Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Ik ben juist heel erg gecharmeerd van de CX-30. In het mooie Mazda rood (maar in het wit ook mooi) is het echt een fraaie auto. Een CX-5 is ook wel mooi maar iets saaier.
Maar inderdaad eerst maar eens zien of de 6 goed te verkopen is en dat je geen bandenschopper op bezoek krijgt.

CX-30 vind ik ook mooier, je ziet ook duidelijk dat het weer een Mazda van een nieuwe generatie is. CX-5 zal vast volgend jaar ook wel een update komen waar het interieur naar hoger plan wordt getild. In vergelijking met de 3, CX-30 en de 6 oogt dat een stukje minder hoogwaardig.

In Duitsland net over de grens ook een aantal mooie Focussen ST-Line Wagon 1.5 zien staan van huidige model. Niet zo exclusief als een Mazda en ondanks het sportieve voorkomen is het geen echte schoonheid. Maar, het rijden schijnt wel heel goed te zijn.
Qua prijs wel wat interessanter.

Ik vind de focus wel een mooie auto, maar dan vooral de hatchback. Maar het is geen schoonheid zoals sommige Mazda’s wel zijn.

Hatchback vind ik ook mooier. Lekker gedrongen. De Wagon is niet helemaal in balans en lijkt wat te hangen. Als ST-Line vind ik hem nog wel redelijk smakelijk.
14333517_2.jpg

CX-30 is ook geen natuurlijke schoonheid vind ik. Maar interieur is wel top (i.t.t. de Focus). Je rijdt wel in een wat aparter model.
mazda-cx-30-2-0-skyactiv-g-comfort-leder.jpg

Ik ben best “fan” van Mazda (ook wel van Ford overigens), maar de CX-30 doet het hem niet voor mij.. Dan is een 3 of facelift 6 wel een stuk mooier.

Tsja, zal nog een lastig keuze worden. Ben ook nog even aan het kijken bij andere merken. Helemaal geen Audi fan, maar dit vind ik wel een mooie strakke auto.
Audi A3 SB
audi-a3-sportback-1-4-tfsi-s-line-navi-xenon-19-inch-vele-opties.jpg

Dan ga je er amper op vooruit tov de 6.
En al gezien hoe weinig plaats er op die achterbank is, amper beenruimte.
Dan kies je nog beter voor een laatste model Civic!

Die Civic krijg ik er thuis echt niet doorheen. Geen idee hoe ruim/krap zo'n A3 SB is. Zal vast niet krapper zijn als een CX-30.
Een 6 is redelijk ruim maar gezien de buitenmaten valt het ook wel wat tegen. Vooral voorin houdt het niet over, stoel kan niet ver genoeg naar achteren. Dat is bij een Duitser absoluut veel beter voor elkaar. CX-30 zit ook beter trouwens.

Skyactiv-X te duur. Ik heb ook liever de Skyactiv-G persoonlijk. Dat is een bewezen betrouwbare motor die geknepen is tot 122pk maar na software aanpassing zo rond de 170 pk levert zonder dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Zelfde blok als in de 6 en CX-5 namelijk. Dit wordt bevestigd door de dealer.
Daarmee is het verschil met de Skyactiv-X qua vermogen minimaal en ik weet uit ervaring dat de gewone Skyactiv-G ook zuinig is. Ik rijdt zonder problemen 1:16 met mijn 6. Zoveel zuiniger gaat de X echt niet zijn.
Voor mij dus absoluut de Skyactiv-G die ik (proefrit 3 en CX-30) ook vlot genoeg vond.

Hoezo te duur? Scheelt nog geen 2.000 euro. Hoort ook nog eens zuiniger te zijn (schoner is ie al)

Zie nu pas dat de 122pk er alleen als basis en Comfort is

De gewone G wordt regelmatig als demo aangeboden voor prijzen onder de 30k incl. lederpakket. De X vind je (nog) niet voor dergelijke prijzen. En daarnaast heb ik als particulier gewoon liever een motor die zich al heeft bewezen.

Leuk om je speurtocht te volgen, ben benieuwd waar je uiteindelijk mee eindigt. Zelf heb ik een jaar geleden gekozen voor een cx-5 en geen moment spijt van gehad.
leuke bijkomst van de cx30 https://www.nu.nl/auto/6010653/mazda-cx-30-behaalt-bijna-perfecte-score-bij-botsproef.html,

Lekker doorsparen voor een CX30 met een Skyactiv X motor, die wil en krijg je geen spijt van....
Laten we aan die Audi maar geen woorden vuil maken....

MLL zei:
Lekker doorsparen voor een CX30 met een Skyactiv X motor, die wil en krijg je geen spijt van....
Laten we aan die Audi maar geen woorden vuil maken....

Verrassende opmerking. Had ik niet van jou verwacht. Jij staat hier op het forum toch bekend als een groot Audi liefhebber/kenner.

De Mazda is in ieder geval zojuist verkocht. Leuke vent die helemaal enthousiast was van de auto. Goed bekeken, proefrit gemaakt en we waren het snel eens over de prijs. Begin december komt ie hem ophalen. Alle vertrouwen ook in.
Enerzijds blij, anderszijds ook wel heel erg wennen dat de Mazda strak weg is. Maar goed, er zal wel weer iets moois voor terug komen.

Het gaat dus nu echt concreet worden!

Tsja, dat heb je met een mooie auto... Ging mij eigenlijk ook wat (te) snel. Anderzijds is dit ook wel goed zo. Werd ook regelmatig moe van mezelf. Geeft straks weer (een tijdje) rust als er wat nieuws staat.
Denk dat we de Up! misschien wel gaan inruilen zodat we straks 1 mooie, nieuwe auto hebben. Koop ik een oud Japannertje erbij die ik zonder me druk te hoeven maken bij mijn werk of de supermarkt parkeer. Wordt nu de Up! voor gebruikt maar afgelopen jaar al drie keer een deuk erin gehad.

Gefeliciteerd (of toch een klein beetje gecondoleerd?) dan maar! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Het is wel veel prettiger en leuker om zonder inruil te shoppen en uiteindelijk valt er dan vaak ook meer korting te bedingen. Ik heb ook hélemaal niets met Audi en ik heb ook zo het idee dat je hart meer bij een Japanner ligt...?

Gefeliciteerd Kristian(tu) Ik zie dat je nog enorm twijfelt. Uit de auto's uit jouw lijstje zou ik voor de focus ST-line gaan met 1.5 182pk. Heerlijk blok en de meest leuk rijdende van het stel (gezien je ook geen swift sport meer hebt, zou ik het leuke rijden missen). Of een 6 van de laatste facelift, blijft een hele mooie auto. De genoemde A3 is een pracht exemplaar, maar een A3 blijft echt een doodsaaie auto om mee te rijden.

Al las ik ook ergens dat het mogelijk je laatste ICE auto wordt, waarom dan niet toch een mooie F31;)

Jaja, ik was het naar mezelf en naar het forum toe ook wel verschuldigd. Eindelijk toch schot in de zaak.
Focus ga ik absoluut mee rijden. Prijstechnisch interessant en met het rijplezier schijnt het ook goed te zitten.

En die BMW, vriend die bij BMW werkt reageerde ook meteen met, 'meteen een mooie 330i halen'. Ga ik ook nog even naar kijken. Nu de kans voor. Wordt het hem niet dan kan ik er ook een keer over ophouden.

Ai, toch jammer, maar het biedt perspectief voor een fraaie opvolger! Ik ben heel benieuwd waar je mee gaat komen!

Zat er toch al een tijdje aan te komen, maar goed dat de knoop is doorgehakt en het zoek plezier kan voor je beginnen!

De Mazda's vind ik allemaal wel een beetje veel van hetzelfde tegenwoordig en ik heb er niet zoveel mee. Zeker de CX30 vind ik er maar vreemd uitzien met die opgeplakte strips. Als je toch al een tijdje in een Mazda hebt gereden, zou ik voor iets anders gaan voor de verandering. BMW 330i is natuurlijk geniaal, maar die Focus (in ST-Line) verbaast mij eerlijk gezegd ook in positieve zin. Wel even filteren op blauw:

Focus ST-Line
$_20.jpg

Mijn ouders hebben ook een Focus (vorige model) en zijn daar erg te spreken over. Rijdt ook fijn. Nou vind ik het eigenlijk niet leuk om dezelfde auto te kopen, maar zo'n nieuwe Focus spreekt me wel aan.

Gefeliciteerd met de verkoop Kristian. Nu geen dingen overhaasten. Gewoon lekker de up! gebruiken en dan een goed idee om die eens in te ruilen op bijvoorbeeld een mooie Focus. Koop je een 2005 Swiftje erbij ofzo :) Of een vroege Aygo. Al weet ik zo rond maart ook nog wel een Alto van 2009 voor je ... ;)

Kan zijn, maar het is een dijk van een auto. Zeker om in te sturen.

Als je zeker weten exclusief wilt rijden kun je ook deze nemen.

Exclusiviteit gegarandeerd, vergeet alleen je portemonnee niet mee te nemen.

Gefeliciteerd met de verkoop! Toch wel fijn dat het aan prima kerel is verkocht. Wel iets van aanbetaling gezien oid? Of puur op vertrouwen.

Ik ga je zoektocht maar eens volgen nu het eindelijk concreet wordt na jasaren (:B

Bedankt voor de felicitaties. Vanmiddag nog even op pad geweest en dan denk je wel 'wat rijdt dat Mazdaatje toch fijn'. Nee, het is goed zo hoor. Eindelijk eens de daad bij het woord voegen.
De Focus was ik wel benieuwd naar dus even naar de dealer in Zwolle geweest. Helaas geen 1.5 als proefrit-auto maar wel een 1.0 automaat. Die mag namelijk wel 1300 kg trekken i.t.t. de handgeschakelde. Hadden een hele zooi 1.0 ST-Lines wel als jong gebruikte.

Hoe rijdt dat dan? Nou eigenlijk heel erg goed. Heel stil en comfortabel en het gaat allemaal erg gemakkelijk. Voor normaal gebruik is die 1.0 echt pittig zat.
Wel wat kleine rammeltjes al in het interieur, al valt dat ook op omdat ie zo stil was. Interieur vond ik eigenlijk best fraai. Materialen en afwerking netjes en sfeervol verlicht. Multimedia ook prima.
Ik heb wat verhalen over de 8-traps automaat gehoord m.b.t. betrouwbaarheid dus weet niet of ik die zou kiezen. Binnenkort nog een afspraak om een 1.5 handgeschakeld te rijden. Lijkt me net wat leuker/sportiever nog.

20191116-163454.jpg

20191116-163529.jpg

20191116-163537.jpg

Over de koper van de Mazda, ik heb er wel vertrouwen is. Stelde wel voor om een aanbetaling te doen maar vond ik niet nodig. Komt wel goed.
Vriend van me probeert me echt de BMW richting in te duwen. Ook heel verleidelijk. Die 420i die gepost is vind ik geweldig.
Meeste F31's in mijn prijsklasse zijn straks 5 jaar oud en hebben zo'n 100k op de teller. Ik verwacht dat zoiets wel fors meer afschrijft dan wat ik nu heb gedaan als ik er weer zo'n 5 jaar mee blijf rijden.
Ga binnenkort wel rijden met een 3-serie, dan weet ik snel genoeg of ik dat er voor over heb. Heel benieuwd of die rijervaring echt zoveel beter is als van zo'n Focus of een Mazda.

Een Insignia trekt me trouwens niet zo. In de juiste uitvoering een nette auto die fijn zit, maar heb weinig met Opel.

Van een Mazda 6 naar een Focus?? Over achteruitgang gesproken. En ja hoor het zal prima rijden verder.... Maar echt, serieus??

Die automaten, alle merken hebben wel wat, die van Mazda zijn bagger, Toyota loeit, DSG schakelt te snel over, nu de 8 bak van Ford weer wat en de 7 bak van Mercedes hokt en stoot.

Allemaal kul........

A3 White zei:
Die automaten, alle merken hebben wel wat, die van Mazda zijn bagger, Toyota loeit, DSG schakelt te snel over, nu de 8 bak van Ford weer wat en de 7 bak van Mercedes hokt en stoot.

Allemaal kul........

Klopt, meestal zijn het de zelfbenoemde experts die in een 15 of 20 jaar oude kar rijden die vol kritiek zitten over een nieuwe auto.

Kristian zei:
Tsja, zal nog een lastig keuze worden. Ben ook nog even aan het kijken bij andere merken. Helemaal geen Audi fan, maar dit vind ik wel een mooie strakke auto.
Audi A3 SB
audi-a3-sportback-1-4-tfsi-s-line-navi-xenon-19-inch-vele-opties.jpg

Deze had ik even gemist. Mooie wagen zeg!! Maar qua rijden niet heel spannend en denk ook vooral qua ruimte wel tegenvallend.

Snel gegaan met de verkoop inderdaad! Al snap ik het wel, zo'n 6 smoelt naar mijn idee ook beter dan een Focus. (tu)

haarr zei:
A3 White zei:

Allemaal kul........

Klopt, meestal zijn het de zelfbenoemde experts die in een 15 of 20 jaar oude kar rijden die vol kritiek zitten over een nieuwe auto.

Mijn ouderwetse 4 trapsautomaat schakelt nog voorbeeldig na 237.000km...

Zo’n Focus met 180 pk ga je wel plezier aan hebben.
Tijdje terug gesport met zo’n uitvoering op de snelweg en een dijk. De eigenaar zat met net zo’n smile in de auto achter het stuur als ik (tu).

Eindelijk de 6 verkocht...

Ik zou toch gewoon voor een dreier gaan, dit is het juiste moment met de introductie van het nieuwe model.

Hier staan er bijvoorbeeld 3 te koop, allemaal minder dan 5.000 gelopen uit 2019. Ook alledrie een m-pakketje, grote navi, trekhaak en hifi...

https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad-bmw/10723514-bmw-3-serie-touring-318i-m-sport-edition-trekhaak-hifi-navi-prof/

Die Audi A3sb ziet er ook wel erg strak uit.

Ik lees altijd wel mee, maar reageer niet (te vaak). Gefeliciteerd met verkoop Kristian! Toch nog snel gegaan zeg! Gefeliciteerd!

Dank je! Wat betreft de Focus, ik snap wat er bedoeld wordt, maar het rijdt echt top. Bouwkwaliteit is wel zichtbaar minder en er zijn nogal wat kinderkrankheiten op het gebied van afwerking en materialen als ik het forum op Motortalk zie. Dus of het verstandig is om eentje van de eersten aan te schaffen....

Dreier ga ik serieus (weer) overwegen. 318 is stuk betaalbaarder maar vraag me af hoe goed dat blok inmiddels is en of je daar niet spijt van krijgt. Caravan kan er net achter ook.

Het wordt nog een hele lastige zoektocht. Verschil is dat het nu wel menens is.

Terug
Bovenaan