Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Ik zou hem ook lekker blijven rijden. Dat deukje is natuurlijk zuur, maar daar rijdt hij niet minder slecht door. Als je hem dan toch echt de deur uit wilt hebben, koop dan (als bezweerd autoliefhebber) op zijn minst weer iets leuks voor dat bedrag. Toen je de Up als tweede auto hebt aangeschaft heb je ook al een rationeel compromis gesloten door de swift sport eruit te doen. Een Ceed is behalve op papier (bouwjaar, kmstand) in mijn optiek een achteruitgang. Kun je nagaan hoe goed die 8 jaar oude Mazda eigenlijk wel niet is... :-D

0utygggb629i.jpg

n44ycwqbkll9.jpg

Voor die prijs van die Kia heb je binnenkort ook een ex-demo CX-30. Al moet je dan wel inleveren in bagageruimte

Ik ben een Mazda liefhebber. Mijn vader heeft veel Mazda gereden (616, 626).
Maar ik begin een beetje uitgekeken te raken op het huidige exterieur design. Ik vind de CX30 een beetje te veel "meer van hetzelfde". De 3 sedan is prachtig.

De interieurs daarentegen vind ik op dit moment de mooiste in de markt.
Hoe dat (gelukkig kleine) scherm op het dashboard staat. Hoe het dashboard is opgebouwd. De materialen. Echt schitterend.

De/je 6 is nog steeds een mooie auto.
Maar ach, als het begint te kriebelen.............

Heel vervelend zo'n deukje in een verder nog prima auto.
Ik zou er voor nu nog even lekker rustig over nadenken en dan tot de conclusie komen dat je gewoon nog even door moet blijven rijden.
Kilometerstand in combinatie met het lage aantal kilometers dat je rijd per jaar maakt het zonde om nu in te ruilen.
Normaal gesproken kan je nu ook harder geld bij sparen dan dat de auto afschrijft, dus gewoon doorrijden tot je straks wel precies de auto naar je zin terug kan kopen! Zou vervelend zijn als je nu iets anders koopt en dan volgend jaar denkt, had ik maar.

Deukendokter hou ik even in het achterhoofd. Had van Bofkont ook een goed adres gekregen maar die gaf aan dat het niet ging lukken.

En als je moe wordt van het volgen van dit topic dan adviseer ik je om het niet meer te gaan lezen. Jij blij, ik blij. Die vervelende reacties zit ik namelijk ook niet op te wachten.

Kristian zei:
Deukendokter hou ik even in het achterhoofd. Had van Bofkont ook een goed adres gekregen maar die gaf aan dat het niet ging lukken.

En als je moe wordt van het volgen van dit topic dan adviseer ik je om het niet meer te gaan lezen. Jij blij, ik blij. Die vervelende reacties zit ik namelijk ook niet op te wachten.

Verkeerde been uit bed gestapt of azijn gedronken?
Zie echt helemaal nergens vervelende reacties, zijn in ieder geval zeker zo niet bedoeld van mijn kant en denk ook niet van Carfanatic.
Ik check je topic omdat het leuk is om te lezen, beetje sarcastische humor moet kunnen hoor.

Nee hoor, ging mij overigens ook om deze en eerdere reacties van Carfanatic. Mijn indruk is dat hij zich irriteert aan mijn zoektocht die alle kanten op gaat, tot nu toe zonder enig resultaat. Ik snap dat dat vermoeiend kan zijn, ik wordt ook geregeld moe van mezelf, maar lees het dan niet.

Maar mooi dat jij het nog wel leuk vind om te lezen! Sarcasme en humor kan ik overigens prima hebben.

Kristian zei:
Nee hoor, ging mij overigens ook om deze en eerdere reacties van Carfanatic. Mijn indruk is dat hij zich irriteert aan mijn zoektocht die alle kanten op gaat, tot nu toe zonder enig resultaat. Ik snap dat dat vermoeiend kan zijn, ik wordt ook geregeld moe van mezelf, maar lees het dan niet.

Maar mooi dat jij het nog wel leuk vind om te lezen! Sarcasme en humor kan ik overigens prima hebben.

Ah OK, gelukkig!
Juist jouw heen en weer getrek van wel een andere/niet een andere is heel vermakelijk om te lezen.
Heel erg herkenbaar ook. Eens in de zoveel maanden gebeurt er iets waardoor jij denkt een andere auto te moeten ( gedoe met remmen of nu met deukje bijvoorbeeld ) en dan na een weekje met allerlei voorstellen en ideeën op de proppen te komen besef je dat het helemaal niet nodig is en besluit je om de auto te houden. En dan 3-4 maanden later begint het weer opnieuw. Heerlijk! ;)(tu)

Kristian, kan je een keer een duidelijke foto van het deukje maken?

Wil hem aan mijn schadehersteller laten zien, kijken wat hij zegt.

Grappig, mijn vrouw had vanmiddag een foto gemaakt van een auto die haar opviel. Ze vond hem overigens heel lelijk.
Blijkt best een bijzonder ding te zijn....
Whats-App-Image-2019-10-12-at-22-02-26.jpg

Is deze
ogxyqbtb5kdh_800.jpg

Dank je.

Ik vind het niet zo schokkend, krijg je in ieder geval veel beter maar helemaal weg...
Lak is nog heel zo te zien, ik stuur de foto door.

Heel erg herkenbaar ook. Eens in de zoveel maanden gebeurt er iets waardoor jij denkt een andere auto te moeten ( gedoe met remmen of nu met deukje bijvoorbeeld ) en dan na een weekje met allerlei voorstellen en ideeën op de proppen te komen besef je dat het helemaal niet nodig is en besluit je om de auto te houden. En dan 3-4 maanden later begint het weer opnieuw. Heerlijk! winking smileythumbs up

Deukje, steeds heftiger trillende versnellingspook in de 4e versnelling, niet het meest roestresistente bouwjaar, stoelen met veel te weinig steun aan onderbenen en km-stand net voor de psychologische grens van 100K. Ik kan voldoende redenen bedenken :). Belangrijkste reden om het uit te stellen is omdat het ook gewoon bizar veel geld weer kost en zich ook iedere keer weer wensen m.b.t. het huis aandienen. Dat geld is sowieso beter besteed. Een nieuwe/andere auto is vooral luxe/hobby en met een gezin en eigen huis komt dat niet meer op de eerste plaats.

Dank je.

Ik vind het niet zo schokkend, krijg je in ieder geval veel beter maar helemaal weg...
Lak is nog heel zo te zien, ik stuur de foto door.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite. Ben benieuwd. Helemaal weg is niet perse nodig. Liever nog een klein zichtbaar knikje dan de hele zijkant overspuiten met het risico op kleurverschil.

Een nieuwe/andere auto is vooral luxe/hobby en met een gezin en eigen huis komt dat niet meer op de eerste plaats.

Als je dat maar onthoud dan komt het goed! (tu)

Denk trouwens dat het deukje niet zozeer te groot is of te heftig van vorm, het is denk ik meer dat hij zo te zien precies op de hoogte zit van de verstevigingsbalken in de deur, dus je kan er vanaf de binnenkant niet bij denk ik om hem eruit te wrijven.

Kristian zei:
Heel erg herkenbaar ook. Eens in de zoveel maanden gebeurt er iets waardoor jij denkt een andere auto te moeten ( gedoe met remmen of nu met deukje bijvoorbeeld ) en dan na een weekje met allerlei voorstellen en ideeën op de proppen te komen besef je dat het helemaal niet nodig is en besluit je om de auto te houden. En dan 3-4 maanden later begint het weer opnieuw. Heerlijk! winking smileythumbs up

Deukje, steeds heftiger trillende versnellingspook in de 4e versnelling, niet het meest roestresistente bouwjaar, stoelen met veel te weinig steun aan onderbenen en km-stand net voor de psychologische grens van 100K. Ik kan voldoende redenen bedenken :). Belangrijkste reden om het uit te stellen is omdat het ook gewoon bizar veel geld weer kost en zich ook iedere keer weer wensen m.b.t. het huis aandienen. Dat geld is sowieso beter besteed. Een nieuwe/andere auto is vooral luxe/hobby en met een gezin en eigen huis komt dat niet meer op de eerste plaats.

Rationeel dus gewoon doorrijden. Maar begrijp heel goed dat je een keer wat anders wilt. Ik zou het zelf nooit zolang volhouden en dat heeft er niets mee te maken hoe goed de auto is, maar je leeft nou eenmaal maar 1x :}

Vandaag (pas) de foto's naar mijn schadehersteller gestuurd.
Zal deze week wel antwoorden, maar als Total Loss gelijk heeft dat daar een balk zit dan kan hij er uiteraard ook niet bij.

Kort antwoord van mijn schadehersteller.

"Ik kan m restylen, maar niet voor 100 %, te diep."

Ik zou dat zelf dus laten doen, kijken hoe het er dan uit ziet en of het goed genoeg is.
De kosten zijn het niet.

Mijn udzs meneer kan dit ook. Surhuisterveen. Wellicht betrekkelijk in de buurt. Dan komt het echt wel een heel eind goed.

@Carkiller, bedankt voor het navragen. Ik ga dit inderdaad eerst maar eens proberen. Niet het gewenste resultaat dan kan er altijd nog geplamuurd en gespoten worden. Voordeel is wel dat de witte lak oneffenheden wel redelijk maskeert.

@uwbuurman, ik kom regelmatig in die buurt dus dat zou zeker een optie kunnen zijn. Ik denk dat je WSR restyling bedoelt.

Als door restylen de deuk een stuk minder opvallend gemaakt kan worden ben ik wel tevreden. Het is geen nieuwe auto meer en na 8 jaar zijn gebruikssporen ook niet te voorkomen.

Ik zou dat zeker overwegen. Al vaker deukjes gezien die "niet meer te redden" waren maar wel haast onzichtbaar. Vergeet alleen niet dat jij het altijd zal zien omdat je het nu eenmaal weet. Voor inruil (nu of ooit) kan het genoeg zijn.

Ik snap je overwegingen (alhoewel ik het meer met oudere auto's heb) en de strijd tussen ratio en gevoel hierbij. Ik heb gelukkig al snel aan band met een auto waardoor ik die niet makkelijk weg doe (ik koop er eerder nog eentje bij). Ik weet niet of je het weleens doet maar ga ook gewoon eens een keer rijden met een auto. Als je zo'n Kia wat lijkt ga dan gewoon eens proefrijden. En dan proberen rationeel te zijn naar "is deze auto echt fijner dan de Mazda". Ik dank dat daardoor al regelmatig je weer terug gedreven wordt naar je Mz6.

Als je toch van plan bent om in te ruilen zou je je kunnen afvragen of de reparatiekosten opwegen tegenover een eventuele lagere inruilprijs. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Tenzij je je er zelf echt ontzettend aan stoort, maar zoals hierboven al gezegd zal een ander het misschien niet eens meteen opvallen maar omdat je het weet worden je ogen er automatisch door aangetrokken telkens als je naar je auto loopt...

SVF zei:
Als je toch van plan bent om in te ruilen zou je je kunnen afvragen of de reparatiekosten opwegen tegenover een eventuele lagere inruilprijs. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Tenzij je je er zelf echt ontzettend aan stoort, maar zoals hierboven al gezegd zal een ander het misschien niet eens meteen opvallen maar omdat je het weet worden je ogen er automatisch door aangetrokken telkens als je naar je auto loopt...

Restylen zal wel degelijk uit kunnen w.b. de inruilprijs. Zeker laten doen.

Engineer2 zei:
Ik snap je overwegingen (alhoewel ik het meer met oudere auto's heb) en de strijd tussen ratio en gevoel hierbij. Ik heb gelukkig al snel aan band met een auto waardoor ik die niet makkelijk weg doe (ik koop er eerder nog eentje bij). Ik weet niet of je het weleens doet maar ga ook gewoon eens een keer rijden met een auto. Als je zo'n Kia wat lijkt ga dan gewoon eens proefrijden. En dan proberen rationeel te zijn naar "is deze auto echt fijner dan de Mazda". Ik dank dat daardoor al regelmatig je weer terug gedreven wordt naar je Mz6.

Precies dat! Zo'n Ceed is niet verkeerd (vind de hatchback overigens beter smoelen) maar wel een klasse lager. Zo fraai als de MZ6 is ie zeker niet. in een Proceed pas je niet maar dat zou ik wel een waardige opvolger vinden.

Een Xceed vind ik geen gek alternatief.En echt een leukere auto dan de Ceed Sportswagon. Klopt qua ontwerp beter dan de CX30 waarvan ik die zwarte. te grote wielkasten echt niet mooi vind. Het interieur van de CX30 is wel fraaier. Als caravantrekker denk ik dat je wel de Skyactiv X moet hebben terwijl de 140pk in de Xceed vast wel genoeg is. Maar de 204pk van Kia versie is natuurlijk helemaal fijn :).

Gewoon nog ff doorrijden en volgend jaar een jonge Xceed 1.6 T-GDi uit Duitsland halen?

Ik heb vorige week (toen mijn Picanto voor een beurt bij de dealer was) een rondje gereden met de ProCeed en de XCeed. Het panodak in de ProCeed is mooi, maar met de stoel in de laagste stand zat ik strak tegen het dak aan met mijn 1,87m. De 1.4 motor presteert prima. Mijn vrouw vond die ProCeed een mooie opvolger voor haar V40. Een V40 is niet de ruimste, maar daar kan ik prima onder het glazen dak zitten. Daarna met een XCeed 1.6 T-GDI met 204pk gereden... dat was een fijne ervaring. Die gaat op het lijstje van mogelijke V40 opvolgers.

Ik kan me prima vinden in jouw zoektocht. Hier werkt het net zo. Schiet alle kanten op :-D

Komende tijd zeker eens wat proefritten doen. Heb de nieuwe Mazda 3 en CX-30 al gereden dus heb referentiemateriaal. Die auto's vond ik wel weer iets lekker rijden als mijn 6. Motorgeluid nog iets beter geisoleerd, nog iets strakker sturen en schakelen en door het formaat wat wendbaarder. Het ontzettend mooie interieur doet ook veel qua beleving. Een klasse kleiner maar interieur is echt twee klassen mooier. In het geval van een nieuwe CX-30 wel 15k bijleggen voor een kleinere auto. Wat een geld....

Eigenlijk ben ik er nog niet helemaal uit wat voor carrosserievariant en segment het moet worden. Een D-segment stationcar is me eigenlijk te groot al zou een 6 van de laatste facelift niet verkeerd zijn. De huidige CX-5 is wat overzichtelijker en een ideale gezins- en trekauto maar kan qua interieur niet tippen aan de 6, 3 en CX-30. Rijdt waarschijnlijk niet helemaal zo dynamisch en is erg prijzig. Vind het verder wel een hele mooie auto.

Een fijne C-segment auto dan? Ceed, Proceed, XCeed, I30 Fastback, Focus Wagon, allemaal uitstekende auto's die qua ruimte voorin en stoelen zeker niet onderdoen voor de 6.
Persoonlijk dan liever een Ceed Sportswagon GT-Line dan een XCeed. Stoelen van GT-Line zitten veel fijner. XCeed is nog nieuw terwijl van de Ceed genoeg mooie jong gebruikten te vinden zijn. ProCeed ook mooi, maar dan eentje uit Duitsland want daar is het panodak niet standaard.

Het is ook even de vraag wat de Mazda nog opbrengt. Bij particuliere verkoop denk ik aan 16k, bij inruil zal het wel een stuk lager uitvallen. En eigenlijk vind ik max. 10k bijleggen wel genoeg. Betekent dat op dit moment een aantal opties qua prijs al afvallen want zoveel bijzonders koop je niet voor rond de 25k.
Speelt ook mee dat de Mazda nog steeds niet heel intensief gebruikt wordt. De Up! is al snel de handigere auto voor de ritjes in de buurt. Voor de langere ritten natuurlijk de Mazda. Mazda verkopen en de Up inruilen op een wat duurdere auto zou ook kunnen. Echter een 2e auto is toch wel erg handig. Kan dan wel een goedkoop ding worden waar ik zelf nog wat lol aan kan beleven (sleutelen, poetsen).
Kortom het denkproces is nog steeds in volle gang. Niet erg hoor want bezit van de zaak is einde van het vermaak :)

En om het denkproces te visualiseren, volgens mij zijn dit wel de auto's die geregeld in mijn zoektocht de revue passeren. Hele verschillende auto's en ook in verschillende prijsklasses. De 3-serie staat er ook tussen maar zoals blijkt is een leuke 320 M-Sport met weinig km's gewoon boven budget. Met Audi heb ik verder niet zoveel maar wel een stijlvolle en redelijk tijdloze auto met fraai interieur. In Duitsland ook redelijk wat aanbod. Verder de nodige Mazda's en Koreanen.

Volvo V60
volvo-v60-2-0-t3-r-design-2-0-t3-r-design.jpg

Mazda 6
mazda-6-sportbreak-2-0-165-pk-business-comfort-leder-headup-15-824-km-rijklaar.jpg

Mazda CX-5
mazda-cx-5-2-0-skyactiv-g-165-skylease-gt-2-0-skyactiv-g-165-skylease-gt-leder-bose-navi.jpg

BMW 320i Touring
bmw-3-serie-touring-320i-m-sport-high-exe-19-leder-m-perf-uitlaat-trekhaak.jpg

Ford Focus Wagon
ford-focus-wagon-1-5-ecoboost-st-line-business-150pk-automaat-8-traps-winter-pack-parking-pack-design-pac.jpg

Kia Ceed Sportwagon
kia-cee-d-sportswagon-1-4-t-gdi-aut-executiveline-rijklaar-pano-schuif-dak-nav.jpg

Kia Ceed Sportwagon GT-Line
kia-cee-d-sportswagon-1-4-t-gdi-140-pk-gt-line-uniek-full-options.jpg

Hyundai i30 N-Line
1.jpg

Hyundai i30 Fastback N-Line
hyundai-i30-fastback-fastback-1-4-t-gdi-140pk-n-line-sportstoelen-18-lm-sportonderstel.jpg

Honda Civic sedan
honda-civic-1-5-i-vtec-elegance-navigatie-camera-parkeersensoren-garantie-06-2021.jpg

Audi A4 Avant
audi-a4-avant-1-4-tfsi-lease-edition-110-kw-150-pk-s-line-elekt-achterklep-navigatie-cruise-co.jpg

Mazda CX-30
mazda-cx-30-2-0-skyactiv-g-comfort-lederpakket.jpg

Mazda 6 facelift of Focus zou mijn keuze zijn.

En in jou geval dan de focus denk, want als je al zo’n tijd in model rijdt is iets anders ook wel leuk.

Ik vind de BMW veruit het meest begeerlijk. De Mazda 6 en CX-5 zijn ook mooi. Volvo prima, maar wel een beetje doorsnee. De Civic vind ik weer een stuk moeilijker op het netvlies liggen. De Focus, CX-30 en de Koreanen lijken me toch eerder een stap omlaag dan omhoog. De Audi is gewoon netjes maar volgens mij wil je die niet.

Civic sedan stond ook heel hoog op mijn lijstje, tot ik op die S90 viel ;)
V60 - zelfs het oude model - blijft een hebbeding, maar naar analogie met de S60 van mevrouw BRG zou ik die altijd in Cross Country overwegen, de instap is net zoveel gemakkelijker en de hogere zit geeft net wat meer zicht op het verkeer.

Het is wel een erg bont rijtje van uiteenlopende modellen van een C-segment hatchback tot D-segment station. Als je de ruimte niet persé nodig hebt en ik jouw meningen en ervaringen zo her en der lees dan zegt mijn gevoel dat je uiteindelijk uitkomt bij de Mazda CX-30.:) En dat lijkt me een zeer waardige opvolger voor je huidige 6! De Koreanen zijn prima auto's maar toch wat minder verfijnd en geraffineerd dan een moderne Mazda en ook minder waardevast. (ook niet onbelangrijk) Persoonlijk vind ik een 3 serie vergeleken met de 6 wat lomp en ordinair overkomen en ook schat ik ze kwalitatief een stukje lager in. De Audi is gewoon saai net als de Ceed overigens, daar ga je op den duur toch spijt van krijgen denk ik. Civic is wat smaakgevoelig en zit een beetje tussen C en D segment in, maar gezien je verleden met het merk snap ik je overweging. Puur kwa looks vind ik de nieuwe 6 en de i30 Fastback de mooiste uit het rijtje (maar dan wel in een fris kleurtje)

Alleen met de V60, Mazda6, CX-30 en misschien 3-serie ga je er gevoelsmatig op vooruit. De rest zijn of even goed of gewoon minder

Het is ook even de vraag wat de Mazda nog opbrengt. Bij particuliere verkoop denk ik aan 16k, bij inruil zal het wel een stuk lager uitvallen. En eigenlijk vind ik max. 10k bijleggen wel genoeg. Betekent dat op dit moment een aantal opties qua prijs al afvallen want zoveel bijzonders koop je niet voor rond de 25k.

Gefeliciteerd met je Hyundai i30 hatchback, het is namelijk de enige auto onder de 26k in dit lijstje.

Afgezien van de BMW (die wordt het toch niet :)) vind ik de Civic eigenlijk wel de leukste optie van het rijtje.

Als het geen station of hatch hoeft te zijn dan zou een MZ 3 sedan dus ook kunnen. Maar dan wordt het wachten op de 180pk versie. Ik denk dat de kans aanwezig is dat je met die 122 pk versie als caravantrekker niet zo blij zult zijn.

Mwah, de 6 schrijft niet zo hard af als een jong gebruikte auto natuurlijk. Gisteren even samen met de vrouw bij de Mazda dealer gekeken. CX-30 beide enthousiast over maar ruimteaanbod op achterbank blijft wel een dingetje, zeker naar toekomst toe. En als je dan ziet dat een jong gebruikte 6 Sportbreak van laatste facelift met leder interieur al zo rond de 28k zit. Stoelen en interieur zijn zoveel mooier van de huidige 6 en hij schijnt qua rijden ook als een totaal andere auto aan te voelen. Binnenkort als we meer tijd hebben eens rijden. Goede dealer, werd aangeboden om ze gewoon maar eens een dag/weekend mee te nemen om er achter te kopen welke het beste past.
CX-5 inmiddels iets minder enthousiast. Voor een 2017 CX-5 koop je een 2018/2019 6 met minder kilometers. En de 6 is echt een stuk mooier van binnen en rijdt wat dynamischer. Al heb ik nog nooit in de CX-5 gereden.

Ook even langs Kia garage gereden maar op de XCeed na weinig positieve reactie van mijn vrouw.
Andere merken volgen binnenkort een keer. Toch is de kans wel aardig groot dat het uiteindelijk gewoon weer een Mazda wordt. Leuk sympathiek merk dat heel goed aan de weg timmert, betrouwbare non-turbo techniek en schitterende interieurs. En ook nog rijplezier.

Denk dat de 6 een stuk comfortabeler rijd dan de CX5, als ik nu, achteraf, naar mijn keuze zou de 6 ook wel de betere zijn geweest. Dit is hoofdsakelijk door de toch wel hoge snelheden die ik rij In Duitsland, 650 km In de avonduren. Voor In NL is de CX5 echt super!!

Veel succes met zoeken!

Een Kia of Hyundai ga je echt spijt van krijgen, heb je er al eens in gereden? Het is allemaal prima maar ook zielloos. En je gaat de Mazda handbak vooral missen.

Edit: Vind je een 4serie niets?

https://www.autowereld.nl/bmw/4-serie-gran-coupe/420i-sport-navigatie-xenon-elektr-kofferklep-half-leer-trekhaak-airco-cruise-31676284/foto.html

Zo'n 4-serie is prachtig! Wel eentje met sportstoelen dan. 3-serie GT ook al wel naar gekeken. Bijzondere auto met veel ruimte. Alleen ook vrij zwaar.
Maar goed, zoals al aangegeven is een BMW zowel in aanschaf als ook in onderhoud en vaste lasten gewoon wat duurder als bijv. een Mazda.

Van de week nog bijna een ritje naar Dresden gemaakt om een mooie CX-5 te halen, maar helaas was iemand anders me voor. Was een mooie donkergrijze met weinig km's.
Verder nog bij de Hyundai dealer geweest, maar dat was een teleurstelling. De (demontstratie) auto waar ik voor kwam stond buiten en werd me niet eens getoond. Moest maar een afspraak maken zodat ze de auto konden klaarzetten. Snel weer weg dus.
Komende week de 6 eens op internet gooien voor particuliere verkoop. Tussen de 15 en 16k moet ie opleveren wat mij betreft. Lijkt mij wel reëel. Vergelijkbare auto's staan voor minimaal 17k te koop en zijn vast niet zo mooi als de mijne :)
Mocht ik er helemaal naast zitten dan rij ik sowieso nog een jaartje door. We gaan het zien.

Het blijft apart wat een verschil er tussen dealers zit. of beter gezegd tussen de verkopers.

Soms wordt je heel hartelijk ontvangen en denken ze goed met je mee terwijl het haast wel duidelijk is dat ze er niet veel aan gaan verdienen (investeren in een langdurige relatie noemen ze dat). En andere keren sta je in feite op het punt een contract te tekenen en dan is er geen interesse.
Het is ook niet altijd aan een bepaald merk toe te schrijven. Wel beduidend slechtere ervaringen bij VW/Audi en Kia. Nissan, Volvo, Mazda en Hyundai dan juist weer heel erg goed.

Geen slecht zet denk ik om eerst eens de markt voor jouw 6 te proeven.

Viel me ook erg tegen. Geen zin om bij een dergelijk bedrijf mijn centjes achter te laten. Verkoper beweerde ook bij hoog en bij laag dat de sportstoelen in de i30 N-Line niet voorzien waren van uitschuifbaar zitvlak. Stond een simpele 1.0 Fastback waar ik even in kon gaan zitten maar gaf aan dat ik juist benieuwd was naar de sportstoelen in de N-Line. Ook grappig dat de verkoper beweerde dat de Tucson die er naast stond veel lekkerder zou rijden. Kan ik me niet voorstellen. Zijn gewoon heel verschillende auto's.

Dit weekend de winterbanden onder de Mazda gezet. En ik haal ze er ook maar weer af. Zomerwielen rijdt echt stukken beter. Zelfde geldt voor de Up. Zat een nieuwe set 14 inch winterwielen bij aankoop bij. Vorig winter mee gereden maar beviel totaal niet.
Beide sets maar in de verkoop. De Up staat sowieso al op all seasons dus kan prima en voor de opvolger van de 6 ga ik ook kijken naar all season banden. 17 inch is dan wel het maximale wat nog een beetje gangbaar/betaalbaar is.
Mazda even snel op autoscout24 gezet, Marktplaats ook eens even doen volgende week.

Terug
Bovenaan