Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Gefeliciteerd!

318 zou ik niet doen. Een 3 cilinder is gevoelsmatig toch een beetje een motor voor een A-segmenter IMO. Dan zou ik eerder een leuke 320i kopen.

f7b2ad30cbb3e37fcafb43db2d0ceb152c7e558141dfb6c25402f873dacfb509

https://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html?icp=de:L1Gebrauchtwagen:unxmainnav#/bookmark=aHR0cHM6Ly9icHMuYm13LmNvbS9ERS9kZV9ERS9uc2MvRmFocnpldWdlL0JNVy8zZXIvMzIwLzMyMGktVG91cmluZy1MdXh1cnktTGluZS9wLzkwNjY3NDk/cT06cHJpY2UtZGVzYzpwcmljZVZhbHVlUmFuZ2U6JTI1M0MlMkIzMC4wMDAlMkIlMjVFMiUyNTgyJTI1QUM6ZW52aXJvbm1lbnQtZnVlbFR5cGU6QmVuemluOmRyaXZlLXRyYW5zbWlzc2lvbjpBdXRvbWF0aWs6YXR0cmlidXRlcy1jb2xvdXJUeXBlOk1ldGFsbGljOmF0dHJpYnV0ZXMtdXBob2xzdGVyeVR5cGU6TGVkZXI6YXR0cmlidXRlcy1zZXJpZXMtbW9kZWwtYm9keVR5cGU6My1Ub3VyaW5n

Zoiets lijkt me zeker te overwegen... 4 deurs is bescheidener en braver dan de 5-deurs, dus wie weet passeert die wel bij mevrouw.

Tja als je vrouw zich er ook nog mee gaat bemoeien wordt de keuze natuurlijk extra moeilijk.:) Ik vind de Civic hatchback ook niet mooi maar de sedan die BRG voorstelt is een stuk fraaier. Bovendien rijdt je dan wel wat exclusiever dan in een burgerlijke Focus of 3 serie. Interieur van de Civic vind ik trouwens wel erg mooi!

Civic krijg ik ook als sedan de handen niet voor op elkaar. Na de geweldige F1 GP gisteravond riep ik al even dat er nu toch maar weer een Honda moest komen. :-)

Inmiddels al een BMW dealer die voor me gaat zoeken op basis van mijn wensen. Wie weet dus...

Mazda, BMW of Ford, zoiets zal het wel worden. Laat nog weleens een Kia of VAG-ding zien (Wat vind je hiervan?) maar weinig enthousiasme merk ik wel.

Golf afgevallen?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=280652132&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&hlt=BI_XENON_HEADLIGHTS&hlt=LED_HEADLIGHTS&hlt=XENON_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxMileage=30000&maxPrice=25000&minFirstRegistrationDate=2018&minMileage=5000&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&pageNumber=3&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=bedde5bb-da2d-6efc-67b5-253027705769 1.5TSI, Automaat, R-line. Als je daar 3 jaar in rijdt schrijf je ook niks af.

Ondat je niet merktrouw bent zou ik een lijstje maken van wat je wil en dan maar gaan kruizen, en de angst van falen van fabrikanten niet laten meewegen. Over ieder model en merk is iets slechts te vinden, en dat zal dan ook nog eens sporadisch zijn, als het echt iets is lost de fabrikant het wel op, dat zag je bij Mazda ook met de remklauwen, het merk welke zegt dat het een producteigenschap is ..........niet doen.

Hmmm, vind Honda een sympatiek merk, maar het aanbod is vrij klein.
De Accord was altijd een favoriet van me, maar die is verdwenen. En dat is eigenlijk wat mij betreft de enige die de Mazda 6 zou kunnen vervangen.
En de Civic en HR-V vind ik nou niet de meest aansprekende auto's. De CR-V vind ik nog aardig, maar dat is meer sinds ik erachter kwam dat daar een derde zitrij in mogelijk is. En dat is voor mij persoonlijk, dat heeft Kristian (nog) niet nodig.

Wordt nog best lastig nu met alle mogelijkheden. Ik ben soms blij dat ik in zo'n keurslijf moet uitzoeken. Maakt de keus makkelijker.:}

Opeens let ik op zilvergrijze CX-5-en.*-) En van het weekend kwam ik er een tegen. En dat stond best goed.B)
19" is wel een must bij zo'n SUV.

Kristian, wat weerhoudt je ervan een F31 te kopen? Wil je een bijzonder gelijnde japanner, iets comfortabels of iets leuk wat leuk rijdt? Een Honda met CVT automaat is m.i. in alle opzichten een downgrade t.o.v. de 6. De focus is niet heel speciaal, maar rijdt wel goed.

18" staat al heel mooi onder een 4-serie. ;)

420i in het wit

bmw-4-serie-gran-coupe-420i-twinturbo-m-pakket-m-sport-2015-nap.jpg

420i in het zwart

bmw-4-serie-gran-coupe-420i-high-executive-m-sport-aut-leder-navi-prof-dealer-onderhouden-elektrische-ac.jpg

Een stationwagen heb je misschien niet meer nodig maar met de 4-serie heb je wel nog het gemak van een grote 5e deur mocht je toch eens iets groots willen vervoeren, praktischer dan de sedan en mooier dan de stationwagen.

Proficiat met de verkoop Kristian,

Toch invoeren dan maar?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-3er-touring-aut-m-sport-benzine-blauw-433dcde2-4697-4959-b25b-a8c471f87121?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share

4 GC is inderdaad een prachtige wagen: CarbonSchwarz staat 'm erg goed, M-pakket erbij en gaan met die Beamer!

Haha jullie maken het me niet makkelijker. Die 4GC heb ik ook al naar gekeken. Heel gaaf, ware het niet dat er sinds een paar weken een 430D in de straat staat. Nou staan er ook genoeg Seats en Skoda's in de straat maar dat weerhoudt me wel om er ook eentje te kopen. Moet er ook niet aan denken dat er nog zo'n 6 in de straat rijdt.
Verder heeft mijn zwager onlangs een witte CX-5 gekocht (oud model, dat wel) en wil mijn schoonpa wellicht ook wel zo'n CX-5 (wel de nieuwe dan) want fijne zuinige caravantrekker.

3GT vind ik ook wel aardig maar blijkt erg zwaar en vind hem leuk omdat ie anders is, maar echt fraai is het toch ook niet. Zeker zo naast die 4GC van de buurman verderop wel een beetje een lelijk eendje.

Die CX-30 vinden we thuis beide helemaal geweldig. Jammer dat de demo van de dealer niet onder de 30k en het verschil met een nieuwe met korting dan nog geen 2k is. Die nieuwe ga ik niet doen maar had gehoopt op een iets vriendelijk geprijsdere demo.

Maar inmiddels begin ik ook wel weer wat te zien in het F31 project. De auto die constant blijft terugkomen en die ik misschien gewoon maar eens moet kopen. Als premium selectie 2 jaar garantie dus wat kan er feitelijk misgaan.....

En die Golf dan. Dat is zo'n auto waarvan ik bijna niet durf toe te geven dat ik hem evt. ook wel zie als kanshebber. Stoelen, zitpositie, ruimteaanbod etc. gewoon een superfijne auto. Wat minder rijplezier, dat is waar en exclusief is het natuurlijk niet. Hoewel, zowel in de familie als in de straat nog geen Golf 7. Wel jammer om al snel in een oud model te rijden.
Maar groot voordeel is wel dat ze voor uiterst interessante prijzen te vinden zijn in Duitsland. Ik vind het zeker geen gekke keuze maar als autoliefhebber zeg ik nu waarschijnlijk iets verkeerds. Kwalitatief gezien is er tegenwoordig ook niks mis meer mee.

Die 4GC heb ik ook al naar gekeken. Heel gaaf, ware het niet dat er sinds een paar weken een 430D in de straat staat. Nou staan er ook genoeg Seats en Skoda's in de straat maar dat weerhoudt me wel om er ook eentje te kopen. Moet er ook niet aan denken dat er nog zo'n 6 in de straat rijdt.

Dat zou mij nou werkelijk helemaal geen ene moer uitmaken, je koopt toch gewoon een auto voor je zelf en niet voor de buren? Je maakt het jezelf wel onnodig lastig zo. Volg gewoon je hart zou ik zeggen!

Kristian zei:
En die Golf dan. Dat is zo'n auto waarvan ik bijna niet durf toe te geven dat ik hem evt. ook wel zie als kanshebber. Stoelen, zitpositie, ruimteaanbod etc. gewoon een superfijne auto.

Gewoonweg treurig dat je op dit medium je bepaalde voorkeur moet gaan uitleggen vanwege eventuele reacties...

SVF zei:
Die 4GC heb ik ook al naar gekeken. Heel gaaf, ware het niet dat er sinds een paar weken een 430D in de straat staat. Nou staan er ook genoeg Seats en Skoda's in de straat maar dat weerhoudt me wel om er ook eentje te kopen. Moet er ook niet aan denken dat er nog zo'n 6 in de straat rijdt.

Dat zou mij nou werkelijk helemaal geen ene moer uitmaken, je koopt toch gewoon een auto voor je zelf en niet voor de buren? Je maakt het jezelf wel onnodig lastig zo. Volg gewoon je hart zou ik zeggen!

Wou toch zeggen, wat boeit de mening van de buren/straat nou 8-)

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-estate-tce-160-bose-panodak-navi-r-link-8-7-k-benzine-grijs-afd0d50a-5747-4f88-ac6f-ea35eddf6fc5?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share
Ook niet verkeerd.

Nee, mooie auto zo'n Megane maar net niet mooi/speciaal genoeg voor mij ben ik bang. Heeft echt te maken met persoonlijke voorkeur hoor. Zal goed rijden en kwalitatief ook prima. Maar dan zou ik denk ik eerder voor deze gaan:
Golf Variant
Flesje olie in de kofferbak en een strik erom:)

Die witte 4-serie Gran Coupe is echt wel waanzinnig mooi overigens. Zoiets zou de Mazda heel snel doen vergeten. AW heeft ooit de Mazda 6 met de 3-serie vergeleken en qua verfijning van onderstel en materiaalkwaliteit is die laatste echt nog wel een stapje beter. Mag ook wel voor dat geld. I.cm. de geweldige automaat en de fantastische stoelen zou zoiets wel echt een droomauto kunnen zijn.
En natuurlijk koop ik geen auto voor de buren, integendeel. Het is hier vooral Duits wat de klok slaat in de straat en mijn Mazda springt er heel erg uit. Sowieso geen auto die je veel ziet rijden. Een klein beetje exclusief is wel leuk.

Mooi trouwens dat jullie zo enthousiast mee zoeken. Helpt me wel om uiteindelijk de juiste keus te kunnen maken.

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-320-touring-320i-xdrive-m-sport-panorama-led-k-benzin-schwarz-525544bc-86b6-4800-b059-3a6b3213bafd?cldtidx=7
Het is dat ik mijn auto nog maar een half jaar heb, maar deze ziet er goed uit en kost niet te veel.. Wellicht het onderzoeken waard.

Kristian zei:
Mooi exemplaar voor scherpe prijs. Maar is een export-prijs. Als je op de site van de handelaar kijkt staat ie voor een meer normale prijs:
BMW 320 Touring

En wat moet je met een xdrive..

Dat kan heel fijn en nuttig zijn, maar is voor jou niet echt van toepassing volgens mij. Dan is een RWD leuker en minder zwaar.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een F31 een superfijne auto is, en op 200k met twee auto's ook probleemloos gebleken. Ik zou wel een LCI adviseren, die vinden veel mensen qua demping net even beter en ook qua interieur heeft die een paar wijzigingen in positieve zin (materialen, klepje bekerhouders). Opties die ik niet zou willen missen: panoramadak, automaat, hifi upgrade/ HK, lederen sportstoelen met stoelverwarming.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-3er-touring-aut-luxury-line-naviprof-pano-kamera-benzine-blauw-b9d6e79f-0645-458c-83ea-7f1175825c96?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share

Dat interieur is zeer fraai in mijn ogen :-D

Ik ben bang dat het BMW-virus wel langzamerhand wat aan het overslaan is bij mij. Mooie tijdloze auto, niet te groot en niet te klein en heel veel rijplezier als ik dat mag geloven.

Als het een 3-serie wordt dan absoluut de automaat. Die schijnt geweldig te zijn. Panoramadak is mooi maar ik merk in de Up! dat het ook wat gevoeliger is qua rammeltjes en kraakjes. Kan ook weer stuk natuurlijk.
Sportstoelen ook absoluut een must voor mij. Alcantara heel mooi maar leer ook prima. Sportline uitvoering zie je regelmatig in Duitsland en heeft stof. Zou ook nog kunnen.
Ook minimaal xenon-verlichting en nog liever led-koplampen.
Enige wat ik heel jammer vindt is de kettingproblemen van de N20B20 motor. Ketting is rond de ton aan vervanging toe. Blok is niet geheel probleemloos dus.
LCI heeft zeker ook mijn voorkeur.

Deze voldoet naar niet helemaal aan maar is qua prijs wel aantrekkelijk:
320i Touring M

Audi A4tdi zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-3er-touring-aut-luxury-line-naviprof-pano-kamera-benzine-blauw-b9d6e79f-0645-458c-83ea-7f1175825c96?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share

Dat interieur is zeer fraai in mijn ogen :-D

Ben geen BMW3-fan, maar dit is een mooie.(tu)

Proficiat met de verkoop van je 6.
Ik heb voor het werk een 318d Touring gereden. Prima auto, maar juist omdat BMW standaard kaal is, gaf het me niet het wow gevoel. Afwerking van de BMW is mager, vormgeving interieur is eenvoudig en al best verouderd. Nee, dan zou ik eerder bij Mazda blijven en voor een jongere 6 gaan (of CX5/CX30). Veel indrukwekkender m.i.

Kristian zei:
Enige wat ik heel jammer vindt is de kettingproblemen van de N20B20 motor. Ketting is rond de ton aan vervanging toe. Blok is niet geheel probleemloos dus.

Helaas waar, en met dit in gedachte, waarom geen 335i? Itt de N20 is de N55 namelijk vrij van mogelijk catastrofale motorproblemen. Meerverbruik is te overzien (+1-1,5l/100km), en dan heb je wel echt een auto van een totaal andere orde. Een F30 zoals die door BMW is bedoeld. B)

Liefhebbersauto, volledig dealeronderhouden:

Vwb kmstand, mij lijkt kiezen tussen een 320i met 50k of een 335i met 100k een absolute no-brainer; snap die focus op een lage kmstand nooit zo.

335i is inderdaad een heel ander kaliber. Schitterende auto maar ik denk voor mij een stapje te gortig. Met het oog op verkoop over een jaar of 5 is een km-stand onder de 70.000 km wel fijn.

Als de problemen met het N20B20 blok zich beperken tot de distributie- en oliepompketting dan is daar wel overheen te komen. Goed opletten en ik heb iemand in mijn directe kring die dat met regelmaat uitvoerd bij de erkende dealer. Kost altijd geld maar blijft dan wel binnen de perken.
Geen idee of de motoren vanaf 2015 ook verbeterd zijn.

R J G Ruiters zei:
Proficiat met de verkoop van je 6.
Ik heb voor het werk een 318d Touring gereden. Prima auto, maar juist omdat BMW standaard kaal is, gaf het me niet het wow gevoel. Afwerking van de BMW is mager, vormgeving interieur is eenvoudig en al best verouderd. Nee, dan zou ik eerder bij Mazda blijven en voor een jongere 6 gaan (of CX5/CX30). Veel indrukwekkender m.i.

De 3-serie Touring lijkt mij eerlijk gezegd ideaal voor hem. Hij wilt iets kleiner rijden maar nog altijd wel praktisch. En BMW's rijden heerlijk. Maar ben er wel beetje met je eens dat het niet echt een hele vooruitgang is. De 3-serie is immers ook al vernieuwd en een zeer jong gebruikte CX-30/CX-5 zouden idd wel nieuwe aanvoelen

De 4GC is zo goed als net zo praktisch als de 3 Touring.
Zou dan als budget het toelaat altijd voor de veel zeldzamere en naar mijn mening veel mooiere gaan, de 4GC is natuurlijk ook een paar jaar later geïntroduceerd en komt daardoor wat nieuwer over ook.
Inhoud van de bagageruimte van de Touring is 495 liter, de 4GC is 480 liter dus daar zit het verschil hem ook niet in.

bmw-4-serie-gran-coupe-420i-high-executive-m-sport-aut-leder-navi-prof-dealer-onderhouden-elektrische-ac.jpg

Klopt, de 3-serie is qua model in de basis net zo oud als de 6 die eind 2012 werd geintroduceerd. Dat geldt overigens ook voor de Golf VII. Een Focus Mk4, CX-30 en een CX-5 zijn veel jongere ontwerpen. Dat zie je vooral in het interieur terug waarbij zo'n CX-30 wel echt een heel modern en hoogwaardig gevoel geeft.
De CX-5 overtuigt nog niet echt vind ik. Zit er niet zo lekker in helaas. Met lederen stoelen wordt dat wel iets beter maar de CX-30 zit echt stukken fijner met een mooie cockpit om je heen. 'perfecte harmonie tussen mens en machine' is hier nog niet zo goed gelukt.

Ik zie eerlijk gezegd de meerwaarde niet van een 3-er t.o.v. de 6
en al zeker niet als ze ongeveer even oud zijn en een vergelijkbare kilometerstand hebben.

Dus begin met eerst maar eens december en het vertrek van de 6 af te wachten,
overbrug dan een tijdje met de Up! tot er een leuke CX-30 in the picture komt,
doe dan die Up voor een fors bedrag particulier van de hand,
en koop jezelf een leuk gooi- en smijtwagentje voor erbij.

British Racing Green zei:
en al zeker niet als ze ongeveer even oud zijn en een vergelijkbare kilometerstand hebben.

Veel betere stoelen (in geval van sportstoelen), een veel krachtigere motor met een alom bejubelde automaat, en een veel moderner infotainment systeem, om te beginnen. Lijkt me aardig wat meerwaarde.

Je vraag is m.i. een stuk relevanter als je het over de CX-30 hebt, want wat is daar nou de meerwaarde van, behalve een stuk jonger met een frisser uiterlijk?

TYN zei:
British Racing Green zei:

Veel betere stoelen (in geval van sportstoelen), een veel krachtigere motor met een alom bejubelde automaat, en een veel moderner infotainment systeem, om te beginnen. Lijkt me aardig wat meerwaarde.

Je vraag is m.i. een stuk relevanter als je het over de CX-30 hebt, want wat is daar nou de meerwaarde van, behalve een stuk jonger met een frisser uiterlijk?

Sportstoelen zijn een must, anders kun je net zo goed op een krukje zitten. Die standaard stoelen zijn echt niks.
Infotainment - moderner? Hangt helemaal er vanaf welke versie in de auto geschroefd is en van welk modeljaar de betreffende BMW was.
Mijn 318d van oktober 2016 had navi business en echt geen verdere features dan een aux aansluiting. Heeft bij BMW allemaal een meerprijs en dan is het afhankelijk van de eerste eigenaar wat die allemaal erin heeft laten schroeven tegen meerprijs.

Meerwaarde van een 3-serie t.o.v. mijn oude 6 zie ik ook wel. Zet ik er een 6 van de laatste facelift tegenover dan wordt het wel een iets ander verhaal. Die heeft ook fijne stoelen en een schitterend interieur en rijdt ook weer een klasse beter als het 2013 model van mij.

CX-30 heeft een werkelijk fantastisch interieur, hele fijne stoelen met kantelbaar zitvlak, mooi compact formaat met voldoende ruimte en een fijne soepele motor die niet stuk gaat. Absoluut een auto die me wat doet. Grote kanshebber ook.

Kia ook al even gekeken. Gewone Ceed is aardig maar niet heel bijzonder, XCeed leuker en zat ook heerlijk. Maar wat een prijzen vraagt Kia zeg. En het interieur is echt nog wel een klasse minder als een Mazda.
En heel toevallig (of niet) passeerde me zojuist een Golf VII R-line in die mooie gele kleur. Heel anders als zo'n moderne Mazda maar ik kan hem wel waarderen. Als goedkoper alternatief houd ik hem nog even in het achterhoofd. Proefrit moet leren of het (1.5 TSI) leuk genoeg rijdt en hoe zich tegenover een Focus verhoudt.

Proefrit in een 3-serie gaat ook binnenkort gebeuren. En dan eens kijken of er langzamerhand wat duidelijkheid komt. Zo niet, dan Uppen we nog iets langer door. Zou toch jammer zijn als voor pagina 100 de zoektocht al ten einde is :D

71127515.jpg

Inderdaad kalm aan. Ik heb ook héél veel pagina's gedaan over het vinden van dé opvolger van mijn toenmalige Clio RS.
AW-ers die al wat langer meelopen herinneren het zich vast nog. Een 5-deurs RS, of toch een GT165? En het werd, nadat de Clio eerst verkocht was en ik tijdelijk een R19 reed, een 3-deurs F1-R26 haha. Enige voordeel wat ik had, het merk stond al vast ;)

Zo'n 3 Serie is inderdaad erg gaaf. Gister parkeerde na mij het nieuwste type 3 Serie, en dan ook nog een 330i station met de nodige opties in: knal blauw. Wauw, wat een gave bak is dat. Kost alleen wel een flinke duit (en ja, jij zoekt naar gebruikt). G-782-KB -> cataloguswaarde van € 69.590,-. Met 22% bijtelling een flink maandbedrag *-)

Kristian zei:
335i is inderdaad een heel ander kaliber. Schitterende auto maar ik denk voor mij een stapje te gortig. Met het oog op verkoop over een jaar of 5 is een km-stand onder de 70.000 km wel fijn.

Als de problemen met het N20B20 blok zich beperken tot de distributie- en oliepompketting dan is daar wel overheen te komen. Goed opletten en ik heb iemand in mijn directe kring die dat met regelmaat uitvoerd bij de erkende dealer. Kost altijd geld maar blijft dan wel binnen de perken.
Geen idee of de motoren vanaf 2015 ook verbeterd zijn.

Vanaf de LCI ligt er verbeterde motor in inderdaad, waar ik nog weinig geks over heb gelezen. Maar dat zal je BMW mannetje je ook wel kunnen vertellen.

De LCI vind ik wel net even stukje fijner.

Een 4GC is natuurlijk helemaal een beauty! Zou mijn keuze zijn.

Gevraagd en geeft aan dat bijv. oliepompketting is verbeterd (bussen ipv lamellen) en dat mocht er wel een probleem met distributie o.i.d. ontstaan dat er een prima coulanceregeling is. Dat hoeft dus geen bezwaar te zijn.

ik zie hier steeds weer de dreier voorbij komen als optie, maar waarom eigenlijk geen c-klasse estate, i.m.o. op alle vlakken de betere keuze.

Terug
Bovenaan