Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Waarom probeer je niet een aantal maanden hoe het is om te leven met slechts één auto? Als dat bevalt, zou ik de focus leggen om tzt de Mazda te vervangen voor (praktisch) plezier. Ik vind dat 6000 kilometer per jaar wel erg 'incidenteel' is, daar wordt een wat oudere auto per definitie ook niet beter van.

speedtouch zei:
Superzuinige 5-deurs (voor als je vrij bent en met de kinderen weg wilt) in een goede conditie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/106/39856932

Als je iets langer spaart heb je een 107. Veel moderner dan de 106.

Jay DoubleYou zei:
speedtouch zei:
Superzuinige 5-deurs (voor als je vrij bent en met de kinderen weg wilt) in een goede conditie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/106/39856932

Als je iets langer spaart heb je een 107. Veel moderner dan de 106.

Hij hoeft niet langer te sparen, want hij heeft de Swift verkocht!:T Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat de 107 moderner is.

Een klassieker met twee deuren en genoeg ruimte voor de familie: plezier voor 4!

Zo kocht een vriend van mij een ‘68 Dodge Coronet 500, en eerlijk is eerlijk geen slechte keuze, had zomaar de plaats van de Corvette kunnen innemen.

Persoonlijk vind ik een klassieker wel heel leuk en een Trabant is natuurlijk ook fantastisch. Maar daar gaat mijn vriendin echt niet in rijden.

Genoeg gespaard voor een 108 hoor. Voor het geld koop ik zelfs een leuke Airscape met rood vouwdakje.
Iets met een open dak staat wel hoog op het lijstje.

Dit wordt weer een leuke zoektocht de komende maanden!

Lekker gek;

Caddi:

https://www.autoweek.nl/occasions/cadillac/fleetwood/340100103/eldorado-convertible-1975-lpg/

Fiat:

https://www.autoweek.nl/occasions/fiat/500/341408399/12-lounge-automaat/

Audi:

https://www.autoweek.nl/occasions/audi/a3/341128821/18-tfsi-attrpro-l/

VW...:

https://www.autoweek.nl/occasions/volkswagen/overige/341305307/

Inderdaad dat is wel een gek lijstje. Ook wel leuk. Die caddy zie ik mezelf nooit in rijden hoor.
Als het echt toch de cabrio kant op gaat dan ga ik toch weer serieus naar de MX-5 kijken. Misschien moet ik die ook gewoon maar eens een jaartje proberen :) Maar, ook die zal meer stil staan als rijden.
Genoeg tijd om alle opties in mijn hoofd de revue te laten passeren.

Vandaag de Mazda goed gewassen en de binnenkant schoon gemaakt. Ziet er weer netjes uit, zeker gezien de leeftijd. Vind het ook nog steeds een prachtig model. Bekleding is overigens wel een ramp. Stof en haartjes blijven plakken en het ziet er snel wat smoezelig uit. Met kleine kinderen hebben de achterzijde van de rugleuningen ook het nodige te lijden. Volgende auto mag wat mij betreft wel leer hebben. Of simpelere stof die wel netjes blijft zoals bij de Suzuki.

20180331_163452.jpg

20180331_163503.jpg

20180331_163546.jpg

Krijg volgende week nog een zo goed als nieuw paneel binnen van de achterklep (tussen ruit en achterlichten). Paneel is bij vorige eigenaar ooit hersteld i.v.m. een kleine schade maar sluit niet helemaal mooi strak meer aan. Heb een andere in juiste kleur gevonden dus die komt er volgende week in.

Kristian zei:
Voor het incidentele ritje naar de Appie of naar het werk als het slecht weer is red ik me prima met een goedkoper/simpeler karretje.
De Swift stond gewoon te veel stil en ik kon ook te weinig genieten van de sportieve eigenschappen. Met twee kleine kinderen ontbreekt ook de tijd om voor de lol stukken te gaan toeren.
Als autoliefhebber vind ik het wel belangrijk om 1 mooie/leuke auto te hebben. Voor nu voldoet de Mazda nog prima.

Je hebt dus helemaal geen 2e auto nodig.. je hébt al een mooie/leuke auto en dat is de MZ6. Kijk, als je straks een saaie i30 oid gaat aanschaffen dan snap ik het wel maar de MZ6 is niet alleen comfortabel maar kan je ook lekker de hard de bocht mee nemen. Ik zou zoals geopperd gewoon eens kijken hoe het bevalt met 1 auto

Je bent geen VAG fan, maar wat vind je van een Audi A2 met panoramadak als tweede auto? Ik vind het zelf een geweldig ding.

@Bird Nerd, dat is wel het dilemma. Met wat aanpassen zou het met 1 auto in het gezin moeten gaan. Tussen geen 2e auto en een Suzuki Swift Sport zit de ruimte die ik nu verken.

Een Audi A2 vind ik overigens wel een erg leuke auto. Is nog uit de tijd dat ik Audi's wel kon waarderen. Mooie techniek zonder dat het overdreven patserige auto's zijn. Een 1e generatie Audi TT (Roadster) vind ik ook erg leuk.

Trouwens, geen VAG-fan klopt wel. Maar een Golf VII in mooie uitvoering vind ik toch wel een begerenswaardige auto. Gek he?
Lijkt me ook wel een keer leuk om na al het Japanse spul eens een Duitser te proberen.

$_57.jpg

Golf VII R-line 2017

Zal vandaag nog eens wat auto's posten die me wel aanstaan, zowel als vervanger van de Swift als van de Mazda. Leuk om een beetje rond te kijken.

Dat is een ontzettend mooie golf, maar ik zou altijd voor de gti performance gaan als je toch een golf wil proberen

Ja, een GTI is ook wel een leuke optie om zowel de Mazda als de Swift te vervangen t.z.t. Comfortabele gezinsauto en tevens een snelle en sportieve auto. Nadeel is wel dat ze ontzettend veel gejat worden.

Kristian zei:
Trouwens, geen VAG-fan klopt wel. Maar een Golf VII in mooie uitvoering vind ik toch wel een begerenswaardige auto. Gek he?
Lijkt me ook wel een keer leuk om na al het Japanse spul eens een Duitser te proberen.

$_57.jpg

Golf VII R-line 2017

Zal vandaag nog eens wat auto's posten die me wel aanstaan, zowel als vervanger van de Swift als van de Mazda. Leuk om een beetje rond te kijken.
Gek? Klap van de windmolen gehad ofzo?? :} Dat mensen een Golf/Polo kiezen snap ik aan de ene kant wel omdat het vertrouwd/behoudend/veilig uit ziet etc. Maar begerenswaardig? Klinisch en saai zijn 2 woorden die als eerst bij mij op zouden komen.

Misschien iets teveel eieren op inderdaad :}

Vind zo'n Golf er anders best smakelijk uit zien. Voor mij is zo'n zakelijke klinische auto wel iets compleet anders na een futuristische Civic en een welgevormde Mazda. Wordt ook wel saai om iedere keer een spannende auto te nemen :)

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-520-i-184-pk-steptronic-touring-luxury-line-bns-benzine-grijs-b32156b7-636a-4bad-9d26-b4296fc90914

Dit lijkt me wel wat voor je.

Waarom die Duitse Golf? Vind hem niet bijzonder geprijsd. Overigens vind ik zo’n Golf in juiste uitvoering met R-Line best smakelijk hoor. Dit staat bijv in ook mijn favo lijstje op Autoscout:

Golf

Die 5-serie is zeker geweldig. Alleen als ik mijn kennis moet geloven zijn de moderne BMW 4-cylinders niet probleemloos en sta je regelmatig voor hoge kosten. Zijn nieuw erg dure auto's en onderhoud is ook duurder als van een doorsnee Jap. Als je dat geen probleem vindt heb je een fantastische auto maar het is niets voor mij.

Dacht dat juist op de TSI'tjes weinig BPM zat. Van de Mazda weet ik het want op papier niet zo schoon.

Seat Leon cupra niks voor je? Of anders een 308gti? Ik denk namelijk dat een hothatch het leukste is. Of je neemt de eerder genoemde mx5 voor een jaar, ook leuk (overigens zijn die protserige nep uitlaten op de facelift R”lines zo enorm lelijk m.i)

Ik denk dat ik me eerst maar eens richt op een goedkope opvolger voor de Swift. De Mazda is eigenlijk nog te mooi en goed om al weg te doen. Kost bovendien weer een hoop geld.

Omdat ik toch een zwak voor Suzuki heb, vind ik dit ook wel erg leuk:
Ignis Sport

Kan vast nog wel iets van de prijs af..... Ga er eens een mailtje aan wagen denk ik.

En mijn pa wees me nog op een Jimny. Ook erg leuk. Echter zijn ze redelijk aan de prijs en hebben ze wat last van roest.

Nee zo'n Jimny hoef je niet voor het betere stuurwerk te kopen.
De Ignis is een beetje fout en zeker geen schoonheid maar ik vind hem leuk.

Een outsider?

https://www.autoweek.nl/occasions/renault/twizy/341325073/color-cargo-ex-accu-elektrische-rijden/

Haha, een Twizy. Heb ik al een keer mee gereden. Best leuk. Alleen jammer dat je altijd vast zit aan een duur accu-abonnement...

Swift is ook leuker. Maar 1 echt mooie/duurdere auto is ruim voldoende met het huidige gebruik. Veel mensen om me heen moeten het met een (enige) auto doen die een stuk goedkoper is als onze 2e auto. Zonder 2e auto is me nog een stap te ver maar iets simpelers/goedkopers volstaat prima en kan me met zo goed plezier geven als autoliefhebber.

Zelfde geldt eigenlijk voor de Mazda. Best leuk om weer wat nieuwers en mooiers aan te schaffen maar de auto is nog in perfecte staat.
Genoeg mensen die het met minder moeten doen en die graag zouden willen ruilen.
Geld is echt niet het probleem maar soms goed om tevreden te kunnen zijn met wat je hebt. Lijkt alsof me dat makkelijk af gaat maar dat is niet het geval hoor.

Nico GTR zei:
En een Jimny rijd voor geen meter. :T

.

Op de snelweg inderdaad niet... maar in de drek, bij heftige sneeuwval en bij een laag water op de weg kan ik me amper iets beters en betrouwbaarders bedenken:p
Schakel je de 4wd uit dan zal je ook nog verbazen hoe vlot je een bochtig dijkje kan pakken. Vermakelijk!

Cube is leuk maar geen goedkope auto.
Civic is zeker geinig. Vind alleen nog maar eens een goede...... Liefst dan nog een mooie Coupe met schuifdak

Ik zag in Australië een zevenzits Cube! Nooit geweten dat die bestaan.
Bij zo'n nette Civic wil je 'm ook te netjes houden, en juist daarom gaat de Swift er uit.

Dus gewoon iets goedkoops met een roldakje zoeken. Twingo, Polo, Lupo. Of een panoramadak, daar vind je er iets meer van. Maar die dakjes zijn niet altijd probleemloos helaas.

Er is best wat moois te vinden, net een kleine selectie gemaakt en voor niet al te veel is er best een aardige 900, MX5, MGF of Golf te krijgen, allemaal net het dakje open, is toch plezierig en zelfs met 4 dakloos rijden, kan een mooie zomer worden.

Het moet een Suzuki zijn? Zonder schuifmans?
Wellicht:
3-deurs
Suzuki Baleno - 1.6 Sport Zwart Elek ramen/stuurbekr/Airco/172.200 km NAP € 1.250 uit 2000, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Zwart
suzuki-baleno-1-6-sport-zwart-elek-ramen-stuurbekr-airco-nap.jpg

Dit is 97 pk op 885 kg en een trekhaak.
https://www.autowereld.nl/suzuki/baleno/1-6-sport-zwart-elek-ramen-stuurbekr-airco-nap-27384608/details.html

4-deurs
Suzuki Baleno - 1.8 GTX 2e EIGENAAR + N.A.P + AIRCO € 1.450 uit 1998, Benzine, Handgeschakeld, Sedan, Blauw 199.997 km NAP
Maakt 121 pk op 985 kg.
suzuki-baleno-1-8-gtx-2e-eigenaar-n-a-p-airco.jpg

https://www.autowereld.nl/suzuki/baleno/1-8-gtx-2e-eigenaar-n-a-p-airco-17541405/details.html

Springbok zei:
Kristian zei:
Geld is echt niet het probleem maar soms goed om tevreden te kunnen zijn met wat je hebt.

Dat zegt mijn vriendin ook altijd als ik weer eens op autoscout zit te koekeloeren. ;)

Ken dat gevoel...
heb op dit ogenblik een zalige MX-5...
Maar toch, telkens ik een oude Defender spot op de weg, of eens een betaalbaar exemplaar tegenkom op het internet (prijzen gaan pijlsnel de hoogte in) begint het te kriebelen...

Door de tip van Omniradius in het topic van Zadelsnuiver:
Zadelsnuiver zei:
@Omniradius, niet eens zo'n gek idee een Pride :D .....

O ja, zo eentje voor weinig voor Kristian:
Kia Pride, 1.3 Profit Zeer goed onderhouden auto € 650 uit 2000, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Groen 123.000 km NAP
Volgens de verkoper: De auto is altijd netjes onderhouden geweest en beschikt over een complete onderhoud ’s historie inclusief een Nationale Auto Pas!
Onlangs heeft de auto een grote onderhoudsbeurt gehad waarbij alle filters vloeistoffen olie enz. zijn vervangen, veel facturen aantoonbaar. Distributie set is ook vervangen factuur aantoonbaar.
kia-pride-1-3-profit-zeer-goed-onderhouden-auto.jpg

https://www.autowereld.nl/kia/pride/1-3-profit-zeer-goed-onderhouden-auto-27160576/details.html

British Racing Green zei:
Springbok zei:
Kristian zei:
Geld is echt niet het probleem maar soms goed om tevreden te kunnen zijn met wat je hebt.

Dat zegt mijn vriendin ook altijd als ik weer eens op autoscout zit te koekeloeren. ;)

Ken dat gevoel...
heb op dit ogenblik een zalige MX-5...
Maar toch, telkens ik een oude Defender spot op de weg, of eens een betaalbaar exemplaar tegenkom op het internet (prijzen gaan pijlsnel de hoogte in) begint het te kriebelen...

Het begint wel altijd bij onschuldig wat rondkijken en zoeken... :}
Wederhelft vind haar Clio TCe90 nu maar wat traag, stelde haar deze voor. Net zo rood, maatje groter en net zo vlot als de blauwe :}
https://occasions.renaultkleine.nl/details/16359108/renault-megane-tce-205-pk-gt-edc

Nee, de opvolger zal gaan tussen Zoe en Captur in 2019.

Baleno is leuk, hebben mijn ouders ook gereden. In 96 een nieuwe 1.6 GX sedan in donkerrood.
Pride gaat er absoluut niet komen, verschrikkelijk! Zo diep wil ik ook nog weer niet zinken, er zijn grenzen.:)

@adinsx: mooie Mégane maar zo'n nieuwe Clio Estate is toch meer als prima voor erbij? Ik betrap me er zelf ook op dat Ik altijd mooier, beter en luxer wil maar voor een 2e auto vind ik dat redelijk onzin inmiddels.
Komt ook omdat ik tegenwoordig door de week eigenlijk niet meer in de auto rijd. En als ik dan op de fiets langs de provinciale weg opzij kijk en de nieuwe dure leasebakken voorbij zie kruipen dan denk ik laat mij maar lekker fietsen. Mindset is iets anders geworden.
Zijn ook maar bar weinig nieuwe auto's tegenwoordig in mijn budget die me nog hebberig kunnen maken.

Behoorlijk snel verkocht, die Swift. De advertentie zag er top uit, dus dat kon haast niet anders. Wel leuk om je nu weer te kunnen verheugen op iets nieuws, ik ben benieuwd!

Ja al met al nog wel snel gegaan. Echter komende 7 weken staat ie er nog gewoon. Kan ik rustig eens bedenken wat er terug moet komen. Evt. al wat auto's bekijken. Sport is om een zo mooi mogelijke te vinden. Iets uit de jaren 90 met heel weinig km's in (bijna) nieuwstaat bijvoorbeeld.
Moet wel iets zijn waar ik ook lol in heb.

Terug
Bovenaan