Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Ai dat is zonde! Wel ergens te begrijpen, maar het blijft een lekkere wagen. Met die foto’s moet het verkopen toch zo lukken. Schitterende foto’s!

Maar zo’n Swift kost toch ook niet de wereld om erbij te hebben?

Zo’n nieuwe CX-5 kan me niet helemaal bekoren. De onderkant van de voorbumper vind ik niet zo fraai vormgegeven. Dat is wel zonde.

En die Golf lijkt me helemaal prijzig met de net nieuwe 1.5. En dan wordt t model nog op korte termijn vervangen.

Eerst inderdaad de Swift verkopen en dan maar eens zien of we met de Mazda nog een paar jaar gaan doorrijden. Dat laatste is absoluut het verstandigst hoor.

Wil toch zeker 10.500 voor de Swift vangen en heb er geen haast mee. De meeste exemplaren die op Marktplaats worden aangeboden zijn geïmporteerd en hebben een schadeverleden. Aanschafprijzen in Duitsland zijn wat lager maar BPM is fors waardoor eentje met schade importeren lucratief kan zijn.
Onze Sport heb ik van de 1e eigenaar gekocht, complete onderhoudshistorie bekend, dealeronderhouden en heeft begin deze maand groot onderhoud gehad. Een absoluut perfecte auto waar vast wel een liefhebber voor te vinden is.

De Swift erbij houden is financieel geen enkel probleem hoor maar voor wat wij hem gebruiken vind ik het wel duur. En ondanks dat zo'n Swift erg waardevast is, blijft het geen geweldige investering natuurlijk.
Hij wordt nu met name gebruikt voor de boodschappen en met slecht weer naar het werk. Staat dan op een parkeerterrein of ergens langs de rijbaan in een woonwijk in Zwolle. Niet de beste plekken als je zuinig bent op je auto....
Geef mij dan maar een goedkoop karretje die ik zonder angst voor een kras of deuk kan parkeren.
Is ook wel weer een sport om voor weinig geld straks toch iets leuks en goeds te kopen.

Lijkt mij een zeer nette prijs voor de Swift! Zeker met die argumentatie in het achterhoofd heb je hier gewoon een prima koop aan.

Die nieuwe Mazda CX-5 is echt een fijne auto, al heeft 'ie zeker in dit fraaie rood wel serieus forse wielen nodig om uit de verf te komen. Wat vind je van auto's als de Peugeot 3008? Ook een erg mooie SUV-achtige met een prachtig interieur.

Als jij mijn Sirion nu overneemt, dan neem ik je Swift.;)

Sirion is een leuk karretje, maar ook prima om langs de kant van de weg te zetten.
1.5 dus best snel, zuinig en super praktisch.

Ben hem totaal niet zat, maar jou Swift is wel erg mooi.

Je weet dat de Swift geen cabrio is CK :p

Zijn heus ook nog wel wat twijfels maar rationeel gezien wel het slimste om hem te verkopen. Voor woon-werk verkeer pak ik 9 van de 10 keer de fiets dus in het weekend een keer een ommetje en dan houdt het wel op. Plus ik had in mijn hoofd alweer genoeg plannen om hem mooier en beter te maken en als ik dat ook nog eens op tel dan is dat gewoon zonde.

Ik begrijp het! (tu)

nou Carkiller, je zult het niet geloven maar ik zit wel te denken aan een Sirion voor erbij. Ruim, betrouwbaar en niet te duur. Een Aygo of Jazz zijn duurder.
Vandaag nog even met de Swift gereden. Wat een heerlijk fijn karretje is het toch.

Nou niet helemaal perfect hoor die Z4, dus weet wat je doet :}
Die Swift van je is idd een heerlijk fijn karretje Kristian, waarom zou je die weg doen voor een andere auto, als hij betaald is toch niets om druk over te maken.
Met een sirion rijdt je niets goedkoper.

Dan moeten we maar eens wat afspreken toch?(tu)

Leukere Sirion dan de versie die ik heb is niet te koop.
1.5 met 102 pk, tractiecontrole, stabiliteitscontrole, board computer...
Om maar wat zaken te noemen.

Velgen zijn ook nog netjes.

Correctie, 103 pk.
Moet wel op de details blijven letten.

Afspreken kan altijd. Ik ben alleen wel bang dat jouw Sirion te mooi en te nieuw is. Als ik er maar een paar duizend aan over houdt, heeft het inderdaad niet heel veel zin, zeker omdat zo'n Sirion 1.5 denk ik weinig goedkoper zal rijden.

@Bofkont: de Swift is inderdaad al betaald. Maar ondanks dat het geld op de bankrekening ook weinig oplevert tegenwoordig vind ik het ook zonde om het in een auto te hebben geinvesteerd die hoofdzakelijk stil staat. De keren dat ik er overigens mee rijdt geniet ik er wel van trouwens.
En na een ritje in de Swift waardeer ik ook de Mazda weer om zijn comfort en rust.

1:16 loopt de Sirion in de zomer, weegt maar 940 kg dus 1 schaal lager in de wegenbelasting dan de Swift.

En hij is netjes maar niet in nieuwstaat of zo.
2 kleine deukjes in de motorkap, 2 deurpanelen aan de binnenkant met een paar krassen...

Gewoon een gebruikt ding voor woon/werk verkeer.
Netjes zijn onderhoud gehad, boekjes erbij.

Nieuwstaat is zeker niet nodig voor mijn doel. Maar, een Sirion van 2009 heeft nog wel een waarde van 4 tot 6000 euro verwacht ik.
Mijn grens voor een andere auto ligt in eerste instantie bij 3000 a 3500. Als blijkt dat daar niks fatsoenlijks voor te halen valt dan kan ik dat altijd nog ophogen.

Zo, de Swift staat op Marktplaats. Ben benieuwd of er animo voor is, aan de auto ligt het in ieder geval niet. Krijg ik er geen goede prijs voor, dan blijft ie gewoon.
Zit al wel wat te fantaseren over een mogelijke opvolger. Zag bijv. een hele mooie Twingo I met vouwdak staan in nieuwstaat. En een Aygo Wave spookt ook nog in mijn gedachten. Niet helemaal logisch want wederom auto van minimaal 10.000 euro. Vaste kosten zijn wel iets lager en dat open dak is ook wel erg fijn maar financieel levert het natuurlijk niet zoveel op.

Maar goed, nog maar niet teveel op de zaken vooruit lopen....

Dank je! Als ik hem nog eens nalees, zie ik nog wel wat verbeterpunten hoor, maar voor nu is het prima. Wel grappig want als ik het hele verhaal nu nog eens lees denk ik waarom zou je zo'n geweldige auto willen verkopen.

:D

Maar dat dacht je ervoor ook al. Maar hij is nog niet weg, misschien bedenk jij je nog ;)

Je kijkt wel naar uitersten als vervanging, maar dat maakt het ook wel weer leuk!

Je advertentie werkt zeer overhalend! Ik zou hem zo van je over nemen. :D Eerst maar eens de MINI naar de 100k km rijden...

Je zou hem nog op autoscout kunnen zetten, zo is de advertentie ook te zien op gaspedaal.nl

Prijsstelling lijkt me prima, maar nu mis je wel de mensen die zoeken op een auto tot 10k.

@Carfanatic: Maar dat is toch totaal irrelevant. De auto kost namelijk geen 10k maar 11k.

Kristian, zonde dat je hem weg doet. Het is een prachtige auto die er nog steeds modern uitziet in mijn ogen. En je hebt natuurlijk een perfect exemplaar in de juiste uitvoering. Ik hoop aan de ene kant dat je hem niet verkoopt, maar als hij dan toch weg gaat moet het maar snel zijn :T. Aan de advertentie en de foto's zal het niet liggen.

Carfanatic zei:
Je zou hem nog op autoscout kunnen zetten, zo is de advertentie ook te zien op gaspedaal.nl

Prijsstelling lijkt me prima, maar nu mis je wel de mensen die zoeken op een auto tot 10k.

Voor dit type auto zoek je toch een liefhebber, niet iemand die persé niet meer dan ...€ uit wil geven.

Klopt. Ik denk dat de verkoop ook niet zo heel hard gaat hoor. Maar dat is ook geen probleem. Is na 4 weken nog niemand gekomen dan rij ik waarschijnlijk gewoon door en zet ik de laatste puntjes nog even op de i om er zelf van te genieten.

Mazda gisteren even schoongemaakt en uitgezogen, rubber matten gewisseld voor de luxe velours en tot slot de zomerwielen gemonteerd. Staat en rijdt weer een stuk beter. En zelfs ons zoontje van twee zag het meteen. Papa Mazda nieuwe wielen. Wordt met de paplepel ingegoten :D

20180310_173614.jpg

Kristian zei:
Zo, de Swift staat op Marktplaats. Ben benieuwd of er animo voor is, aan de auto ligt het in ieder geval niet. Krijg ik er geen goede prijs voor, dan blijft ie gewoon.
Zit al wel wat te fantaseren over een mogelijke opvolger. Zag bijv. een hele mooie Twingo I met vouwdak staan in nieuwstaat. En een Aygo Wave spookt ook nog in mijn gedachten. Niet helemaal logisch want wederom auto van minimaal 10.000 euro. Vaste kosten zijn wel iets lager en dat open dak is ook wel erg fijn maar financieel levert het natuurlijk niet zoveel op.

Maar goed, nog maar niet teveel op de zaken vooruit lopen....
Een Suzuki Celerio wellicht? Maar dat is vast een downgrade, als je een Swift gewend bent :T Maar success met de verkoop, vooral op marktplaats! Vreselijk platform om vandaag de dag iets te verkopen.

Omdat soort redenen, zou ik gewoon de auto inruilen i.p.v. al die zeik op je hals halen door de auto op marktplaats te zetten. Al is AutoScout24 ook niet veel beter, maar wel kosteloos.

Voordeel van de Celerio tegenover de Swift, is trouwens dat het een veel zuinigere auto is en goedkoper in de maandlasten. Was zelf namelijk eerst een Swift aan het overwegen, maar die vind ik te duur in de maandelijkse lasten en hij is niet zo zuinig.

Zunigrijje zei:
Omdat soort redenen, zou ik gewoon de auto inruilen i.p.v. al die zeik op je hals halen door de auto op marktplaats te zetten. Al is AutoScout24 ook niet veel beter, maar wel kosteloos.

Hij hoopt er nog wat aan over te houden, niet toebetalen dus.

Nee duidelijk, daar is de auto ook nog best veel waard is. Maar ik weet niet of je als particulier ook op Autotrack kunt adverteren? Lijkt mij een betere website om je auto aan te bieden, dan marktplaats.

Van marktplaats zou ik zelf grijze haren van krijgen, zo frustrerend werkt dat platform vandaag de dag. Vroeger was het nog wel aardig, maar tegenwoordig is het echt klote.

Op Facebook de auto aanbieden, kan trouwens ook helpen: vooral in specifieke groepen.

Als je zo naar je eigen advertentie kijkt, zou je toch wel gek zijn om die Swift in te ruilen voor een Aygo of een braadmobiel?*-)

Heb altijd wel redelijk goede ervaringen met Marktplaats. Aan de communicatie met geinteresseerden is vaak wel al af te lezen met wat voor volk je te maken hebt.

Toevallig zonet iemand geweest voor de Swift. Ook weer nette mensen. Een leuke dame die zelf het vorige type Sport rijdt en graag een nieuwere wil. Ze moet er nog even over nadenken maar was wel enthousiast. Had een deskundige vriend meegenomen die feilloos de paar mindere puntjes wist te vinden. Maar ze waren het er wel over eens dat het een zeer nette auto is. En dat klopt ook.

Een Aygo of Twingo met vouwdak is inderdaad niet te vergelijken. Maar voor die paar korte stukjes die ik rij met de 2e auto is zo'n Swift Sport ook wel wat jammer. Auto is nooit warm genoeg om eens lekker door te trekken en met alle fietsers en voetgangers voelt het ook al snel asociaal om hard te rijden in de omgeving.
Aan een mooi open dak hebben we denk ik meer lol.

Aygo16.jpg

Open dakje heb je al aan kunnen wennen met de Trabant. Ik snap je wel! Een Twingo 1 kan ook wel leuk zijn inderdaad. De eerste Aygo/C1/107 is niet met stoffen dakje geleverd toch?
En een Lupo is weer wat te oud zeker?

Cabrio ;) :
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/38470590

https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/38663003

https://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/barchetta/39536008

Carfanatic zei:

Gaspedaal laat geen auto's zien van autoscout en autotrack.

Ik heb zelf bijzonder goede ervaring met autoscout, eigenlijk al mijn auto's daar vrij vlot op kunnen verkopen.
Autoscout en autotrack zijn beide gratis ook.

Staat ook al op Autoscout hoor.
Ik denk inderdaad nog vaak terug aan het Twingo vouwdak in de Trabant. Heerlijk! Gewoon rustig toeren met dakje los is echt super.
En zo'n Aygo doet dat prima. Eigenlijk vind ik de Twingo I helemaal geweldig maar dan lever je wel nog meer in op veiligheid.
Nadeel is dat een Aygo X-Wave niet goedkoop is.

206 of MX-5 of zelfs een TT cabrio zijn ook leuk maar zijn zelfs nog zwaarder als de Swift. Dat was nou net niet de bedoeling. Een 500C is ook wel leuk alleen mist die twee deuren en is het geen Toyota.

Kristian zei:
206 of MX-5 of zelfs een TT cabrio zijn ook leuk maar zijn zelfs nog zwaarder als de Swift. Dat was nou net niet de bedoeling. Een 500C is ook wel leuk alleen mist die twee deuren en is het geen Toyota.

Als het nu één klasse zwaarder is en je kunt er 5 mille tussenuit halen? Zo'n oude cabrio kun je prima WA(+) verzekeren.
Als gewicht een issue is:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/daihatsu/copen/38612662
0-MOR-1603101675-thumbnail.jpg

Nadeel is wel dat het stuur aan de verkeerde kant zit.

Copen is ook wel leuk ja al is dat met 1,92m. niet ideaal. Ziet er ook wat gek uit dan. Een seizoen MX-5en zit ik ook nog wel aan te denken hoor. De Swift heb ik waarschijnlijk een jaar goedkoop mee gereden en als ik op die manier ook een jaartje van een cabrio kan genieten ook wel een optie. Maar goed, ook dan zal hij waarschijnlijk niet veel gebruikt gaan worden.....

Nieuwe Aygo vrijdag nog even in gezeten. Zit wat mij betreft wel een stuk beter als het eerste model. Betere stoelen en een mooi klein stuurtje. Geen auto om lange stukken mee te rijden maar voor ons gebruik meer dan prima.

Ik weet het gewoon nog niet. Doorrijden met de Swift, een echt goedkoop en oud koekblik a la Cuore, of toch wat meer veiligheid en een jonge A-segmenter met open dak nemen zoals een Aygo X-Wave of een Up! met panoramadak.

Ik weet het gewoon nog niet. Doorrijden met de Swift, een echt goedkoop en oud koekblik a la Cuore, of toch wat meer veiligheid en een jonge A-segmenter met open dak nemen zoals een Aygo X-Wave of een Up! met panoramadak.

Dat laatste zou ik zeker niet doen, daar zie ik echt helemaal de winst niet in.
Of je gaat echt heel goedkoop rondrijden en flink geld overhouden/besparen of deze fijne Swift gewoon doorrijden.
Van omruilen voor een uiteindelijk even dure A-segmenter ga je gewoon echt niet vrolijk worden.

Nee daar heb je absoluut gelijk in. Die besparing is met een paar tientjes per maand wel erg minimaal. Was in eerste instantie ook niet de bedoeling ook om toch weer iets duurders terug te kopen.
Maar eens rustig over nadenken.

Heb op Mobile.de wel een paar leuke Twingo's gezien met weinig km's en een vouwdak. Maar daar wil ik eerst weleens een rondje in rijden om te ontdekken of zoiets een beetje redelijk rijdt nog. In de basis al stokoude dingen natuurlijk zonder passieve veiligheid.
Wel leuk om zelf wat aan te kunnen sleutelen en poetsen.

Ik zou iets er tussenin zoeken: een leuke A-segmenter met een dakje wat open kan, van een jaar of vijf oud.

Ik zou de Swift alleen verkopen als je je doel voor ogen houdt: kosten besparen. Zo’n Twingo 1 met open dakje is dan wel een erg leuke optie.

Twingo 2 kan ook nog, die heeft dan wel een glazen dak. Maar best een leuk model, en met die losse achterstoelen ook wel leuk!
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1257835128-renault-twingo-1-2-night-day-groot-panoramadak-nieuwe-apk.html>
edit: zonder je topic vol te spammen, hier een heel leuke Twingo 1: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1261833714-renault-twingo-1-2-privilege-glazen-pano-dak.html>
Een Twingo 2 RS met glazen dak bestaat ook zie ik net! (tu)

Maar inderdaad, ik zou ook alleen voor wat anders gaan als het ook echt wat anders is. De Swift bevalt goed, maar in jouw situatie moet je voor iets leuks en goedkoops gaan. Gek idee: een smart fortwo cabrio?

Terug
Bovenaan