Kristian: Z4 | 320e | Citigo

ZJ984F_1_1.jpg

https://autopalace.nl/aanbod/hyundai/i30/fastback-14-t-gdi-140pk-n-line-sportstoelen-18-lm-sportonderstel_demo_zj-984-f/benzine/537992/

Ziet er ook wel lekker uit.

Zekers! Ook best een scherpe prjs. En, uitschuifbare zittingen! Geweldig voor mensen met langere benen zo als ik. Staat hier op 10 minuutjes vandaan trouwens.

Dat digitale fotolijstje bovenop het dashboard als navigatiesysteem ziet er helaas niet veelbelovend uit. Jammer dat zoveel fabrikanten voor zo'n oplossing kiezen. Buitenkant wel leuk, maar voor mijn gevoel iets te veel een CLA look-a-like. Als je de prijs goed is verkoopt dit vast wel.

Ja heb ook een hekel aan die opgeplakte schermen. Weinig merken (Mazda wel) die dit mooi integreren. Vond zelf de kunststoffen in de i30 ook wat aan de grijze en glimmende kant.

Kristian zei:
Zekers! Ook best een scherpe prjs. En, uitschuifbare zittingen! Geweldig voor mensen met langere benen zo als ik. Staat hier op 10 minuutjes vandaan trouwens.

Alleen de bestuurdersstoel is uitschuifbaar zo te zien

Kristian zei:

Geen automaat wens?

Ik vind het wel een erg mooie auto!

ProCeed vind ik zeker een fraai ding maar ik pas er niet in. Door het panoramadak te weinig hoofdruimte. Schijnt dat vanaf komend modeljaar het panodak een optie is.
Die i30 Fastback even laten zien aan de vrouw, maar die vond die achterkant helemaal niks. Zal uiteindelijk wel gewoon een traditionele stationcar worden of zo'n opgehoogd geval. Ceed Sportswagon GT-Line ga ik zeker een proefritje mee maken. Volgende week ook uitnodiging voor event met nieuwe CX-30.

Nee, maar ik denk dat een Octavia, Karog, Scala ook aan alle eisen wel voldoen. Bovengemiddeld veel ruimte, sterke 1.5 TSI, goede stoelen en zitpositie en het rijdt ook prima.
Alleen zijn dat geen auto's waar ik als autoliefhebber voldoende plezier aan kan beleven. Ga ik uiteindelijk niet blij van worden.
SuperB is mij overigens te groot hoor. Wel de mooiste Skoda wat mij betreft. Knalrode Sportline hatchback ziet er niet verkeerd uit.

Leuke test van AutoBild: 3 prachtige kombi's. V60, 508SW en de Mazda 6. Toch wel verbaasd dat de (oude) Mazda de test wint. Nu deed er natuurlijk geen Duitse auto mee, maar zowel de Peugeot als ook de Volvo zijn moderne en hele goede auto's. De Mazda heeft echter een geweldige dieselmotor en is een stuk goedkoper. Interieur is ook ongeveer op premium-niveau.

Mazda 6 vs 508SW en V60
Mazda6-Kombi-Peugeot-508-SW-Volvo-V60-1200x800-d9d97bf3497e18de.jpg

Als ze iets ruimer zouden zijn en betere automaat zouden hebben dan konden ze elke test winnen. Topauto's en wat is die neus van de MZ6 toch schitterend!

Ja en als je dan kijkt wat je voor de prijs van een nieuwe CX-30 of CX-5 uit 2017 ook krijgt.....

Mazda 6 Signature

mazda-6-sportbreak-2-0-skyactiv-g-165-signature-nieuw-model-navigatie-parkeercamera-leder-electrisc.jpg

Dat interieur zou ik heel goed aan kunnen wennen.
mazda-6-sportbreak-2-0-skyactiv-g-165-signature-nieuw-model.jpg

Redelijke upgrade in vergelijking met het eerste dashboard uit die van mij.
mazda6-14-int-large.jpg

Ik zou het wel weten: die 6 dus! Erg fraaie auto zo'n 6 en heerlijk compleet met oa een schuifdak. Mooier dan een CX-5 en CX-30. Rijdt vast ook lekkerder.

Jammer dat de kont nauwelijks is aangepakt. Niettemin een fantastische uitvoering. De CX-5 I en Mazda6 pre-FL waren altijd al mooi maar juist interieur vond ik een beetje een afknapper. Huidige is van topniveau!

Nooit geweten dat het verschil qua interieur bij de 6 zo groot was. Zonder twijfel dus een 6 kiezen, veel stijlvollver dan een cx5. Cx30 reed ik gisteren toevallig achter, opvallend knipperlicht maar verder niet heel bijzonder.

mazda-cx-5-2-0-165pk-auto-navi-carplay-dodehoek-17-lmv.jpg

CX-5 is zeker niet verkeerd qua interieur maar het is wat grover allemaal. Zo'n bekerhoudervakje zonder afdekking/rollo ziet er ook zo goedkoop/rommelig uit. Nou staat bij de plaatjes van het 6 interieur hierboven het dekseltje ook los op de fotomaar het zit er wel op.
mazda-cx-5-2-0-165pk-auto-navi-carplay-dodehoek-17-lmv.jpg

2019-MAZDA-MAZDA6-interior-hero_13644_163_640x480.jpg

Kom op Kristian, ga je echt hierop letten?, wat voor de sigarettenaansteker?, is deze niet een stuk storender en in welke auto zit deze verstopt onder een klepje? Ik zal je helpen, oa een ‘79 C3. Of mag dit omdat je de kabels voor je lader hier in moet steken?

Wat vind je van een klepje voor de USB laders? Ik zie liever een opening voor een fleshe water dan de sigaretten aansteker, overigens welke automaker gooit dat ding eens In de ban?

Sja, een SUV is vreemd genoeg erg gewild. Voor hetzelfde of minder een prachtige 6. Ik zou het wel weten.
En doorrijden met jouw 6 is ook absoluut geen straf.

Het heeft even geduurd, maar het is uiteindelijk toch gelukt, een kinderfiets tegen de Mazda. Mijn eigen dochter die op haar fiets tegen de auto viel. Het resultaat, een relatief kleine deuk, maar wel dusdanig dat uitdeuken zonder spuiten geen optie is. In combinatie met de parelmoer witte lak betekent dat ook dat de complete zijkant moet worden gespoten aldus het schadebedrijf. Erin laten zitten is voor mij geen optie. Valt erg op en bij inruil ben je ook aan de beurt.
Als autoliefhebber die toch wel trots is op zijn stuk blik flink balen!

20191010-094811.jpg

Nee, want dat is te dicht bij de auto.:}

Balen zeg. Ook lastig dat het je eigen dochter was. Moet je je nog inhouden ook.;)
Hopelijk gaat het goed met het spuitwerk.

Ik was gelukkig niet thuis toen het gebeurde. Ze was zelf ook enorm geschrokken, ze weet hoe zuinig ik op de auto ben. Verder geen stampij gemaakt, het is toch niet meer terug te draaien.

Spuitwerk ben ik wel huiverig voor. Schadehersteller in het dorp al even langs geweest. Vroeg of ik rond de ramen en rubbers geen randjes blanke lak ga krijgen. Hoefde ik me niet druk om te maken want dat gebeurt alleen bij leaseauto's. Die worden gewoon simpel afgeplakt ipv dat alles netjes gedemonteerd wordt.
Kleurverschil hoefde ik ook niet bang voor te zijn. Hij wilde me namelijk doen geloven dat er nu ook al kleurverschil zou zijn tussen voor- en achterdeuren en de spatborden.
Ik denk dat ik nog maar even bij een ander bedrijf ga kijken....

Verder is nu wel het moment aangekomen dat de Mazda er echt een keer uit gaat. Lol is er nu wel een beetje af voor mij. Binnenkort een aantal proefritten maken en dan de keus maken.

Naast een andere/nieuwere Mazda ga ik ook eens kijken naar een Kia Ceed. Mooie ruime moderne auto die tegenwoordig ook wat dynamischer moet rijden. 1.4 T-GDI ook een fijne krachtige motor.
Zoiets als dit:
Kia Ceed SW

Automaat, panoramadak en zelfs de trekhaak zit er al onder!

Ongetwijfeld een prima auto die Ceed maar het model oogt zelfs vergeleken met de Mazda 6 die al 7 jaar meegaat erg oubollig en bedaagd. De vorige Ceed vind ik veel mooier. Is het facelift model van de 6 (met het fraaie en hoogwaardige interieur!) geen optie? Recent nog een vergelijkende test gewonnen met de veel jongere Peugeot 508

Je gaat toch geen 28.000 EUR uitgeven aan een Ceed als je met een amper ingereden 6 op de oprit staat...
En dat deukje... dat doet even pijn, volgende week kijk je er al iets minder huiverig naar, en volgende maand zie je het amper nog zitten en ben je enkel nog blij dat je dochter er niets heeft aan overgehouden.

En als je echt een Kia wil, dan kies je toch een Proceed Gt of Optima SW ;)

Misschien rare vraag, maar deukje verstoppen achter stootstrip?

Even zo goed en kwaad als het kan restylen, stootstrip in kleur laten spuiten, opplakken en klaar.
AS151614-Stootlijsten-Mazda6-Kombi-va-2013.jpg

De hoogte lijkt aardig te kloppen.

Misschien niet mooi voor jou, maar de nieuwe eigenaar heeft er wellicht geen problemen mee en dan bespaar je je een hoop geld.

Vind de Ceed van de buitenkant eigenlijk wel netjes. Niet zo mooi gelijnd als de 6 inderdaad. Als totaalpakket wel aantrekkelijk. Betrouwbaar, 7 jaar garantie, fijne turbomotor.
Interieur vind ik juist net wat minder hoogwaardig ogen.
ProCeed ook naar gekeken maar dan moet het een Duitse import worden. Hier in NL alleen met panoramadak en met de daklijn van de Proceed zorgt dat ervoor dat ik met mijn hoofd tegen de hemelbekleding aan schuur.
6 facelift en CX-5 staan ook nog op het lijstje evenals de Ford Focus 1.5 ST-Line. Eerste twee zijn nog wel erg prijzig helaas. Focus vind ik qua interieur ook niet top maar schijnt wel heel leuk te rijden.

Haha, die stootstrips. Foeilelijk maar zou nog een optie kunnen zijn. Ben bang dat de deuk net te groot is om volledig afgedekt te worden maar ga eens even kijken.
Moet wel origineel Mazda zijn.

Wat ik niet meteen begrijp... je post al jaren over en dreier; waarom staat die dan niet op de shortlist ;)

Spuitwerk ben ik wel huiverig voor. Schadehersteller in het dorp al even langs geweest. Vroeg of ik rond de ramen en rubbers geen randjes blanke lak ga krijgen. Hoefde ik me niet druk om te maken want dat gebeurt alleen bij leaseauto's. Die worden gewoon simpel afgeplakt ipv dat alles netjes gedemonteerd wordt.
Kleurverschil hoefde ik ook niet bang voor te zijn. Hij wilde me namelijk doen geloven dat er nu ook al kleurverschil zou zijn tussen voor- en achterdeuren en de spatborden.
Ik denk dat ik nog maar even bij een ander bedrijf ga kijken....
Als ze al zo'n zwart-wit beeld schetsen over leaseauto's, zou ik inderdaad snel naar een ander bedrijf gaan.

Lekker schadebedrijf zeg. Je zal maar een ex-leaseauto willen aanschaffen..

Verder is nu wel het moment aangekomen dat de Mazda er echt een keer uit gaat. Lol is er nu wel een beetje af voor mij.

Soms ben je wel echt een bi-polar dramaqueen zeg :} Eén deukje op een verder zo goed als perfecte auto dat nauwelijks km's heeft gereden. Daarnaast zijn er geen alternatieven die qua design ook maar een beetje in de buurt komt (behalve een nieuwe Mazda6)

Die Kia is een prima auto maar daar is ook alles mee gezegd. Oogt niet bijzonder, niet modern, niet stoer, niet sportief, net niks (itt Proceed). De vorige Ceed zag er tig keer beter uit

0-ef16158d-8456-4cc0-8338-23cdc1a5292b.jpg

Eén deukje op een verder zo goed als perfecte auto dat nauwelijks km's heeft gereden.

Bijna 8 jaar oud en een kilometerstand net voor de ton (93.000 km). In februari 6 jaar in bezit. Als ik nog eens wat anders wil dan is nu wel een beetje het moment.
En ik gun een ander ook gewoon zo'n schitterende net ingereden Mazda 6 in perfecte staat :)

BMW 3-serie heel mooi maar dat gaat hem niet worden. Wil ook graag wat jonger en minder km's en dan is een leuke 3-serie erg prijzig. Bovendien ook duur in onderhoud en reparatiegevoelig. Ben ik niet de juiste persoon voor.

Mazda6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 145pk TS+ Lease Pack H6 vs Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi ExecutiveLine A7

- wegenbelasting: beide € 157/€ 176
- gewicht: 1280 kg vs 1282 kg
- max. aanhangermassa: 1300 kg vs 1410 kg
- bagageruimte: 522-1664 l vs 625-1694 l
- afschrijving 4 jaar: € 339 vs € 407
- motorrijtuigenbelasting: € 52 vs € 52
- verzekering: € 65 vs € 70
- brandstofkosten: € 143 vs € 143
- onderhoud: € 60 vs € 60
- totale kosten: € 674 vs € 748

Je kan meer trekken maar heb begrepen dat het prima ging met de caravan. De Ceed heeft grotere bagageruimte maar heb je daar nooit over horen klagen. Met bank plat bieden ze beide genoeg voor een gezin. Verder zie ik niks in het voordeel om geld weg te gooien aan een nieuwe (saaie) Ceed dat niks extra's brengt behalve garantie.

Kleiner rijden is verder ook niet echt van toepassing want 20cm is misschien de lengte van je piemel als je geluk hebt

Bijna 8 jaar oud en een kilometerstand net voor de ton (93.000 km). In februari 6 jaar in bezit. Als ik nog eens wat anders wil dan is nu wel een beetje het moment.

8 jaar :O Zal niemand 'm geven. Nog geen ton is niks voor een Mazda. En ik snap je, een keer wat anders is erg leuk maar dan moet je er wel op vooruit gaan. Zoals hierboven zijn er geen echte pluspunten voor de Ceed en qua design ga je er zwaar op achteruit en het interieur is ook niet je van het. Als het nou een Mazda3 ontwerp had dan had ik het wel begrepen

Klopt helemaal, rationeel gezien kan die Mazda nog jaren mee en je hoeft je er zeker niet in te schamen. Wat zeg ik, nog steeds de mooiste auto die in de straat waar ik woon staat.
Toch is nu wel een keer het moment om een keer afscheid te nemen. En ja, je hebt gelijk, zoek dan tenminste een waardig opvolger. Dat valt gewoon niet mee, zeker als het nog een beetje betaalbaar moet blijven en je er qua kilometers en leeftijd ook nog flink op vooruit wil gaan.

Heel jammer dat de Mazda 3 zo krap is ja.

Mazda 3 sedan heeft een iets grotere wielbasis toch? Of anders de CX-30 of Toyota Corolla Touring? Hyundai i30 Fastback misschien? (wel vrij prijzig tov de gewone hatchback)

Gewoon niet meer aan die kant van de auto lopen. Lekker de 6 houden, is een prachtige auto. De CX5 is ook heerlijk, waarbij het nieuwe Model wel mooier oogt.

Ik zit inmiddels op 13k km, en ook boven de 160 km/uur nog heerlijk, wel word er dan wel teruggeschakeld naar de 5, koppel word dan gemist.

Lekker die Mazda houden zoomzoomzoom. Al het andere is een achteruitgang zoals de KIA en VW Golf.
Die BMW 3 serie is wel een vooruitgang maar een stukje kleiner dan de Mazda 6

Curlew zei:
Als ze iets ruimer zouden zijn en betere automaat zouden hebben dan konden ze elke test winnen. Topauto's en wat is die neus van de MZ6 toch schitterend!

Daarvoor moeten ze dan ook stiller worden en beter gaan sturen. Na de nerveuze eerste aanzet van zo'n 6 is er weinig meer aan. Dat doet Peugeot toch beter. En Volvo minder goed. Welke auto een test wint hangt helemaal af van de criteria. Voor mij zou het de Peugeot zijn. Krap misschien, maar ondanks de negatieve punten - beetje krap achterin, waardeloze displayverlichting - de meest verfijnde van de drie.

@ Kristian,

Net zo lang schadeboeren aflopen tot iemand het wél aandurft om deze eruit te lepelen zonder te spuiten. Beste kans dat die gewoon bestaat... Zou toch zonde zijn om je mooie 6 hierdoor af te danken.

Terug
Bovenaan