien en rijdt prima

Voor het incidentele ritje naar de Appie of naar het werk als het slecht weer is red ik me prima met een goedkoper/simpeler karretje.
De Swift stond gewoon te veel stil en ik kon ook te weinig genieten van de sportieve eigenschappen. Met twee kleine kinderen ontbreekt ook de tijd om voor de lol stukken te gaan toeren.
Als autoliefhebber vind ik het wel belangrijk om 1 mooie/leuke auto te hebben. Voor nu voldoet de Mazda nog prima.

Ah, de Swift is straks dus echt weg... :,( Op zich begrijpelijk, maar het was wel een van de leukste auto's van het forum.

Braddie heeft serieus net een Twingo I met vouwdak gekocht en hem kennende is er tegen de tijd dat de Swift weg is vast zaken te doen!:}

Ja het was zeker een leuke auto. En het mooie is dat ik er bijna een jaar van heb kunnen genieten. En nu dus tijd voor wat anders. Of het echt een Twingo I wordt, geen idee. Zou best kunnen dat dat qua rijden etc. wel heel erg tegen gaat vallen in vergelijking met een modernere auto.

En de Swift was erg mooi maar had voor mij als perfectionist nog wel wat dingetjes. Bofkont had hem waarschijnlijk al veel eerder verkocht :D

Ook eens goed nadenken wat we met de Mazda gaan doen. Ruim 6 jaar oud inmiddels, maar nog geen 70k op de teller. Een maatje kleiner zou inmiddels wel weer kunnen (kinderwagen hoeft niet meer mee) en wat fijnere zitpositie zou ook niet verkeerd zijn. Rationeel gezien kan ie nog jaren mee en wordt de afschrijving steeds minder. Maar wat jongers/anders is ook wel leuk. Genoeg om eens over na te denken.
Morgen de Mazda maar eens even lekker wassen. Heeft ie wel weer verdiend.

6.000 km ongeveer. En de laatste maanden met name de Swift gebruikt om wat af te wisselen tussen beide auto's. Noodzaak is daarmee redelijk beperkt.

Klopt. Maar helemaal zonder 2e auto is ook nog wel een dingetje. Dorp zonder voorzieningen, twee kleine kinderen en als ik een dag vrij ben wil ik ook wel graag een auto tot mijn beschikking hebben. Plus kan een goedkope tweede auto ook mooi voor de boodschappen worden ingezet zodat de Mazda schadevrij blijft.

Superzuinige 5-deurs (voor als je vrij bent en met de kinderen weg wilt) in een goede conditie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/106/39856932

Inderdaad, zoiets zou het prima kunnen doen. En ook leuk om een keer wat aan te sleutelen als dat moet. Plezier beleven aan een auto kan wat mij betreft op verschillende manieren.

Terug
Bovenaan